[S100] Binnenring en [N300] Buitenring Parkstad Limburg

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » wo 09 aug 2017, 19:33

Genecyll schreef:Ik heb gisteren op de Binnenring Parkstad bij aansluiting Kerkrade-West (N281) stickers op de lantaarnpalen gezien met daarop een hectometernummering van een S100.
Die hm-stickers (en bordjes) zijn heel erg recentelijk pas geplaatst, zag ze ook pas vandaag voor het eerst. Volgens mij is de hele Binnenring (de Euregioweg) genummerd als S100 plus de Imstenraderweg richting Simpelveld. Het zou best kunnen dat er nog meer S-routes in Parkstad gaan komen. Op de bewegwijzering zijn inderdaad vooralsnog geen wegnummers te zien.
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Willem » wo 09 aug 2017, 19:38

Dit is de eerste s-nummering die in meerdere plaatsen gebruikt wordt, afgezien van voorsteden als Amstelveen of Rijswijk.

Daarnaast wordt het langzaam aan een trend om s-nummers in elke grotere plaats te gebruiken.

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » wo 09 aug 2017, 19:51

^^
Inderdaad, een primeur voor Parkstad dus! :top: Maar waarschijnlijk duurt het niet meer lang voordat Heerlen en Landgraaf samengaan tot één gemeente en mogelijk worden ook Brunssum en Kerkrade bij die plannen betrokken.
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Vinny » wo 09 aug 2017, 19:56

Ja leuk, maar als er geen gemeenschappelijke wegbeheerder wordt gevormd kun je er vergif op innemen dat de nummering van de routes in de soep gaat lopen... :geenlach:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Jackbauer1350 » wo 09 aug 2017, 20:13

Willem schreef: Daarnaast wordt het langzaam aan een trend om s-nummers in elke grotere plaats te gebruiken.
Almere heeft ze pas geleden afgeschaft. De nummering daar zal langzaam van de borden verdwijnen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door harry » wo 09 aug 2017, 20:50

Vinny schreef:als er geen gemeenschappelijke wegbeheerder wordt gevormd kun je er vergif op innemen dat de nummering van de routes in de soep gaat lopen...
Denk dat dat wel meevalt. Bij de huidige voorsteden (Rijswijk, Voorburg, Amstelveen, Diemen, Albrandswaard) gaat het ook redelijk goed. Bovendien heeft Parkstad ook een gezamenlijke industrienummering, o.a. op diezelfde wegwijzers.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 aug 2017, 21:30

Vinny schreef:Ja leuk, maar als er geen gemeenschappelijke wegbeheerder wordt gevormd kun je er vergif op innemen dat de nummering van de routes in de soep gaat lopen... :geenlach:
Met de Amsterdamse S-nummering werkt het toch ook? Daar zijn acht wegbeheerders bij betrokken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door mavas » wo 09 aug 2017, 22:04

Nee toch? :facepalm: Toch niet ook die onzinnige S-routes in dit gebied... :nothanks: :shutup:
2 wegnummerlagen zijn al meer dan genoeg voor de gewone weggebruiker, een derde laag wordt al nauwelijks onthouden en blijft te onbekend.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door harry » wo 09 aug 2017, 23:26

mavas schreef:Toch niet ook die onzinnige S-routes in dit gebied...
Lijkt me heel zinnig om op een korte manier een route op een DRIP aan te kunnen geven.
Wat voor nummers of "lagen" het dan zijn maakt niet zo veel uit.
Bijvoorbeeld: "S102 GESTREMD - PINKPOP VIA S104".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Coen Tunnel » wo 09 aug 2017, 23:58

mavas schreef:2 wegnummerlagen zijn al meer dan genoeg voor de gewone weggebruiker, een derde laag wordt al nauwelijks onthouden en blijft te onbekend.
Dat zal toch wel meevallen?

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door DjIdee » do 10 aug 2017, 6:12

Ik vind het (zelfs al fervent navi gebruiker) wel handig, als noorderling die regelmatig in Amsterdam of Almere moet zijn is het handig om globaal te weten waar je de ring af moet. Ik heb liever nummers dan namen in dergelijke regio's.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Ds79m » do 10 aug 2017, 6:59

^^ Maar dat is dan toch vooral omdat nummers in tegenstelling tot straatnamen wel voor de kruising worden aangegeven?
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door mavas » do 10 aug 2017, 9:41

Coen Tunnel schreef:
mavas schreef:2 wegnummerlagen zijn al meer dan genoeg voor de gewone weggebruiker, een derde laag wordt al nauwelijks onthouden en blijft te onbekend.
Dat zal toch wel meevallen?
In Den Haag is dat onderzocht https://www.verkeerinbeeld.nl/nieuws/08 ... s-den-haag vanwege de S-routes die zijn ingevoerd. De mensen uit de regio wisten nauwelijks de S-routes uit elkaar te houden, omdat ze gewend waren aan straatnamen. Een bepaalde S-route is nauwelijks te onderscheiden van de andere, alleen door de verandering van 1 of 2 cijfers, een straatnaam is geheel anders dan de andere.

Ik kan me niet voorstellen dat men in de regio Parkstad DRIP's gaat plaatsen. Het verkeer is daar te rustig voor om uberhaupt te willen managen. Als die S-routes er inderdaad komen, dan zullen dat statische routes blijven. Ik geloof niet dat hier DRIP's nodig zijn.
En die enkele keer per jaar dat Pinkpop is zet je gewoon mobiele tekstkarren neer en tijdelijke routes naar de parkeerterreinen, dat is veel goedkoper dan 24x7 DRIP's moeten hebben staan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Lekkere Kwal » do 10 aug 2017, 10:18

^^ dit. Bij veel grote evenementen worden tijdelijke routes ingesteld, soms met nummer/letter of gewoon met de naam van het beetje ('Kiss & Ride' bijvoorbeeld). Daar zouden die S-nummers niet veel bij helpen lijkt me. Voor een grote stad vind ik ze juist wel geschikt (en ik mis ze bij Parijs bijvoorbeeld), maar bij dit soort zaken niet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Coen Tunnel » do 10 aug 2017, 11:41

mavas schreef:
Coen Tunnel schreef:
mavas schreef:2 wegnummerlagen zijn al meer dan genoeg voor de gewone weggebruiker, een derde laag wordt al nauwelijks onthouden en blijft te onbekend.
Dat zal toch wel meevallen?
In Den Haag is dat onderzocht https://www.verkeerinbeeld.nl/nieuws/08 ... s-den-haag vanwege de S-routes die zijn ingevoerd. De mensen uit de regio wisten nauwelijks de S-routes uit elkaar te houden, omdat ze gewend waren aan straatnamen. Een bepaalde S-route is nauwelijks te onderscheiden van de andere, alleen door de verandering van 1 of 2 cijfers, een straatnaam is geheel anders dan de andere.
Ik zie dan ook niet wat in de S-routes voor geleiding van ter plekke bekend verkeer, die zullen zich er inderdaad weinig van aantrekken. Maar voor ter plekke onbekend verkeer zie ik er wel de meerwaarde van in.
En die enkele keer per jaar dat Pinkpop is zet je gewoon mobiele tekstkarren neer en tijdelijke routes naar de parkeerterreinen, dat is veel goedkoper dan 24x7 DRIP's moeten hebben staan.
Het is natuurlijk niet dat er buiten Pinkpop de rest van het jaar niks gebeurt in de regio Parkstad; de S-routes kunnen ook gebruikt worden om verkeer te geleiden naar de verschillende delen van Parkstad, het centrum van Heerlen, SnowWorld, GaiaZoo, Mondo Verde, Kinderstad, het Mijnmuseum en andere attracties.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Boerenkool » do 10 aug 2017, 19:07

Dat zo'n belangrijke route een nummer krijgt snap ik wel, maar dat heeft hij toch al? Had de hele route dan N300 of N299 genoemd. Een regionaal.wegnummer voor een regionale weg.

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » do 10 aug 2017, 20:16

^^
Het gaat hierboven over de Binnenring, niet over de Buitenring. ;) Vooralsnog lijkt de Buitenring inderdaad volledig als N300 te worden genummerd, maar de hm-bordjes op de Brunssummerheide zijn nog altijd met zwarte tape afgeplakt, dus het is nog even afwachten wat het uiteindelijk gaat worden.
Never drink and drive

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » vr 11 aug 2017, 8:49

Heb gisteren even een rondje door de regio gereden en heb tot nu toe alleen maar de S100 kunnen ontdekken en (nog) geen andere S-nummers.
De S100 loopt van de A76 naar de A76 over de Beersdalweg, Euregioweg en Imstenraderweg (Binnenring). Zie het kaartje hieronder:

Afbeelding

De route loopt overigens vrijwel enkel over grondgebied van de gemeente Heerlen en eindigt aan beide uiteinden bij de gemeentegrens. Mogelijk is het dus een gemeentelijk project van Heerlen en niet van de stadsregio Parkstad.

Tevens heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto's te maken:

Afbeelding

Afbeelding
Never drink and drive

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Mark » vr 11 aug 2017, 9:17

Je vraagt je echt af waarom er geen N-nummer is losgepeuterd voor zo'n verbinding.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door sven_engelen » vr 11 aug 2017, 9:52

Ik vraag me af of er dan andere s-nummers eruit gepeuterd worden voor afritten van de N281...
:denk:
Svenlo

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Willem » vr 11 aug 2017, 11:56

^^ Dan krijg je een opzet met s-nummers die van de afritten van de N281 door Heerlen naar de diverse kruispunt van de s100 lopen en eventueel verder naar de Buitenring. Die kan dan s200 gaan heten.

IQ[]
expressweg
Berichten: 4331
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:35
Locatie: Maaseik (België)
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door IQ[] » vr 11 aug 2017, 16:14

Kaaiman schreef:Nieuwsbericht van een maand geleden:
*knip*

Kort geding
Er is nog een kleine maar. De eigenaar van het perceel in Nuth heeft de onteigening bij de rechter aangevochten. Die zaak zou op 20 juni dienen, maar een uur voor de zitting wraakte de eigenaar de rechter. De provincie heeft nu een kort geding aangespannen, dat op 10 juli dient. Geurts heeft er, gezien de mededeling aan PS, alle vertrouwen in dat de provincie de zaak wint.

Afronding
Dat betekent volgens Geurts dat in augustus begonnen kan worden met voorbereidende werkzaamheden aan de cruciale aansluiting nabij Nuth, waardoor de afronding van de Parkstad Buitenring medio 2019 al een feit zou zijn.
Dit is een flinke opsteker voor de provincie en de weggebruiker, mits de provincie wederom in het gelijk wordt gesteld. 2 jaar versnelling, of eigenlijk ingelopen vertraging is niet niks.

Ik weet niet precies hoe dat gaat bij de rechtbank. Wraking is dus dat de onpartijdigheid van de rechter wordt betwist. Maar hoe kan de provincie tegen de wrakingsprocedure nu weer een kort geding aanspannen? :?
Blijkbaar was er sprake van dat de rechters tot 3x toe gewraakt zijn door de grondeigenaar. Waarna de procedure van het kort geding over moet met nieuwe rechters.

Overigens is vandaag de provincie in het gelijk gesteld en is overgegaan tot voorbereidende werkzaamheden. Onder andere wordt er een archeologisch onderzoek gestart op het perceel.

Groen licht voor werk aan Buitenring bij Nuth

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 aug 2017, 17:05

Mark schreef:Je vraagt je echt af waarom er geen N-nummer is losgepeuterd voor zo'n verbinding.
Voor de binnenring die vooral bibeko loopt over gemeentelijke wegen?

Ja, het kan, maar je ziet het niet vaak dat zo'n weg dan een N-nummer krijgt.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door sven_engelen » vr 11 aug 2017, 17:30

Ik heb even rond liggen klooien in paint...

Afbeelding

S115, 114, 113, 112, 111 zouden eigenlijk logischer zijn als S105, 106, 107 en 108 maar daar kom ik nu pas achter :facepalm:
Svenlo

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Snelwegfreak » vr 11 aug 2017, 18:23

Je mag dan wel ambassadeur van de S(ven)-routes zijn, maar zullen we wel gewoon met beide beentjes op de grond blijven staan?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door Coen Tunnel » vr 11 aug 2017, 19:04

^^ De S-routes in Parkstad lijken anders wel realiteit te worden. Hoe de precieze uitwerking gaat worden mag dan nog niet duidelijk zijn, maar daar kun je juist over fantaseren.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door sven_engelen » vr 11 aug 2017, 19:09

Daarom heb ik dat kaartje ook gemaakt. Ik zie het zelf ook liever niet maar aangezien de S100 er al is zullen er meer gaan volgen.
Svenlo

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door harry » vr 11 aug 2017, 22:19

Als ze het een beetje doen zoals elders, lopen de S-routes allemaal buiten de s100. Eigenlijk hebben alle steden dat, als ze een s100 hebben (Zaanstad en Almere hebben die niet).

Ik reed trouwens vanmiddag over de S300. Hoewel dat in Sachsen (Duitsland) was, moest ik wel even aan dit topic denken.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door EtienneM » za 12 aug 2017, 22:48

juupke schreef:Heb gisteren even een rondje door de regio gereden en heb tot nu toe alleen maar de S100 kunnen ontdekken en (nog) geen andere S-nummers.
De S100 loopt van de A76 naar de A76 over de Beersdalweg, Euregioweg en Imstenraderweg (Binnenring). Zie het kaartje hieronder:

(...)
Zijn de hectometerpaaltjes over de gehele route geplaatst (en is dit dus echt definitief het tracé) of is er nog maar een klein gedeelte geplaatst?
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

juupke
dorpsstraat
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 31 jan 2016, 12:11
Locatie: Het diepe Zuiden

Re: [N300] Binnenring en Buitenring Parkstad Limburg

Bericht door juupke » zo 13 aug 2017, 12:43

^^
Jep, de gehele route is al van bordjes/stickers voorzien.
Never drink and drive

Plaats reactie