[E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Boerenkool » ma 21 nov 2016, 21:13

De redenering is dat het geen kwaad zou kunnen. Net na de ring zijn het er ook even drie en in de stad versmalt het ook. Men stelt dus dat het alleen opstelplaatmogelijkheid in files scheelt en niet zo zeer capaciteit. De plannen zijn al een jaar of 6 in ontwikkeling; Vlaanderen heeft al zelf de studie van Brussel na laten rekenen omdat ze zeer argwanend was. Edoch werd de stelling van het Brussels gewest min ofmeer bevestigd.

Zelf vraag ik me af of zo'n filebuffer toch niet nuttig is. Anders staan de files verderop en wordt de ring ook minder toegankelijk. Dat de Brusseleirs het liever buiten de stad hebben is nog wel te begrijpen.
Ook zeggen veel gebruikers dat de huidigr 6 toch wel functioneel zijn. De 2 stroken die niet doorlopen de tunnels in zijn tijdens files nog behoorlijk te berijden voor lokaal lokaal verkeer.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » di 22 nov 2016, 9:38

Gisterennamiddag een groot gedeelte van de E40 tussen Aken en Leuven gereden. Opgereden in Eynatten (39) vlakbij de Duitse grens en afgereden in Heverlee richting E314. Hieronder enkele ervaringen:

- De snelweg is best in goede staat
- Heel goed wegdek, bebording en verzorgde middenberm van Eynatten tot net voor het knooppunt Cheratte (E25)
- Werken ter hoogte van Cheratte en Herstal zorgden amper voor vertraging en lijken goed op te schieten
- Het gedeelte na de werken vanaf Herstal tot aan het knooppunt Loncin is ronduit triestig en onderkomen. Slecht wegdek en een algemene vervallen indruk. Ik denk bijvoorbeeld niet dat de aanwezige geluidsschermen nog veel tegenhouden.
- Vanaf Loncin tot aan de grens met Vlaanderen (net voorbij afrit 28a Berloz) is de weg opnieuw in quasi perfecte staat. Zeer goed wegdek, betonnen middenberm en verder alles verzorgd en netjes onderhouden.
- Van aan de gewestgrens tot Lincent een gedeelte oud betonnen wegdek (Vlaanderen en Wallonië). Enorm lawaaierig maar eigenlijk in goede staat.
- Terug asfalt van Lincent tot aan de gewestgrens met Vlaanderen. In goede staat, verzorgd en onderhouden.
- Vlaanderen dan, opnieuw het oude betonnen wegdek van aan de gewestgrens tot de afrit Tienen. Lawaaierig, maar eigenlijk weinig op aan te merken.
- Vanaf Tienen is het gedaan met beton. Het hele gedeelte tot aan Heverlee is asfalt tegenwoordig. Algemeen in goede tot hier en daar aanvaardbare staat. Weinig op aan te merken. De planten op de middenberm zijn wel wat aan het woekeren.

Algemene conclusie:
Op het gedeelte tussen Cheratte en Loncin na is de E40 richting Brussel in goede staat en netjes onderhouden. Wallonië scoort wat mij betreft zelfs iets beter dan Vlaanderen. Grootschalige werken tussen Cheratte en Loncin dringen zich echter echt wel op! Qua verkeer is vooral de passage van Luik heel druk. Het gedeelte tussen Luik en Leuven zou ik dan weer kalm durven noemen. 2x3 rijstroken volstaan hier ruimschoots.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Pino » di 22 nov 2016, 9:57

Boerenkool schreef:De redenering is dat het geen kwaad zou kunnen. Net na de ring zijn het er ook even drie en in de stad versmalt het ook. Men stelt dus dat het alleen opstelplaatmogelijkheid in files scheelt en niet zo zeer capaciteit.
Positief bekeken zou het systeem met splitsingen en parallelbanen voor de tunnels wat begrijpelijker kunnen maken. Als sporadische bezoeker van Brussel, die de stad doorgaans inrijdt via de E40 en de Reyers-Centrumtunnel, vind ik dat toch altijd een wat verwarrend geheel.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Km357 » di 22 nov 2016, 13:08

^^ Met die logica kan je inderdaad 3 rijstroken afzetten, staat iedereen stil in de file en heeft iedereen dus genoeg tijd om z'n keuze te maken, en dat gaat verwarring tegen. ;)

Even serieus, dit debat is er terug weer zo eentje als zovelen als het gaat om verkeer en de groentjes. ieder kwartaal moeten ze wel eens komen opzetten met een idee om de mensen er aan te doen herinneren dat enkel zij bezig zijn met duurzame mobiliteit.
Rijstroken opgeven terwijl er geen alternatief is - en dat zal er voor de komende jaren ook niet komen - is gewoon het fileleed versterken en daar kan al de euforie van op zich goede projecten op extreem lange termijn (buurtspoorwegen, fietsstrades voor elektrische fietsen, etc etc) niet tegenop.

Op zich kan je de lijn doortrekken naar hun idee dat tegen 2030 geen auto's op fossiele brandstoffen meer zouden mogen verkocht worden in België, dat is binnen 13 jaar. Allemaal leuk en wel om in de camera te zeggen, maar een totaal gebrek aan realiteitszin.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Wimpie25 » di 22 nov 2016, 20:09

vynkce schreef:Gisterennamiddag een groot gedeelte van de E40 tussen Aken en Leuven gereden. Opgereden in Eynatten (39) vlakbij de Duitse grens en afgereden in Heverlee richting E314. Hieronder enkele ervaringen:
Het grootste deel van het asfalt op de E40 stamt ondertussen ook al af uit de periode 2004-2007, toen de meeste betonsnelwegen in Vlaams-Brabant zijn overlaagd met wat men toen 'fluisterasfalt' noemde. Het "nieuw" stuk tussen Heverlee en St-St-Wlw stamt ondertussen ook al af uit 2010, dat behelsde toen echter wel een totale vernieuwing van de wegenis, hetgeen men nu volgend jaar van plan is opnieuw uit te voeren. Het huidige nieuwste stuk op de E40 in Vlaams-Brabant is eigenlijk knpt Heverlee. Alles op en rond dat knooppunt is in 2014 heraangelegd geweest, tot aan de signalisatie toe. Dit viel samen met de oplevering van het vernieuwde stuk E314. Bij deze vernieuwing hoorde ook de heraanleg van het korte stuk autosnelweg tussen de E314 en de N264.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 464
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door omNOMNOMNOM » za 26 nov 2016, 23:32

Ik rijd sinds september iedere vrijdagavond rond een uur of 7 richting Nederlands Limburg vanuit Brussel. Hierbij rijd ik via de E314 en de E40 tussen Brussel en Leuven. Wat me iedere week opvalt is dat de spitsstrook altijd, ondanks dat hij open en het nog behoorlijk druk is op de weg, vrijwel leeg is. Inmiddels rijd ik daar altijd met een min of meer constante snelheid van 120, waarbij ik constant auto's rechts inhaal. Ik weet uiteraard dat dat niet mag, maar ik ben op de lege spitsstrook sneller bij knooppunt Heverlee dan wanneer ik op de meest linkse rijstrook zou vertoeven.

Hoe kan dit? Maakt dit in België geen deel uit van het theorieëxamen voor het rijbewijs? In Nederland begrijpen ook veel mensen niet hoe zo'n strook werkt, maar ze worden toch redelijk frequent gebruikt.

Tokke1976
stadsweg
Berichten: 257
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 16:41
Locatie: Temse

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Tokke1976 » zo 27 nov 2016, 0:10

omNOMNOMNOM schreef:Hoe kan dit? Maakt dit in België geen deel uit van het theorieëxamen voor het rijbewijs? In Nederland begrijpen ook veel mensen niet hoe zo'n strook werkt, maar ze worden toch redelijk frequent gebruikt.
Helaas zie je dat niet alleen bij wegen met een spitsstrook, op veel snelwegen met 2x3 rijstroken zijn de midden- en linkerrijstrook druk bezet en wordt door autobestuurders de rechterrijstrook vermeden. De gedachte dat de rechterrijstrook voor vrachtwagens is, is daar niet vreemd aan, maar het maakt wel dat de capaciteit van een wegvak spectaculair daalt.
Uitspraken op dit forum zijn persoonlijk, niet werkgerelateerde, uitspraken.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Alfa » zo 27 nov 2016, 0:47

Het is ook logisch. Als je voortdurend op de rechterrijstrook rijdt dan moet je ook voortdurend van vak veranderen omdat vrachtwagens nu eenmaal maar 90 per uur rijden. Op sommige wegsegmenten zijn er ook zodanig veel vrachtwagens dat er nauwelijks gaten zijn voor langere tijd op het rechtervak te rijden. Als ik de volgende vrachtwagen al in het gezichtsveld zie ga ik ook niet naar het rechtervak. Daarmee zet je jezelf alleen maar vast, want dan moet je vaak achter een camion liggen wachten om terug naar het middenvak in te voegen.

Eigenlijk erger ik mij enorm aan het geerger over dit fenomeen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Pino » zo 27 nov 2016, 8:22

Dat laatste wordt volgens mij niet van je verwacht. Maar ik zie het regelmatig gebeuren dat mensen niet meer naar rechts uitvoegen terwijl er alle ruimte zal zijn om weer terug te komen naar links en de weggebruiker die je zult gaan inhalen nog tenminste een halve minuut weg is. Of omdat ze weten dat ze over drie minuten bij een splitsing links aan moeten houden. Dat is gewoon luiheid waarmee mensen de capaciteit van de weg beperken.

Overigens zeker niet iets Belgisch. Het gebeurt letterlijk overal. Veel hangt naar mijn gevoel ook eerder samen met het feit dat weggebruikers geen harde prikkel krijgen op de middenbaan. Je krijgt nooit een veel harder rijdende auto in je achteruitkijkspiegel die je aan het denken zet. Het enorm zichtbaar rechts beschikbaar komen van een extra strook (bijvoorbeeld een kruipspoor) prikkelt ook nog wel, maar een vluchtstrook waarop je mag rijden eigenlijk totaal niet. Je moet het hebben van aangeleerd gedrag. Daarbij is het belemmerend genoeg dat mensen dus trager reageren, ronduit hinderlijk wordt het wanneer mensen voor zichzelf onterechte uitzonderingen formuleren van het slag "als ik binnen een minuut weer terug naar links moet, ga ik niet" en "keep your lane".

Gisteren zelf trouwens voor het eerst eens een keer meegemaakt dat twee auto's keurig uitvoegden naar de vluchtstrook terwijl deze helemaal niet als spitsstrook in gebruik was. Één rood kruis verder bedachten ze zich toch ...

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » ma 16 jan 2017, 10:46

Minister Ben Weyts trekt de komende jaren volgende bedragen uit voor de E40 tussen Brussel en Tienen:

- 0,6 miljoen Structureel onderhoud district Leuven (2017)

- 0,6 miljoen Structureel onderhoud district Leuven (2018)

- 0,6 miljoen Structureel onderhoud district Leuven (2019)
- 1 miljoen Vervangen brugleuningen district Leuven (2019)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040] A3-E40 Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » vr 10 feb 2017, 9:17

vynkce schreef:Er is een aanbesteding uitgeschreven voor een grondig/grootschalig onderhoud van de E40 tussen Bertem en Sterrebeek. Het gaat om volgende werken:
De werken worden uitgevoerd op de E40 tussen het complex Bertem (kmpt. 15,300) en het complex Sterrebeek (kmpt. 9,200) en omvatten hoofdzakelijk:

• Het creëren van een nieuwe doorsteek in de middenberm ter hoogte van het complex Sterrebeek (kmp. 9,000)
• Het affrezen van de asfaltverharding (gemiddelde diepte 4 cm), het uitbreken van de DGB verharding (gemiddelde dikte 20-21 cm), het uitbreken van de sandwichlaag in KWS beton, en het uitbreken van de bestaande fundering in mager beton.
• Het vervangen van deze DGB-verharding door een nieuwe continue steenslagfundering 25 cm, 2 onderlagen (8 & 9 cm AVS-B), en een toplaag van 4 cm SMA-C2.
• De gedeeltelijke uitbraak en vernieuwing van de betonnen greppel richting Brussel (in de zones zonder pechstrook, 2030m).
• De plaatsing van nieuwe thermoplastische structuurmarkeringen.
• De renovatie van 3 bovenbruggen (B16, B20 en B21) boven de E40 en 3 onderbruggen (O17, O18 en O19) onder de E40.
• De heraanleg van de carpoolparking van Bertem, gelegen in het complex E40 x N3 te Bertem;
Bovenstaande werken werden ondertussen gegund voor 11,5 miljoen euro aan een samenwerkingsverband tussen ASWEBO en NV BAM.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Lambo19 » vr 10 feb 2017, 17:38

De werkzaamheden op de E40 zullen anderhalve maand in beslag nemen. Overdag tussen 5 en 12 uur 's middags zijn er 3 versmalde rijstroken beschikbaar, vanaf 12 uur 's middags tot 5 uur in de ochtend beschikt verkeer richting Brussel nog slechts over 2 rijstroken.
http://wegenenverkeer.be/werken/e40-ber ... rrijstrook

De werken gaan ongetwijfeld hinder veroorzaken, onnodige hinder. Had men in 2010 het doorgaand gewapend beton op de rechterrijstrook uitgebroken en vervangen waren deze werken niet nodig. Nu wordt het nogmaals aanschuiven op de E40 omdat destijds niet de vereiste werken zijn uitgevoerd.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Wimpie25 » vr 10 feb 2017, 19:10

Wel goed nieuws dat het aan Aswebo gegund is, die firma lever degelijk werk af.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Mikhail » vr 10 feb 2017, 23:08

Hoe komt het dat er dan geen probleem is met de rechterrijsrrook tussen Heverlee en Bertem? Je zou toch denken dat dit vak dezelfde fundering heeft?
****

Cartman
dorpsstraat
Berichten: 190
Lid geworden op: di 02 feb 2010, 7:39

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Cartman » vr 10 feb 2017, 23:47

Als ik me goed herinner (correct me if I'm wrong) was het stuk tussen Heverlee en Bertem voor 2010 al een rijstrook met bijhorende fundering. Het stuk tussen Bertem en Sterrebeek was een pechstrook met beperkte fundering die tot rijstrook werd omgevormd.

SpaghettiJunction
polderweggetje
Berichten: 25
Lid geworden op: do 27 aug 2015, 17:18

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door SpaghettiJunction » zo 12 feb 2017, 20:51

Inderdaad, de rechterrijstrook heeft een duidelijke punch-out problematiek, dat aanduid dat de voeg van onderliggende betonverharding tot onder de bestaande rechterrijstrook loopt.
De A12 tussen Londerzeel en Meise heeft sinds kort datzelfde probleem en zal ook aangepakt moeten worden op korte termijn. En idem met de A10 richting kust tussen Groot-Bijgaarden en Affligem.

Cartman
dorpsstraat
Berichten: 190
Lid geworden op: di 02 feb 2010, 7:39

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Cartman » ma 13 feb 2017, 13:00

Gezien de timing (zomermaanden) zal de hinder best nog wel meevallen denk ik.

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Mikhail » di 14 feb 2017, 18:32

SpaghettiJunction schreef:Inderdaad, de rechterrijstrook heeft een duidelijke punch-out problematiek, dat aanduid dat de voeg van onderliggende betonverharding tot onder de bestaande rechterrijstrook loopt.
De A12 tussen Londerzeel en Meise heeft sinds kort datzelfde probleem en zal ook aangepakt moeten worden op korte termijn. En idem met de A10 richting kust tussen Groot-Bijgaarden en Affligem.
Wat is hier het probleem? Dit wegvak is toch volledig vernieuwd tot op de fundering over de volledige breedte van de weg 10 jaar geleden?
****

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » wo 22 feb 2017, 9:24

De nieuwste gegevens voor 2016 hieronder. Opvallend blijven de vrij lage intensiteiten voor 2x3 rijstroken na Boutersem. Ik vind deze route alvast zeer aangenaam om te rijden.

Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Wimpie25 » wo 22 feb 2017, 9:59

^^
Dat is één van de routes die je doen beseffen hoe snel je in de uithoeken van dit land kan geraken :)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Willem » wo 22 feb 2017, 12:42

Na Leuven kom je al snel bij de taalgrens uit en dat drukt het verkeer. Tienen is er nog, maar dat is niet zo'n grote plaats.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door paolie » wo 22 feb 2017, 13:08

^^ En verder richting Luik zul je de intensiteiten weer rap zien stijgen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Chris » wo 22 feb 2017, 13:16

In Zwitserland zie je dat effect van de taalgrens ook heel sterk op de A1. Door Bern is het een zeer drukke snelweg met 104.000 voertuigen per dag, maar 15 kilometer verderop rijden nog maar 27.000 voertuigen per dag. Er zijn weinig mensen die elke dag over zo'n taalgrens rijden. Brussel is dan een uitzondering wellicht.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door waldo79 » wo 22 feb 2017, 13:25

Chris schreef:.... Brussel is dan een uitzondering wellicht.
Brussel is zeer internationaal en bedient Franstaligen ook goed. Zul je ook merken op de E19-zuid en E411.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Wimpie25 » wo 22 feb 2017, 16:48

Vooral Waals-Brabant is erg op Brussel (en Vlaams-Brabant) afgestemd. Dat is zowat het enige gedeelte van de taalgrens waar er noemenswaardig transitverkeer plaatsvindt. Voor de rest heb je de gekende files vanuit Vlaanderen richting Brussel met de bijhorende dagelijkse volksverhuizing. De enige Waalse stad die dagelijks met noemenswaardige files te kampen heeft, ligt langs de E40: Luik. Het stuk driedubbel genummerd stuk snelweg E40-E25-E42 is denk zelfs een van de drukste in Wallonië als ik mij niet vergis.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Pino » wo 22 feb 2017, 18:13

^^ Een van de drukste zeker. Rond Mons/Bergen zie je min of meer vergelijkbare intensiteiten (zijn er eigenlijk updates van de cijfers van 2005 op wegen-routes.be?). Daar staan geloof ik wel wat files, maar het is minder filegevoelig dan Luik. Iets dat wellicht vooral teruggaat om de wat lastige ontsluiting van Luik, gelegen tussen de heuvels in waar al het verkeer over maar enkele routes kan. Bij Mons bestaat meer ruimte voor spreading.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » do 23 feb 2017, 10:36

Ik vraag mij ook af of de weg niet drukker had geweest als het noordelijke tracé (dichter bij de N3) langs St-Truiden had gevolgd geweest.

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Pino » do 23 feb 2017, 10:58

^^ Betwijfel het. Zoveel mensen wonen er nu ook niet langs de N3-corridor. En door eerder in franstalig gebied te komen, lijkt de kans me groter dat je nog iets van forensenverkeer uit de leegte van de Haspengouw naar Luik meepakt?

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door vynkce » di 23 mei 2017, 10:09

Normaal gezien starten de werken tussen Bertem en Sterrebeek op 8 juli. Alle vier de rijstroken worden hier over net geen 7km tot op de fundering heraangelegd. Er wordt veel hinder verwacht. Van 5u tot 12u zijn er in beide richtingen drie versmalde rijstroken beschikbaar. Vanaf 12u tot 5u zijn er in de richting van Brussel slechts twee rijstroken beschikbaar. De werken worden voor 15 augustus afgerond.

Meer info:
https://wegenenverkeer.be/werken/e40-be ... leg-wegdek

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6911
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [E040][A003] Brussel - Liège - Aachen

Bericht door Wimpie25 » di 23 mei 2017, 11:44

Ik zou deze opportuniteit gebruiken als AWV om de RSS-portalen te plaatsen waar 4 jaar geleden al de nodige voorbereidende werken voor gebeurd zijn :D

Plaats reactie