Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Jackbauer1350 » vr 09 jun 2017, 23:35

sven_engelen schreef: Oef wat een biezen zeg! Hopelijk wordt dat nog opgelost :pukey:
Die borden zijn dan ook tijdelijk. ;)

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3562
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door verfmeer95 » vr 09 jun 2017, 23:41

Pino schreef: Op zich kan ik me bij Sneek vanuit Leeuwarden nog best iets voorstellen. Grote stad, en een belangrijke aftakking van de A32 kort zuidelijk van Leeuwarden. Onder de Franse richtlijn wordt dan ook die aftakking als rechtstreekse uitvalsweg van Leeuwarden benaderd. De gedachte dat die verbinding beter bewegwijzerd kan worden is hier op het forum ook wel eens geopperd. Maar laten we tegelijkertijd realistisch zijn: waar gezegd wordt dat Friezen deze verbinding wel weten te vinden, hoeveel niet-Friezen rijden van Leeuwarden naar Sneek? Toeristen komen toch doorgaans van de andere kant.
Sneek staat vanuit de Overijsselselaan al correct aangegeven. Dus dat is het probleem niet. Vanuit de andere richtingen kom je het op Werpsterhoek tegen, wat naar mijn inziens vroeg genoeg is. Als de gemeente Leeuwarden het wil kan je het zonder problemen op de Drachtsterweg en de Johannes Brandsmaweg bewegwijzeren, aangezien je na de oprit alleen een afstandenbord tegenkomt waar Sneek niet op staat. Wat dat betreft is er vanuit Leeuwarden geen probleem.

De enige plaats waar mensen verkeerd kunnen rijden is Marssum. Als je daar tussen Harlingen en Heerenveen twijfelt kan ik dat begrijpen. Maar of het het kleine aantal plaatselijk onbekende weggebruikers tussen Marssum en Sneek waard is om de borden te vervangen? Dan is een volgbord Sneek route Heerenveen ook duidelijk en veel goedkoper.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » za 10 jun 2017, 6:56

Schelpenpaadje schreef:Het CDA in de Friese provinciale staten vindt dat de bewegwijzering in Friesland beter moet:

http://omrop.fr/JTXk (met een mooie Wegenwiki-foto van Chris erboven)

Enkele van hun voorstellen:
- Sneek bewegwijzeren vanuit Leeuwarden
- Schiermonnikoog al vermelden vanaf Drachten

Voornaamste reden: iemand die hier niet regelmatig komt zou moeite hebben de weg te vinden. De Centrale As wordt als voorbeeld genoemd, onbekenden (waaronder veel vrachtverkeer) zouden uit automatisme of achterhaalde navigatie eerder kiezen voor inmiddels afgewaardeerde oude routes.

Kan iemand hen misschien uitleggen dat doelen niet willekeurig worden gekozen en dat borden onleesbaar worden als er zo vroeg en gedetailleerd wordt vermeld?
Om heel eerlijk te zeggen vind ik de bewegwijzering in Friesland de afgelopen jaren enorm verslechterd, doordat "bekende" doelen zijn geschrapt en onbekende meuk daar voor is teruggekomen.
Hoeveel mensen zullen uit dit bord afleiden dat de beste manier om naar de A 6 te rijden bij de rotonde linksaf is? :dontknow:
https://goo.gl/maps/x36xoS3U3LR2
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Schelpenpaadje » za 10 jun 2017, 9:02

^^ Ik ben het met je eens dat er lokaal wel betere voorbeelden zijn dan de CDA-fractie aandroeg.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » za 10 jun 2017, 10:32

Waar ik me juist over verbaasde was het feit dat je op de Centrale As in zuidelijke richting Leeuwarden tegenkomt bij de N355, maar dat het daarna niet meer op de borden staat.
Als je dan in zuidelijke richting rijdt, krijg je alleen maar lokale doelen op de borden te zien.
Als je zeg maar richting Harlingen wil, dan zie je op de N356 geen regionale doelen meer na de N355.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Schelpenpaadje » za 10 jun 2017, 14:49

^^
Dat is mij ook opgevallen. Van Dokkum naar Leeuwarden-Zuid rijd ik zelf liever via de N913 maar op de N356 staat die kant op als enige doel Earnewâld. Alles voor Leeuwarden wordt geacht er bij de N355 al afgegaan te zijn.

Ben benieuwd hoe dit op het OWN, bijvoorbeeld in Burgum en Sumar, geregeld is. Volgens SV staat Leeuwarden op de rotondes van de afrit Sumar wel via de N913.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door BHJ » za 10 jun 2017, 16:38

In Burgum staat het dan wel weer via de N356/N355
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » za 10 jun 2017, 16:49

Het valt me mee dat ze geen borden richting Zierikzee eisen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » za 10 jun 2017, 22:28

mavas schreef:Waar ik me juist over verbaasde was het feit dat je op de Centrale As in zuidelijke richting Leeuwarden tegenkomt bij de N355, maar dat het daarna niet meer op de borden staat.
Als je dan in zuidelijke richting rijdt, krijg je alleen maar lokale doelen op de borden te zien.
Als je zeg maar richting Harlingen wil, dan zie je op de N356 geen regionale doelen meer na de N355.
De Centrale As bedient een scala aan diffuse verkeersstromen, maar is in feite een snelweg zonder doel ("van niets naar nergens"). Het is dus wel lastig om de weg adequaat te bewegwijzeren. De veerhavenplaatsen Holwerd en Lauwersoog vermelden vind ik op zich te verantwoorden keuzes in plaats van de waddeneilanden zelf. Maar goed, je weet natuurlijk ook wel dat onbekende weggebruikers uit andere provincies waarschijnlijk toch echt de eilanden op willen. Ik vind de klacht terecht dat de bewegwijzering voor verbetering vatbaar is, de gegeven oplossing wat betwistbaar en de reacties hier te karikaturaal.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Schelpenpaadje » za 10 jun 2017, 22:36

Aangezien je tegenwoordig je bootkaartje van te voren via internet koopt (want anders betaal je een toeslag) is niet weten waarvandaan de veerboot vertrekt geen excuus.

Als Schiermonnikoog en Ameland wat extra promotie willen dan kunnen ze ook een karretje huren om met een spandoek ergens in een weiland langs de A7 te zetten.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » zo 11 jun 2017, 8:49

^^ Alsjeblieft niet. Er staan al genoeg van die lelijke reclameborden in de weilanden. Als die mensen niet over navigatie beschikken, dan pakken ze er maar een wegenkaart bij en stippelen ze de route maar uit zoals we dat twintig jaar geleden ook deden. Voorbereiding is voor sommigen blijkbaar te veel moeite.
Vinny schreef:De Centrale As bedient een scala aan diffuse verkeersstromen, maar is in feite een snelweg zonder doel ("van niets naar nergens"). ... Ik vind de klacht terecht dat de bewegwijzering voor verbetering vatbaar is
Ik heb aan de Provincie Friesland doorgegeven dat ze Dokkum moeten vervangen door "niets" en Drachten door "nergens".

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1135
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vahalis » zo 11 jun 2017, 9:30

^^ dan zal het wel neat en nearne worden.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Schelpenpaadje » zo 11 jun 2017, 10:22

boe! schreef:
Vinny schreef:De Centrale As bedient een scala aan diffuse verkeersstromen, maar is in feite een snelweg zonder doel ("van niets naar nergens"). ... Ik vind de klacht terecht dat de bewegwijzering voor verbetering vatbaar is
Ik heb aan de Provincie Friesland doorgegeven dat ze Dokkum moeten vervangen door "niets" en Drachten door "nergens".
De Centrale As begint nog altijd in Nijega :nothanks: ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » zo 11 jun 2017, 12:01

Dan nog is Drachten minder enerverend als Hoofddorp en dat doel is als eindbestemming van de A5 evenmin relevant voor de bewegwijzeringsgoeroes.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door hoevenpe » zo 11 jun 2017, 12:56

Rene schreef:Het valt me mee dat ze geen borden richting Zierikzee eisen.
Zierikzee blijft toch de Godwin van de doelendiscussies... :twisted:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 11 jun 2017, 21:03

boe! schreef: Als die mensen niet over navigatie beschikken, dan pakken ze er maar een wegenkaart bij en stippelen ze de route maar uit zoals we dat twintig jaar geleden ook deden. Voorbereiding is voor sommigen blijkbaar te veel moeite.
Wellicht is navigatie op een andere manier deel van het probleem. In het artikel werd met zoveel woorden geklaagd dat mensen teveel over kleine binnendoorweggetjes reden. Toen nog ouderwets werd genavigeerd met kaarten, kwamen ter plaatse onbekenden vanzelf wel op de hoofdwegen uit. Je pakte de rood gekleurde wegen op de kaart, anders de gele en de andere wegen pas op het laatst als je echt niet meer anders kon. Navigatiesystemen en websites als Google Maps sturen je makkelijker over een of ander dijkweggetje als daar een heel klein beetje tijd mee te winnen valt. Wellicht bestaat een hoop dat, met meer doelen die veel verkeer trekken op de borden, meer mensen de bewegwijzerde route zullen pakken. Zelfs als de navigatie iets anders zegt.

Hoewel veel navigatie-rijders niet eens meer op de borden kijken, ben ikzelf in ieder geval wel redelijk gevoelig voor vermeldingen op de borden. Dan negeer ik Truus wel even om zeker te weten dat ik over fatsoenlijke wegen zal rijden, bij afsluitingen omgeleid zal worden enz. Vraag is dan wel hoe je dit in Friesland het beste aan kunt pakken. Laat ze in ieder geval eens beginnen met een punt dat Vinny aanstipte: betere verwijzingen naar de snelweg. Bij voorkeur gewoon met wegnummer en snelwegsymbool, zoals je dat in de meeste buitenlanden ziet, en niet een plaatsnaam als Drachten. Mag in de afgelegener delen van de provincie ook best op een kilometer of veertig van de snelweg - zoals je ook ziet in de dunnerbevolkte delen van Frankrijk en Duitsland (en dan is het natuurlijk jammer dat wij geen kleurenonderscheid OWN-snelweg hebben). Naar de toeristische doelen toe geleiden is naar zijn aard moeilijker, omdat er nu eenmaal meer toeristische doelen zijn dan achterlandverbindingen. Ikzelf zou hier denken aan een soort extra serviceborden: niet met objecten, maar volledig bruine borden met toeristische afritdoelen. Langs de Spaanse AP-7 had je altijd van dat soort borden.
Laatst gewijzigd door Pino op zo 11 jun 2017, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door mavas » zo 11 jun 2017, 22:39

^^ Ergens op de N31 of A31 staat al een bord 'Schiermonnikoog volg Dokkum' of iets in die trant. Dat lijkt mij meer dan voldoende om de route aan te geven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » zo 11 jun 2017, 22:55

^^ Tja. Als de aansluiting N31/Centrale As staat bewegwijzerd met Nijega/Oudega/Burgum/Dokkum heb je nou niet echt het idee dat je ergens heen op weg bent.

Overigens: kunnen die eerste twee doelen (samen goed voor net meer dan 2000 inwoners) niet op zijn Pekela's worden samengebracht tot Ga's? Of hoe je dat ook zegt in het Fries?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door harry » zo 11 jun 2017, 23:01

Pino schreef:Als de aansluiting N31/Centrale As staat bewegwijzerd met Nijega/Oudega/Burgum/Dokkum heb je nou niet echt het idee dat je ergens heen op weg bent.
Ik wel. naar Dokkum. Bekende stad.
Pino schreef:samengebracht tot Ga's?
Half Fryslân bestaat uit Ga's, dus dat is niet specifiek genoeg.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 jun 2017, 8:09

^^ Laatste punt was uiteraard niet serieus bedoeld. Maar je moet je daar wel afvragen of je beide daar wilt bewegwijzeren. Want Dokkum mag een bekende plaats zijn, het staat zo tussen de onbekende plaatsnamen dat je hier niet het idee krijgt dat dit dé afrit is naar de Centrale As oftewel een niet-onaanzienlijk deel van de provincie.

Overigens zag ik dat Burgum niet heel veel kleiner is dan Dokkum. Maar ja, die laatste plaats heeft natuurlijk veel meer historie.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5831
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Schelpenpaadje » ma 12 jun 2017, 11:45

^^
Als je hier wat zou willen doen, dan zou ik Oudega laten vervallen. Hoewel die plaats groter is dan Nijega.

De industrie aan de zuidkant van het Margrietkanaal kun je, hoewel het officieel in Sumar ligt, als onderdeel van de bestemming Burgum beschouwen. Dat maakt Burgum nog belangrijker dan Dokkum. Hoewel die stad er, als eindpunt van de N356, zeker op de borden thuishoort.

Het aantal doelen bij de afrit Nijega geeft eigenlijk het bijzondere van deze aansluiting weer. Het is zowel een knooppunt tussen de N31 en de N356 (vandaar netwerkdoel Burgum) als een afrit naar het OWN met meerdere potentieel relevante lokale bestemmingen.

In een ideale wereld had je zuidelijk van Burgum de bestaande N356 en N913 ongemoeid gelaten. En voor de opwaardering van deze routes één nieuw tracé direct ten oosten van Garyp aangelegd met een fatsoenlijke knoop met de N31 ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 jun 2017, 12:40

Schelpenpaadje schreef:Het aantal doelen bij de afrit Nijega geeft eigenlijk het bijzondere van deze aansluiting weer. Het is zowel een knooppunt tussen de N31 en de N356 (vandaar netwerkdoel Burgum) als een afrit naar het OWN met meerdere potentieel relevante lokale bestemmingen.
Daarmee is deze situatie bepaald niet uniek. Het doet zich evenzeer elders voor bij aansluitingen tussen een snelweg en een niet-autosnelweg waarvan veel gebruik wordt gemaakt door lange-afstandsverkeer. In Nederland hebben we er daar niet meer zo heel veel van, maar in het buitenland denk ik bijvoorbeeld aan de aansluiting tussen de Duitse A61 en de Gelbe Autobahn B50 bij Rheinböllen of de Italiaanse aansluitingen Orte en Cesena-Nord aan weerszijden van de superstrada E45 / Orte-Ravenna. En in binnen- en buitenland zie je het natuurlijk ook bij knooppunten met lokale inprikkers of waar de parallelbaan ook nog een afrit bedient die vlak tegen het knooppunt aan ligt. Je kunt omwille van de richtinggevendheid bijna niet anders dan de lokale doelen een beetje laten ondersneeuwen, maar de praktijk leert helaas toch eerder dat het de doorgaande doelen zijn die ondersneeuwen. Gelukkig zijn het dan ook de wél bewegwijzerde plaatselijke gemeenschappen die de hit nemen van lange-afstandsverkeer dat verkeerd rijdt. Nou goed, als dan lokaal een wens blijkt te bestaan om lange-afstandsverkeer beter aan de hand te nemen om dat laatste te voorkomen, weet men dat ze hun eigen vermelding op de afrit zullen moeten opgeven.

Overigens is dit het soort situatie waarin ik dan toch wel een zwak heb voor het Franse systeem met de groene verwijzingen. Met een paar groene doelen (misschien dan ook einddoel Holwerd in het groen, als veerhaven) had je deze afrit er wat beter uit kunnen laten springen. Maar goed, Nederland heeft er verder het wegennet niet voor om zo'n systeem op zinnige manier op te tuigen...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41380
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Vinny » ma 12 jun 2017, 19:36

Het had denk ik wat geholpen als de Centrale As een tweecijferig nummer zou hebben. Het had ook een echte autosnelweg kunnen zijn als het alignment wat luxer was uitgevoerd. Had wellicht ook kunnen schelen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21978
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Pino » ma 12 jun 2017, 20:43

^^ Zit zeker iets in (en de weg zit ook in mijn persoonlijke lijst van F99-wegen). Al geeft een combinatie van een laag nummer zonder doelen die je herkent als doorgaand vermoedelijk nog steeds niet het gewenste effect; het helpt "wat" maar ook niet veel meer dan dat. Eerder het gevoel van de aansluitingen tussen Belgische A1 en N1.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31586
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Palance » ma 12 jun 2017, 20:56

In een poging het weer ontopic te krijgen en het weer over NBA te hebben:

Deze fout bij Vaanplein op de A29 vanuit de zuiden was ooit al eens gespot. Hij is gerepareerd, maar nu is hij er weer: de extra pijl naar rechts klopt niet, het suggereert immers dat je, als je naar de s103 gaat, vanaf de linkerrijstrook toch de afrit richting de A15 naar Ridderkerk kunt nemen.

Foto genomen vanaf de Voordijk in Barendrecht met zoom, daarom geen scherpe foto, maar de pijlen zijn goed te zien.

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » ma 12 jun 2017, 21:56

Palance schreef:Hij is gerepareerd, maar nu is hij er weer
Leg eens uit wat er nu is gebeurd - is een herstelde fout nu opnieuw aangepast, maar weer verkeerd ? (Mag ook in PB; zonodig speel ik het persoonlijk door richting NBd).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door boe! » ma 12 jun 2017, 22:37

In 2015 was het pijltje afgeplakt (=correct)
Afbeelding

Een jaar later (en blijkbaar nog steeds) is het pijltje ten onrechte weer zichtbaar.
Afbeelding

Ik vermoed dat de blauwe sticker van het bord is gevallen.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Rene » ma 12 jun 2017, 22:42

OK, goed om te weten, ik ga het melden.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door captain007 » do 15 jun 2017, 18:38

Ik zag vanmiddag dat de aansluiting Meteren op de A15 drie NBA borden heeft gekregen. Het aankondigingsbord en de uitsmijter zijn vervangen door NBA examplaren en er is een nieuw afstandenbord geplaatst na de aansluiting. Ook positief is dat deze hoger zijn geplaatst op palen, wat daar wel handig is gezien het vele vrachtverkeer. Alleen de twee oudste borden zijn nog niet vervangen, maar dat kan uiteraard nog later komen.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Discussie bewegwijzering in NL (NBA)

Bericht door Seat Ibiza » do 15 jun 2017, 23:49

captain007 schreef:Alleen de twee oudste borden zijn nog niet vervangen, maar dat kan uiteraard nog later komen.
Viel mij bij Nederweert en Weert tijdje terug ook op: compleet nieuwe sets borden, maar de oude rechtdoorborden op 300 m. heeft men laten staan. Die moeten natuurlijk ook weg, maar er hoeft niets voor in de plaats. Foutje in het bestek? "Verwijder oud bord op 1200 m. en plaats nieuw", etc?

Plaats reactie