Trajectcontrole in België

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » za 07 jan 2017, 20:46

Wallonië gaat op haar grondgebied 150 ANPR-camera's plaatsen. Er komen tevens meer trajectcontroles en flitspalen.
http://gocar.be/nl/autonieuws/actualite ... le-8162232

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » di 10 jan 2017, 23:13

Alfa schreef:^^Als je wil dat je auto in beslag genomen wordt moet je dat vooral doen. Het werkt vooral in je eigen nadeel. Het is gemakkelijker je er gewoon bij neer te leggen en de regels strikt te volgen als er trajectcontrole is.
Als dit over enkele bepaalde trajecten op de snelwegen gaat dan valt er nog te beredeneren dat het dan gemakkelijker is om er even op te letten (en de aandacht ook meer naar de kilometerteller dan het verkeer te moeten verplaatsen, en neen, zowel mijn eigen wagen als werkauto hebben geen cruise control en lijkt me zelfs gevaarlijk te gebruiken met al die 110 a115 km/h rijdende linksplakkers).

Als er een totaalcontrole (lees dus ook totalitair systeem) komt over het ganse snelwegennet dan zou ik nog liever doodvallen dan te buigen voor zulke repressieve systemen die totaal buiten proportie zijn en de verkeersdoden heus niet gaan verminderen; misschien zelfs wel integendeel.
Bovendien gaan mensen geen 120 km/h effectief rijden (of 128 km/h met marge zonder boetes) maar 120 km/h op hun teller met alle gevolgen van dien: bij de ene is dit mss 105 km/h, de andere 117 km/h...dit in combinatie met cruisecontrol, linksplakkers en middenvakrijders levert dan een gevaarlijke cocktail op van bumperklevers, inhaalmanoeuvres langs rechts en geïrriteerde en gefrustreerde bestuurders, zélfs voor diegenen die 120 km/h rijden, via hun Waze-app of andere nauwkeurigere toestellen dan meters in het dashboard.

Trouwens overdag zou er niet veel veranderen...de ene moment kan je zelfs met trajectcontrole via alle portieken 150 km/h rijden om verderop door de drukte uiteindelijk te moeten vertragen naar 80-90 km/h, de andere moment kan je gaan tanken en een minuut of 5 "verliezen" en je gemiddelde snelheid verder laten zakken...niet dat er zoveel portieken staan voor het zo allomgeprezen "cameraschild".

's Nachts is het een ander verhaal, en dan zou de overheid slimmer moeten zijn en de limieten ook realistisch maken zoals bv 140 km/h bij droog weer en goede zichtbaarheid...anders zou de zichtbaarheid van nummerplaten weleens in het gedrang kunnen komen jammer genoeg (en ik spreek zelfs niet over mezelf).

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Seat Ibiza » wo 11 jan 2017, 4:58

Archeopendra1234 schreef:Als er een totaalcontrole (lees dus ook totalitair systeem) komt over het ganse snelwegennet dan zou ik nog liever doodvallen dan te buigen voor zulke repressieve systemen die totaal buiten proportie zijn en de verkeersdoden heus niet gaan verminderen; bla bla bla
Lees a.u.b. eerst eens wat een totalitaire staat is...

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » wo 11 jan 2017, 7:51

Met totalitair systeem bedoelde ik het systeem "trajectcontrole", niet de ganse staat, misschien even een verkeerde woordkeuze maar dat ter zijde.

Blijkbaar is het ook hier heel moeilijk om een mening te hebben die tegen de trajectcontroles ingaat en met argumenten af te komen...één al dan niet verkeerd woord wordt aangehaald zonder nog maar eigenlijk over het topic zelf te lezen...jammer

Ik heb mn zeg gedaan, nu graag over het topic a.u.b.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » wo 11 jan 2017, 16:37

Seat Ibiza schreef:
Archeopendra1234 schreef:Als er een totaalcontrole (lees dus ook totalitair systeem) komt over het ganse snelwegennet dan zou ik nog liever doodvallen dan te buigen voor zulke repressieve systemen die totaal buiten proportie zijn en de verkeersdoden heus niet gaan verminderen; bla bla bla
Lees a.u.b. eerst eens wat een totalitaire staat is...
In dat artikel:
Totalitarisme wordt ook gezien als het tegenovergestelde van de democratie, al bestaat er volgens sommige politicologen ook zoiets als een totalitaire democratie, waarbij een democratisch verkozen overheid alles tot in de details wil gaan reguleren, bijvoorbeeld wat de kinderen op school moeten leren (te stringente en allesbepalende onderwijsnormen of eindtermen).
Totalitaire democratie dus.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Seat Ibiza » wo 11 jan 2017, 17:39

Alfa schreef:Totalitaire democratie dus.
Nee, het invoeren van trajectcontroles heeft ook niks met een totalitaire democratie te maken...

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » wo 11 jan 2017, 18:59

^^
Wat is dan volgens jou de naam voor een systeem (trajectcontrole, niet staat) van totaalcontrole, aangestuurd door één enkel (zelfs niet rechtstreeks verkozen) individu, zonder inspraak van de burger?

Alweer gaan we hier totaal off-topic verder maar ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » wo 11 jan 2017, 19:59

Dystopisch is denk ik hier juister dan totalitair. Soit, we hebben het hier al vele malen gehad over de gevaren van camera's overal en de drogleugen van "wie niks misdoet, dient niks te vrezen van camera's" is hier ook al meerdere malen ontkrachtigd én bekrachtigt.

Trajectcontrole, het blijft slechter te meten dan een pinpoint radar en juist daardoor is het minder efficiënt. Aangezien men in België ook nog eens controles opzet om fouten in de infrastructuur profitabel te maken (Viaduct van Gentbrugge is een duidelijk voorbeeld, er is totaal geen reden om hier maar 90 te moeten rijden moest het viaduc even goed gemaakt zijn als dat van Gent-Zuid aangezien het zelfs een vluchtstrook heeft), kom ik niet verder dan het feit dat het gewin aan veiligheid (inderdaad aantoonbaar, maar nou niet in die grootorde dat het opvalt) niet opweegt tegenover het geldgewin van de staat op de kap van burgers die eigenlijk niets storender doen dan een duif die op je autoklink schijt.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » wo 11 jan 2017, 23:26

Seat Ibiza schreef:
Alfa schreef:Totalitaire democratie dus.
Nee, het invoeren van trajectcontroles heeft ook niks met een totalitaire democratie te maken...
Toch wel, een democratie die zoveel camera's en controlemiddelen plaats waardoor er totaalcontrole komt. Dat is exact de definitie van totalitaire democratie.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » wo 11 jan 2017, 23:42

Er is een groot verschil tussen een overheid die de grenzen van de vrije keuze opzoekt binnen de krijtlijnen van de democratie, en een overheid die de verkeerswetten handhaaft met behulp van moderne technologie.

Gelieve dus een einde te breien aan bovenstaande staatkundige nonsen. Een paar camera's doen veel, het beknotten van je persoonlijke vrijheden is er geen van en je wordt zeker al geen gedachtegoed opgeleid. Daarnaast, alle Westerse landen zijn in sé overgeruleerde vehikels en er zijn vele waar men het volgens de FOT-index veel minder goed treft als in België.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Alfa » do 12 jan 2017, 0:20

Wimpie25 schreef:Een paar camera's doen veel, het beknotten van je persoonlijke vrijheden is er geen van
Toch wel. Totaalcontrole is ook een vorm van totalitariteit. Dan krijg je een overheid die totaal ontolerant is. En het gaat wel om meer dan 'een paar camera's'. Zeker in combinatie met gezichtsherkenning. En belangrijker: wat er met die gegevens gedaan wordt.

Het gaat om machtsevenwicht van de burger tegenover de overheid. Met totaalcontrole is er geen machtsevenwicht meer maar repressie. Als burger heb je dan maar te slikken.

Het is wel veelzeggend dat jij dat altijd afdoet als 'nonsens'. Jij bent ook altijd enorm naïef als het om good governance gaat, dat is echt geen vanzelfsprekendheid hoor. Eigenlijk kan ik me wel vinden in de uitspraak van Benjamin Franklin: 'Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.'
Wimpie25 schreef: en er zijn vele waar men het volgens de FOT-index veel minder goed treft als in België.
De moeder aller drogredenen. Elders is het nog slechter dus is er eigenlijk geen probleem?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6381
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Seat Ibiza » do 12 jan 2017, 9:21

Alfa schreef:Toch wel, een democratie die zoveel camera's en controlemiddelen plaats waardoor er totaalcontrole komt. Dat is exact de definitie van totalitaire democratie.
Vooraleer dit in een welles-nietes discussie verzandt: ik ben fel tegen meer cameratoezicht en tegen trajectcontroles. Ik maak me ook zorgen over de schending van de privacy door dit soort systemen. Maar dat heeft m.i. allemaal niets te maken met een totalitaire staat (of totalitaire democratie). Dat een totalitaire staat gebruik zou kunnen maken van zulke systemen is goed mogelijk, maar de redenering omdraaien dat door het gebruik van trajectcontrole Vlaanderen nu een totalitaire democratie zou worden, is m.i. ver bezijden de waarheid. En daar laat ik het bij hier in deze discussie.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » do 12 jan 2017, 10:46

Alfa schreef:
Wimpie25 schreef: en er zijn vele waar men het volgens de FOT-index veel minder goed treft als in België.
De moeder aller drogredenen. Elders is het nog slechter dus is er eigenlijk geen probleem?
Ik heb nooit beweerd dat het hier slecht is, in tegendeel de lage landen zijn de enige regio's terwijl waar we wat betreft freedom of thought echt kunnen zeggen dat we een vrij volk zijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat je echt geen ervaring hebt met een totalitaire overheid. Ik begrijp echt niet dat je serieus kan beweren dat wij in België gebukt gaan onder het juk van een totalitair regime, gewoon omdat de overheid camera's gebruikt om de wetten te handhaven? Is er iemand die jou oplegt hoe in de pas te lopen? Dat heeft niets te maken met een gevoel van repressie maar pure paranoia.

Ik heb een tijd in Maleisië gezeten en daar ondervind je pas wat een schijndemocratie tot gevolg heeft voor de bevolking. Waar de inwoners zo gepusht worden om een bepaald gedachtegoed aan te nemen dat hele bevolkingsgroepen quasi in de marginaliteit worden geduwd of tot minderwaardigheid worden gebombardeerd.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » do 12 jan 2017, 12:56

^^ Ongelooflijk dat je met zulke ervaringen in contact bent geweest en nog altijd nog niet het minste van het minste ziet van wat er hier aan het gebeuren is.

Gewoonweg ongelooflijk. :nothanks:

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » do 12 jan 2017, 13:46

Het zijn de ervaringen in de realiteit die mij doen inzien hoe absurd de stellingen in de Belgische context zijn en dat er zaken bij de haren worden bijgesleurd die absoluut niets met trajectcontrole te maken hebben.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » do 12 jan 2017, 17:42

Vreemd genoeg is het juist dezelfde dagelijkse realiteit aangevuld met historische kennis die sommigen juist wel doen denken aan de negatieve mogelijkheden waar de camera's van die trajectcontrole kunnen voor worden gebruikt.

tovm74
autoweg
Berichten: 1173
Lid geworden op: di 02 okt 2007, 21:52
Locatie: Kasterlee

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door tovm74 » do 12 jan 2017, 18:03

ik denk dat onderhand iedereen hier op het forum wel weet wie juist welk standpunt inneemt tegenover "crowd control". :offtopic:
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » do 12 jan 2017, 18:33

De discussie gaat over de gevaren van trajectcontrole dus is wel degelijk ontopic imo. Ik denk dat wimpie25 het daar ook wel over eens is, ook al verschillen we van mening.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » do 12 jan 2017, 23:25

De gevaren zijn er inderdaad en deze zag ik al aankomen met het allomgeprezen "cameraschild"...
(Traject)controle op bepaalde plekken waar het nodig is (bv wegenwerken op de autosnelweg met name rond Aalter nu vooral rijrichting Gent) vind ik zelfs een heel goed idee...maar totaalcontrole van de burger over heel Vlaanderen vind ik een absurd, frustrerend en ook gevaarlijk idee, niet enkel voor mijn eigen vrijheid ('s nachts aan 140 km/h op een lege snelweg van Kortrijk naar Antwerpen kunnen rijden bijvoorbeeld) maar vooral ook voor de gehele bevolking die steeds maar meer en meer begint te slikken zonder vragen te stellen of in verzet te komen.
Kort samengevat komt het een beetje op de volgende foto neer (voor wie Engels begrijpt):
Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » vr 13 jan 2017, 10:05

Post hoc ergo propter hoc, of in het Nederlands, zaken er bij de haren bij sleuren. Nergens is gezegd dat de burger 24/7 over geheel Vlaanderen aan totaalcontrole wordt onderworpen. Dit topic gaat nog steeds over trajectcontrole en de aanzet van de discussie was een uitbreiding van het systeem van trajectcontrole naar de meeste snelwegen in Vlaanderen. Dus nogmaals, probeer er toch geen spoken in te zien :nothanks:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door waldo79 » vr 13 jan 2017, 11:16

Houden jullie het vriendelijk en on-topic.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Basjuh1981 » vr 13 jan 2017, 17:17

tompie schreef:De burgemeester van Kortrijk verklaard vandaag in de pers dat na de installatie van de slimme camera's al zeker het stuk E17 tussen Kortrijk-Zuid en de Franse grens trajectcontrole wordt. Ook op de A19 komt er dan een trajectcontrole maar hier word geen precieze plaats aangegeven.
Wat is de Vmax op het stuk E17 tussen Kortrijk-Zuid en de Franse grens?

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Basjuh1981 » vr 13 jan 2017, 17:21

Wimpie25 schreef:Post hoc ergo propter hoc, of in het Nederlands, zaken er bij de haren bij sleuren. Nergens is gezegd dat de burger 24/7 over geheel Vlaanderen aan totaalcontrole wordt onderworpen. Dit topic gaat nog steeds over trajectcontrole en de aanzet van de discussie was een uitbreiding van het systeem van trajectcontrole naar de meeste snelwegen in Vlaanderen. Dus nogmaals, probeer er toch geen spoken in te zien :nothanks:
Hoe zit het met de bewaartermijnen van de gegevens en wie hebben toegang tot deze? In NL worden deze keer op keer opgerekt onder de noemer criminaliteitsbestrijding of terrorismebestrijding. Of dan blijkt het doorgespeeld te worden aan de Belastingdienst om leaserijders te kunnen controleren die geen bijtelling betalen.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5361
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Km357 » vr 13 jan 2017, 18:24

Basjuh1981 schreef:
tompie schreef:De burgemeester van Kortrijk verklaard vandaag in de pers dat na de installatie van de slimme camera's al zeker het stuk E17 tussen Kortrijk-Zuid en de Franse grens trajectcontrole wordt. Ook op de A19 komt er dan een trajectcontrole maar hier word geen precieze plaats aangegeven.
Wat is de Vmax op het stuk E17 tussen Kortrijk-Zuid en de Franse grens?
De volledige 70km/h, van de Franse grens naar Kortrijk-Zuid mag je wel 120km/h

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » za 18 mar 2017, 14:58

Opmerkelijk: http://www.hbvl.be/cnt/dmf20170309_0277 ... -uur-boete
Er wordt dus geen correctiemarge gehanteerd bij gemeten snelheden.

Het probleem is dat de correctiemarge van 6km/h en 6% is vastgeled in een omzendbrief en bijgevolg geen wettelijk kader heeft.
College van Procurerus-generaal schreef:Om de sancties op de
snelheidsovertredingen bedoeld in de wet betreffende de politie over het wegverkeer en de uitvoeringsbesluiten te bepalen, is het dus aangewezen de (weergegeven) gemeten snelheid te verminderen met een marge (van 6 km per uur voor (weergegeven) gemeten snelheden beneden of gelijk aan 100 kilometer per uur of van 6% voor gemeten snelheden boven 100 kilometer per uur).
http://wegcode.be/pdf/COL/COL11-2006.pdf

De correctiemarge is bijgevolg niet-bindend, rechters zijn overigens ook vrij om te beslissen om rekening te houden met de correctiemarge.
Ik vraag me af hoelang die marge nog zal stand houden, eerder deden o.a. "Verkeersexpert" Willy Miermans van de Uhasselt en politierechter Mireille Schreurs al een oproep om die marge af te schaffen. Nu is het afwachten wanneer Weyts zegt dat hij de marge wil afvoeren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » za 18 mar 2017, 15:18

^^ Kortom, ordinair geld binnenharken dus. Iemand die daar 31 km/u rijdt is immers niet asociaal of aantoonbaar onveiliger bezig dan iemand die 30 km/u rijdt.

klopgeest
dorpsstraat
Berichten: 120
Lid geworden op: do 22 mei 2014, 14:31

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door klopgeest » zo 19 mar 2017, 21:52

Coen Tunnel schreef:^^ Kortom, ordinair geld binnenharken dus. Iemand die daar 31 km/u rijdt is immers niet asociaal of aantoonbaar onveiliger bezig dan iemand die 30 km/u rijdt.
Intussen zijn er 30% minder auto's in de straat en is het fietsverkeer met 45% toegenomen.

Echter de status van de horeca en andere zaken op de route wil ik over een jaar hier gerust nog eens neerpennen ;)

En zoals gezegd, je rijdt er makkelijk om heen.
Het verkeer dat nu nog in het centrum moet zijn staat even stil en kan dus eigenlijk gerust de rest van de route tegen 70/u afleggen.. Als er geen fietsers op de baan zijn natuurlijk.

Maarja, na de eerste flitspaal van het land hebben ze nu ook de eerste lokale trajectcontrole zeker voor een belachelijk aantal meters.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6910
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » zo 19 mar 2017, 22:06

^^
Dan hadden ze beter met verzinkbare paaltjes kunnen werken, als die straat zo gemakkelijk kan gemeden worden. Hier in de stad worden bepaalde straten zo ook tussen 11u en 17u ontoegankelijk gemaakt voor niet-lokaal verkeer en aangelanden.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » ma 20 mar 2017, 19:53

klopgeest schreef: En zoals gezegd, je rijdt er makkelijk om heen.
Het verkeer dat nu nog in het centrum moet zijn staat even stil en kan dus eigenlijk gerust de rest van de route tegen 70/u afleggen.. Als er geen fietsers op de baan zijn natuurlijk.
Dat is helemaal geen verklaring op bij trajectcontrole te gaan bekeuren van 1 km/h te hard, ronduit absurd is dat. Gelukkig maar dat je die weg waar de controle actief is kan vermijden, iets dat heel veel mensen ook zullen doen. Zeker wanneer ze weten dat er al bekeurd wordt vanaf 1 km/h te snel.

Uiterst zorgwekkend vind ik dit. Er staat reeds een massale uitrol van nieuwe trajectcontroles gepland in Vlaanderen met als t het plan van Weyts om volgend jaar op bijna alle snelwegen TC te plaatsen. Vanaf dan vrees ik dat het slechts een kwestie van tijd is voordat er stemmen opgaan om de correctiemarge te verlagen, al zullen er beslist individu's zijn waarvoor een marge van 1 km/h nog teveel is en die de gelengheid willen aangijpen om de marge volledig af te schaffen.

Zoals ik al eerder zei is de politie niet verplicht die marge af te trekken van gemeten snelheid, het is slechts een aanbeveling en in geen geval een verplichting.
Trajectcontrole op iedere straathoek, het is binnen enkele de realiteit. Uiteindelijk zal het erop aankomen dat iedereen zich strikt aan de snelheidsbeperkingen dient te houden en iemand die 1km/h te snel rijdt genadeloos wordt bestraft. Gemeten snelheden van 31,51,71 of 121 blijven dan niet langer onbestraft. Eens kijken of al degenen die hier op het forum roepen om meer trajectcontroles dan zo enthousiast zullen zijn.

En neen voor ik de wind van voren krijg, ikzelf ben geen snelheidsduivel of een ordinaire verkeersmaniak. Sinds ik mijn rijbewijs heb behaald heb ik overigens nog geen enkele verkeersboete ontvangen.
Dit soort onzin waarbij vanaf 1 km/h te hard bekeurd wordt heeft m.i. simpelweg niets meer te maken met het begrip verkeersveiligheid.

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Trajectcontrole in Vlaanderen

Bericht door Basjuh1981 » wo 22 mar 2017, 17:30

Lambo19 schreef: Zoals ik al eerder zei is de politie niet verplicht die marge af te trekken van gemeten snelheid, het is slechts een aanbeveling en in geen geval een verplichting.
In Nederland is dat een verplichting, maar dan wordt het ook een meetcorrectie genoemd. Alleen bij 130-stukken is de marge teruggebracht, zodat je met 1 km te snel (131) bekeurd kan worden.
Lambo19 schreef: Trajectcontrole op iedere straathoek, het is binnen enkele de realiteit. Uiteindelijk zal het erop aankomen dat iedereen zich strikt aan de snelheidsbeperkingen dient te houden en iemand die 1km/h te snel rijdt genadeloos wordt bestraft. Gemeten snelheden van 31,51,71 of 121 blijven dan niet langer onbestraft. Eens kijken of al degenen die hier op het forum roepen om meer trajectcontroles dan zo enthousiast zullen zijn.
Wellicht zouden de voorstanders eens een aantal keer over de A2 Amsterdam-Utrecht moeten rijden. De dynamiek is totaal uit het verkeer. Er wordt alleen maar op de snelheidsmeter gekeken, je rijdt in elkaars dodehoek. Nee, echt een verademing zo'n TC :nothanks:
Lambo19 schreef: En neen voor ik de wind van voren krijg, ikzelf ben geen snelheidsduivel of een ordinaire verkeersmaniak. Sinds ik mijn rijbewijs heb behaald heb ik overigens nog geen enkele verkeersboete ontvangen.
Dat zegt niks over jouw rijstijl, of dat je veilig door het verkeer rijdt ;)
Lambo19 schreef: Dit soort onzin waarbij vanaf 1 km/h te hard bekeurd wordt heeft m.i. simpelweg niets meer te maken met het begrip verkeersveiligheid.
Is gewoon een ordinaire (snelheids)belasting.

Plaats reactie