Verkeersborden in Nederland

Discussieer hier over wegontwerp, verkeersveiligheid en de bijbehorende fysieke maatregelen. Ook voor discussies over "Duurzaam Veilig".

Moderator: Moderatoren

martien
verkeersader
Berichten: 601
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door martien » wo 10 mei 2017, 11:40

Coen Tunnel schreef:Niet in heel Nederland, alleen in Amsterdam. In andere steden is dit niet of nauwelijks gebruikt en kon men het ook gewoon af met echt eenrichtingsverkeer met borden :C2: en :C3:.
Groningen hangt vol met :C12: in de oudere wijken. De binnenstad is vorig jaar overgegaan naar :C2: en :C3:, dat is een verbetering, want met zone-:C12: wordt de buitenste rand van het winkelgebied afgeschermd.

PS: Check ook die totempaal aan de linkerzijde met een 'gedeelde ruimte voor voetgangers en fietsers'-zone.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Peter » wo 10 mei 2017, 11:51

Net als in Amsterdam denk ik ingegeven om niet bijna overal onderbordjes voor "uitgezonderd (brom)fietsers" te hoeven ophangen. De meeste Amsterdamse straten waren kennelijk ook breed genoeg voor tegenverkeer van motoren.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » wo 10 mei 2017, 11:53

Vinny schreef:Dat jij dat niet leuk vind kan wel zo zijn, het is wel juridisch correct.
Het is juridisch niet correct: de weg mag niet worden gebruikt (ongeacht vanaf welke kant je af komt). En komende vanaf de andere kant mag de weg worden gebruikt (ongeacht vanaf welke kant je af komt). Daar kan je van vertellen wat je wil, maar het conflicteert. Het is niet voor de grap dat daar andere borden voor bedacht zijn.
Vinny schreef:De situatie bestaat al minimaal sinds halverwege de vorige eeuw
"Ja, maar we doen het altijd zo." is het slechtst denkbare argument OOIT.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door duikgek89 » wo 10 mei 2017, 12:47

Naast het juridische geleuter is het voor weggebruikers ook onduidelijk.

1. Iemand wandelt vanaf de :C12: kant de straat in. Deze persoon verwacht geen auto's tegen te komen wat zijn gedrag kan beïnvloeden. Als hij wel auto's verwacht dan blijft deze persoon wellicht meer rechts. Bovendien kan dit bij bepaalde mensen ook reacties als "Hé Kl**th*mm*l wat mot je hier met die auto, lazer op man" uitlokken die ronduit ongewenst zijn.

2. Als je iets in die straat moet bezorgen en je bent ter plaats niet bekend, kan je door die :C12: denken dat je die straat helemaal niet in mag, terwijl je via de andere kant wel bij je adres had kunnen komen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Rein » wo 10 mei 2017, 13:31

Kansloos onderbord. Degene die dit bedacht heeft mag wat mij betreft een andere baan gaan zoeken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » wo 10 mei 2017, 13:44

Een straat waar een school staat zo te zien. De tijden op het onderbord liggen rond de begin en eindtijden van de lessen.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » wo 10 mei 2017, 13:52

^^ Dat mag duidelijk zijn. En meteen ook extreem onduidelijk.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door paolie » wo 10 mei 2017, 14:11

Attietattie schreef:
Vinny schreef:Dat jij dat niet leuk vind kan wel zo zijn, het is wel juridisch correct.
Het is juridisch niet correct: de weg mag niet worden gebruikt (ongeacht vanaf welke kant je af komt). En komende vanaf de andere kant mag de weg worden gebruikt (ongeacht vanaf welke kant je af komt). Daar kan je van vertellen wat je wil, maar het conflicteert. Het is niet voor de grap dat daar andere borden voor bedacht zijn.
Vinny schreef:De situatie bestaat al minimaal sinds halverwege de vorige eeuw
"Ja, maar we doen het altijd zo." is het slechtst denkbare argument OOIT.
Het CROW zegt er hetvolgende over:
Het verdient geen aanbeveling het bord C6 te gebruiken voor de regeling van eenrichtingsverkeer (borden C2 en C3). Bij toepassing van geslotenverklaringen, die aan een begin van de weg worden geplaatst, kan slechts worden opgetreden tegen bestuurders die de betrokken weg aan die zijde inrijden of ingaan. Tegen het gebruik van de weg kan op grond van de geslotenverklaring dan niet worden opgetreden.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » wo 10 mei 2017, 15:02

^^ Ook al onderschrijf ik het volledig, mij gaat het niet zozeer om de handhaving. Het punt van Duikgek89 vind ik veel relevanter: maak de boel gewoon duidelijk, ook al kost je dat twee onderborden en een bord extra. Er is nu een oplossing gevonden voor een niet-bestaand probleem.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door feitelijk » wo 10 mei 2017, 19:04

Dat hele trucje hangt juist op de handhaving. Je mag er van beide zijden geen gebruik van maken, maar vanaf de ene kant zie je geen bord en kan je dus niet verweten worden dat je het verbod negeerde. Maar wat nu als je WEET dat dat bord er wel hangt aan de andere kant. Dan kan je er wel voir beboet worden
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Vinny » wo 10 mei 2017, 20:41

CROW schreef:Het verdient geen aanbeveling het bord C6 te gebruiken voor de regeling van eenrichtingsverkeer (borden C2 en C3). Bij toepassing van geslotenverklaringen, die aan een begin van de weg worden geplaatst, kan slechts worden opgetreden tegen bestuurders die de betrokken weg aan die zijde inrijden of ingaan. Tegen het gebruik van de weg kan op grond van de geslotenverklaring dan niet worden opgetreden.
Kortom, Attietattie heeft gewoon feitelijk geen gelijk. Ik durf te beweren dat hij ook geen poot heeft om op te staan als het tot een proces komt.

Ik ben eigenlijk van mening dat we in Nederland gewoon dit bord moeten invoeren, dan is het ook voor alle wijsneuzen duidelijk dat je niet rechtdoor mag rijden en het kan op dezelfde plaats staan als waar nu :C12: staat, dus er hoeft dan niet vanaf alle toeleidende wegen een :D6L: of iets dergelijks geplaatst te worden.
Afbeelding

Het is in principe dan de tegenhanger van dit bord dat wel in het RVV staat en ook niet door iedereen wordt begrepen: :C5:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » do 11 mei 2017, 0:21

Vinny schreef:Kortom, Attietattie heeft gewoon feitelijk geen gelijk. Ik durf te beweren dat hij ook geen poot heeft om op te staan als het tot een proces komt.
Het CROW bevestigt wat ik zeg. Ik zeg namelijk dat de weg niet gebruikt mag worden (dat zegt het bord), maar dat dat niet te handhaven is. Tevens zeg ik dat je het bord niet mag passeren. Beide wordt exact gesteld door het CROW.

En over wat voor proces heb je het? Als ik het bord zou passeren of als ik 'tegen de rijrichting in' zou rijden?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Emil » do 11 mei 2017, 0:38

Rein schreef:Kansloos onderbord. Degene die dit bedacht heeft mag wat mij betreft een andere baan gaan zoeken.
Denk dat het beter handhaafbaar is dan de gouwe ouwe 'tijdens schooltijden' :rofl2:

Alle gekheid op een stokje, dit bord slaat nergens op. Onderbordje 'tijdens schooltijden' is weliswaar niet handhaafbaar, maar is wel een stuk menselijker. Dan maar geen boetes uitschrijven.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door feitelijk » do 11 mei 2017, 7:42

Emil schreef:. Onderbordje 'tijdens schooltijden' is weliswaar niet handhaafbaar, maar is wel een stuk menselijker.
Want dan mag het ook niet om 10:03? :dontknow:
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door duikgek89 » do 11 mei 2017, 9:07

Vinny schreef:
CROW schreef:Het verdient geen aanbeveling het bord C6 te gebruiken voor de regeling van eenrichtingsverkeer (borden C2 en C3). Bij toepassing van geslotenverklaringen, die aan een begin van de weg worden geplaatst, kan slechts worden opgetreden tegen bestuurders die de betrokken weg aan die zijde inrijden of ingaan. Tegen het gebruik van de weg kan op grond van de geslotenverklaring dan niet worden opgetreden.
Kortom, Attietattie heeft gewoon feitelijk geen gelijk. Ik durf te beweren dat hij ook geen poot heeft om op te staan als het tot een proces komt.

Ik ben eigenlijk van mening dat we in Nederland gewoon dit bord moeten invoeren, dan is het ook voor alle wijsneuzen duidelijk dat je niet rechtdoor mag rijden en het kan op dezelfde plaats staan als waar nu :C12: staat, dus er hoeft dan niet vanaf alle toeleidende wegen een :D6L: of iets dergelijks geplaatst te worden.
Afbeelding

Het is in principe dan de tegenhanger van dit bord dat wel in het RVV staat en ook niet door iedereen wordt begrepen: :C5:
Welk probleem probeer je op te lossen? Er zijn prima borden in het RVV opgenomen die gebruikt kunnen worden om éénrichtingsverkeer in te stellen. Gebruik die dan ook. Dat maakt het ook voor IEDEREEN duidelijk wat de situatie is. Het gaat er niet alleen om dat bepaalde mensen weten dat ze met hun voertuig op dat moment ergens niet in mogen. Situational awareness is ook belangrijk, als weggebruiker moet je kunnen weten wat je mag verwachten. Met de conventionele bebording is dat duidelijk.

Dat kan ook in Amsterdam en groningen.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door feitelijk » do 11 mei 2017, 12:39

Vinny schreef: Het is in principe dan de tegenhanger van dit bord dat wel in het RVV staat en ook niet door iedereen wordt begrepen: :C5:
Is dan ook wel een non-bord ook he?
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Vinny » vr 12 mei 2017, 21:17

Duikgek89 schreef:Welk probleem probeer je op te lossen?
Het probleem is dat er geen sprake is van éénrichtingverkeer, maar dat er sprake is van onecht éénrichtingverkeer. Het feit dat mensen als jij en attitietattie dat niet begrijpen toont aan dat het natuurlijk een best lastige situatie is. Ik heb er ooit college over gehad, omdat onecht éénrichtingverkeer ook voor kaartenmakers een nogal lastig issue is. Het is jammer dat dit tijdens de rijopleiding ook totaal niet aan bod komt, terwijl voor binnenstedelijk verkeer het best nog wel vaak voorkomt.

Waarom kan écht éénrichtingverkeer niet? Dat kan vaak niet omdat er dan "kerkhoven" en "fabriekjes" ontstaan in de verkeerscirculatie, of dat bestemingsverkeer opgezadeld wordt met nodeloos omrijden. Zoiets is tamelijk precair. In Duitsland hebben ze het zo opgelost dat een bord :C2: niet vergezeld hoeft te gaan van een :C3:, in Nederland is dat wettelijk niet mogelijk. Een wegbeheerder als de gemeente Amsterdam of de gemeente Leeuwarden heeft dan alleen deze mogelijkheid om het inrijden in één richting te verbieden. Het is natuurlijk niet voor niets dat het CROW het afraadt - maar de oplossing is niet zo simpel als deze lijkt.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 mei 2017, 23:03

Vinny schreef:Het probleem is dat er geen sprake is van éénrichtingverkeer, maar dat er sprake is van onecht éénrichtingverkeer.
Maar waarom zou je tegen alle richtlijnen en aanbevelingen in onecht eenrichtingsverkeer in willen stellen?
Het feit dat mensen als jij en attitietattie dat niet begrijpen toont aan dat het natuurlijk een best lastige situatie is. Ik heb er ooit college over gehad, omdat onecht éénrichtingverkeer ook voor kaartenmakers een nogal lastig issue is. Het is jammer dat dit tijdens de rijopleiding ook totaal niet aan bod komt, terwijl voor binnenstedelijk verkeer het best nog wel vaak voorkomt.
Afgezien van dat het niet zo netjes is om zo op de man te spelen omdat je het niet met de opvattingen van iemand anders eens bent, want ik ga ervan uit dat Attietattie en Duikgek het principe prima begrijpen, is onecht eenrichtingsverkeer iets dat in de meeste steden niet voorkomt. Er zijn maar een paar steden in Nederland waar het als zodanig gebruikt wordt.
Waarom kan écht éénrichtingverkeer niet? Dat kan vaak niet omdat er dan "kerkhoven" en "fabriekjes" ontstaan in de verkeerscirculatie, of dat bestemingsverkeer opgezadeld wordt met nodeloos omrijden. Zoiets is tamelijk precair.
Dan moet men het hele stelsel van eenrichtingsverkeer maar eens tegen het licht houden en een verkeerscirculatieplan opstellen/
In Duitsland hebben ze het zo opgelost dat een bord :C2: niet vergezeld hoeft te gaan van een :C3:, in Nederland is dat wettelijk niet mogelijk. Een wegbeheerder als de gemeente Amsterdam of de gemeente Leeuwarden heeft dan alleen deze mogelijkheid om het inrijden in één richting te verbieden. Het is natuurlijk niet voor niets dat het CROW het afraadt - maar de oplossing is niet zo simpel als deze lijkt.
Een geslotenverklaring als inrijverbod gebruiken is natuurlijk niet de bedoeling. Gemeentes hebben niet een echte mogelijkheid voor onecht eenrichtingsverkeer (behalve de :C6: of :C12:) omdat het ook niet wenselijk is. En iets dat niet wenselijk is, zelfs afgeraden wordt, moet je ontmoedigen, niet faciliteren.

In tig oude binnensteden in Nederland heeft men geen onecht eenrichtingsverkeer nodig. Daar red men het ook prima met gewoon echt eenrichtingsverkeer. Dat is voor iedereen duidelijker.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Naturist » vr 12 mei 2017, 23:30

Het bord wordt echt niet alleen in de stad gebruikt.
Hier staat er een aan het begin van een stukje Dommeldal waar ze liever hebben dat je er met motor en auto wegblijft. Aan de andere kant van deze korte maar prachtige fietsroute van Boxtel over de A2 naar St. Michielsgestel staat overigens dus ook zo'n bord
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door verfmeer95 » vr 12 mei 2017, 23:42

Of hier.
Met bonus zone 30 bubeko.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 mei 2017, 23:59

Naturist schreef:Het bord wordt echt niet alleen in de stad gebruikt.
Hier staat er een aan het begin van een stukje Dommeldal waar ze liever hebben dat je er met motor en auto wegblijft. Aan de andere kant van deze korte maar prachtige fietsroute van Boxtel over de A2 naar St. Michielsgestel staat overigens dus ook zo'n bord
Ik had het ook niet over het bord op zich, maar over het gebruik van het bord voor onecht eenrichtingsverkeer. Als het aan einden van een weg staat is er dus ook geen sprake van onecht eenrichtingsverkeer, maar een geslotenverklaring, en wordt het bord gebruikt waarvoor het is bedoeld.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Naturist » za 13 mei 2017, 0:16

^^ duidelijk, dankjewel
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door duikgek89 » za 13 mei 2017, 1:01

Vinny schreef:
Duikgek89 schreef:Welk probleem probeer je op te lossen?
Het probleem is dat er geen sprake is van éénrichtingverkeer, maar dat er sprake is van onecht éénrichtingverkeer. Het feit dat mensen als jij en attitietattie dat niet begrijpen toont aan dat het natuurlijk een best lastige situatie is. Ik heb er ooit college over gehad, omdat onecht éénrichtingverkeer ook voor kaartenmakers een nogal lastig issue is. Het is jammer dat dit tijdens de rijopleiding ook totaal niet aan bod komt, terwijl voor binnenstedelijk verkeer het best nog wel vaak voorkomt.

Waarom kan écht éénrichtingverkeer niet? Dat kan vaak niet omdat er dan "kerkhoven" en "fabriekjes" ontstaan in de verkeerscirculatie, of dat bestemingsverkeer opgezadeld wordt met nodeloos omrijden. Zoiets is tamelijk precair. In Duitsland hebben ze het zo opgelost dat een bord :C2: niet vergezeld hoeft te gaan van een :C3:, in Nederland is dat wettelijk niet mogelijk. Een wegbeheerder als de gemeente Amsterdam of de gemeente Leeuwarden heeft dan alleen deze mogelijkheid om het inrijden in één richting te verbieden. Het is natuurlijk niet voor niets dat het CROW het afraadt - maar de oplossing is niet zo simpel als deze lijkt.

Wat ik niet begrijp Vinny, is waarom het zo gigantisch nuttig is.
- Als ik het verkeer in één richting wil laten rijden, kan ik echt éénrichtingsverkeer gebruiken.
- Als ik het verkeer ergens niet in wil laten rijden, dan kan ik op de andere takken van de kruising waar dit begint natuurlijk borden zoals :D6L: :D6: of :D7: gebruiken. Voor iemand die probeert uit te vogelen hoe die straat in te komen is nog niet ideaal, maar het bespaart je in ieder geval voetgangers die ineens verrast worden door een auto waarvan ze dachten dat die er niet mocht komen...

Ik neem aan dat ze je in dat college zeer duidelijk uitgelegd hebben waarom dit dan toch zo'n fantastische oplossing is, en waarom op die plaatsen de andere oplossingen niet mogelijk zijn? Met concrete voorbeelden? Misschien dat het hier al wat te laat is, maar ik kan er geen bedenken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » za 13 mei 2017, 1:39

Vinny schreef:Waarom kan écht éénrichtingverkeer niet? Dat kan vaak niet omdat er dan "kerkhoven" en "fabriekjes" ontstaan in de verkeerscirculatie, of dat bestemingsverkeer opgezadeld wordt met nodeloos omrijden.
Als dat zo zou zijn, zou het heel functioneel zijn. Kan je een paar voorbeelden laten zien?

Dus je bent van mening dat als écht eenrichtingsverkeer mogelijk is, dat gewoon toegepast moet worden? Nou, dan zijn we er toch? :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » za 13 mei 2017, 10:46

Jackbauer1350 schreef:Wat betreft de :C6: en aanverwante borden:

Deze weg door Weesp-Aetsveld heeft een geslotenverklaring tijdens de ochtendspits.
https://goo.gl/maps/spdx7tD4sEU2

Die weg komt hier weer op de N236 uit. Waar je gewoon in mag rijden ten alle tijden, dus niks eenrichtingsverkeer.
https://goo.gl/maps/JunvewrMFrt

Het gebruik van de borden bij Weesp die ik eerder in dit topic gepost had is het eigenlijk een onecht éénrichtingsverkeer met tijdsvenster. In de ochtend mag je in de spitsrichting de Wiefferingdreef niet inrijden vanaf de N236.
Vanaf de andere kant mag men er wel in. Vanuit de wijk zelf uiteraard ook, in twee richtingen. Voor handhaving zal de politie dus in de buurt van het bord moeten posten om overtreders op de bon te kunnen slingeren en niet ergens halverwege gaan staan.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » za 13 mei 2017, 11:00

Dat doet me bedenken dat ik jaren geleden op de Maxisweg wel eens staande ben gehouden omdat ik me 'achter' een dergelijke geslotenverklaring bevond. Ik kan de oude beelden op mijn telefoon niet bekijken, maar mogelijk zijn daar toen ook tig boetes 'onterecht' uitgeschreven.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Vinny » za 20 mei 2017, 20:16

Duikgek89 schreef:Wat ik niet begrijp Vinny, is waarom het zo gigantisch nuttig is.
Ik zeg nergens dat het gigantisch nuttig en belangrijk is, ik zeg alleen dat het in bepaalde gevallen onontkoombaar is.

https://goo.gl/maps/jWTLx1JTSRK2
https://goo.gl/maps/Nn25vd24kYD2

Hier zie je een voorbeeld van een situatie dat je niet met traditioneel (echt) éénrichtingverkeer kan oplossen. :yes:

Er zijn meer van dit soort voorbeelden te geven natuurlijk, vooral aan het begin en einde van voetgangerszones en routes voor bevoorradingsverkeer.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » zo 21 mei 2017, 9:41

^^ Waarom ontkom je er niet aan in jouw voorbeeld? De geslotenverklaring en eenrichtingsverkeer kunnen hier prima naast elkaar worden toegepast. Het eenrichtingsverkeer geldt altijd en de geslotenverklaring binnen een bepaald tijdsvenster.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Attietattie » zo 21 mei 2017, 9:43

Versiersels in Amsterdam.
Afbeelding
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Verkeersborden in Nederland

Bericht door Jackbauer1350 » zo 21 mei 2017, 23:19

Terugkomend op de parkeer/stopverboden met de onderborden " geldt ook voor de berm"

Ter hoogte van de Ketelbrug langs de parallelweg staan ze met de onderborden "Uitgezonderd bermen"
Afbeelding

Plaats reactie