[A010] A10-West

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A010] A10-West

Bericht door Mark » wo 30 aug 2017, 9:28

fonsoy schreef:...net als de A13 bij Rotterdam gedowngrade worden naar een 2x2 weg...
De A13 staat niet op de nominatie om afgewaardeerd te worden, ondanks de nieuwe A16.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door captain007 » wo 30 aug 2017, 9:34

^^ Ook daar eigenlijk omwille van dezelfde reden. De A16 zal daar wat verkeer wegvangen van de A13/A20 corridor, maar nog steeds is de verbinding zelf nuttig voor andere relaties. Evenzo als op de A10-West.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door keokiracer » wo 30 aug 2017, 13:29

Mark schreef:
fonsoy schreef:...net als de A13 bij Rotterdam gedowngrade worden naar een 2x2 weg...
De A13 staat niet op de nominatie om afgewaardeerd te worden, ondanks de nieuwe A16.
Het enige wat er inderdaad gebeurt met de A13 is dat bij het nieuwe knooppunt de rijbaan vanuit Rotterdam versmald wordt naar 2 rijstroken. Vanuit Delft komt er vlak na het knooppunt een rijstrook bij.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A010] A10-West

Bericht door fonsoy » wo 30 aug 2017, 16:19

keokiracer schreef: Het enige wat er inderdaad gebeurt met de A13 is dat bij het nieuwe knooppunt de rijbaan vanuit Rotterdam versmald wordt naar 2 rijstroken. Vanuit Delft komt er vlak na het knooppunt een rijstrook bij.
Tekening gezien in dat A13 topic, maar onjuist geïnterpreteerd aangezien die 3e rijstrook er inderdaad later pas bij komt. B(
Had het als feit aangenomen :redangry:

Gebruikersavatar
Robonus
autoweg
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30

Re: [A010] A10-West

Bericht door Robonus » do 31 aug 2017, 6:55

Helaas is bij dat groot onderhoud niet de riolering opgewaardeerd :(
http://www.at5.nl/artikelen/172560/auto ... dergelopen

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A010] A10-West

Bericht door Rogier » do 31 aug 2017, 8:51

^^

Dat is wel de bedoeling, want dat staat wel in het bestek. Waarschijnlijk kan de volledige capaciteit van het riool pas gebruikt worden, als de renovatie aan de andere kant ook gereed is.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Jackbauer1350 » do 31 aug 2017, 13:17

Zaterdag is de A10-West weer open voor verkeer. Eerder dan gepland. Omdat de werkzaamheden soepel verliepen is de extra ingecalculeerde tijd niet nodig waardoor de weg zaterdag in plaats van aanstaande maandag opengesteld kan worden.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A010] A10-West

Bericht door fonsoy » za 26 dec 2020, 10:09

Ik zie elders onderstaande afbeelding voorbijkomen. Ik kan weinig verder vinden, dus ik houd het op een gedachtenkronkel onder de naam "Ontmanteling knoop Sneevlietweg".
Betreft de aansluiting 7 met de S107 met de A10. Ik ben benieuwd hoe haalbaar dit is en wellicht willen jullie daarin over mee keuvelen. Ja, het halfklaverblad aan de oostkant is wellicht wat achterhaald. Maar die mini-rotondes boven de snelweg op de A10 vind ik eigenlijk best goed werken. Ik vraag me af of een haarlemmermeerconstructie zoals beoogd wel voldoende capaciteit biedt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door mavas » za 26 dec 2020, 10:13

Wat is het doel? Meer kunnen bouwen? Dan kiezen ze voor de onderste optie.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 dec 2020, 10:25

Aan de ene kant denk ik wees blij met ongelijkvloerse aansluitingen aan de andere kant, deze is volgens mij niet super druk. En mijn idee is ook dat de gemeente Amsterdam grond wil vrij maken om te kunnen bebouwen. Het is een aardige oppervlakte grond alles bij elkaar.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A010] A10-West

Bericht door Jeff » za 26 dec 2020, 12:28

Eronder ligt een trapveldje en een complex dat op een azc lijkt.
Daar bouwen lijkt mij een stuk nuttiger dan deze (voorgestelde) aanpassing.

Daarnaast staan er echt veel kantoorpand leeg, wellicht dat de overheid maar eens dwangmaatregelen richting investeerders moet gaan opleggen?

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A010] A10-West

Bericht door Attietattie » za 26 dec 2020, 12:32

Jeff schreef: za 26 dec 2020, 12:28 Daarnaast staan er echt veel kantoorpand leeg, wellicht dat de overheid maar eens dwangmaatregelen richting investeerders moet gaan opleggen?
:roll: Waarom nou weer meteen dwangmaatregelen? Laat de markt lekker zijn werk doen. Of denk je dat de eigenaar van een kantoorpand stinkend rijk wordt van leegstand?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A010] A10-West

Bericht door Jeff » za 26 dec 2020, 16:29

De leegstand is er, omdat een pandeigenaar nog liever een pand 2 jaar leeg laat staan dan de huurprijs te verlagen.

Ik heb het dan over een bepaalde groep: durfinvesteerders.
Voor deze groep betekent 1 euro lagere huur een veelvoud van lagere waarde in hun portfolio (met als gevolg minder mogelijkheden)
Al moet men 5 jaar wachten - boeit hun niet.
Daarom ;)

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Pino » za 26 dec 2020, 20:27

Veel leegstaande kantoren in Amsterdam-West worden als permanent onverhuurbaar gezien. Die gaan nooit meer iets opleveren voor hun huidige eigenaren, tenzij er een succesvol transformatieproject komt. Dat dan vaak moet komen van een andere investeerder én dan moet de overheid vaak ook meedoen. In de tussentijd wacht men af, waarbij de inkomsten uit beter renderende investeringen de leegstaande delen nog wel kunnen bedruipen. Onder de prijs verhuren raakt nog niet zo heel snel aan de totaalwaarde van een portfolio (hoe meer een pand leeg staat, des te geringer zal de boekwaarde toch al zijn), maar wel aan eventuele heronderhandelingen met zittende huurders. Het bemoeilijkt ook de verkoop aan iemand die het pand wél zou willen transformeren.

Ik zie dat niet direct als een cynische investeringsbenadering (hoogstens als je nu een leegstaand gebouw voor een habbekrats zou kopen met als doel over een paar jaar uitgekocht te worden). Wel als een punt waar de overheid als de beheerder van de schaarse ruimte die beschikbaar mag zijn voor bebouwing in dit land -en Amsterdam in het bijzonder- activistischer mag zijn om iets te doen aan een voorraad kantoorruimte en licht-industriële ruimte die niet meer past en nooit meer zal passen bij de behoeften van de markt. Maar goed, dat is juist in deze hoek van Amsterdam ook aan de orde. Men wil tussen Schinkel en Riekerpolder het Schinkelkwartier ontwikkelen. Toevallig zijn afgelopen week wat eerste plannen vrijgegeven voor inspraak, dus mogelijk is dat ook de context van deze ombouw van de afrit?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76278
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A010] A10-West

Bericht door Chris » za 26 dec 2020, 20:37

Pino schreef: za 26 dec 2020, 20:27Veel leegstaande kantoren in Amsterdam-West worden als permanent onverhuurbaar gezien.
Waarom is dat? Op de Zuidas is nog best wat gebouwd de laatste jaren. Op Google Earth tel ik al 12 kantoorpanden die in 2019 in aanbouw waren.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A010] A10-West

Bericht door Rein » za 26 dec 2020, 20:44

Omdat het oudere panden zijn die niet meer voldoen aan de eisen van de moderne tijd qua vorm, klimaatbeheersing etc. Panden van 25 jaar of ouder op B-locaties zijn bijna onmogelijk nog te verhuren en dat speelt zeker niet alleen in Amsterdam west. Feitelijk is sloop en herontwikkeling de enige optie. En de herontwikkeling kan in de vorm van een woonwijk zijn of in de vorm van een nieuw kantoorgebouw. Dit laatste echter alleen op goede locaties omdat anders de kosten hoger zijn dan de baten.
Jeff schreef: za 26 dec 2020, 16:29 Ik heb het dan over een bepaalde groep: durfinvesteerders.
Ik weet niet wat jij onder durfinvesteerders verstaat, maar partijen die binnen mijn definitie van durfinvesteerder vallen zullen over het algemeen niet in vastgoed beleggen en al helemaal niet zo'n lange adem hebben om 10 jaar of langer te wachten tot er wellicht iemand tot herontwikkeling zal willen overgaan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76278
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A010] A10-West

Bericht door Chris » za 26 dec 2020, 20:51

In Zwolle is hetzelfde probleem met verouderd kantoorvastgoed maar hier is de vraag naar kantoorruimte de laatste 10 jaar geïmplodeerd. Er is veel leegstand, ook in nieuwere kantoorpanden op A-locaties. Zelfs bij het station, één van de belangrijkere hubs van het spoornet, staat nog vrij veel leeg. Ik dacht dat de Amsterdamse kantorenmarkt nog wat levendiger was dat er niet zo'n leegstand was. Maar blijkbaar wel.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Pino » za 26 dec 2020, 20:59

^^ Op de premielocaties is het zeker levendig. Zuidas is uiteindelijk gericht op de bovenkant van de A-markt. Tophuren op een toplocatie. In dat segment bestond in Amsterdam en vergelijkbare internationale centra eigenlijk jarenlang grote schaarste, waardoor nog steeds vraag bestaat (overigens werd in 2019 op de Zuidas ook herontwikkeld, tot aan bouw van hotels aan toe). “Gewone” A-locaties doen het ook nog best redelijk. De Amsterdamse A-markt profiteert wellicht ook iets mee van de centralisatieslag die veel organisaties hebben gemaakt. Niet zelden verdwenen banen uit regiokantoren naar Amsterdam.

B- en C-locaties voor kantoren, of een lichtindustrieel gebied als bedrijventerrein Schinkel, zijn gewoon een heel andere markt. Er is teveel aanbod, en wat er aan aanbod is, voldoet vaak niet aan de eisen van nu (wensen huurders én zaken als energielabel). Overigens zie ik die problematiek in de B- en C-markt en in de lichtindustriële hoek als een landelijk fenomeen. Al verschillen de herontwikkelingsopties natuurlijk wel per regio.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A010] A10-West

Bericht door Attietattie » za 26 dec 2020, 23:25

Jeff schreef: za 26 dec 2020, 16:29 De leegstand is er, omdat een pandeigenaar nog liever een pand 2 jaar leeg laat staan dan de huurprijs te verlagen.

Ik heb het dan over een bepaalde groep: durfinvesteerders.
Voor deze groep betekent 1 euro lagere huur een veelvoud van lagere waarde in hun portfolio (met als gevolg minder mogelijkheden)
Al moet men 5 jaar wachten - boeit hun niet.
Daarom ;)
Gek hè? Als je 10 verdiepingen aan 2 huurders kan wegzetten, heb je een stuk minder gezeik te verwachten dan wanneer je eerst de tent moet verbouwen en vervolgens 100 huurders hebt, terwijl je kunt verwachten dat de markt na een jaar of 5 echt wel weer aangetrokken is.

Het is een faal van de gemeente door het ruimtelijk beleid. En dat hoef je niet in de schoenen te schuiven van een vastgoedeigenaar door ineens vanuit het niets de regeltjes aan te gaan passen. Dat kunnen we in Nederland heel goed en dat komt veel ondernemers terecht goed de strot uit.

Dan had men aan de voorkant moeten regelen dat een pand hoe dan ook in gebruik moet zijn (zeg, maximaal een jaar ongebruikt bijvoorbeeld). Staat dan ook tegenover dat de bestemming flexibel moet zijn. En dat zal ook wel weer niet goed (flexibel) geregeld zijn. Ik ga er stiekem vanuit (aanname) dat er eigenaren van kantoorgebouwen zijn die wel willen, maar al 3 jaar wachten op een aangepaste bestemming.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Pino » zo 27 dec 2020, 9:41

^^ Het wordt pas een faal van de overheid als die maar lekker laat verkrotten en nooit iets doet. Dit is een gebied waarvoor herontwikkelingsplannen zijn gemaakt, waarbij we echter moeten accepteren dat makkelijk tien jaar nodig is om die te maken en door de politiek en inspraak te krijgen, voordat je eens echt kunt beginnen. In de tussentijd verloedert zo’n gebied natuurlijk wel, want de eigenaren doen in de tussentijd natuurlijk niets en panden worden ook alleen maar moeilijker verhuurbaar.

Nou goed, ik met Google Maps wat naar die gebieden aan weerszijden van de A10 kijk, valt het nog redelijk mee. Geen totaal lege panden, vermoedelijk wel meerdere onverhuurde verdiepingen per gebouw.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [A010] A10-West

Bericht door Durashift » zo 27 dec 2020, 21:59

Attietattie schreef: za 26 dec 2020, 23:25
Jeff schreef: za 26 dec 2020, 16:29 De leegstand is er, omdat een pandeigenaar nog liever een pand 2 jaar leeg laat staan dan de huurprijs te verlagen.

Ik heb het dan over een bepaalde groep: durfinvesteerders.
Voor deze groep betekent 1 euro lagere huur een veelvoud van lagere waarde in hun portfolio (met als gevolg minder mogelijkheden)
Al moet men 5 jaar wachten - boeit hun niet.
Daarom ;)
(..) terwijl je kunt verwachten dat de markt na een jaar of 5 echt wel weer aangetrokken is.
(..)
Niet de markt van kantoorgebouwen uit de jaren 70/80. Hokjes geest.
Daar kan een modern bedrijf niks mee.. die wil een strak pand met raampartijen tot aan de vloer enzo. ;)

Fiscaal zijn er voordelen aan leegstand. Afwaardering van het pand is aftrekbaar.

BTW aftrek is mogelijk bij instandhoudingskosten (wel onder voorwaarden).
https://www.bdo.nl/nl-nl/perspectieven/ ... taand-pand

Deze blog geeft ook een aantal redenen (wat in dit draadje ook al genoemd is).
https://overmorgen.nl/blog/waarom-laten ... leegstaan/
Chris schreef:(..) Waarom is dat? Op de Zuidas is nog best wat gebouwd de laatste jaren.(..)
Dit is niet de Zuidas, dit zit er schuin tegenover zeg maar, naast het WTC, in de oksel van het knp. Nieuwe Meer.
Ik heb daar in één van die kantoren in 2013 een half jaar lang regelmatig 1x per week vertoeft. Toen was er al flinke leegstand. Ja, van binnen zag het er wel redelijk chiqueuit. Veel natuursteen in de entree en in de trappen. Maar de levendigheid van een vol kantoorgebouw was er zeker niet.

Ik zie het dan ook vaak aan de verhuurde parkeerplaatsen buiten. De vervallen bordjes van huurders uit vervlogen tijden maken het al gauw mistroostig. Aan zulke zaken kán een verhuurder wel iets doen natuurlijk. Snoei de struiken, zet er frisse bordjes neer... Maar ja, dat kost geld wat niet direct retour komt van een huurder. Maar ach., in de 'vette jaren' kwam er toch wel voldoende geld uit dat pand? (denk ik dan).

rbtvdijk
dorpsstraat
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 13 mar 2005, 14:36

Re: [A010] A10-West

Bericht door rbtvdijk » ma 15 feb 2021, 12:18

GROENLINKS WIL INFRA INRUILEN VOOR WONINGEN

BNR Webredactie Vandaag, 10:01
Bouw huizen op de Ring A10 – in Amsterdam West. En op Rotterdam – The Hague Airport. GroenLinks heeft ambitieuze plannen om de wooncrisis op te lossen. Tweede Kamerlid Paul Smeulders presenteert ze vanavond in het BNR verkiezingsdebat over de woningmarkt. 'Wil je een miljoen woningen bijbouwen, dan moet je creatief zijn', zegt Smeulders.

Ring A10 bebouwen
Het Kamerlid zegt echte keuzes te willen voor de toekomst: 'minder asfalt, meer betaalbare woningen, en meer ruimte voor groen'. Gevraagd naar de Ring A10 zegt Smeulders dat deze weinig toegevoegde economische waarde heeft voor Amsterdam en bovendien zeer verontreinigend is. De verkeersfunctie kan zijns inziens overgenomen worden door de combinatie van de A5 en de A9.

Business case
'De bestaande infrastructuur kan het verkeer opvangen en het levert veel bouwruimte op op één van de duurste plekken van Nederland.' Smeulders verwacht dus een positieve business case. Ook zegt hij dat we creatief moeten zijn om de komende tien jaar een miljoen woningen te bouwen. Desgevraagd zegt Smeulders op het terrein van wonen het goed te kunnen vinden met de PvdA, ook onderstreept hij de uitspraak van PvdA-lijsttrekker Lilianne Ploumen dat het bedrijfsleven moet betalen voor Zorg, Wonen en Onderwijs.
Bron: BNR

Degene die dit bedenkt staat ver van de realiteit.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A010] A10-West

Bericht door Palance » ma 15 feb 2021, 12:27

Dat de A10-west verontreinigend is voor de direct omwonenden klopt natuurlijk wel. Oplossing: De huizen slopen en de A10 2x6 maken :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

N235
dorpsstraat
Berichten: 157
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:23

Re: [A010] A10-West

Bericht door N235 » ma 15 feb 2021, 12:30

Ik vraag me hardop af waar je dat doorgaande verkeer heen wilt hebben eerlijk gezegd. Die A5/A9 is ook niet voorbereid op de verkeersdrukte, en zal zelfs met een verkehrswende vast komen te staan.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76278
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A010] A10-West

Bericht door Chris » ma 15 feb 2021, 12:31

Een fantasieverhaal. Mensen die in het groen willen wonen kunnen beter voor Lelystad of Apeldoorn kiezen, niet Amsterdam met een hoge bebouwingsdichtheid. 3 bomen in de straat is niet 'wonen in het groen'.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [A010] A10-West

Bericht door Jeff » ma 15 feb 2021, 12:37

GL is hard stemmen aan het verliezen in de peilingen.. Dan moet je dus met een gewaagde politieke uitspraak komen om die zieltjes weer terug te winnen. Daarnaast: Het is politiek, liegen is onderdeel van je beroep.

/einde off-topic

N235
dorpsstraat
Berichten: 157
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:23

Re: [A010] A10-West

Bericht door N235 » ma 15 feb 2021, 12:42

Palance schreef: ma 15 feb 2021, 12:27 Dat de A10-west verontreinigend is voor de direct omwonenden klopt natuurlijk wel. Oplossing: De huizen slopen en de A10 2x6 maken :twisted:
Meest ironische van het verhaal is dat de omliggende woningbouw gelijk met de A10 is opgeleverd, en dat de A10 ouder is dan grote delen van Nieuw-West.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A010] A10-West

Bericht door Rein » ma 15 feb 2021, 12:51

Mwah, half waar.

Afbeelding

Afbeelding

Foto's uit 1968 uit het Amsterdamse Stadsarchief.

N235
dorpsstraat
Berichten: 157
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:23

Re: [A010] A10-West

Bericht door N235 » ma 15 feb 2021, 12:56

Dan praat je over de aanlegfase. Maar wel onderdeel van dezelfde planningen. Ze wisten met de opbouw dat die snelweg er langs zou komen te liggen.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A010] A10-West

Bericht door Rein » ma 15 feb 2021, 13:00

Ja dat wisten 'ze'. Maar die 'ze' zijn dat 'ze's' van bijna 60 jaar geleden en de meesten daarvan zullen nu niet meer onder ons zijn en al helemaal niet (meer) in die buurt wonen en/of besluiten nemen. De vraag is dus hoe relevant het anno 2021 dan ook is dat 'ze' rond 1960/1965 wisten dat er een weg zou komen langs een plek waar ook huizen waren gepland.

Plaats reactie