[N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » vr 24 mar 2017, 13:51

Nieuw asfalt en nieuwe lijntjes op het zuidelijke deel van de Driemerenweg.

Ik vind de belijning hier wel erg ver naar rechts liggen (waardoor een enorme redresseerstrook ontstaat), terwijl ik zou denken dat je vanwege de bocht naar links (waardoor je al snel wat naar de buitenkant toe beweegt) beter de belijning wat meer naar de linkerkant van de strook zou willen hebben. Ik vind het zo niet echt lekker rijden in ieder geval.

Afbeelding

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door JJK » vr 24 mar 2017, 14:00

Het oogt inderdaad nogal vreemd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door harry » vr 24 mar 2017, 20:25

Rein schreef:de bocht naar links (waardoor je al snel wat naar de buitenkant toe beweegt)
Ik heb juist de neiging de binnenbocht te nemen...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » vr 24 mar 2017, 20:44

Volgens mij klopt hier geen jota van, die markering rechts ligt véel te dicht op de rand van de verharding :nahzeg:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » vr 24 mar 2017, 21:17

Ik begrijp hem ook niet. Waarom iets wijzigen wat goed was, naar iets wat niet goed is?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » wo 29 mar 2017, 16:23

De gemeente Haarlem wil de komgrens 310 meter naar het oosten verplaatsen, zodat er geen geluidwerende voorzieningen hoeven te worden gebouwd voor een nieuwe woonwijk. Dit zou in 2017 uitgevoerd moeten worden. Of het plan doorgaat is niet bekend,want er is nog geen contact met de provincie geweest.

https://gemeentebestuur.haarlem.nl/Verg ... ari/19:30/ punt 10

Onderbouwing: https://gemeentebestuur.haarlem.nl/Verg ... park-3.pdf
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » wo 29 mar 2017, 22:34

Ik vind het van een behoorlijk potje arrogantie getuigen om dit op deze manier aan te pakken.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 30 mar 2017, 9:53

^^ Je hebt gelijk. Ik ben benieuwd wat er van terecht komt.

Nog meer nieuws uit Haarlem. Het kruispunt N205 - Dreef zal (waarschijnlijk) in 2017 opnieuw worden heringericht. Het voorlopig ontwerp ligt op dit moment ter inzage voor inspraak.
https://www.haarlem.nl/fileadmin/bestan ... 170127.pdf
- De rechtsaffer waar voorrang verleend moet worden aan fietsers blijft (gelukkig)
- de rechtsaffer vanuit het noorden wordt nu ook een vrijwel exclusieve rechtsaffer, maar blijft met een verkeerslicht geregeld. Er zijn alleen conflicten met fietsers en voetgangers.
- de dubbele rechtdoorstrook vanuit oost wordt een enkele rechtdoorstrook. Er komt tegelijkertijd een aparte rechtsafstrook daar.
Herinrichting Dreef

De gemeente gaat de Dreef herinrichten. De rijbanen, het fietspad en het gedeelte waar de markt staat worden opnieuw ingericht. Het kruispunt Paviljoenslaan wordt geoptimaliseerd voor een betere doorstroming van het busverkeer. Bij het kruispunt Frederikspark worden kleine aanpassingen gedaan voor een betere aansluiting op de Dreef.
https://www.haarlem.nl/herinrichting-dreef
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 09 nov 2017, 16:35

Een paar nieuwe borden, met erg veel witvlak, op de N205 en de verbindingsweg van de N205 naar de N201 bij Hoofddorp. Voorheen stonden er al erg veel doelen op de borden, nu is het allemaal nog wat drukker geworden. En waarom er achter 'Spaarne' nu 'Gasthuis' moet komen te staan volg ik ook niet zo, dat kost een paar keer een extra regel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[url=https://flic.kr/p/DcxoGY]Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 09 nov 2017, 17:04

Die eerste 2 borden staan op een 100-km-weg. Die zijn vast te klein uitgevoerd, maar er is vast iemand die dit kan bevestigen hier.
Waarom op het laatste bord Den Haag? Dat zou toch Rotterdam moeten zijn?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » do 09 nov 2017, 17:14

Ik heb niet de indruk dat de provincie ook gebruik maakt van de netwerkdoelen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Jackbauer1350 » do 09 nov 2017, 21:27

Gezichtsbedrog of is het N201 nummerschildje op al die borden aan de kleine kant?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Snelwegfreak » do 09 nov 2017, 21:28

Nog kleiner dan normaal, ja. Lijkt erop dat dit de welbekende HR-Groep ontwerpen zijn. Ik dacht echter dat die einde oefening waren...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » do 09 nov 2017, 22:10

Rein schreef:Ik heb niet de indruk dat de provincie ook gebruik maakt van de netwerkdoelen.
Dat is toch niet aan de provincie? De NBd stelt tegenwoordig toch elk ontwerp vast? Dan hoort de check op doelen er toch ook bij?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » ma 16 jul 2018, 15:52

Schipholweg krijgt kwaliteitsverbetering
26 juni 2018

Deze zomer wordt de Schipholweg verbeterd. In augustus vindt onderhoud plaats aan het asfalt van de Schipholweg (N205). Tussen de Europaweg en de Amerikaweg wordt de asfaltlaag vervangen. Tegelijk met deze werkzaamheden wordt de oversteekplaats voor fietsers en voetgangers ter hoogte van de Jetty Velustraat verbeterd. Volgens de planning vinden de werkzaamheden plaats in de laatste week van augustus.

De Schipholweg is een van de belangrijkste toegangswegen tot de stad en de regio. Voor de kwaliteit en het comfort van deze weg wordt de deklaag vervangen. De oversteekplaats wordt verbeterd door het aanbrengen van drempels in het wegdek van de Schipholweg en een fysieke afscheiding met de busbaan. Er komen extra verkeerslichten bij de oversteek, zowel boven als naast de weg en in de berm ter hoogte van de oversteek. Deze maatregelen komen er in nauw overleg met onder andere de wijkraden, de Fietsersbond, de politie en het Haarlem College.

In de week van 27 augustus is de Schipholweg gedeeltelijk afgesloten voor de werkzaamheden. Om de overlast te beperken is er voor gekozen om het werk aan de Schipholweg te doen in de zomervakantie. In overleg met verschillende partijen worden planning en de omleidingsroutes de komende tijd nader bepaald. De gemeente en de partners besteden speciale aandacht aan de informatie voor weggebruikers en omwonenden.
https://www.haarlem.nl/nieuws/schipholw ... rbetering/
Tja. Tussen de eerste kruising in Haarlem, en de kruising met de Dreef, is in de spitsen min of meer een groene golf actief. Toen enkele jaren geleden een oversteek werd aangelegd in de N205, kon iedereen aan zien komen dat dit een zeer onveilige oversteek zou worden. Na vele klachten en ongelukken, blijkt dus dat de veiligheid inderdaad te wensen overlaat. Mee nee, in plaats van dat we de oversteek verwijderen, moet de oversteek extra beveiligd worden en krijgt het wegverkeer en meer drempels bij...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » ma 20 aug 2018, 16:07

Toevoeging aan bovenstaand bericht: In het document dat op de website van de gemeente staat, valt te lezen dat op termijn de oversteek verwijderd zal worden. Goede zaak!
Schipholweg tijdelijk afgesloten voor onderhoud
20 augustus 2018

Vanaf volgende week vindt onderhoud plaats aan het asfalt van de Schipholweg (N205). Tussen de Europaweg en de Amerikaweg wordt de asfaltlaag vervangen. Tegelijk met deze werkzaamheden wordt de oversteekplaats voor fietsers en voetgangers ter hoogte van de Jetty Velustraat verbeterd. De werkzaamheden starten maandag 27 augustus. Om de overlast te beperken is ervoor gekozen om in de zomervakantie aan de Schipholweg te werken.

De Schipholweg is een van de belangrijkste toegangswegen tot de stad en de regio. Voor de kwaliteit en het comfort van deze weg wordt de deklaag vervangen. De oversteekplaats wordt verbeterd door het aanbrengen van drempels in het wegdek van de Schipholweg en een fysieke afscheiding met de busbaan. Dit najaar komen er bovendien extra verkeerslichten bij de oversteek, zowel boven als naast de weg en in de berm ter hoogte van de oversteek. Deze maatregelen komen er in nauw overleg met onder andere de wijkraden, de Fietsersbond, de politie en het Haarlem College.
https://www.haarlem.nl/nieuws/schipholw ... onderhoud/
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » za 01 sep 2018, 23:02

Op de N205 heeft vanmiddag een ongeval plaatsgevonden waarbij (later vandaag) twee personen zijn overleden. Dit ongeval vond plaats op het stuk weg tussen de N232 (Schipholweg) en Vijhuizen, om precies te zijn in de tweede flauwe bocht naar rechts. De N205 is hier een autoweg met 2x2 rijstroken op door een grasberm gescheiden rijbanen.

Opvallend is dat op dezelfde plek de laatste jaren meer dodelijke ongevallen hebben plaatsgevonden waarbij, net als vandaag, een auto in de betreffende bocht rechtdoor is gegaan.

Op 7 juni 2017 is een vrouw overleden die in plaats van de bocht te nemen rechtdoor reed en daar een tegenligger tegenkwam. Mogelijk was zij na een nachtdienst achter het stuur in slaap gevallen.

Op 11 maart 2015 is daar een man overleden die ook de bocht niet goed nam en hierbij een lichtmast raakte.

Ik ken dit stuk weg vrij goed, omdat ik er dagelijks rij, en naar mijn idee is dit wegdeel niet intrinsiek onveilig. Als echter de bocht wordt 'gemist' dan is er weinig gelegenheid om nog correcties door te voeren en is een aanrijding met een tegenligger (op de andere rijbaan) of een lichtmast gauw gebeurd.

In 2015 heeft de provincie een onderzoek uitgevoerd naar ongevallen op de N205 (en daarmee ook dit wegdeel). Naar aanleiding van dit onderzoek is tot een aantal maatregelen besloten. Dit betreft onder meer de aanleg van bermverharding. Op dat moment is echter niet besloten bijvoorbeeld vangrails te plaatsen in de betreffende bocht waar het al zo vaak is misgegaan.

Overigens is besloten dat in 2019 trajectcontrole op dit stuk weg zal worden geïnstalleerd. Hoewel op deze autoweg redelijk wordt doorgereden, lijkt mij dat een te hoge snelheid nou niet per sé de aanleiding is voor deze ongevallen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » za 01 sep 2018, 23:19

Typisch bestuurlijke reflex om het maar weer op snelheid te gooien en daar geld aan te verspillen, in plaats van het probleem op te lossen. Ook als je met 60 rechtdoor schiet klap je op een tegenligger wat slecht kan aflopen. Daar helpt een tc geen moer aan. Achterlijke kortzichtigheid B(

Edit, volgens mij moet een regionale stroomweg 2*2 voorzien zijn van een fysieke middenberm als deze een bepaalde breedte heeft, bv. een aarden wal. De N205 had hier dus van voorzien moeten zijn, en dan wordt weer eens de schuld en de oplossing bij de weggebruiker neergelegd en niet bij de wegbeheerder :nothanks:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » za 01 sep 2018, 23:42

^^ Het is niet zo dat de trajectcontrole wordt aangelegd vanwege de ongevallen die plaatsvinden. De officiële reden is dat er trajectcontrole komt vanwege de relatief hoge snelheden die er gereden worden.

Mijn punt is met name dat er in deze bocht geregeld dodelijke ongevallen plaatsvinden en dat de provincie, ondanks een in 2015 uitgevoerd onderzoek, niet of nauwelijks maatregelen heeft getroffen om iets aan de verkeerssituatie te doen. Geen vangrails, geen aarden wal, geen bermverharding aan die kant van de weg, geen extra metertje asfalt naast de linkerstreep etc. Helemaal niks.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2018, 8:50

De andere kant op wordt de bocht door wat flappers geaccentueerd. Hier is wel de nodige bebakening aangebracht (en vangrails)
https://goo.gl/maps/Yw7BDaLsfUM2
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » zo 02 sep 2018, 9:04

^^ Verkeerd SV linkje denk ik. Ik zie de N201 bij de weg om de Noord.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2018, 9:06

Ik zat in de buurt te zoeken naar vergelijkbare situaties. Niettemin zou de provincie gewoon iets in de berm moeten zetten lijkt me...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » zo 02 sep 2018, 13:44

Stel je voor dat dit stuk weg een autosnelweg was. Met een maximum van 100 of 130 km/h. Het eerste wat dan hoort bij een autosnelweg is een geleiderails om doorbreken naar de andere rijbaan tegen te gaan. Dus geleiderail toepassen en we zijn klaar.
Volgens mij staat het zelfs in de richtlijn stroomwegen dat een geleiderail standaard is. Of een zeer brede middenberm. Maar die is hier niet breed genoeg.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » zo 02 sep 2018, 15:32

Het is geen autosnelweg en dus hoeft er geen geleiderail toegepast te worden, daarom is het ook een goedkoper stukje infrastructuur...
:denk:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » zo 02 sep 2018, 15:40

Met in drie jaar tijd drie dodelijke ongevallen in dezelfde bocht mag ik toch aannemen dat er nu rap maatregelen worden getroffen. En dan doel ik niet op een mogelijke snelheidsbeperking. :neenee:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Wouter N14 » zo 02 sep 2018, 20:13

Rein schreef: za 01 sep 2018, 23:42 ^^ Het is niet zo dat de trajectcontrole wordt aangelegd vanwege de ongevallen die plaatsvinden. De officiële reden is dat er trajectcontrole komt vanwege de relatief hoge snelheden die er gereden worden.

Mijn punt is met name dat er in deze bocht geregeld dodelijke ongevallen plaatsvinden en dat de provincie, ondanks een in 2015 uitgevoerd onderzoek, niet of nauwelijks maatregelen heeft getroffen om iets aan de verkeerssituatie te doen. Geen vangrails, geen aarden wal, geen bermverharding aan die kant van de weg, geen extra metertje asfalt naast de linkerstreep etc. Helemaal niks.
Dat is wat ook bedoel. Bestuurlijk is men alleen maar gefocust op snelheid en op het dogma snelheid = fout en dan dus weer de standaardreflex dat snelheid aangepakt moet worden. Dat er veel ernstiger zaken spelen, met bovendien dus kennelijk gedegen onderzoek, is klaarblijkelijk van secundair belang. Waarschijnlijk omdat de verwachting is dat die problemen ook wel zullen afnemen met het beteugelen van snelheid :nooo: Waarbij ik het in dit geval extra kwalijk vindt omdat het zeer waarschijnlijk is dat de wegbeheerder nalatig is, maar het toch wordt neergelegd bij de weggebruiker.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » zo 02 sep 2018, 22:49

Klopt. Het ligt volgens de massa altijd aan het weggedrag, en niks anders dan dat.
En daar heb je als kenner vaak weinig invloed op, dat is wel jammer :(
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Vinny » ma 03 sep 2018, 20:17

Er zijn 16 miljoen verkeerskundigen en maar een handvol verkeersdeskundigen... ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door Rein » ma 23 sep 2019, 10:00

Afgelopen week heeft de provincie Noord-Holland nieuwe intensiteitscijfers uitgebracht over de bij haar in beheer zijnde wegen. Uit de cijfers blijkt onder meer dat de hoeveelheid verkeer op de N205 blijft groeien, zowel op het 'oude' deel (Schipholweg) als het 'nieuwe' deel (Driemerenweg).

Zie hieronder een plaatje van de intensiteitsontwikkeling in de periode 2010 - 2018. In deze periode is de hoeveelheid verkeer op het oude deel met 14% toegenomen. Op de Driemerenweg ligt de intensiteitsgroei in deze negen jaar tussen de 21% een 44%. Op de Driemerenweg is de laatste jaren ook steeds vaker sprake van enige congestie in de spits en dan met name bij sommige VRI's. Dit is vooral het geval als er veel vertraging is op de A4 en verkeer uitwijkt naar de N205.

Afbeelding

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N205] Heemstede - Haarlem - Nieuw-Vennep

Bericht door mavas » ma 23 sep 2019, 13:12

Ik vind dat het over enige jaren wel eens tijd wordt om de gelijkvloerse kruispunten te vervangen voor ongelijkvloerse kruispunten, zeker tussen de A9 en N201.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie