[UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » wo 08 nov 2017, 20:13

Ik heb daar ook gereden vanaf Krakovets helemaal rond richting Kiev. Echt vlot vond ik het niet gaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » wo 08 nov 2017, 20:32

^^ Maar door de stad zal ook wel niet echt een goed alternatief zijn, lijkt me.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » wo 08 nov 2017, 20:47

^^Niet per definitie nee. Van het beetje wat ik in L'vov gereden heb herinner ik me veel blik-filet.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » di 14 nov 2017, 8:36

Dit jaar is er veel gedaan aan wegvernieuwing in Oekraïne, zowel in Kiev als in 'de regio's'. op Skyscraper city vond ik wat mooie plaatjes van de R07/P07, Ik denk in Kharkiv oblast (De weg loopt helemaal door tot de Russissche grens in Lugansk Oblast, maar ik denk niet dat de Oekraïense overheid daar heel veel in wegen investeert) :roll:.

Waarschijnlijk houden veel mensen zich hier niet aan de snelheidslimiet van 90 km/u, als ik de rechte wegen zo zie.
edit - Altijd nog maar de vraag wat er over blijft van die verbeteringen na de winter.

Р-07 Чугуїв – Мілове 33,5 кілометрів

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » di 14 nov 2017, 18:55

Bongo schreef:Waarschijnlijk houden veel mensen zich hier niet aan de snelheidslimiet van 90 km/u, als ik de rechte wegen zo zie.
Je bedoelt 90km/h плюс двадцять??

Aan de standaard limiet stoort volgens mij vrijwel niemand zich, tenzij er politie staat...

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Gerhard » di 14 nov 2017, 22:04

Naar mijn weten mag je in Oekraïne (overal?) 20 km/h te hard rijden zonder dat je een boete krijgt. Ik kan het mis hebben Inderdaad hielden weinig mensen zich aan de snelheid, heb ik van de zomer gemerkt.
En ook zoals in de dashcamfilmpjes maakte ik mee dat toen ik iemand via een zebrapad over liet steken een automobilist rechts naast me wel gewoon doorreed. Die overstekende vrouw was echt :evil:
Hopelijk worden er nog veel wegen duurzaam vernieuwd en gebouwd.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Willem » wo 15 nov 2017, 13:43

Dat is een heel brede middenberm op de eerste foto.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door keokiracer » wo 15 nov 2017, 13:50

Dat is dubbelspoor dat je aan de rechterkant ziet, geen tweede rijbaan :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Willem » wo 15 nov 2017, 13:59

Soort beroepsdeformatie, maar dan hiermee.... ;)

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » wo 15 nov 2017, 17:02

ik dacht het eerst ook :lol:

marcel
2x2 autosnelweg
Berichten: 5460
Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
Locatie: Adliswil CH
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door marcel » za 18 nov 2017, 10:40


Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » za 18 nov 2017, 16:11

Gerhard schreef:Naar mijn weten mag je in Oekraïne (overal?) 20 km/h te hard rijden zonder dat je een boete krijgt. Ik kan het mis hebben Inderdaad hielden weinig mensen zich aan de snelheid, heb ik van de zomer gemerkt.
En ook zoals in de dashcamfilmpjes maakte ik mee dat toen ik iemand via een zebrapad over liet steken een automobilist rechts naast me wel gewoon doorreed. Die overstekende vrouw was echt :evil:
Hopelijk worden er nog veel wegen duurzaam vernieuwd en gebouwd.
Vroeger was daar geen boetebedrag voor, nu volgens mij wel. Maar ik had niet de indruk dat iemand daarna keek.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » za 18 nov 2017, 16:15

Willem schreef:Dat is een heel brede middenberm op de eerste foto.
Hier wel zoiets:
https://www.google.nl/maps/@50.7815898, ... a=!3m1!1e3

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » vr 15 dec 2017, 10:09

op SkyscraperCity zie ik een post voor het tienjarig 'jubileum' van de grote rondweg van Kiev.
Ik zie het toch de eerstkomende 10-20 jaar niet gebouwd worden. Ik ben ook benieuwd hoe groot de vraag nou eigenlijk is. Ik denk dat 90% van het verkeer toch Kiev als doel heeft. Ook denk ik dat hij wel érg ver om de stad heen gaat, waardoor je behoorlijk wat extra kilometers rijdt. Al zal het bijvoorbeeld lastig zijn om de grote 'blob' ten zuiden van Kiev bij de westeroever van de Dnipro af te snijden, omdat daat veel villadorpen van miljonairs / oligarchen staan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » vr 15 dec 2017, 22:53

Dan kun je je volgens mij beter afvragen of het niet een idee zou zijn om de Kiltseva Doroga een beetje op te knappen en te upgraden naar een 2x5 snelweg volgens Europese maatstaven. Die klaverbladen bij de internationale Universiteit met de M06 en erger nog die met de M05 bij Magelan kunnen ook best wat verbetert worden. Tapers zonder belijning zijn wel leuk maar niet erg efficiënt.

Verder is het probleem daar deels ook dat je niet rechtdoor de rivier over kunt, je moet altijd weer langs de rivier een stuk richting het centrum. Daar rechtdoor de rivier over is niet verkeerd maar dat zal niet lukken gezien de huizen aan de andere kant vrees ik.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » vr 29 dec 2017, 9:56

De M3 tussen Kharkiv en Dovzhansk wordt opgeknapt, of waarschijnlijk tot de grens van het bezette rebellen gebied.
Op Google Maps zie ik trouwens dat een deel van de weg gewoon niet meer op de kaart is ingetekend: https://www.google.com.ua/maps/place/Do ... 39.6707123

Switch je naar sateliet, dan zie je op de plek waar de weg ophoudt duidelijk de loopgraven en in de omgeving ook bomkraters / granaatinslagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door jelger » vr 29 dec 2017, 10:22

^^
Er is in dat gebied rond Debaltseve dan ook flink gevochten een paar jaar geleden, rond het ingaan van Minsk-II akkoord (winter 2015). Google Maps foto's zijn van januari 2016. De insluiting van de Oekraïense troepen die Debaltseve probeerden te behouden gebeurde via het afknellen op de M3.

In Google Earth staat de weg wel gewoon ingekleurd op dat segment (Luhanske-Debalstseve).

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » do 22 feb 2018, 9:38

Even voor het archief: Afgelopen zaterdagavond 17-02 bij Krakovets zo'n 4 uur nodig gehad om de grens PL-->UA over te komen.

De M06 heeft met name tussen Rivne an Zhytomer duidelijk meer potholes rechts dan voorheen. Ik ben benieuwd hoe goed die na de winter opgeknapt worden. De linker strook is prima.
De M05 net ten zuiden van Kyiv is nog steeds een rommelige bouwput met gevaarlijke afzettingen waar naar wat ik vernomen heb veel (dodelijke?) ongelukken gebeuren. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan uploaden.

Wel zie ik nu veel meer politie staan controleren, ook buiten de vaste controle posten. De signalisatie met licht knippertjes van tegenliggers werken beter dan Waze.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door SnarfFlevoland » vr 23 feb 2018, 20:04

duikgek89 schreef: do 22 feb 2018, 9:38 Afgelopen zaterdagavond 17-02 bij Krakovets zo'n 4 uur nodig gehad om de grens PL-->UA over te komen.
Pfff... vier uur over een enkele grensovergang. Dat is wel een beetje om moedeloos van te worden. En het kan uiteraard nog veel erger... :neenee:
duikgek89 schreef: do 22 feb 2018, 9:38 Wel zie ik nu veel meer politie staan controleren, ook buiten de vaste controle posten. De signalisatie met licht knippertjes van tegenliggers werken beter dan Waze.
Waze vind ik sowieso sterk tegenvallen m.b.t. mobiele controles. Nu zal Oekraïne een verhaal opzich zijn, maar in Duitsland kan je het ook wel vergeten als je voor mobiele snelheidscontroles gewaarschuwd wilt worden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » vr 23 feb 2018, 22:31

In Duitsland is het inderdaad ook matig. In België en Oostenrijk ging het wel goed.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door SnarfFlevoland » vr 23 feb 2018, 22:37

^^
Maar nu de hamvraag: Wordt er op de snelwegen in Oostenrijk ook veel mobiel gecontroleerd? Behalve de op 100 km/h gelimiteerde A12 door het Inntal praktisch niet is mijn ervaring. Daarvoor staan de Oostenrijkers graag op lokale wegen te controleren, waar je ze in Duitsland zelden ziet. Wat betreft België heb ik geen ervaringen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » vr 23 feb 2018, 23:18

Ik zag er genoeg staan om blij te zijn met Waze. 2 op de A1, bij Knoten Jettsdorf en nog iets verderop, ik meen bij Stockerau ongeveer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » ma 26 feb 2018, 8:44

Het kan dooien, het kan vriezen. Misschien dat door dat laatste veel mensen later of niet op pad gingen gisteren, maar toen wij zo tegen het middaguur (UA tijd) bij Yagodyn aankwamen was er bijna niemand en waren we er met een krap halfuurtje doorheen Polen in.

Het was wel wat fris, even buiten Kyiv was het -17 celcius. Meeste stukken M07 echter vrij mooi schoon, grote delen 120 of meer (alleen meer indien niemand in zicht) kunnen rijden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Vinny » ma 26 feb 2018, 19:52

Dat is een voordeel van de "Russische beer". Het hogedrukgebied zorgt voor erg droge lucht waardoor allerlei vervelende winterse dingen als sneeuw en ijzel minder optreden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » di 27 feb 2018, 5:48

Er lag rond de weg veel sneeuw en de dag ervoor kwam ook best wat sneeuw naar beneden. Er waren genoeg stukken weg die buiten de rijsporen nog wel wat sneeuw hadden. Ik weet dus niet in hoeverre het schoon zijn van de weg aan het Hogedrukgebied toe te schrijven is.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door petervdveen » di 27 feb 2018, 11:07

SnarfFlevoland schreef: vr 23 feb 2018, 20:04Waze vind ik sowieso sterk tegenvallen m.b.t. mobiele controles. Nu zal Oekraïne een verhaal opzich zijn, maar in Duitsland kan je het ook wel vergeten als je voor mobiele snelheidscontroles gewaarschuwd wilt worden.
Duitsland heeft ook bijna geen gebruikers.
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » do 01 mar 2018, 10:11

Vinny schreef: ma 26 feb 2018, 19:52 Dat is een voordeel van de "Russische beer". Het hogedrukgebied zorgt voor erg droge lucht waardoor allerlei vervelende winterse dingen als sneeuw en ijzel minder optreden.
Haha, afgelopen nacht al zo'n 30 cm gevallen, en in het weekend ook al behoorlijk wat.
De sneeuw is trouwens ontzettend fluffy, en plakt niet om er sneeuwballen of een sneeuwpop mee te maken. Komt dat misschien ook omdat het erg koud is, <-10 ? Dat sneeuw die valt als het rond het vriespunt is, plakkeriger is?

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door SnarfFlevoland » do 01 mar 2018, 10:23

^^
Uiteraard, koudere en drogere lucht zorgen voor drogere sneeuwvlokken. Echte plaksneeuw is typisch voor de kwakkeltemperaturen die we meestal in West-Europa hebben.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » wo 13 jun 2018, 0:25

De kans is vast klein, maar ik probeer het toch... Heeft iemand recente ervaringen met de P(R)06 van Stanislavove (kruising met M05) naar Mykolajiv? Lijkt er op Navizor heel redelijk uit te zien. En met de H(N)14 van Kirovohrad naar Mikolajiv? De M12 van Kirovohrad naar Oleksandrija en de M22 van Oleksandrija naar Krementsjuk?

Ik moet volgende week in de buurt van Kherson zijn en men wil mij wijsmaken dat ik komende vanuit de Kyiv regio het beste via Odessa kan rijden... Daarna moet ik wellicht ook nog naar Krementsjuk.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » wo 13 jun 2018, 8:37

Hi Duikgek,
Ik ben bang dat ik je hier niet mee kan helpen. Wat ik wel weet dat er op de weg tussen Kiev en Bila Tserkva / Uman al heel lang wegwerkzaamheden bezig zijn waar niet gewerkt wordt... Er is dan één rijbaan afgesloten voor enkele 10-tallen honderden meters en je moet dan oversteken naar de andere rijbaan. Niet dat de wegen heel druk zijn en het veel vertraging oplevert, maar het zal de vaart er wel uithalen, als ik jouw rijstijl een beetje ken (van je eigen verhalen dan) ;).
Even terzijde, Kherson is in Oekraïne vooral bekend als landbouwstreek, bij veel marktkraampjes zie je bij de bordje met aardbeien, meloenen, kersen, tomaten staan dat ze uit Kherson komen. Zit jij in die business?
Je kan je vraag ook eens stellen op het Ukrainian highways | Українські автодороги forum van Skyscraper city. Dat heb ik laatst ook gedaan (in het Engels) en ik kreeg een goed alternatief op de aanbevolen route van GM.

Plaats reactie