Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Lambo19 » wo 23 mar 2016, 15:55

^^
De weg- en fietsinfrastructuur in het Waalse gewest is beduidend slechter eraan toe dan in Vlaanderen. Ook kent Wallonië heel wat expreswegen waar 120 km/u is toegestaan met erfaansluitingen en kruispunten.
Het wordt hoogtijd dat men dringend werk maakt van een veiligere en comfortabele infrastructuur. Ook is het opmerkelijk dat Vlaanderen opmerkelijk meer flitspalen en trajectcontroles heeft dan het Waals gewest.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Chris » ma 28 mar 2016, 18:24

Wallonië zou hier met 81 doden per 1 miljoen inwoners tussen staan. De helft van het 'voormalig oostblok' heeft dus al veiligere wegen dan Wallonië.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door waldo79 » ma 28 mar 2016, 18:53

Opvallend is ook het verschil tussen de buurlanden Estland en Letland. ..

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door vynkce » ma 20 mar 2017, 8:46

Meer verkeersdoden in 2014, maar alvast in Vlaanderen een pak minder in 2016. Het aantal doden (30d) zakte in 2016 tot een totaal van 320. In 2015 waren dit er nog 376. in Wallonië vielen er vorig jaar 309 doden en in Brussel 11. Dit maakt een totaal van (nog steeds) 640...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Km357 » ma 20 mar 2017, 12:51

Weyts geeft zelf aan dat vrachtwagens een groot probleem zijn, maar hij blijft volharden in het vestigen van nog meer trajectcontroles die eigenlijk enkel op auto's van toepassing zijn die 120km/h mogen doen.

Hypocriete symboolpolitiek zoals we gewend zijn van die kerel.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door vynkce » ma 20 mar 2017, 13:16

Hypocriete symboolpolitiek die leidt tot de grootste daling in het aantal slachtoffers sinds jaren? :facepalm:

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door waldo79 » ma 20 mar 2017, 13:40

Neen, die relatie tussen de installatie van trajectcontroles en het aantal verkeersdoden kan ik niet leggen.
Dat kan door allerlei redenen komen, meer alcoholcontroles, veiliger inrichting van het OWN, scherpere scheiding tussen langzaam en snelverkeer :yes:

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Davy » ma 20 mar 2017, 14:31

Sorry dat ik het zeg Vynkce, maar nu praat je natuurlijk je partij na...

Die trajectcontroles zijn alleen maar symboolpolitiek om geld binnen te harken, want men weet ook dat het heel lucratief is keihard te handhaven op minieme snelheidsovertredingen met nul gevaarzetting. Je voelt je echt een crimineel als je 125 rijdt op een rustige overzichtelijke autosnelweg...

Er valt nog een hoop winst te halen op het handhaven van echt gevaarlijk rijgedrag, en ik blijf ook hard voorstander (maak ik me hier niet populair mee) van inkomensafhankelijke boetes, want in Vlaanderen zie ik een toenemende tendens dat huftergedrag komt van bepaalde groepen zoals de rijkeluiszoontjes in de dikke Audi. De tijd dat huftergedrag alleen kwam van marginale types met hun gepimpte Golf is wel voorbij...

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Wimpie25 » ma 20 mar 2017, 14:58

^^
"Inkomensafhankelijke beboeting", van wereldvreemde symboolpolitiek gesproken. Alsof iedereen met geld per definitie een hufter is en in een Audi rijdt... :facepalm:

Ik denk dat we nog een winst kunnen behalen als er naast de reactieve handhaving (trajectcontrole, verhoogde pakkans, meer blauw op straat...) ook proactief onze wegen veiliger gaan inrichten. De zogenaamde leesbare weg, wegnemen van obstakels langs de weg...

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Km357 » ma 20 mar 2017, 16:32

^^ Dat zegt Davy toch ook helemaal niet. Hij merkt gewoon op dat er wel een pak hufters in Audi's rondrijden. Aangezien dat geen goedkope auto's zijn, kun je wel ergens een idee krijgen van hun koopkracht.

En het minderen van het aantal verkeersdoden heeft duizend-en-één oorzaken maar Weyts moet en zal volharden in zijn eigen kortzichtige boosheid. Hij zegt immers zelf dat hij er genoegen aan heeft van overladen te worden met hatelijke mail, want dat "maakt het allemaal zo motiverend".

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door jdb2 » ma 20 mar 2017, 17:46

Ik heb via Top Gear geleerd dat je net voor Peugeot rijders moet opletten. ;)
Link
Een straf moet niet altijd een geldboete zijn. Het vernoemde probleem van de verkeershufters kan ook opgelost worden door ze verplicht een maand met de bus te laten gaan. Met een beetje geluk zitten ze dan ook in een Mercedes of Volvo.

Ik denk dat in België het grootste probleem de alcoholcultuur is. Er wordt lichtzinnig gedaan over de combinatie alcohol en verkeer. Aangezien de alcoholindustrie hier zo belangrijk is voor de economie en sterke banden met de politiek heeft zal daar niet snel verandering in komen. Voor de verkeersveiligheid valt daar nog veel winst te behalen, maar blijkbaar is de winst van de alcoholindustrie belangrijker. Gelijkaardig aan de machtige autoindustrie in Duitsland die erin slaagt om strengere emissienormen en snelheidsbeperkingen tegen te houden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Chris » ma 20 mar 2017, 17:50

Ik vraag me wel eens af of de verkeersveiligheid echt verbetert, of dat auto's gewoon veiliger worden waardoor er minder mensen omkomen in het verkeer. Het aantal verkeersdoden daalt, maar neemt het aantal ongevallen met letsel ook af in dezelfde mate?

Zoek maar eens op Youtube een crashtest van een auto uit de jaren '90 en een vergelijkbare auto van nu. Het verschil is enorm.

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 998
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door jdb2 » ma 20 mar 2017, 18:03

Ik heb ooit ergens een reportage gezien waaruit blijkt dat het aantal doden daalt, maar aantal gewonden met inwendige letsels (aan hersenen of organen) stijgt, omdat de gevolgen van de impact nu eenmaal blijft, hoe veilig een auto ook is.
Maar de actieve veiligheid is ook toegenomen. Moderne auto's remmen en sturen beter, dus het wordt steeds moeilijker om van de baan de raken, hiermee worden ook veel ongevallen voorkomen.

Naarmate systemen als lane keep assist en autonome remsystemen standaard worden, zullen ook ongevallen die te wijten zijn aan vermoeidheid of onoplettendheid afnemen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Wimpie25 » ma 20 mar 2017, 20:35

Km357 schreef:^^ Dat zegt Davy toch ook helemaal niet. Hij merkt gewoon op dat er wel een pak hufters in Audi's rondrijden. Aangezien dat geen goedkope auto's zijn, kun je wel ergens een idee krijgen van hun koopkracht.

En het minderen van het aantal verkeersdoden heeft duizend-en-één oorzaken maar Weyts moet en zal volharden in zijn eigen kortzichtige boosheid. Hij zegt immers zelf dat hij er genoegen aan heeft van overladen te worden met hatelijke mail, want dat "maakt het allemaal zo motiverend".
Een verschil in koopkracht is nu toch nog geen reden om boetes aan een inkomensprofiel te koppelen. Ik durf toe te geven dat ik goed mijn boterham verdien maar zou het niet fijn vinden mocht ik daarom gemiddeld zwaarder beboet worden. Zoiets pakt altijd averrechts uit.

Wat Weyts betreft, ik pleit al jaren voor een verhoogd pakkans mááár men mag zich er ook niet op blind staren. Er valt nog enorm veel te winnen bij het veiliger inrrichten van onze wegen, het verhogen van de kwaliteit van de infrastrutuur, het updaten van onze signalisatie... Gezien het Vlaams Gewest daar enorm sterk in aan het groeien is, wijs ik graag met de beschuldigende vinger naar de gemeenten. Onze lokale wegen zijn vaak niet in al te beste staat en zijn alles behalve veilig. Jammer genoeg zijn dat de wegen die de weggebruiker het vaakst nodig heeft.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Km357 » ma 20 mar 2017, 20:45

Ik geloof eerlijk gezegd ook niet meer in boetes gebaseerd op inkomen - ja ik heb dat ooit gedaan, maar ben tot het inzicht gekomen dat dat niet zal helpen. Wou enkel rechtzetten wat Davy wel degelijk had gezegd.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Davy » ma 20 mar 2017, 21:19

Ik geloof er steeds meer in, zeker voor zware vergrijpen maar ook voor typische overtredingen die op zich weinig gevaarzetting veroorzaken maar wel irritatie bij medeweggebruikers opwekken. Met inkomensafhankelijke boetes beperk je het effect dat rijkere personen de boete weglachen en de overtreding volgende keer gewoon opnieuw maken.

Ik zeg trouwens bewust zware vergrijpen: alcohol, 40 te hard rijden bibeko, etc... wat is dan het probleem eigenlijk als je je een beetje fatsoenlijk aan deze regels houdt?

Mikhail
expressweg
Berichten: 3257
Lid geworden op: zo 29 jan 2006, 18:18

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Mikhail » ma 20 mar 2017, 21:26

Ik ben benieuwd hoeveel doden en gewonden er vallen bij ongevallen met vrachtwagens, als je zo van die verschrikkelijke nieuwsberichten leest dat er een auto geplet is door een vrachtwagen bij een file staart aanrijding, ik wil er niet aan denken dat ik daar dan in die auto zat...
****

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door mavas » ma 20 mar 2017, 21:28

Km357 schreef:Weyts geeft zelf aan dat vrachtwagens een groot probleem zijn.
Dat is toch mogelijk dat het door vrachtwagens zou kunnen komen? Dat kan omdat er nauwelijks matrixborden in Vlaanderen zijn die voor files waarschuwen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Km357 » ma 20 mar 2017, 22:53

^^ Dat is ook niet m'n punt. M'n punt is dat trajectcontroles enkel dienen voor auto's en andere voertuigen die 120km/h mogen doen, terwijl vrachtwagens sowieso gelimiteerd zijn op 90km/h.

Dus Weyts praat zoals gewoonlijk gewoon zichzelf tegen en met z'n voorliefde voor haatmails die z'n motivatie sturen, toont hij enkel aan dat zelfs een klein kind een jammer genoeg invloedrijk politicus kan worden.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Wimpie25 » ma 20 mar 2017, 22:58

mavas schreef:Dat is toch mogelijk dat het door vrachtwagens zou kunnen komen? Dat kan omdat er nauwelijks matrixborden in Vlaanderen zijn die voor files waarschuwen.
Er wordt doorlopend geïnvesteerd in RSS- en matrixpanelen, meer dan ooit zelfs, maar dit laat zich vooralsnog niet zien in de cijfers.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door Alfa » di 21 mar 2017, 1:49

Wimpie25 schreef:
Km357 schreef:^^ Dat zegt Davy toch ook helemaal niet. Hij merkt gewoon op dat er wel een pak hufters in Audi's rondrijden. Aangezien dat geen goedkope auto's zijn, kun je wel ergens een idee krijgen van hun koopkracht.

En het minderen van het aantal verkeersdoden heeft duizend-en-één oorzaken maar Weyts moet en zal volharden in zijn eigen kortzichtige boosheid. Hij zegt immers zelf dat hij er genoegen aan heeft van overladen te worden met hatelijke mail, want dat "maakt het allemaal zo motiverend".
Een verschil in koopkracht is nu toch nog geen reden om boetes aan een inkomensprofiel te koppelen. Ik durf toe te geven dat ik goed mijn boterham verdien maar zou het niet fijn vinden mocht ik daarom gemiddeld zwaarder beboet worden.
Nu wordt je verhoudingsgewijs lichter beboet dan iemand die het minder breed heeft. Denk daar maar eens over na. Boetes gebaseerd op inkomen zouden het juist gemiddeld even zwaar maken voor iedereen ipv het huidige systeem dat de minder gegoeden zwaarder treft.

Zo moeilijk is het niet om het in te voeren. De inkomsten zijn gekend bij de belastingen. Het is gewoon een kwestie van een tarief opstellen in procenten ipv in absolute centen. In Finland werkt het al jaren prima. De wet en de tarieven blijven voor iedereen gelijk.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » di 21 mar 2017, 11:05

^^
Je treft daar vooral de jongere, hogere middenklasse mee; Vaak aangeduid als de olie in de motor van een goeddraaiende economie. Inkomensafhankelijke boetes hebben uiteindelijk altijd een averechtse impact, net zoals inkomensafhankelijke belastingen (maar dat is een ander verhaal).

Om deze stelling te kaderen, iemand die 5 jaar gestudeerd heeft en dus later de categorie der actieve beroepsbevolking betreed, beschikt gedurende een periode van enkele jaren over een koopkrachtachterstand, ook al zal het startersloon licht hoger liggen. In België hebben we dan nog het geluk dat de studiekosten niet té hoog oplopen en dat maar weinigen onder ons een carrière beginnen met openstaande schulden.

De impact zal dus disproportioneel zijn voor een ruime categorie van jonge goedverdieners terwijl de impact op verkeersveiligheid nihil is. Als je echt een verschil wil maken, zal men de effectieve zittijd moeten verhogen en vorm van burgerplicht moeten invoeren. Het puntenrijbewijs is iets dat naar mijn mening beter vandaag als morgen mag geïntroduceerd worden.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Km357 » di 21 mar 2017, 11:15

Het hele probleem met het puntenrijbewijs en boetes is dat diegene die meer km's afmaalt een veel hogere pakkans heeft dan iemand die maar rond de kerktoren rijdt. En dan mag diegene die bvb 30 000km/jaar doet nog zo'n voorbeeldige chauffeur zijn en de ik-rij-als-een-zot-door-m'n-boerengehucht de slechtste hufter die je kan tegenkomen, het is duidelijk wie het meeste boetes zal krijgen, en dat heeft dan niks maar dan ook niks met veiligheid meer te maken.

Dat zie je in Frankrijk ook, er zijn zat slechte chauffeurs in de landelijke gebieden met 12 punten, terwijl iemand die constant in een metropool dient te rijden er na een paar jaar nog maar een paar over heeft, ook al let die nog zo goed op.

Maar net zoals gewoonlijk is er eigenlijk geen politieker die het pad van gemakkelijk geld verkrijgen wil verlaten voor het écht aanpakken van de kleine minderheid die op zich het probleem veroorzaakt. Ja, daar haal je natuurlijk niet zo snel de politiek correcte media mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » di 21 mar 2017, 18:23

^^Eens. Een puntensysteem zorgt vooral dat de som van kleine overtredingen uiteindelijk in het intrekken van het rijbewijs zorgt. Ik vind dat niet echt eerlijk. Een kleine overtreding wordt niet zwaarder als je er veel maakt. Dus in se zie ik niet in waarom iets zwaarder bestraft moet worden omdat je de overtreding al eens eerder gemaakt hebt. Met eenzelfde boetetarief wordt elke overtreding al bestraft. Het veelvuldig maken van een overtreding resulteert nu al in veelvuldige boetes. Dus het is nu al in het eigen nadeel om veel overtredingen te begaan.
Wimpie25 schreef:^^
Je treft daar vooral de jongere, hogere middenklasse mee; Vaak aangeduid als de olie in de motor van een goeddraaiende economie. Inkomensafhankelijke boetes hebben uiteindelijk altijd een averechtse impact, net zoals inkomensafhankelijke belastingen (maar dat is een ander verhaal).
Het is een boete. Het is de bedoeling dat je mensen treft. In hun portemonnee, dat is net de straf. Jouw betoog komt neer dat mensen die jij als de ' motor van een goeddraaiende economie' beschouwd ontzien moeten worden bij de bestraffing, alsof ze zich meer moeten kunnen permitteren dan anderen.

Nog straffer trouwens dat je nu ook al inkomensafhankelijke belastingen in vraag stelt. Nochtans de basis van ons belastingsysteem.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Davy » di 21 mar 2017, 18:54

Ik dacht net hetzelfde... Het betreft boetes, dus een straf. Als jij als vermogende die grove overtredingen niet maakt is er ook niks aan de hand. Triestig om te lezen dat er personen zijn die onder het mom van "de motor van de economie" ervoor pleiten deze te ontzien. Van een klassenmaatschappij gesproken...

De discussie over de trajectcontroles en ander ultrarepressief beleid waarbij het kleinste foutje genadeloos wordt afgestraft zie ik er trouwens los van. Daarom deels pleit ik vooralsnog alleen voor inkomensafhankelijke boetes bij zware vergrijpen.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » di 21 mar 2017, 20:05

^^
Het één en ander wordt uit de context getrokken. Ik pleit er absoluut niet voor dat eender welke klasse moet ontzien worden bij het boetebeleid, of dat zij zich meer mogen permiteren. Ik stel alleen sterk het systeem van inkomensafhankelijke boetes in vraag. Gelieve bij de les te blijven ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door Chris » di 21 mar 2017, 20:46

Het schijnt dat in Finland de inkomensafhankelijke boetes alleen bij grote overtredingen worden ingesteld. Iemand die 10 km/h te snel rijdt en € 20.000 per jaar verdient krijgt dan dezelfde boete als iemand die € 80.000 per jaar verdiend.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Meer verkeersdoden op Vlaamse wegen in 2014

Bericht door vynkce » wo 22 mar 2017, 10:11

Davy schreef:Sorry dat ik het zeg Vynkce, maar nu praat je natuurlijk je partij na...
In tegenstelling tot zowat iedereen hier heb ik mij anders wel beperkt tot het sec weergeven van cijfergegevens zonder politieke standpunten te uiten...

Hoeveel trajectcontroles heeft Weyts ondertussen trouwens al ingevoerd? De daling van de cijfers vorig jaar heeft verder in het geheel niks te maken met nieuwe trajectcontroles, de vernieuwde rijopleiding (vanaf komende zomer) of het invoeren van de 70km/h over heel Vlaanderen. Dit is allemaal nog niet gebeurd of niet mee opgenomen in de cijfers van 2016. Geen pluimen op de hoed van Weyts dus door mij, maar ook geen commentaar.

Een beetje meer correct geïnformeerd zijn en de discussie voeren op basis van valabele argumenten kan voor veel mensen hier alvast geen kwaad!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door waldo79 » wo 22 mar 2017, 10:14

Je doet hier nu wat mensen te kort, die wel vanuit de ratio argumenten aandragen. De aanwezigheid van een TC zelf doet het verkeersdoden niet zakken.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: Verkeersveiligheid in Vlaanderen

Bericht door vynkce » wo 22 mar 2017, 10:23

^^ Enkele universiteiten en het BIVV beweren anders toch van wel... (maar ik weet dat niemand dat hier wil horen)

Voorbeeldje:
http://www.uhasselt.be/UH/imob/(3663)-A ... deren.html

Plaats reactie