Infrastructuur in Zeist

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » zo 24 sep 2017, 21:24

In Zeist wordt op veel plaatsen aan de weg gewerkt. Niet alleen regulier asfalt onderhoud, maar ook het centrum wordt opnieuw ingericht. Meer hier: https://www.centrumzeistvernieuwt.nl/

Verder zijn er werkzaamheden rondom station Driebergen-Zeist: https://www.stationdriebergenzeist.nl/home Gereed december 2020.

De eerste twee weken van oktober zijn toe leidende wegen naar de rotonde, als ook de rotonde zelf, in de Koelaan dicht. De Koelaan is de verbindingsweg tussen Zeist en Bunnik. Tijdens de spits is die weg erg druk: 's ochtends richting Zeist, 's avonds richting Bunnik. In het laatste geval komt het wel eens voor dat er dan een file staat bijna vanaf de hierboven bedoelde rotonde tot Bunnik.

Dit gaat twee weken een puinhoop opleveren, vrees ik. :geenlach: Verkeer Zeist - Bunnik v.v. wat normaal gebruik maakt van de Koelaan zal nu moeten omrijden via de Utrechtseweg, A28 en A27, óf via de Utrechtseweg en station Driebergen-Zeist naar de A12. Verkeer dat naar Bunnik wil, kan ook de A12 nemen of via Odijk rijden. Binnendoor kan niet omdat die smalle wegen niet op zo'n hoeveelheid verkeer zijn berekend, het er wemelt van fietsers en die wegen tijdens de spits gesloten zijn voor gemotoriseerd verkeer uitgezonderd bestemmingsverkeer...

Ik zal dus ook links- of rechtsom er omheen moeten: ik woon in Zeist, maar werk in Bunnik. :roll: Na ja, tis maar twee weken.

Wat ze met die rotonde gaan doen, is mij onduidelijk. Op de website van de gemeente Zeist staat dat die "vervangen" wordt. Door wat? Hopelijk zijn ze niet zo stom om er een VRI neer te zetten... :nuts: :shutup: We zullen zien.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door waldo79 » zo 24 sep 2017, 21:31

Voor woon-werkverkeer tussen beide plaatsen zou de fiets nog het overwegen waard zijn.

Kwam tot 2 jaar terug erg regelmatig in Zeist omdat mijn ouders daar zijn opgegroeid. Die tijd is helaas voorbij.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » zo 24 sep 2017, 21:33

^^ Fiets? Is dat zo'n wiebelend ding met twee wielen en trappers? :D Die heb ik niet... :oops:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door waldo79 » zo 24 sep 2017, 22:24

Hoog tijd ☺️

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » zo 24 sep 2017, 22:59

^^ Zodat ook die weer gejat wordt? Nee, bedankt. B(

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door waldo79 » ma 25 sep 2017, 6:51

Je laat jezelf kennen. Als je je fiets op slot in een berging zet moet iemand van goede huize zijn om hem te stelen.

Waar een wil is, is een weg.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » ma 25 sep 2017, 12:26

^^ De laatste keer stond die afgesloten in een berging buiten. Niet bij mij thuis waar ik inderdaad een berging heb, maar dan in het appartementencomplex. Gebeurde 's avonds laat: getuigen zagen een kleine vrachtwagen met enkele ongure allochtone types die de fietsen, ook fietsen die op slot zaten, op hun gemak uit de berging haalden en in de vrachtwagen laadden. De politie kwam pas ter plaatse toen de dieven gevlogen waren. Weg fiets. :booooos:

Aangifte gedaan, samen met anderen, nooit meer iets gehoord. Via contacten er achter gekomen dat de bende zijn werkterrein naar het zuiden des lands had verlegd. Of die gasten ooit te pakken zijn genomen weet ik niet.

Anyway, voor wat betreft de werkzaamheden in dit topic denk ik dat ik vanaf volgende week elke dag maar Google Maps moet raadplegen. Wat is de snelste weg?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door waldo79 » di 26 sep 2017, 18:12

^^ Die diefstal is dan een geval botte pech. Wil niet zeggen dat het altijd gebeurt.
Waarschijnlijk zal via de A12 omrijden het meest reële alternatief zijn. Vrees dat Maps niet met een beter alternatief gaat komen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » di 26 sep 2017, 19:51

^^ Denk ik ook: bij Driebergen de A12 op richting Utrecht en de eerstvolgende afrit (Bunnik) er weer af. En terug naar huis uiteraard omgekeerd.

Vraag me alleen af hoe file gevoelig dat stuk A12 is en hoe het zit met de, eventuele, vertraging bij station Driebergen. Het is daar momenteel een puinhoop wegens de reconstructie van het stationsgebied.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door waldo79 » di 26 sep 2017, 20:02

Het lijkt me even doorbijten, want het is inderdaad rommelig rond het station bij Driebergen.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » ma 02 okt 2017, 17:50

Vandaag de eerste dag van de afsluiting van de Koelaan. Ben via Driebergen en A12 gereden. Kostte me zowel op de heen- als terugweg 20 minuten. Dat valt dus alleszins mee. :D

Hopelijk was dit geen uitzondering, maar blijft het de komende twee weken zo. Twintig tot dertig minuten reistijd valt te overzien.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » vr 13 okt 2017, 15:21

De Koelaan tussen Zeist en Bunnik is weer open, hoewel nog niet officieel. De omleidingsborden staan er nog, maar de gesloten verklaringen zijn al weg.

Wat is er nu veranderd? Niets. De op de rotonde uitkomende wegen zowel als de rotonde zelf zijn opnieuw geasfalteerd en van nieuwe belijning voorzien. Er is ook een drempeltje bijgekomen, net voor de fietsoversteekplaats, in de Waterigeweg.

Tussen nu en voorjaar 2018 wordt de Weteringlaan onder handen genomen. Dit is een wijk onsluitingsweg en tevens een sluiproute voor verkeer dat de Utrechtseweg en de VRI's daar wil vermijden.

Het omrijden via station Driebergen-Zeist en de A12 naar Bunnik kostte mij 20 tot 30 minuten. Snelste record was 14 minuten, heen naar Bunnik en op een ochtend. De meeste tijd kostte het afgelopen donderdag naar huis: exact 30 minuten.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » ma 16 okt 2017, 19:09

Van 30 oktober tot 17 november volgt fase 2: reconstructie Weteringlaan. De weg is dan dicht.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Boerenkool » za 04 nov 2017, 20:36

Zijn ze daar nu ook al bezig? Tjee. Ik liep laatst s ochtends al 20 m vertraging op door de gesloten Boulevard. En centrum is ook al lekker bereikbaar. Ik zocht me een ongeluk om op de oude Arnhemse weg te komen. Tunneltje dicht. Ok, route bij de VD omgedraaid zag ik, ik daarin, blijk je alleen parkeergarage in te kunnen/mogen en kan je niet keren of wat anders. Nergens een waarschuwing vooraf zoals een bord. Alleen P of een bord doodlopende weg.
Via slotlaan en Utrechtse weg geprobeerd, die zijweg ook al dicht. Maar aan de andere kant van de Oude Arnhemseweg bij zijwegen was t eenrichtingsverkeer ook niet omgedraaid of tijdelijk vervallen..
Laatst gewijzigd door waldo79 op zo 05 nov 2017, 2:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Let op de leesbaarheid van je berichten.

nico
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 22:51

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door nico » za 04 nov 2017, 21:25

Tegelijk ook werkzaamheden aan de Lindenlaan.
https://www.zeist.nl/inwoner/parkeren-e ... indenlaan/

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » zo 05 nov 2017, 6:15

Boerenkool schreef:Zijn ze daar nu ook al bezig? Tjee..
Betreft: Weteringlaan.
Yep. En dat is fase 1a. Is op 17 november klaar, daarna volgt fase 1b. Dan gaat het deel vanaf de Waterigeweg tot de kruising Couwenhoven (ter hoogte van woning 5103) dicht, dat duurt tot 17 december.

Als dit allemaal klaar is, is het deel tussen de Griftlaan en de Waterigeweg gereconstrueerd. In het voorjaar volgt dan nog het deel tussen de Griftlaan en de Kromme Rijnlaan. Ook dat gaat dan 3 tot 4 weken dicht.

In Zeist wordt momenteel op veel plekken aan de weg gewerkt. De afsluiting van de Boulevard heeft wel de meeste impact.

Komend voorjaar moet alles klaar zijn en is Zeist, ook het centrum, weer goed bereikbaar. Over gloednieuw asfalt. :woop:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » di 05 dec 2017, 2:45

De hele Weteringlaan is weer open. Het laatste deel, fase 1b tussen de Waterigeweg en de kruising Couwenhoven, is nu ook klaar. Twee weken eerder dan gepland.

In het voorjaar gaat men verder met het deel tussen de Griftlaan en de Kromme Rijnlaan.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » do 22 mar 2018, 1:08

In Zeist is de VVD met 8 zetels wel de grootste partij gebleven, maar het scheelt niet veel. Groenlinks heeft hier fors gewonnen en is de tweede partij geworden met 7 zetels. Een coalitie vormen gaat lastig worden.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » za 02 feb 2019, 0:41

In Zeist heeft men het centrum autoluw gemaakt. Een van de gevolgen is dat je soms een flink stuk moet omrijden. Meer hier:

https://www.zeist.nl/inwoner/wonen-en-v ... rum-zeist/

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Jackbauer1350 » wo 06 feb 2019, 8:42

Aardig wat wegen éénrichtingsverkeer en autoluw winkelcentrum, iets dat Hilversum bijvoorbeeld al jaren heeft.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » ma 11 feb 2019, 19:52

^^ Er is flink wat protest tegen de genomen verkeersmaatregelen. Ik heb er zelf geen moeite mee, maar veel mensen rijden zich vast of trekken zich niets van een gesloten verklaring aan. De gemeente heeft een informatiepunt geopend waar men met vragen, bezwaren en opmerkingen terecht kan. Voorlopig verandert er nog niets, de gemeente wil de zaak eerst nog aankijken. In september of oktober volgt een evaluatie.

JJVernig
polderweggetje
Berichten: 34
Lid geworden op: di 23 jan 2007, 10:34

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door JJVernig » wo 20 mar 2019, 19:24

Volgens mij is het probleem is zwalkend beleid. Meester de Klerkstraat bijvoorbeeld is de laatste twee jaar drie keer langere tijd dichtgeweest, en nu wordt er weer wat veranderd. Ene keer mag je vanuit de parkeergarage wel naar links, nu weer niet. Parkeren langs de weg ene keer wel, andere keer niet.

Ik vond Zeist eigenlijk altijd wel bijzonder met winkelstraten waar ook auto's doorheen konden. Gaf in mijn opzicht een andere sfeer. Maar het is/was erg ouderwets, en ik snap dat je dat wijzigt.
--Disclaimer: bovenstaande opmerking(en) komen geheel voor rekening van de auteur --

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Palance » wo 20 mar 2019, 21:19

Ik zag ook pas dat het parkeerterrein bij het Jagershuis betaald parkeren wordt voor mensen die daar niets komen drinken of eten. Ik heb het bedrag even gemist, maar je krijgt bij een bestelling (geen idee of er een minimum is) wel een uitrijkaart.

Is dit toevallig omdat men dagjesmensen die alleen komen wandelen wil weren, of heeft het met een totaalplan te maken?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door boe! » wo 20 mar 2019, 21:26

^^ Dat zal wel te maken hebben met het nabijgelegen ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » wo 04 dec 2019, 18:35

De verkeersmaatregelen in Zeist worden teruggedraaid:

https://www.ad.nl/utrecht/zeist-draait- ... ~a14da35b/

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Durashift » do 05 dec 2019, 0:37

Welke maatregelen? (koekjeswand op die link en rtvUtrecht.nl bericht er (nog) niet over)

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6382
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Seat Ibiza » do 05 dec 2019, 18:51

Durashift schreef: do 05 dec 2019, 0:37 (koekjeswand op die link)
Link even in een incognitovenster openen, dan kun je het wel gewoon lezen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Coen Tunnel » do 05 dec 2019, 18:56

^^ Het is geen premium-artikel, het zou gewoon leesbaar moeten zijn.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Durashift » za 07 dec 2019, 0:53

^^^^ Ja, als ik (alle) cookies accepteer en er geen keuze gegeven wordt tussen de noodzakelijke en de commerciële (zoals het zou moeten zijn conform wetgeving).

Anyway, toevallig gisteren en vanochtend ff in Zeist moeten rijden... Slotlaan enzo.. mijn hemel, wat een gedoe ten opzichte van vroeger.. Je kan geen doorsteek meer maken.. :(

Café/Restaurant Bells heeft het ook voor mekaar weten te krijgen om het zicht op de vop die op hun 'terras' aansluit zo goed als weg te nemen door de groenvoorziening.. :facepalm:

Is de camera op de bussluis @ de Voorheuvel werkelijk een ANPR camera?

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Zeist

Bericht door Hajo » wo 11 dec 2019, 21:17

Durashift schreef: za 07 dec 2019, 0:53Is de camera op de bussluis @ de Voorheuvel werkelijk een ANPR camera?
Ja.

Plaats reactie