[N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » wo 14 dec 2011, 7:48

Victor schreef:Bij de Avri is het altijd druk :lol:
Weet ik, maar dit is opgenomen op een zaterdag, ik ben blij dat ik er nooit in de spits heb gereden.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Victor » wo 14 dec 2011, 18:08

^^
Zaterdag heeft iedereen juist tijd om naar het tuincentrum te gaan :)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » wo 14 dec 2011, 18:40

^^ En de Van Cranenbroek in Dongen :) (gaan wij altijd heen)
Ik rij hier dus vrijwel nooit, maar in de spits lijkt het me nog erger, bovendien is het gewoon een irritante weg om te rijden, zeker als je het 'geluk' hebt dat je een trekker voor je neus krijgt B(
Het is daar te druk om in te halen en dan zit je dus pakweg 3-4 kilometer achter zo'n kreng...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door waldo79 » do 15 dec 2011, 8:55

keokiracer schreef:
Victor schreef:Bij de Avri is het altijd druk :lol:
Weet ik, maar dit is opgenomen op een zaterdag, ik ben blij dat ik er nooit in de spits heb gereden.
Wat is de Avri :dontknow:

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door JB81 » do 15 dec 2011, 9:32

^^
De Dongense variant op een Intratuin/willekeurig ander tuincentrum.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » za 17 dec 2011, 10:49

Zozo, er zit zowaar beweging in de zaak :o :top:
BN De Stem schreef:Provincie wil voorkeur van Dongen voor reconstructie Heistraat toch onderzoeken
Auteur: door Kees den Exter | vrijdag 16 december 2011 | 15:54 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 16 december 2011 | 15:55

DONGEN - Het lijkt erop dat Dongen toch haar zin krijgt bij de reconstructie van de Heistraat, de wegverbinding tussen Oosterhout en Dongen.
Uit een nagekomen stuk voor de raadsvergadering van donderdag bleek dat de provincie Noord-Brabant, de wegbeheerder, om is.

De provincie (gedeputeerde Ruud Van Heugten, maar ook de Statencommissie Mobiliteit en Financiën) zou willen meegaan op het 'Dongense' spoor. Dat betekent éérst het westelijke deel aanleggen volgens Parallel Noord, de voorkeursvariant van de provincie en de gemeente Oosterhout.

Vervolgens wil Dongen, klaarblijkelijk nu gesteund door de provincie, de tijd nemen voor een studie naar de vraag of voor het oostelijke deel de Dongense voorkeursvariant, Bundeling Zuid, zou kunnen worden gerealiseerd.

Meer in BN DeStem, editie Oosterhout, van zaterdag 17 december.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » vr 20 jan 2012, 12:34

*schop*
BN De Stem schreef:Gedeputeerde Staten: 'Alles gedaan voor N629'
Auteur: door Karolien Koolhof | vrijdag 20 januari 2012 | 08:22 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 20 januari 2012 | 08:28

DONGEN - De provincie heeft alles gedaan om de verkeersveiligheid van de Heistraat, oftewel de N629 tussen Dongen en Oosterhout te waarborgen.

Dat blijkt uit een briefwisseling tussen het college van Gedeputeerde Staten en Marusjka Lestrade-Brouwer, voorzitter van de D66-fractie van Provinciale Staten.

De fractie maakt zich zorgen over de weg, vooral ook na het ongeluk op 29 november vorig jaar. Begin december stuurde Lestrade-Brouwer daarom een brief aan het college met daarin onder meer de vraag of wel alles is gedaan om de weg zo veilig mogelijk te maken en of de doseerlichten wel veilig zijn. In een reactie op die brief geeft het college nu aan dat 'te allen tijde maximaal is ingezet op het borgen van de verkeersveiligheid.' Door algemeen herkenbare markeringen, middengeleiders, doseerlichten en dynamische waarschuwingsborden is volgens het college makkelijker geworden om over te kunnen steken en is het gemotoriseerde verkeer attenter op overstekende fietsers. De tijdsinstellingen van de doseerlichten noemt zij bovendien reëel en veilig, omdat ze afhankelijk zijn van het tijdstip op de dag en het aantal gemeten voertuigen.

Op de vraag hoe het nu verder moet met de weg antwoordt het college dat er regelmatig overleg is met de gemeenten, maar dat een verschil van inzicht over het te kiezen alternatief voor de toekomst voor uitloop zorgt. De gedeputeerde praat op 25 januari verder met de wethouders van Dongen en Oosterhout over die alternatieven.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » do 26 jan 2012, 10:27

BN De Stem schreef:Oosterhout, Dongen en provincie willen onderzoek naar 'ongelukskruising' in Heistraat
Auteur: door Karolien Koolhof | woensdag 25 januari 2012 | 15:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 25 januari 2012 | 16:07

DONGEN - Een onafhankelijk onderzoek moet binnen een paar maanden duidelijk maken hoe veilig het kruispunt Heistraat-Groenstraat op de N629 nu eigenlijk is.

Dinsdag besloten de gemeenten Dongen en Oosterhout en de provincie tot een gezamenlijk onderzoek waarbij de gemeente Dongen de leiding gaat nemen. Wethouder Ad van Beek sprak namens de gemeente Dongen met Marcel Willemse (gemeente Oosterhout) en gedeputeerde Ruud van Heugten.

Dat overleg ging zowel over de kruising als de aanpak van de gehele N629.
Mijn vraag: is er dan ook iets uitgekomen? Uit dat gesprek dat dus ook over het nieuwe tracé gaat...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » wo 08 feb 2012, 19:43

De kogel is door de kerk: Men gaat voor de Bundeling Zuid
BN De Stem schreef:Oosterhout en Dongen kiezen definitief voor Bundeling Zuid
Auteur: door Ralph van Wolffelaar | dinsdag 07 februari 2012 | 16:45 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 07 februari 2012 | 16:54

OOSTERHOUT - Oosterhout en Dongen kiezen definitief gezamenlijk voor Bundeling Zuid met betrekking tot de reconstructie van de Heistraat.
De al eerder voorgenomen voorkeursvariant werd dinsdagmiddag bestendigd tijdens een gezamenlijke lunch, waarbij de voltallige colleges van beide gemeenten aanwezig waren. Er wordt begonnen met de aanleg tot de rotonde die voor tuincentrum AVRI komt. Daarna is de variant die leidt tot Bundeling Zuid echter de inzet.
Dit houdt de Bundeling-Zuid in:
ik (openingspost) schreef:Optie 3: Alternatief bundeling zuid (Bz): (voorkeur gemeente Dongen)
SPOILER: TOON

Afbeelding
Afbeelding
- Tot aansluiting Everdenberg-Oost gelijk aan Pn
- Vanaf dat punt twee wegen:
--– Een verbinding terug naar de Heistraat voor verkeer van/naar Dongen
--– Een nieuwe weg over en ten zuiden van het kanaal voor verkeer van/naar Tichelrijt, Tilburg en Rijen
BN De Stem schreef:Dongenaar in actie voor meer verkeersveiligheid op kruising Heistraat
dinsdag 07 februari 2012 | 20:39 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 07 februari 2012 | 20:41


DONGEN - De vader van het meisje dat ruim twee maanden geleden ernstig gewond raakte bij een ongeval op de Heistraat in Dongen, trekt aan de bel bij de gemeenteraad. Er móét iets gebeuren aan de communicatie en de verkeersveiligheid, zegt Michel Beverwijk.
Wethouder Ad van Beek zegt zijn gevoelens goed te begrijpen: "Ik ben niet alleen bestuurder, maar ook vader en grootvader."

Van Beek: "De heer Beverwijk is boos omdat er op de betreffende kruising voor hem niks zichtbaars gebeurt. Ik kan het verkeer op de Heistraat niet stilleggen of eigenhandig een verkeerslichtinstallatie opbouwen.

Lees een uitgebreide reportage over deze kwestie in de krant van woensdag
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » wo 07 mar 2012, 17:20

^^ De reactie hierop...
BN De Stem schreef:Extra waarschuwingsborden op Heistraat in Dongen
Auteur: door Kees den Exter | dinsdag 06 maart 2012 | 18:29 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 07 maart 2012 | 11:09

DONGEN - Op de Heistraat tussen Dongen en Oosterhout zijn deze week extra borden geplaatst die het verkeer attenderen op de (brom)fietsersoversteekplaats ter hoogte van de Groenstraat.
SPOILER: TOON

Afbeelding
De borden zijn er zo ongeveer in persoonlijke opdracht van gedeputeerde Ruud van Heugten (Mobiliteit, CDA) geplaatst. Provinciebestuurder Van Heugten reageert hiermee op een gezamenlijke brief van de vijf fracties uit de gemeenteraad van Dongen, waarin gevraagd wordt om extra beveiliging van de oversteek.

Aanleiding voor die brief van de raad was de actie van Dongenaar Michel Beverwijk om de onveilige situatie breed onder de aandacht te brengen. De 13-jarige dochter van Beverwijk raakte eind vorig jaar ernstig gewond toen zij op de fiets werd aangereden door een schoolbus.
Leuke afbre-
king op dat bord... Kon dat bord niet een stukje breder? Het bord lijkt mij ook nogal nutteloos...
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Snelwegfreak » wo 07 mar 2012, 18:16

Ah, ze hebben bord J24 afgeschaft?

Afbeelding
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door mavas » wo 07 mar 2012, 22:27

Mijn god, moeten we dan op elke oversteek borden gaan plaatsen die waarschuwen voor overstekende fietsers? Het nut voor de verkeersveiligheid is echt verwaarloosbaar klein.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

juanj78
dorpsstraat
Berichten: 231
Lid geworden op: vr 16 jan 2009, 18:19

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door juanj78 » vr 09 mar 2012, 10:52

Uitgangspunt van Dongen is 'Zoveel mogelijk de automobilist treiteren'

Enkele voorbeelden wat vroeger niet was
- Je laten omrijden voor 10 meter (oranjeplein-geer)
- Je laten omrijden voor winkels (paaltje intertoys tramstraat)
- Je platbombarderen met 30 zones
- Autowegen tot fietsgebied verklaren (Bij leijten, en josefstraat) (wie verzint zo iets)

Mijn advies is.

En groot hek om Dongen, en iedereen te voet binnenlaten, want daar willen ze uiteindelijk naartoe met al deze acties!

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » vr 13 apr 2012, 19:23

Berichtje van een tijdje terug, had ik eerder blijkbaar gemist:
BN De Stem schreef:Verkeersonderzoek Heistraat in Dongen afgerond
Auteur: door Thijs van Kruisbe;rgen | dinsdag 03 april 2012 | 07:33 | Laatst bijgewerkt op: dinsdag 03 april 2012 | 08:29

DONGEN - Stel een maximum snelheid in van zestig kilometer per uur, verplaats de doseerlichten, verwijder een middengeleider en maak de andere middengeleider breder.

Die veranderingen moet de Heistraat - het deel tussen tuincentrum Avri en de turborotonde bij Dongen - op korte termijn ondergaan om de verkeersveiligheid te verbeteren. Dat is het advies van Veilig Verkeer Nederland (VVN) na een onderzoek naar de verkeerssituatie bij de kruising van de Heistraat met de Groenstraat. Michel Beverwijk, vader van de in november vorig jaar aangereden 13-jarige scholiere, riep de hulp in van VVN om de verkeerssituatie te onderzoeken.

Door de snelheid te verlagen naar 60 kilometer per uur wordt de capaciteit van de weg niet aangetast en het oversteken voor langzaam verkeer wordt veiliger.

Verder zou de oversteekplaats aan de Oosterhoutse kant weg moeten, zodat alle fietsers via de oversteekplaats aan de Dongense kant oversteken. Die middengeleider zou breder moeten, om een veiliger gevoel te geven bij het oversteken. Daarnaast moet de tijdelijke bebording (zie foto) worden aangepast omdat zij niet aan de wettelijke regels voldoet.

Verder zouden de doseerlichten niet goed genoeg werken volgens het onderzoek. De schijn wordt gewekt dat de lichten het oversteken van fietsers ondersteunen. Maar de lichten zijn niet op elkaar aangesloten waardoor geen sprake is van stilstaand verkeer uit beide richtingen. 'Het wachten kan ertoe leiden dat de behoefte onstaat om bij het geringste 'gat' in de verkeerstroom de oversteek te wagen', meldt het rapport. Het onderzoek richt zich op de korte termijn omdat er rekening is gehouden met de toekomstige structurele verandering. Naast het onderzoek van Veilig Verkeer Nederland loopt er ook een onafhankelijk onderzoek naar de kruising. Dat onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van de wegbeheerder, de provincie Noord-Brabant.
Zal ik eens een goede suggestie doen: verleng het fietspad aan de zuidelijke kant tot de rotonde met de Westerlaan (evt. met een tunneltje o.i.d. onder de Westerlaan door). Dan hoeft fietsverkeer ri. Dongen niet eens over te steken wat nu wel het geval is. Maar boven alles: als je nu die Bundeling-Zuid aanlegt dan ben je in 1 keer van de problemen af.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » vr 27 apr 2012, 13:11

Of je plaatst verkeerslichten...
BN De Stem schreef:Verkeerslichten op de Heistraat in Dongen
Auteur: door Kees den Exter | vrijdag 27 april 2012 | 08:01 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 27 april 2012 | 08:17

DEN BOSCH - De fietsersoversteek op de Heistraat in Dongen wordt eind dit jaar voorzien van een verkeerslichtinstallatie. De verkeerslichten vervangen dan de doseerlichten die er nu staan om bressen in de verkeersstroom te slaan om overstekers de ruimte te geven.
Dat nieuws werd gistermiddag bekendgemaakt op het provinciehuis in Den Bosch door gedeputeerde Ruud van Heugten, geflankeerd door de wethouders Ad van Beek van Dongen en Marcel Willemsen van Oosterhout.

De komst van de verkeerslichten is een indirect gevolg van de acties van Michel Beverwijk uit Dongen, die in beweging kwam nadat zijn dochter eind november vorig jaar zeer ernstig gewond raakte, toen ze op de oversteekplaats met haar fiets werd aangereden door een schoolbus. Beverwijk zette een eenmansactie op touw met als motto dat een dergelijk ongeval zich op de oversteek van de Heistraat nooit meer mag voordoen.
Zolang ze voor de N629 op wachtstand groen staan en/of opgenomen worden in de groene golf vind ik het geen probleem.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Spares
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 23:04

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Spares » do 07 jun 2012, 23:16

De gemeente Oosterhout heeft deze week een bewonersbrief verstuurd waarin het plan van de N629 (parallel noord) wordt aangekondigt. Er is op 14 juni as van 19:00 - 21:00 een inspraakavond in het Oostquartier in Oosteind. Ben benieuwd in hoeverre hier daadwerkelijk sprake is van "inspraak". Dat hebben we al 1x keer eerder meegemaakt en toen bleken de plannen toch al definitief te zijn.

Komt allen naar de Provinciale weg 96 in Oosteind en laat uw stem als burger gelden !

Spares
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 23:04

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Spares » do 07 jun 2012, 23:24

Publicatie 6 juni 2012:

Inspraakprocedure Stedenbouwkundig schetsplan Everdenberg Oost

Burgemeester en wethouders van Oosterhout maken bekend, dat op basis van de Algemene inspraakverordening Oosterhout 2006 het stedenbouwkundig plan Everdenberg Oost met bijbehorende stukken voor eenieder voor inspraak ter inzage ligt met ingang van 7 juni 2012 gedurende vier weken.

Dit stedenbouwkundig plan heeft betrekking op het gebied gelegen ten oosten van het huidige bedrijventerrein Everdenberg, wordt begrensd door de Heikantsestraat in het noorden, het oude Heikantsepad aan de westzijde en het Wilhelminakanaal in het zuiden. Het voorziet in het realiseren van 20 hectare bruto bedrijventerrein.

De stukken kunnen worden ingezien bij het informatiecentrum in het stadhuis, Slotjesveld 1 te Oosterhout.

Ingezetenen van de gemeente en in de gemeente een belang hebbende natuurlijke en rechtspersonen kunnen gedurende de termijn van terinzageligging (dus tot uiterlijk 5 juli 2012) een schriftelijke of mondelinge inspraakreactie naar voren brengen.

Schriftelijke inspraakreacties dienen te worden gericht aan burgemeester en wethouders van de gemeente Oosterhout, Postbus 10150, 4900 GB Oosterhout onder vermelding van “Inspraakreactie Stedenbouwkundig plan Everdenberg Oost”.

Voor het kenbaar maken van een mondelinge inspraakreactie kan een afspraak worden gemaakt met mevrouw D. van Geffen van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling, tel. 0162 – 489499.

Over dit Stedenbouwkundig plan wordt op donderdag 14 juni een inspraakavond gehouden in ’t Oostquartier te Oosteind. De stedenbouwkundige opzet, de groenstructuur en de verkeersstructuur zijn in verschillende tekeningen uitgewerkt. Er zijn vertegenwoordigers van de gemeente aanwezig om informatie te verstrekken en uw vragen te beantwoorden. Vanaf 19.00 uur bent u van harte welkom om vrij binnen te lopen. De avond sluit om 21.00 uur. Tijdens de avond kunnen ook mondelinge zienswijzen worden ingebracht.

Oosterhout, dinsdag 6 juni 2012
Klik voor meer informatie op onderstaande link:
EZS einddocument Stedenbouwkundig Everdenburg Oost - lage kwal 2009-10-28 http://www.oosterhout.nl/fileadmin/docu ... -10-28.pdf (pdf 12,9 mb)
Bewonersbrief 6 juni 2012 http://www.oosterhout.nl/fileadmin/docu ... 12__2_.pdf (pdf 11 kb)
Hoe ziet Parallel Noord eruit?
In het alternatief Parallel Noord wordt een grotendeels nieuwe weg parallel aan de huidige N629 aangelegd.

Op het gedeelte tussen de oostelijke aansluiting op de A27 en het kruispunt met de Provincialeweg in Oosteind blijft de N629 het huidige tracé (de Ekelstraat) volgen. Wel wordt de weg verbreed tot twee keer twee rijstroken en komt er aan de oostzijde een parallelweg voor landbouw­verkeer en fietsers. De aansluiting op de A27 wordt voorzien van extra opstelstroken.

Vanaf het kruispunt met de Provincialeweg wordt een nieuwe weg aangelegd, ten zuiden van en parallel aan de huidige Heistraat. Deze nieuwe weg kruist de Hoogstraat ongelijkvloers (waardoor geen uitwisseling van verkeer mogelijk is) en sluit ongeveer ter hoogte van de Hoge Dijk/Groenstraat weer aan op het huidige tracé van de Heistraat.

In dit deel van de nieuwe N629 is één kruispunt voorzien, namelijk ter hoogte van het nog te ontwikkelen bedrijventerrein Everdenberg Oost. Op dit kruispunt zal ook de uitwisseling van verkeer van en naar de huidige Heistraat moeten gaan plaatsvinden.

Vanaf de Groenstraat volgt alternatief Pn weer het tracé van de huidige N629, tot aan de aansluiting op de Steenstraat in Dongen. De voornaamste wijzigingen op het laatste deel van het tracé bestaan eruit dat een parallelstructuur wordt aangelegd en dat enkele aansluitingen op de hoofdrijbaan komen te vervallen. Daarnaast is voorzien dat het kruispunt met de Steenstraat wordt omgebouwd tot rotonde.

Klik hier voor de kaart met het tracé van Parallel Noord. PDF, http://www.oosterhout.nl/fileadmin/docu ... Kleur_.pdf 543 KB

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Kaaiman » vr 08 jun 2012, 1:53

Jakkes, het hele stuk tussen Oosterhout en Dongen wordt 2x1 uitgevoerd met middenberm. :geenlach:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » zo 30 sep 2012, 15:04

*kick*
BN De Stem schreef:Provinciale wegen bij Oosterhout en Dorst op de schop
Auteur: door Sjoerd Marcelissen | donderdag 13 september 2012 | 09:00 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 13 september 2012 | 09:58

OOSTERHOUT - Twee provinciale wegen in de regio gaan binnen vijf jaar op de schop.

Het gaat om de N629 (Heistraat) tussen Oosterhout en Dongen en de N282 bij Dorst, Hulten en Rijen.

Gedeputeerde Staten trekken 8,6 miljoen uit voor de Heistraat, 2,4 miljoen voor de N282 door Dorst en ruim 15 miljoen voor de omlegging van de N282 bij Hulten.
Binnen 5 jaar. Laten we het hopen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » za 03 nov 2012, 21:04

de verkeerslichten bij de Avri worden binnenkort geplaatst:
BN De Stem schreef:Verkeerslichten op oversteekplaats Heistraat in Dongen
DONGEN - In opdracht van de provincie Noord-Brabant wordt maandag 12 november begonnen met de aanleg van verkeerslichten op het kruispunt van de Heistraat, Groenstraat en Hoge Dijk in Dongen.

Deze verkeerslichten vervangen de huidige doseerlichten op dit kruispunt. De directe aanleiding voor de vervanging vormt een ernstige aanrijding waarbij een Dongens meisje op de oversteekplaats werd geschept door een schoolbus.

Lees meer in de Oosterhoutse editie van BN DeStem in de zaterdagkrant of op iPad.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Chris » do 13 feb 2014, 15:32

Provincie Noord-Brabant schreef: Start aanpak N629 Oosterhout - Dongen

Provincie Noord-Brabant en de gemeenten Oosterhout en Dongen pakken samen de doorstromingsproblemen op de N629 Dongen - Oosterhout aan.

De aansluitingen van de N629 op de A27 bij Oosterhout worden allereerst verbeterd en de provincie en gemeenten starten het aanvullend onderzoek naar de omvang van de verkeersproblemen op de N629 bij de wijk West 1 in Dongen. De afspraken voor deze gezamenlijke aanpak zijn officieel vastgelegd door gedeputeerde Van Heugten, wethouder Van Beek van gemeente Dongen en wethouder Willemsen van gemeente Oosterhout.

Besloten is om het project N629 in 2 fases te delen zodat de eerste knelpunten zo snel mogelijk aangepakt kunnen worden. In de 1e fase wordt de aansluiting van de provinciale weg N629 op de A27 bij Oosterhout aangepakt zodat de doorstroming verbetert. Daarbij worden de huidige verkeerslichten ter plaatse van de aansluitingen van de N629 op de A27 aangepast zodat deze weer voldoende capaciteit krijgen. Tegelijkertijd zet de gemeente Oosterhout in deze fase de procedures in gang die nodig zijn voor de aanleg van de ontsluitingsweg vanaf de N629 naar het toekomstige bedrijventerrein Everdenberg-Oost.

In een 2e fase vindt gelijktijdig met fase 1 aanvullend verkeersonderzoek plaats waarbij op de provinciale weg N629 en de Westerlaan in Dongen o.a. de effecten van het verkeer tot 2030 worden onderzocht. Ook worden actuele milieugegevens ingewonnen. Deze onderzoeken zijn noodzakelijk om de bestemmingsplanprocedure te doorlopen.

De planning voor het project N629 ziet er globaal als volgt uit:
* Medio 2015: start van de werkzaamheden bij de aansluitingen A27 en de ontsluitingsweg Everdenberg-Oost.
* Medio 2015: keuze van een voorkeursalternatief voor de N629 en de Westerlaan in Dongen door provincie Noord-Brabant en gemeenten Dongen en Oosterhout.
* 2016/2017: start werkzaamheden na het doorlopen van de ruimtelijke procedures en grondverwerving.
http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/20 ... ongen.aspx

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Chris » do 10 mar 2016, 16:25

4 jaar later is er eindelijk overeenstemming over het voorkeursalternatief tussen Oosterhout en Dongen.
Provincie Noord-Brabant schreef: Voorkeur gekozen voor tracé N629 Oosterhout-Dongen

Op 8 maart spraken de provincie, de gemeente Oosterhout en de gemeente Dongen hun voorkeur uit voor het aanleggen van een nieuw tracé voor de N629 tussen Oosterhout en Dongen.

Uit vijf mogelijke oplossingen kozen de partijen unaniem voor alternatief 3, de zogenaamde ‘Bundeling Noord’. In deze variant wordt een nieuwe weg aangelegd tussen de Provincialeweg in Oosteind en de kruising tussen de Duiventorenbaan/Steenstraat in Dongen.

Afbeelding

Om een keuze te maken voor het tracé tussen de N629 en de Westerlaan zijn de afgelopen maanden vijf mogelijke tracés onderzocht en uitgewerkt. Op basis van deze onderzoeken hebben de provincie en beide gemeenten een voorkeur uitgesproken voor een nieuw tracé. Gedeputeerde Christophe van der Maat: “Na jaren onderzoeken en overleggen zijn we erin geslaagd een oplossing voor de N629 te vinden waar we allemaal volledig achter kunnen staan. Het nieuwe tracé zorgt voor een betere doorstroming op de N629 en bereikbaarheid van onder andere het nog aan te leggen bedrijventerrein Everdenberg-Oost. Het zorgt er ook voor dat de leefbaarheid voor veel mensen verbetert, omdat de overlast door geluid met name voor de inwoners van de wijk West I in Dongen vermindert en de luchtkwaliteit beter wordt.”
Volledig persbericht: http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/20 ... ongen.aspx

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Kaaiman » do 10 mar 2016, 16:42

Wat een slingertracé zeg. Maar zie ik nou een ongelijkvloerse ovonde bij de aansluiting A27? :o

Jammer trouwens van die VRi-aansluiting bij Oosteind. Idealiter had men Oosteind ook aangesloten op die ovonde voor de ontsluiting van Oosteind noordwaarts. De zuidwaartse ontsluiting kan dan gewoon via de huidige N629.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door mavas » do 10 mar 2016, 17:14

Zo dan, de ambitie is groot bij dit project! Dat wordt een mooie, maar dure weg. :) 8-)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18187
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door mavas » di 25 apr 2017, 16:58

Hier het ontwerp voor de aansluiting bij de A27:
https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... BAE357.pdf

Volgens de nieuwsbrief uit december 2016 moet de aanleg van deelproject 1 (Aansluiting A27) eind 2017 van start gaan, en eind 2018 zijn afgerond:
https://www.brabant.nl/dossiers/dossier ... 422070.pdf
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door keokiracer » di 25 apr 2017, 17:03

Maar een enkele opstelstrook bij die kruising Oosteind voor verkeer vanuit het zuiden? Zonde.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Wouter N14 » di 25 apr 2017, 18:27

Had dit project niet gebruikt kunnen worden om die veel te krappe afrit op te doeken?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Victor » di 25 apr 2017, 19:46

Er wordt hier geen afrit opgedoekt :)

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Wouter N14 » di 25 apr 2017, 23:19

^^ Nee daarom, jammer.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N629] Oosterhout - Dongen ombouw

Bericht door Jackbauer1350 » di 25 apr 2017, 23:45

Die bocht ter hoogte van de aansluiting met de A27 wordt dus wat vloeiender gemaakt. Vond het al het een eigenaardige aansluiting toen ik er een tijdje geleden alweer reed. Hele lange toe/afrit aan de oostzijde en die scherpe bocht in de N629. Destijds zeker zo aangelegd vanwege de woningen aan de Ter Horst.

Plaats reactie