[N233] Veenendaal - Ochten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » ma 05 jun 2017, 21:37

BaldFett schreef:Variant 3A is ook nog een interessante, maar ik denk niet dat een verbouwing van knp Maanderbroek in verhouding staat tot het oplossend vermogen van de variant.
Exact. Waar ik steeds meer aan zit te denken is:
- aanleg van een nieuw trompetje tussen de huidige aansluiting Veenendaal-oost en het knooppunt,
- afbreken van de huidige aansluiting Veenendaal-oost (vereist vanuit Rijkswaterstaat)
- aanleg van een aansluiting van de nieuwe N233 naar de bestaande wegen.

Zo heb je niet de zeer hoge kosten van aanpassing van het knooppunt, maar wel de hoge doorstroming van een nieuw knooppunt en nieuwe weg. Een beetje zoals ze de nieuwe N340 willen uitbouwen bij de A28.
Ik denk dat variant 2 wel met een nieuwe aansluiting kan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » di 06 jun 2017, 19:47

^^ Zie ook mijn opmerkingen in de draad over de A30.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » za 17 jun 2017, 15:40

Veenendaalse Krant (14-06-2017) schreef: 'Ontlasting Rondweg-Oost niet via Binnenveld'

Geen snelweg door het Binnenveld, zeggen ze bij GroenLinks. Het is één van de vele alternatieven die de provincie Utrecht dit jaar onderzoekt om te komen tot een ook in de toekomst aanvaardbare oplossing voor een steeds drukker wordende N233. En wat Veenendaal aangaat met name voor wat de Rondweg-Oost betreft. Het doortrekken van de A30 met een nieuwe brug over de Rijn of een weg iets ten oosten van de nieuwe wijk Veenendaal-Oost lijken op voorhand weinig realiteitszin te hebben. De provincie is er in eerste instantie geen voorstander van en Wageningen ziet het ook niet zitten.
Wat ik al dacht: een doorgetrokken A30 zit er voorlopig echt niet in. Over de andere varianten gaat het artikel niet, maar de lokale VVD wordt wel genoemd als voorstander van verbreding en het liefst ondertunneling van de Rondweg-Oost.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » za 17 jun 2017, 15:57

^^ En daar ben ik niet rouwig om.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » za 17 jun 2017, 18:54

Wat standpunten op een rijtje zetten biedt geen garantie over de uitkomst van de variantenstudie en de besluitvorming. Over hoe het probleem dan wel opgelost moet worden is de politiek sterk verdeeld lijkt het.

De situatie zoals die nu is ontstaan getuigt ook van weinig realiteitszin, men kan beter de uitkomsten van het onderzoek afwachten alvorens uitspraken voo de bühne te doen.

Trekker
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:38

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Trekker » wo 19 jul 2017, 20:09

Hallo,

Ik weet niet heel goed, of mijn post hier het beste past of bij de draad van de a30 of geen van beide. Maar gezien het feit dat Wageningen, met een groot probleem zit tijdens de spitstijden, vooral de campusrotonde zorgt voor veel vertraging en congestie tijdens spitstijden, zijn er een aantal ideen uitgewerkt door het college van BenW. Waar ik niet echt van mening ben dat dat de problemen oplost, maar meer verplaatst. Verder de Dr. W Dreeslaan op.
SPOILER: TOON

Afbeelding

Groene delen zijn natuurgebieden
De ontwerpen van Wageningen zijn:

1: groen: Het verbreden van de nije noord allee en de Mansholtlaan(wat nu nog 1x2) naar 2x2
2: rood: Ontsluiting aan de noordkant van de campus, met verbreding van de bornsesteeg, op het plaatje had ik de lijn wat verder door moeten trekken
3: bruin: Bouwen van een weg langs de wijk noordwest(dijkgraafseweg) en dan verder via de plassteeg en kielekampssteeg.
4: blauw rondweg rond wageningen. (lijn klopt niet, want niet echt strak geformuleerd.

mijn eigen idee:
oranje: verlengde A30 die uitkomt op de N233; of verlegde N233, die uitkomt op de A30 beide hetzelfde idee, maar alleen andere weguitvoering.

geel: de westelijke ontsluitingsweg, door de Slagsteeg te gaan verbreden en in te richten als ontsluitingsweg, moet de capaciteit gaan toenemen. En kan dan later aansluiten op de verlengde A30. evt nog verlengen tot Veenendaal, zodat die ook een mooie ontsluitingsweg aan de oostkant erbij krijgen
Dit haalt een groot aandeel auto's richting de Dr W. Dreeslaan vandaan, aangezien dit veel verkeer bevat wat A12 richting Utrecht pakt, er zijn zelfs 2 stroken richting de A12 Utrecht bij Ede. Verkeer richting A12 Arnhem maakt nu al vaak gebruik van de N225 en A50 Richting renkum

Ik weet dat voor dit plan nog wel de meeste tijd nodig is, maar deze oplossing biedt ook een reden om de A30 ook daadwerkelijk te gaan verlengen, in plaats een simpele verbindingsweg tussen de A12 en A1 te zijn.

Om toch nog on topic te blijven, zo zou ik dan de rest van de N233 vormgeven:
SPOILER: TOON

Afbeelding

verleggen van de aansluiting van de N233 met A15, en dan met een boog om Ochten heen. En iemand ergerde zich aan de prins WA brug, dan kan een nieuwe brug over de Waal gelegd worden als de prins willem alexander brug zijn technische levensduur heeft bereikt. en mooi aansluiten op de N322.
Ik heb alles met paint gedaan, want ik heb ook niet zulke mooie software tot mijn beschikking.

Edit: het te verbreden gedeelte van de N781 heet de Mansholtlaan, Dat is aangepast
Laatst gewijzigd door Trekker op do 20 jul 2017, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door fonsoy » do 20 jul 2017, 13:22

Welkom Trekker!

Je kunt toch niet ontkennen dat punt één van het plan;
1: groen: Het verbreden van de nije noord allee en de dr W Dreeslaan(wat nu nog 1x2) naar 2x2
Helemaal niet zo'n slecht idee is? Deze weg staat vaker stil dan dat hij in beweging is. Ook het openbaar vervoer heeft hier flink last van, met vertragingen tot gevolg. Een oostelijke ontsluiting is denk ik handig, maar ook deze verkeersstroom moet afgewikkeld worden. Zolang deze weg 1x2 blijft is het Wageningse wegennet ook totaal niet robuust om eventuele calamiteiten het hoofd te bieden.

Trekker
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 19 jul 2017, 14:38

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Trekker » do 20 jul 2017, 18:52

Hallo fonsoy,

Ik merk ook op dat deze weg met name tijdens de spits vaker stilstaat dan doorrijdt. Maar alleen verbreden van de mansholtlaan en de nije noordallee naar 2x2, optie 1, verplaatst de problemen verder de N781 op (de dr W dreeslaan). De reden, dat het daar altijd nog goed rijdt, is om dat het aanbod van verkeer vanuit Wageningen niet opgang komt door, de slechte verbinding van de nije noordallee en mansholtlaan. Maar zodra dit in orde is, zal er denk ik gelijk een probleem ontstaan op N781, wat nu ook al te zien is tijdens de spits in een te beperkte afvoercapaciteit vanuit Wageningen de A12 richting Utrecht. Voor calamiteiten kunnen de Hulpdiensten gebruik maken van de busbaan over de campus lijkt mij.

Wat vooral opvallend is, is dat de N781 vooral tijdens de ochtendspits richting de A12 vol staat en in de avondspits in omgekeerde richting(forensenverkeer). Volgens Wegenwiki komt een groot deel vanuit de richting wageningen en de daar aanliggende gebeiden: Renkum.

De n781, van wageningen richting ede, bediend grofweg 3 verkeerstromen, de percentages zijn geschat:
- verkeer naar de A12 richting Utrecht/A30 (50%); Bron hiervan is te vinden in verkeer vanuit Renkum, Wageningen en sluipverkeer vanaf de A50 afrit 19.(een matig alternatief is via de N233 door veenendaal, maar meestal sta je dan al vast op de N225 tussen Wageningen en Rhenen
- verkeer naar de A12 richting Arnhem (25%); Bron van deze verkeersstroom: vooral Rhenen, Wageningen, een goed alternatief voor deze verkeersstroom is de A50 via de N225(zeker met de geplande verbreding van de N225 tussen Renkum en de A50).
- verkeer richting Ede(25%); Bron: Wageningen, Renkum en Rhenen(verkeer vanuit Rhenen zou met een verlengde A30 minder gebruik maken van de N781)

De schatting dat veel verkeer van N781 de A12 richting Utrecht neemt, wordt voor mij bevestigt. Door het feit dat er een piek is bij de meting bij knooppunt Maanderbroek (meetpunt ligt tussen afrit Ede en maanderbroek in) dat wijst op veel oprijdend en afslaand verkeer bij afrit 24, Ede, van en naar Utrecht. Dit zal naar mijn idee hoofdzakelijk verkeer van en naar wageningen zijn. Verkeer uit Ede is geringer, omdat dat deels makkelijker(en sneller) via de N224 en Galvanistraat de A30 kan nemen en van daaruit de A12 op kan richting Utrecht.

Samenvatting:
In het kort lijkt mij zo'n verlenging van de A30 en dan een oostelijke ontsluiting van wageningen beter, vanwege:
- De nu al beperkte afvoercapaciteit bij de de oprit 24 richting A12 Utrecht.
- De beperkte doorstroming van de N781, deze zit bij een verbreding van de Mansholtlaan snel aan zijn max. De N781 is volgens de wegenwiki al een van de drukkere secundaire provinciewegen.
- het feit dat verkeer uit Rhenen richting Ede, een goede doorgang heeft via de A30 en dus de A1.
- Ook een deel van het Wagenings verkeer een andere route heeft om de achterlanden van Ede kan bereiken via de A30 en zo naar de A1 kan.
- Als laatste gaat het meeste verkeer vanaf de N781 toch de A12 Utrecht op
Laatst gewijzigd door waldo79 op do 20 jul 2017, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Defecte quotes

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 13 sep 2017, 17:14

Op 31 augustus was er weer een presentatie van Sweco over het dossier Rondweg-Oost in Veenendaal. Volgens het lokale journaille is er na de omtrekkende bewegingen geen ontkomen meer aan: de Rondweg-Oost moet op de schop!

Ik ben toch maar weer in de presentatie gedoken om te weten wat er nu werkelijk is gebeurd.
Niets is aan het toeval overgelaten om de feiten te presenteren. Zo wordt toegelicht dat de intensiteit 20.000 tot 25.000 mvt/etmaal mag zijn om het verkeer af te wikkelen bij de nulvariant, en dat dat haast onmogelijk te realiseren is gezien de huidige en verwachte intensiteiten. Maar vooral de Ladder van Verdaas komt in de presentatie naar voren. Eerlijk gezegd kende ik die ladder als oud-verkeerskundige niet, maar het kwam op mij over als een uitstekend analysemodel dat ingezet is om goodwill te kweken bij het kritische publiek, omdat eruit blijkt dat alle alternatieven en verzachtende maatregelen uiterst serieus zijn meegenomen. De provincie wil nu inzetten op vermindering van de intensiteit (door inzet op versterking van OV, langzaam verkeer en verkeersmanagement), waarschijnlijk om daarmee het eerder genoemde huzarenstukje na te streven en omdat het tegenwicht biedt tegen meer benodigd asfalt en dus weerstand van de omwonenden. Maar... de varianten voor de Rondweg-Oost zoals eerder gepresenteerd blijven in beeld. Er is nog een variant 'tidal flow' aan toegevoegd.

Eind dit jaar moeten Provinciale Staten een besluit nemen over de voorgestelde maatregelen, en heel misschien weten we dan ook welke varianten doorgaan naar de volgende ronde...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Chris » wo 13 sep 2017, 18:02

De Ladder van Verdaas is al wat ouder en bedacht door PvdA'er Co Verdaas. Ik ben er niet zo heel erg fan van, het is vooral om iets in zoveel mogelijk bochten te wringen om verbetering van de infrastructuur maar niet uit te hoeven voeren. Knelpunten die al jaren bestaan ga je niet oplossen met wat extra bussen, treinen of ruimtelijke ordening. Voor de hand liggende maatregelen om de intensiteiten te verminderen werken eigenlijk nooit. Kijk maar hoeveel miljarden er de afgelopen 20 jaar in openbaar vervoer zijn gestoken, dat heeft echt totaal geen intensiteits-verminderend effect gehad.

Tegenwoordig worden veel tredes min of meer gezien als 'flankerend beleid' dat geen oplossend vermogen heeft. Met fietsinfrastructuur ga je echt geen knelpunt op de autosnelweg oplossen, maar het kan op zichzelf wel interessant zijn in het grotere geheel.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Widejo » wo 13 sep 2017, 22:51

Wesso schreef:Er is nog een variant 'tidal flow' aan toegevoegd.
Is het correct als dit een 'groene golf'-installatie is op de bestaande Rondweg?
Hamburg, meine Perle

fleppenstein
stadsweg
Berichten: 409
Lid geworden op: vr 31 okt 2008, 8:49

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door fleppenstein » wo 13 sep 2017, 23:02

Tidal flow is volgens mij toch een wisselstrook ??
s-ochtends de ene kant op, savonds de andere kant op of zoiets.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » do 14 sep 2017, 0:10

^^ Correct. Omdat er geen duidelijke spitsrichting is, gaat de voorgestelde tidal flow waarschijnlijk voor verlichting op één richting zorgen en blijft de congestie op de andere richting gelijk of zal deze toenemen. Bovendien geeft een tidal flow een waterbedeffect als de aansluitende wegvakken (2x1) niet worden aangepakt.

Groene golf is ook een voorgestelde maatregel, maar dan moet er natuurlijk gekozen worden voor ombouw naar VRI's.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Boerenkool » wo 04 okt 2017, 21:40

Er is nieuws. Er is geen verschil tussen 2 keer 2 en tidal flow. Eerste is 7 miljoen duurder.
Men zoekt nog naar geld.
RTV Utrecht meld t ook
http://m.rtvu.nl/nieuws/1670696

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » wo 04 okt 2017, 22:05

^^ Op de Rijksoverheid hoef je denk ik niet te rekenen. Het lokale bedrijfsleven misschien? Die zijn ook wel gebaat bij een oplossing. Maar dan nog is het gat aanzienlijk: 19 miljoen bij tidal flow en 26 miljoen bij 2x2. En bij die laatste oplossing ben je er niet als je alleen de brug naar 2x2 verbreed. Dan zul je de hele N233 naar 2x2 moeten verbreden, wat alles nog duurder maakt.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » wo 04 okt 2017, 22:50

Volgens mij was er, in het artikel van RTV Utrecht, sprake van 50 om 57 miljoen wat de kosten zouden zijn voor een nieuwe brug.

Ik denk, woon zelf in deze mooie stad aan de voet van de Grebbeberg, dat een vierbaans brug al heel veel sloelaas kan bieden mits je alles goed inricht. Door de binnenste stroken, voor iedere rijrichting één, te gebruiken voor het doorgaande verkeer en de buitenste rijstroken voor het verkeer van/naar de N225 in Rhenen zal de doorstroming aanzienlijk toenemen als je de beide toeleidende wegen zonder haakse bochten, zoals nu, laat aansluiten op de brug.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » do 05 okt 2017, 15:33

50 of 57 miljoen, dan is de keuze toch allang gemaakt?! :) Wat is 57 miljoen nou eigenlijk voor de provincie Utrecht? Op de totale begroting is dat toch niet zo veel? Dat kunnen ze volgens mij wel financieren.

Als eenmaal die brug vervangen is voor een nieuwe brug met 2x2-rijstroken, dan lijkt het me wel duidelijk wat er met de rest van het trace moet gebeuren, dat zou ik ook naar 2x2 verbreden.
Dat kan natuurlijk gefaseerd uitgevoerd worden, eerst de brug en dan in een volgende fase het traject tot aan de A12. Dan heb je alle knelpunten wel opgelost lijkt me, het deel in Gelderland trekt iets minder verkeer volgens mij.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » do 05 okt 2017, 16:18

^^ Uit het filmpje bij het artikel begrijp ik dat de gedeputeerde van de provincie nog wat moeite heeft met verbreding. Als ik haar hoor praten over de 'verkeersaanzuigende werking' van 2x2 rijstroken en de aanleg van fietspaden, zal een complete verbreding van brug tot A12 er misschien niet zo snel in zitten. Maar ik hoor ook het woord 'toekomstvast'... :jongleren:

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Steyn_E » do 05 okt 2017, 16:36

^^
Écht toekomstvast zou een rondweg om Rhenen met een extra brug zijn. Dan kan de huidige nog wel even mee en als er dan budget vrijkomt zou je op de plaats van de huidige een gecombineerde weg/spoorbrug kunnen bouwen. Mag ook uit het OV budget :). Aangezien je toch een nieuwe brug moet bouwen kan dat ook wel een stukje verderop, sla je 2 vliegen in één klap. Verminderde belasting van de oude brug en de oude doorgaande route en extra capaciteit over de rivier.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 05 okt 2017, 19:35

Wesso schreef:Als ik haar hoor praten over de 'verkeersaanzuigende werking' van 2x2 rijstroken
Die aanzuigende werking is er nauwelijks, zo blijkt uit onderzoek dat gisteren is vrijgegeven. Het doorgaande verkeer dat geen bestemming heeft in de regio neemt toe van 5 naar 6%.
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... tober.pptx
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... rhenen.pdf
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/publis ... studie.pdf
:arrow: https://www.provincie-utrecht.nl/actuee ... ug-rhenen/

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door fonsoy » do 05 okt 2017, 19:44

Wesso schreef:^^ Uit het filmpje bij het artikel begrijp ik dat de gedeputeerde van de provincie nog wat moeite heeft met verbreding. Als ik haar hoor praten over de 'verkeersaanzuigende werking' van 2x2 rijstroken en de aanleg van fietspaden, zal een complete verbreding van brug tot A12 er misschien niet zo snel in zitten. Maar ik hoor ook het woord 'toekomstvast'... :jongleren:
Dat is gewoon een negatief woord voor de aanwezigheid van een latente vraag :top:

Tussen knooppunt Ewijk en Grijsoord staat het vaak genoeg vast, dan kan deze verbinding de robuustheid in de regio wat verbeteren.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » do 05 okt 2017, 21:05

Als je de quickscan bekijkt vallen mij de volgende dingen op:
- Een doortrekking van de A30 als snelweg is in 2012 al afgevallen omdat deze weg de regionale verkeersproblematiek niet oplost;
- Aanleg van de tidal-flow OF 2x2 is voor de middelangetermijn (tot 2030) goed voor de doorstroming.
- Nieuwe bruggen ten westen of ten oosten (bij Wageningen) hebben zeer hoge kosten als ook de kosten worden meegewogen tussen de A12 en A15:

Code: Selecteer alles

West € 350 - 550 mln.
West (met boortunnel) € 700 - 950 mln.
Oost € 220 - 340 mln.
Oost (met verdiepte ligging van de nieuwe weg om Wageningen) € 320 - 490 mln.
Huidige route opgewaardeerd € 330 – 520 mln.
- Men verwacht dat financiering zoeken voor de lange termijn een hele grote opgave wordt, omdat het om zeer grote bedragen gaat en omdat het proces van plan tot realisatie heel veel jaren gaat vergen. Daarom wordt geadviseerd de Rijnbrug NU al te verbreden naar tidal-flow OF 2x2.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » do 05 okt 2017, 23:31

^^ Komt op mij heel erg over als "laten we het maar goedkoop doen zodat we weer even vooruit kunnen, want voor structurelere oplossingen is toch geen geld".

Als men er niet op rekent zulke grote bedragen bij elkaar te krijgen dan snap ik de wil om toch iets te doen heel goed, maar de keuze voor tidal flow op de huidige locatie voelt nogal houtje-touwtje. Zodra dit niet meer voldoet moet je alsnog diep in de buidel tasten, je zou zeggen dat die les nu wel geleerd zou moeten zijn.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Hajo » zo 08 okt 2017, 0:04

Als die brug toch vervangen moet worden, laten we dan hopen dat men voor een toekomstvaste oplossing kiest en voor een brug met 2x2 rijstroken gaat.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » ma 06 nov 2017, 20:37

Beste allen,

Vorige week maandag ben ik, in mijn hoedanigheid als secretaris van de Bedrijvenkring Rhenen, naar het klankbordgroep overleg over de Rijnbrug geweest. Het was, voor de variatie eens, een constructief overleg. Zoals het er nu naar uitziet gaat de provincie voor 2 x 2, een definitief besluit hoopt men eind dit jaar nog te nemen. Vanuit de bevolking zijn er tegenstanders die weer om een nieuw onderzoek vragen maar dat gaat er waarschijnlijk niet komen.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 06 nov 2017, 21:15

^^ Waarom is er protest tegen 2x2 op of bij de Rijnbrug? In Veenendaal is de ruimte naast de Rondweg-Oost een heet hangijzer, maar over Rhenen heb ik dergelijke signalen nog niet gehoord. Ik mag toch hopen dat het niet dezelfde kant uit gaat met second opinions, ladder van Verdaas etc.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door duikgek89 » ma 06 nov 2017, 22:14

Gewoon dom nimby gezever. En dan krijgen ze hun karrespoor en staan ze een week later te mekkeren dat het druk is...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 06 nov 2017, 23:26

Een journalist van De Gelderlander heeft vandaag een blog geschreven over mijn wijk. Hij haalt onder andere de afwikkelingsproblemen aan als er niets aan de Rondweg-Oost wordt gedaan:

Een vasectomie voor Veenendaal-Oost

Het ghettogevoel heb ik overigens niet zo. Met de fiets ben ik vaak sneller waar ik zijn wil dan met de auto. Alleen of die achteruitgang naar Ede/Wageningen openblijft weet ik niet...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » do 09 nov 2017, 11:56

De plannen voor de Rondweg-Oost zijn bekend en gisteravond in drie smaken opgediend. Wordt het niets doen, verbreden op maaiveld of verbreden met verdiepte ligging, tunnel of overkapping? Er is 8 miljoen euro beschikbaar en dat is veel te weinig om te verbreden. De gemeente Veenendaal heeft nu de vraag gekregen of er kan worden bijgesprongen met 6 miljoen of meer.

https://www.gelderlander.nl/de-vallei/v ... ~a8c79a06/

Ik vrees dat het 'niets doen' wordt. Hebben de tegen-omwonenden (Cees van Doodeweerd voorop) toch hun zin...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Schelpenpaadje » do 09 nov 2017, 16:55

Met zo'n beperkt budget kun je inderdaad maar beter niks doen.

Het is een kapitale fout van zowel de gemeente als de provincie dat er langs de weg is gebouwd zonder rekening te houden met de toenemende verkeersdrukte. Los van een ruimtereservering had de 6 miljoen die nu wordt gevraagd aan de gemeente eigenlijk (deels) betaald moeten worden uit de grondexploitatie.

Plaats reactie