[N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Kaaiman » di 07 jul 2015, 14:14

*Kuch*

Kaartje even verbeterd. :dyn_hyp:
SPOILER: TOON

Afbeelding
Ach excuus, ik bedoel natuurlijk dit:
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » di 07 jul 2015, 16:12

^^ Leuk bedacht, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
  • Een extra Rijnbrug bij Nieuwerbrug is overbodig.
  • Weg 4 zou doorgetrokken moeten worden als noordelijke omleiding van Woerden, ongeveer aan te sluiten bij de N212.
  • Met de huidige drukte zou de aansluiting Woerden (bij 5) een klavermolen kunnen worden, dat is echter niet nodig bij bovenstaand punt en de N212-6c.
  • Als er al een A2½ zou komen, wil ik die niet als slingerweg in het verlengde van een tweederangs aansluiting.
Voor wat betreft die A2½ heb ik dus een ander voorstel, wat de openheid van het Groene Hart ten goede komt. Dat behelst grofweg een gigantisch tunnelproject van Moordrecht tot Breukelen, waarbij het spoor Gouda-Woerden verdubbeld wordt en samen met een aan te leggen dubbeldeks snelwegtunnel onder de grond verdwijnt. Als je nog een paar miljard over hebt, dan hou ik me aanbevolen. :top:

En om de realisme-kaart maar even te trekken: eerst het BRAVO-kaartje volledig uitvoeren, dan zien we wel weer verder. :)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door sven_engelen » za 11 jul 2015, 8:31

A2 en een half? A3!! :mrgreen:
Svenlo

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door waldo79 » za 11 jul 2015, 11:43

In de systematiek past de A3 westelijk van de A2½ :write: Van oost naar west: A2, A2½, A3 en A4 :mrgreen:

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door sven_engelen » za 11 jul 2015, 18:05

Allemaal aansluitend op de A10! Dan hebben we dat kaartje ook weer compleet :p
Svenlo

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » ma 14 sep 2015, 23:27

Enige tijd later lijkt men voorzichtig de draad weer op te pakken aan de N420. Toen ik tegen de avond in Waarder was geweest, zag ik bij de oprit naar de A12 richting Bodegraven een shovel in de weer met het afgraven van zand (de voorbelasting). Meer dan één shovel en één tractor met aanhanger heb ik niet gezien, maar mogelijk is men ook op andere delen van het tracé weer begonnen. Ik vind dat wel tamelijk laat als je in het achterhoofd houdt dat men de weg volgens zeggen in december wil openen, en moet nog maar zien of dit project niet net als de rondweg Harmelen de nodige maanden vertraging oploopt.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » di 13 okt 2015, 0:04

Geen idee waarom men het in de lokale media tot deze zomer nog over 'december 2015' als opleverdatum had. Ik kom nu in de archieven van de provincie Utrecht iets anders tegen. Op de 'Provinciepagina' van 28 januari, 25 maart en 22 april 2015 staat: "Zuidelijke randweg Woerden: werkzaamheden tot medio 2016, daarna open voor verkeer". Dat is overigens ook iets anders dan wat de Provincie op haar eigen 'actuele' pagina heeft staan. Daar staat dat de werkzaamheden voor BRAVO 3 (de zuidelijke randweg Woerden, N420) lopen van 1-5-2013 tot en met 31-10-2015.

Het is ook wel de ene vertraging na de andere met dit project. Vorig jaar waren er maandenlange vertraging bij de openstelling van de randwegen bij Harmelen. Maar de N420 spant toch echt de kroon: men is in het voorjaar van 2012 begonnen met de fysieke aanleg en het spoorviaduct was nog in datzelfde jaar gereed. Die heeft er dus straks bijna 4 jaar werkeloos bijgelegen, aangenomen dat medio 2016 wél wordt gehaald...
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » ma 09 nov 2015, 22:39

Vandaag moest ik iemand uit Kamerik ophalen op weg naar Utrecht, dus kwam ik over de N419. Het was rustig en ik was bewust even niet met mijn snelheid bezig, zodat ik eens kon kijken op welke snelheid je na enige tijd uitkomt als je puur een gevoelsmatig passende snelheid rijdt. Toen het gesprek er op kwam dat die weg er mooi bij lag en dat je al snel te hard reed, leek me dat een mooi peilmoment, dus ik wierp een blik op mijn teller. Die gaf dus 122km/h aan, ofwel een ruime 110 echte kilometers. Nu hou ik wel van doorrijden, maar het komt zelden voor dat ik bewust of onbewust door de Muldergrens heen ga. Hoog tijd dus dat hier een emmer groene verf over het midden wordt uitgesmeerd, want 80km/h is een limiet die absoluut niet aansluit bij het wegbeeld.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Japsuh
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: vr 07 mar 2014, 10:22

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Japsuh » ma 09 nov 2015, 23:03

Ja, die weg zou echt een autowegstatus moeten hebben. We zijn ook niet de enigen die daar 100 km/u rijden, ik merk het ook als ik achter andere auto's rij.

Helaas is het stuk naar Harmelen helemaal zot met 60 km/u. Een enorm brede weg met een vrijliggend fietspad...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door boe! » di 01 mar 2016, 19:26

Al gemeld in het topic over de A12, maar hieronder het officiële nieuwsbericht van de Provincie Utrecht.
Provincie Utrecht schreef:Over ongeveer een jaar kan de Zuidelijke randweg Woerden in gebruik worden genomen. Woerden krijgt hiermee een tweede verbinding met de A12. Voor het zover is, moet er nog een aantal werkzaamheden worden uitgevoerd. Het betreft het overkluizen van gasleidingen, de bouw van viaducten en het afbouwen van de weg zelf.

OVERKLUIZEN GASLEIDINGEN
Op 17 februari is de aannemer gestart met het aanbrengen van de damwanden die nodig zijn om een overkluizing te bouwen over de leidingen van de Gasunie. Deze leidingen kruisen de nieuwe weg ten zuiden van de rotonde Wulverhorstbaan-Middellandbaan. De werkzaamheden zullen rond 1 maart zijn afgerond.

BOUW VIADUCTEN
Als het werk aan de damwanden gereed is (rond 1 maart) starten de heiwerkzaamheden voor de viaducten bij de Waardsedijk en de Molengrift. De grond is daar inmiddels voldoende voorbelast en stevig genoeg om te bouwen. Het heien zal ongeveer twee weken duren waarna de viaducten gebouwd kunnen worden. In april kunnen naar verwachting de dwarsliggers worden geplaatst op de landhoofden aan weerszijden. Vanaf dat moment zijn de contouren van de viaducten zichtbaar.

AFBOUW VAN DE WEG
Als de viaducten klaar zijn, en al het zand voor de weg is aangebracht, volgt nog een zettingsperiode van ruim een half jaar. Door het gewicht van het zand klinkt de grond in waarna deze voldoende stevig is om de weg op te kunnen bouwen. Daarna wordt puinfundering aangebracht als ondergrond voor het asfalt. Na het asfalteren kan de weg verder worden afgewerkt en ingericht (bermen, markering, verlichting, bebording). Wij verwachten dat de weg in het voorjaar van 2017 in gebruik kan worden genomen.

OPLOSSEN VERKEERSPROBLEEM
De nieuwe weg wordt ruim vier kilometer lang en loopt vanaf het bedrijventerrein Middelland naar de aansluiting op de A12 bij Nieuwerbrug en Waarder. De weg lost een verkeersprobleem op voor Woerden dat last heeft van overbelasting en vertraging op de wegen van en naar de A12. Gevolg is doorgaand verkeer door de binnenstad en sluipverkeer door woonwijken. Dit heeft nadelige gevolgen voor de leefbaarheid.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » di 17 mei 2016, 0:07

Hoewel het rond bovenstaand nieuwsbericht (eind februari, begin maart) leek alsof er schot in de zaak kwam, staan de werkzaamheden op het eerste gezicht weer op een laag pitje. Men was in die tijd over een aanzienlijke afstand bezig om de voorbelasting af te graven, maar alle machinerie daarvoor is inmiddels weer weg, terwijl het werk nog niet klaar is. Met name op het westelijke uiteinde ligt er nog een paar meter hoog zand.

Afgelopen week is men dan wel bij de Waardsedijk beton aan het storten geslagen voor het viaduct aldaar. Enerzijds merkwaardig dat men de weg hier relatief hoog aanlegt en een viaduct aanlegt, omdat men met het openen van de N420 de Waardsedijk af wil sluiten voor autoverkeer. Aan de andere kant is het natuurlijk alleen maar gunstig dat fietsers e.d. dan gewoon onder de weg door kunnen. Voor wie het glas half vol ziet, is het een ongelijkvloerse kruising tussen de nieuwe weg en het langzame verkeer. Kun je ongestoord met 80 door blijven rijden. :top:

Het tempo is echter wel een schril contrast met enkele andere projecten in de regio. Tussen de eerste werkzaamheden en de openstelling van de Reeuwijkse Randweg zat misschien 1,5 à 2 jaar. Aan de nieuwe Gouwekruising die in december open gaat, wordt ook nog maar een jaar of 2 gebouwd. En met deze N420 is men nu al zo'n 5 jaar bezig; het spoorviaduct is medio 2012 opgeleverd. Het doet van deze kant bezien wel een beetje Duits aan, terwijl het in feite amper in de provincie Utrecht is. B(
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Peter » zo 22 mei 2016, 13:41

De N198 lijkt ten oosten van de N419 van alle provinciale opsmuk ontdaan. Ik kwam geen hm-paaltje of N198 wijzer meer tegen. Men had dus prima de N419 als N198 kunnen benoemen en bewegwijzeren, of de N198 en de N419 samen als N212 (met het staartje naar Woerden een N4xx nummer) ... .
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » zo 22 mei 2016, 13:44

Het zal vast niet door mijn bericht van dinsdag komen, maar tegen het einde van de werkweek is men dan toch ook begonnen met het afgraven van de voorbelasting bij de aansluiting Nieuwerbrug op de A12. Ik ben benieuwd wanneer men daar verder aan de gang gaat.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door harry » zo 22 mei 2016, 13:45

Peter schreef:Ik kwam geen hm-paaltje of N198 wijzer meer tegen.
Op deze rotonde stonden ze er kortgeleden nog:
Afbeelding
Zijn ze daar nu ook eindelijk weg?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » zo 22 mei 2016, 14:00

^^ Daar kom ik eigenlijk nooit. Maar uitgerekend gisteravond wel.

Afbeelding

Overigens is het nummer nog niet helemaal verdwenen, zie ik nu ik de beelden terug kijk. De afrit vanaf de A12-Li bevat 2 verwijzingen, evenals een lichtwegwijzer op de kruising.

Afbeelding
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Peter » zo 22 mei 2016, 14:04

Die is weg. De onder-aan-de-afrit verwijzing is vermoedelijk eigendom van RWS en denkbaar niet aangepakt. Maar ik kwam niet van de A12.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door harry » zo 22 mei 2016, 17:31

RSK schreef:Maar uitgerekend gisteravond wel.
Mooi toeval!
De pijl gaat nu dus nergens meer naartoe, maar is nog wel een gesloten pijl.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » do 23 jun 2016, 0:21

In de categorie 'ander nieuws': de heringerichte Dorpsstraat in Harmelen wordt 2 juli feestelijk geopend. Dan zal het wel helemaal niet meer te zien zijn dat er een N198 heeft gelopen; het deed al niet echt aan als een genummerde weg.

https://www.woerden.nl/inwoners/nieuws/ ... t-harmelen
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Vinny » do 23 jun 2016, 20:19

Dat vond ik al toen het nummer werd geïntroduceerd. Kennelijk vond de provincie het belangrijk om een ontbrekende schakel een nummer tussen de 175 en de 399 te geven, het topniveau provinciale wegen...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » di 19 jul 2016, 0:03

Even terug naar de N420, daar is namelijk geen nieuws over. En dan bedoel ik ook echt: geen nieuws. Ik kan me maar weinig wegenprojecten heugen waar zo weinig over geschreven is. Ergens is dat ook wel begrijpelijk, want ook de planning voor openstelling van eind 2016 wordt inmiddels niet meer gehaald. De weg zou nu 'voorjaar 2017' open moeten gaan.

In ieder geval kwam ik er vanavond op de motor, waarop ik besloot om met mijn telefoon een paar plaatjes te maken.

Afbeelding
We beginnen bij de onderdoorgang van de Waardsedijk. Deze route moet helemaal verkeersluw worden zodra de N420 klaar is, omdat mensen uit Waarder dan een OWN-alternatief hebben om in Woerden te komen. De spelling van 'Parallel-weg' is overigens ook interessant.

Afbeelding
Hetzelfde viaduct, meer vanaf de zijkant gezien. Het is constructief een simpel en strak kunstwerk.

Afbeelding
Een stukje verderop is het vrij gemakkelijk om het zandbed op te lopen. Aan de sporen te zien, wordt dit veelvuldig gedaan door mensen met crossbrommers en mensen met honden. Het zandbed moet (behoudens verdere inklinking) nog zeker een meter of 1,5 à 2 worden afgegraven voor men aan de weg kan beginnen.

Afbeelding
Als we ons omdraaien, kijken we richting Nieuwerbrug tegen de avondzon in. Veel activiteit is er de laatste weken niet op dit stuk. Als men nog al te lang wacht, roesten de graafmachines nog vast...

Afbeelding
Het volgende viaduct voert over een kleine watergang. Het is een behoorlijke betonnen muur als je er voor staat. Straks rij je er gladjes overheen.

Afbeelding
Een blik onder drie viaducten door. De achterste dateert uit 1939, de middelste uit 1979 en de voorste uit 2016.

Afbeelding
Wellicht de oorzaak van de laatste vertraging: volgens een passant (die daar kennelijk vaker komt), zitten in de holen in het zand oeverzwaluwen. Aangezien die soort een bepaalde bescherming geniet, zou het werk stilgelegd zijn. Ik weet niet precies wat er van waar is.

Afbeelding
Een laatste blik op het tweede viaduct. Andere viaducten (spoorlijn en ten oosten daarvan) zal ik een andere keer proberen te benaderen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door boe! » di 19 jul 2016, 10:21

RSK schreef:Afbeelding
Wellicht de oorzaak van de laatste vertraging: volgens een passant (die daar kennelijk vaker komt), zitten in de holen in het zand oeverzwaluwen. Aangezien die soort een bepaalde bescherming geniet, zou het werk stilgelegd zijn. Ik weet niet precies wat er van waar is.
Klopt. Artikel 11 Flora en Faunawet is hier van toepassing.
Het is verboden nesten, holen of andere voortplantings- of vaste rust- of verblijfplaatsen van dieren, behorende tot een beschermde inheemse diersoort, te beschadigen, te vernielen, uit te halen, weg te nemen of te verstoren.
De meeste jonge oeverzwaluwen vliegen rond deze tijd uit, dus ze kunnen (na de bouwvak) weer verder.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » ma 05 dec 2016, 12:56

Door mijn vakantie had ik het even gemist, maar er is weer 'nieuws' over wat we rustig 'Het Duitse weggetje' kunnen gaan noemen.

http://www.ad.nl/dossier-woerden/zuidel ... ~a0055a1a/

Dit keer is het de ondergrond die nog onvoldoende ingeklonken blijkt, zodat extra voorbelasting nodig is. De openstelling verschuift daarmee van februari (laatste planning) naar zomer 2017. Zoals het artikel terecht memoreert, had de weg aanvankelijk in 2010 open moeten zijn, daarmee is de vertraging inmiddels opgelopen naar zeven jaar.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » wo 01 feb 2017, 20:32

Had ik al gemeld dat dit project nogal eens met vertraging te kampen heeft? Volgens de provincie gaat het dit jaar niet meer lukken. Men spreekt nu van eerste helft 2018.

https://woerden.tv/zuidelijke-randweg-klaar-2018/
https://woerden.tv/boosheid-vertraging- ... g-woerden/
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Rogier » wo 01 feb 2017, 21:00

Ik geloof hier ook geen hol van. Inklinking d.m.v. verticale drainage duurt bij de slapste ondergrond rond de 2 jaar.
Hier staat de grond al 2 - 3 in te klinken. Verder zou je niet verwachten dat men de overhoogte verwijderd zou hebben, als er (nog) steeds problemen met de ondergrond zijn.

Overigens had RWS 14 jaar geleden ook hier een handje van.
De oplevering van de tweede brug bij Vianen en het laatste gedeelte van de A37 werden ook 1 - 2 jaar uitgesteld, omdat er te weinig capaciteit bij RWS was. Dit bleek achteraf gelogen, want had juist capaciteit over, omdat alle aanbestedingen voor 6 - 12 maanden uitgesteld waren. Bij de A2 had men de aanbesteding voor het asfalteren van de aansluitingen nog niet uitgevoerd en bij de A37 had men de aanbesteding ook 1 - 2 jaar uitgesteld.
Men had destijds geen zin om de waarheid te spreken.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Peter » vr 03 feb 2017, 13:29

Vertikale drainage werkt niet altijd goed en wellicht heeft men een inschattings of berekeningsfout gemaakt (te weinig of verkeerde drainage). Je kan de weg altijd aanleggen, maar dan moet je na 1-2 jaar alweer noodmaatregelen nemen bij viaducten en andere gefundeerde objecten. De oostelijke N11 is ook iets te vroeg in gebruik genomen (met alle springschansen van dien). Hier wilde men kennelijk niet wachten op de beste (weg)resultaat.

Dat men de overbelasting al heeft weggehaald is inderdaad een tegenstrijdig verhaal. Denkbaar heeft een aannemer gewoon gedaan wat in zijn deelopdracht stond (met een harde datum...). Een domme fout van de projectorganisatie lijkt mij bij de aanbesteding of de controle.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door boe! » za 06 mei 2017, 11:32

Het gaat er dan toch van komen.
Planning werkzaamheden (de toelichting kan je vinden in het persbericht)
- Vanaf 8 mei 2017: voorbelasting rotonde Woerden
- 13 t/m 30 oktober 2017: werkzaamheden rotondes Woerden en Waarder
- vanaf september 2017: afbouwen Randweg, bouw bruggen en aanleg fietsroute
- juni t/m december 2017: ontwerpen en bouwen fietsbrug Woerden
- voorjaar 2018: opknappen Parallelweg Woerden
- juni 2018: opening Zuidelijke Randweg Woerden

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Rogier » di 08 aug 2017, 10:45

Inmiddels is ook meer duidelijk waarom op sommige plekken de voorbelasting al verwijderd is.
Men wou graag geld besparen, door het voorbelasten niet op alle plekken tegelijk op te starten.
Vaak wordt op het uiteindelijke zandlichaam extra zand gestort om het voorbelasten te forceren.
Echter bij dit project werd dit maar op een deel van het traject gedaan en deze overhoogte is vervolgens gebruikt het zandlichaam op een ander deel van het traject voor te belasten. Dan is ook voor te stellen dat het werk veel langer gaat duren.
Verder blijkt dat men geen verticale drainage heeft toegepast.
Nu wil men dit wel gaan doen, om de zettingen op 2 plekken te forceren.
Onbegrijpelijk deze werkwijze!!!!


http://www.rplfm.nl/images/pdf/Memo_PS_BRAVO_3.pdf

http://docplayer.nl/50022357-Van-s-ten- ... 00231.html

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door mavas » di 08 aug 2017, 14:47

Goedkoop is wel erg duurkoop blijkt maar weer. Op zo'n locatie als dit met zompige veengrond zou men dit toch moeten weten.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door Rogier » di 08 aug 2017, 15:43

^^
Inderdaad een zeer vreemde keuze. Vooral omdat de meerkosten meer zeer beperkt zijn i.v.m. de totale projectkosten.
Bij SAA project bij Almere wordt zelfs verticale drainage toegepast, terwijl hier niet veel zetting te verwachten valt. Dat wordt puur gedaan om de ondergrond tijdens het aanbrengen van het zand stabieler te houden en om het zettingsproces te versnellen \ forceren.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N419][N420] BRAVO-project Woerden/Harmelen

Bericht door RSK » di 08 aug 2017, 19:55

Och, het was bij het begin van dit project de bedoeling dat de weg in 2010 open zou gaan, dus waar práten we over? :roll:
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Plaats reactie