[A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding 2x3 / 2x4

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Coen Tunnel » zo 06 aug 2017, 0:25

^^ Op de A2 heeft het natuurlijk te maken met de afspraken die met de omringende gemeentes zijn gemaakt. En hoger dan 130 km/u kan nou eenmaal ook niet in Nederland.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door duikgek89 » zo 06 aug 2017, 8:28

Hajo schreef:^^ En dan denkt de chauffeur van 35 ton vrachtwagen er met 70 door te kunnen... BAM! En ineens ligt-ie op z'n kant. Hoe zou dat nou toch komen? :roll:

Tsja, met de huidige geloofwaardigheid van adviessnelheden, is het inderdaad makkelijk om daar lak aan te hebben. En alleen omdat dat zo verpest is, heb je tegenwoordig overal limieten nodig.
Ik leerde tijdens mijn cross-opleiding C en CE toch echt dat je met de vrachtwagen wat onder de adviessnelheid moest zitten in veel situaties...

DjIdee
autoweg
Berichten: 2393
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door DjIdee » zo 06 aug 2017, 9:13

Zet er een bordje neer met een advies en men vergeet zelf na te denken. Zie je ook met de massale glijpartijen bij de 1e regen na een lange periode van droogte. Dan moet je in dergelijke lange bochten gewoon oppassen, zeker als het profiel al aan de lage kant is (ik lease, dus moet tot 2mm, terwijl je ze normaliter bij 4mm veiligheidshalve al zou willen vervangen)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » ma 07 aug 2017, 15:59

Bathmen stuurt 535 zienswijzen op het ontwerp-tracébesluit in: http://www.rtvoost.nl/nieuws/274162/bat ... g-brede-a1

De A1 ligt overigens niet zo heel strak langs Bathmen. De dichtstbijzijnde wijken liggen 300 meter van de autosnelweg af. Alleen was verspreide bebouwing (boerderijen) liggen dichter bij de snelweg. Op zo'n afstand hoef je geen giga geluidswallen te bouwen om aan de normen te voldoen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18221
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door boe! » wo 27 sep 2017, 19:13

Video van Heijmans over de aangepaste verbindingsbogen in knooppunt Beekbergen.
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » ma 13 nov 2017, 14:24

Rijkswaterstaat schreef:Zienswijzen A1 Apeldoorn-Azelo ingediend

Het ontwerptracébesluit (OTB) A1 Apeldoorn-Azelo en het ontwerpsaneringsbesluit (OSB) A1 Deventer–Azelo lagen van 30 juni tot en met 10 augustus 2017 ter inzage. Op het OTB voor de A1 Apeldoorn–Azelo kwamen 649 zienswijzen binnen. Op het OSB dienden inwoners 33 zienswijzen in. Naast geluid gingen veel zienswijzen over luchtkwaliteit en het landschap.

Van inwoners kwamen veel zienswijzen binnen over geluid, maar ook over luchtkwaliteit. Hierbij wijzen indieners op de verantwoordelijkheid van de overheid voor het verbeteren van de luchtkwaliteit. Ook de maatregelen in het zogenoemde ‘landschapsplan’ komen aan bod. Dit plan voorzag op bepaalde plaatsen in een vrij uitzicht vanuit de weg. Zienswijzen gaan vooral over het idee dat dit (te veel) vanuit de weg geredeneerd is. Vanuit het ‘Parkway’- principe van een snelweg door een mooi landschap is volgens deze zienswijzen te weinig aandacht voor de omwonenden. Enkele zienswijzen gaan over de aanpassingen van het groen langs de weg.

Ook de betrokken gemeenten dienden zienswijzen in. De gemeente Apeldoorn wil graag een snelheidsbeperking naar 100 km/h of eventueel 120 in plaats van 130 km/h. Zij stellen daarbij dat de resultaten en maatregelen uit het OTB als minimum maatregelen moeten gelden. Ook vragen zij om voor 2024 herberekeningen uit te voeren op basis van de dan geldende wet- en regelgeving. Verder wil de gemeente een nadere onderbouwing voor de maatregelen voor natuur en landschap bij Groote Wetering en de aansluiting Voorst.

De gemeentes Deventer en Lochem vragen aandacht voor het ontwerp van de aansluiting met de N348. De ruimtelijke kwaliteit van de inpassing van de A1 is voor veel gemeentes een punt. Voorst, Deventer, Wierden en Rijssen-Holten wijzen hierop. Deventer vraagt (net als Apeldoorn) aan Rijkswaterstaat zorgvuldig met archeologie om te gaan. Rond Bathmen moet Rijkswaterstaat volgens de gemeente Deventer en vele inwoners aanvullende geluidsmaatregelen nemen. Verder wil de gemeente dat een nieuwe carpoolplaats de oude carpoolplaats in de aansluiting 23 Deventer vervangt en dat we dubbellaags zeer open asfalt beton (zoab) bij Colmschate en Bathmen toepassen.

De onafhankelijke Commissie voor de Milieueffectrapportage (m.e.r.) adviseert over de inhoud en de kwaliteit van milieueffectrapporten. Zij heeft een advies gegeven over de inhoud van het milieurapport over de uitbreiding A1. De commissie adviseert om nader onderzoek te doen om de besluitvorming te verbeteren. Het gaat hierbij om onderzoek naar de milieugevolgen van een verlaging van de maximumsnelheid naar 100 km/h en aanvullend onderzoek naar het verlagen van de geluidbelasting, bijvoorbeeld door het toepassen van stiller asfalt (dubbellaags zoab) en het plaatsen van extra geluidschermen of -wallen.

Rijkswaterstaat bundelt alle zienswijzen en de antwoorden daarop in een Nota van Antwoord. De nota is onderdeel van het tracébesluit A1 Apeldoorn-Azelo. Voor een aantal locaties vindt nader overleg plaats met gemeenten, provincies en waterschappen en direct betrokkenen. De uitkomsten hiervan verwerken we in het tracébesluit dat we nu uitwerken. Het tracébesluit stellen we naar verwachting medio 2018 vast. Daarna kunnen de indieners van zienswijzen hiertegen in beroep gaan.
Het aantal zienswijzen valt me wel mee voor zo'n lang traject (circa 52 kilometer). Volgens mij is het qua aantal kilometers weg één van de grootste projecten dat onder één besluit valt. Alleen SAA is groter denk ik.

Waarschijnlijk zal aanvullend milieuonderzoek naar de gevolgen van 100 km/h een eind maken aan die onzinnige discussie. De waarden voor PM2.5, PM10 en NO2 liggen zeer ruim onder de grenswaarden, zoals te zien is in het luchtkwaliteitsonderzoek.

Bijvoorbeeld van PM10 (fijnstof) is de grenswaarde 40 µg/m³. Momenteel ligt dit op maximaal 20,7 µg/m³ en het effect van de verbreding is maximaal 0,8 µg/m³.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » ma 13 nov 2017, 14:35

Rijkswaterstaat schreef:Aanbesteding A1 Apeldoorn-Azelo fase 1 van start

De aanbestedingsfase voor fase 1 van de verbreding van de A1 is inmiddels onderweg. Het gaat hierbij om het traject tussen Twello en Deventer en tussen Deventer-Oost en Rijssen. Rijkswaterstaat selecteerde 5 aannemers om een plan en begroting voor het werk af te geven. Eén van hen gaat het werk in de periode 2018-2020 uitvoeren.

De aanpassingen aan de A1, zoals die staan in het tracébesluit (TB) en het saneringsbesluit, zullen marktpartijen in 2 fasen realiseren. De eerste fase, het gedeelte Twello–Deventer en Deventer-Oost–Rijssen, realiseren we in 2018–2020. Het gedeelte Apeldoorn–Twello, Deventer–Deventer-Oost en Rijssen–Azelo volgt vanaf 2024.

Voor de eerste fase vertaalden we de gevraagde aanpassingen aan het betreffende weggedeelte in eisen en legde deze in een contract vast. De aanbesteding van die fase is inmiddels gestart. Het contract is in juni gepubliceerd. 7 marktpartijen gaven aan interesse te hebben om het contract te maken. Na een selectie bleven er 5 over. Met hen doorlopen we de aanbesteding.

Na de selectiefase doorlopen we in de onderbouwingsfase met de geselecteerde aannemer de werkzaamheden en bespreken we eventuele onduidelijkheden. Vervolgens werkt de aannemer de uitvoeringsplannen nader uit en stelt een definitieve planning op. De verwachting is dat de aannemer na de zomer van 2018 kan starten met de (voorbereiding van de) werkzaamheden.

Normaal gesproken start de aanbesteding nadat de minister het tracébesluit (TB) heeft vastgesteld. Voor de A1 zou dit naar verwachting in het voorjaar van 2018 zijn. Maar omdat we met de omgeving (provincies en regio) afspraken de verbreding van fase 1 in 2020 te realiseren, starten we nu al met de aanbesteding en loopt deze parallel aan de voorbereiding en de vaststelling van het TB.
Nog minder dan een jaar! :honger:

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Hajo » ma 13 nov 2017, 19:11

^^ Ze zetten er inderdaad wel vaart achter! :top:

hurricane
verkeersader
Berichten: 938
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door hurricane » ma 13 nov 2017, 20:26

Hoezo kunnen ze voor dit project wel de aanbesteding starten tijdens het TB en bij de nieuwe A15 niet :geenlach:
Ik snap hier weinig van. Men moet toch iedere mogelijkheid aanwenden tot versnelling :s

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8625
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Hajo » ma 13 nov 2017, 20:32

^^ De A1 is denk ik wegens het volume aan vrachtverkeer urgenter dan de A15.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » ma 13 nov 2017, 20:33

Volgens mij zijn er geen beperkingen om een aanbesteding te starten voordat de tracéwetprocedure is afgerond. Het is echter niet altijd verstandig om dat al te doen, mocht een besluit vernietigd worden (of zoals bij de A15, flinke vertraging door het wachten op de uitspraak over het PAS), dan heb je een contract gegund terwijl de bouw niet kan beginnen. Dat ze het bij de A1 wel doen geeft al aan dat ze wel vertrouwen hebben in het tracébesluit. Maar de A1 is volgens mij een eenvoudiger design & construct contract, terwijl de A15 een DBFM contract is.

Conditioneel een contract gunnen kan ook. Een gunning op voorwaarde dat het tracébesluit onherroepelijk wordt. Bij de A15 wordt dat blijkbaar niet gedaan, misschien omdat dit een veel complexer contract is met een financieringscomponent en een concessie voor de langere termijn.

hurricane
verkeersader
Berichten: 938
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door hurricane » ma 13 nov 2017, 21:01

Wat mij betreft zou de overheid dan het voortouw moeten nemen en vertrouwen uitspreken over hun eigen plannen.
Vroeg of laat komt de A15 er wel, maar als je kijkt naar de dagelijkse ellende dan zou ik als overheid alles aanwenden wat mogelijk is.
Mogelijke claims van misgelopen aanbestedingen moet men maar voor lief nemen, aannemende dat de procedures wel goed doorlopen worden.
De huidige voertuigverliesuren lopen ook gigantisch in de papieren.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5777
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Schelpenpaadje » ma 13 nov 2017, 21:16

^^ Bij een complex project kan zo'n claim flink in de papieren lopen. Dan zit je dus zonder nieuwe weg en mét een financiële aderlating. Ik juich het ook wel toe dat de overheid creatief is bij nuttige projecten die voldoende kansrijk zijn. Maar een aanbesteding van een paar honderd miljoen start je niet zomaar. Ben blij dat er zorgvuldige afwegingen worden gemaakt met ons belastinggeld.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » ma 13 nov 2017, 21:23

Bij een DBFM contract moet de aannemer ook de aanleg financieren (een bedrag van meer dan € 800 miljoen). Dit werkt als een soort hypotheek, de aannemer financiert het project en krijgt daarvoor maandelijkse termijnen van de overheid uitbetaald over een periode van 20 tot 30 jaar.

Als men de financiering rond heeft terwijl het project niet in uitvoering kan gaan (en de uitbetaling vanuit de overheid dus later start) is dat een groot risico voor de aannemer. Met zo'n financieel risico loop je de kans dat er geen of maar 1 of 2 biedingen zijn op een dergelijk contract, wat nadelig is voor concurrentie en dus de belastingbetaler. Er zijn al niet zo heel veel spelers op de markt die zulke grote contracten aan gaan in Nederland. Dat kan maar beter zorgvuldig gaan.

hurricane
verkeersader
Berichten: 938
Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door hurricane » di 14 nov 2017, 0:19

^^ Bedankt voor de duidelijkheid, dan wordt het dus geduldig afwachten :ongeduldig:

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Boerenkool » wo 15 nov 2017, 19:42

Het ontwerptracebesluit levert de belangrijkste inspraakronde op. Bij het tracebesluit mag je alleen bezwaar maken als je dat punt ook hebt ingesproken nav het OTB.
Als alle inspraakreacties binnen zijn kan je met de juristen en plannenmakers alles doornemen. Wat kan je nog repareren in het Tracebesluit, wat is te weerleggen en wat zijn de risicodingetjes.
Ik kan me voorstellen dat ze bij de A15 dachten "slik inspraakreacties over stikstof en PAS, daar zit een risico aan want de waardes zijn er te hoog.
En dat ze bij de A1 denken: ah dit ziet er behoorlijk uit. Die fijnstof en geluidsklachten zijn te weerleggen, en her en der een opmerking die we meepakken. Betere inregeling stoplichten, een meter langer geluidswal etc. En we kunnen altijd een stukje weg 100 maken ofzo.
Zo'n risicoanalyse kan invloed hebben op je keuze, nu al aanbesteden of liever even wachten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41301
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Vinny » do 16 nov 2017, 22:46

Chris schreef:Volgens mij zijn er geen beperkingen om een aanbesteding te starten voordat de tracéwetprocedure is afgerond. Het is echter niet altijd verstandig om dat al te doen, mocht een besluit vernietigd worden (of zoals bij de A15, flinke vertraging door het wachten op de uitspraak over het PAS), dan heb je een contract gegund terwijl de bouw niet kan beginnen. Dat ze het bij de A1 wel doen geeft al aan dat ze wel vertrouwen hebben in het tracébesluit. Maar de A1 is volgens mij een eenvoudiger design & construct contract, terwijl de A15 een DBFM contract is.

Conditioneel een contract gunnen kan ook. Een gunning op voorwaarde dat het tracébesluit onherroepelijk wordt. Bij de A15 wordt dat blijkbaar niet gedaan, misschien omdat dit een veel complexer contract is met een financieringscomponent en een concessie voor de langere termijn.
Weinig zienswijzen, ruim onder de milieunormen, eenvoudige verbreding: ik denk dat Rijkswaterstaat zich prima kan veroorloven om alvast met de aanbesteding te beginnen. De kans dat het project vertraging oploopt is gering.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Upquark
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 24 mei 2009, 21:55
Locatie: Apeldoorn

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Upquark » zo 19 nov 2017, 12:14

Het topiconderwerp is Apeldoorn-Hengelo, maar hierboven wordt gesproken over Apeldoorn-Azelo. Ik ben benieuwd wat het nu moet zijn? Ik sta zelf dagelijks in de file bij knooppunt Buren, dus ben benieuwd of daar ook iets gaat gebeuren?

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door ACT-F » za 09 dec 2017, 23:25

^^

Voor het gedeelte Azelo-Buren zijn (nog) geen plannen, maar persoonlijk ben ik van mening dat de A1 verlegd en ontvlecht moet worden van de A35 ten noorden van Borne-Hengelo zoals de A1 ooit gepland was. Het stuk tussen Azelo en Buren kan het verkeer niet meer aan, mede door de weefbewegingen tussen die 2 snelwegen is de capaciteit van dat stuk beperkt. Daarnaast is het gedeelte tussen Buren en Hengelo-Zuid overbelast tijdens de spits. Hier zou eigenlijk verbreed moeten worden naar 2x3.
Maar dit is gezien het onderwerp :offtopic:
Meer bitumen!

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Boerenkool » zo 10 dec 2017, 20:17

Nee toch. Thema is Apeldoorn-Hengelo en in eerdere proceduremomenten is vaak Hengelo gebruikt.
Dus als nu de afbakening ineens wat te krap is is dat in mijn ogen een mogelijk punt van discussie.
Zat Azelo niet in een latere fase trouwens?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » zo 10 dec 2017, 20:24

De naam van een thread hoeft niet de exacte begin en eindpunten van een project te hebben. Azelo zullen weinigen van buiten de regio kennen, Hengelo wel en is dus wat herkenbaarder. Toen deze thread gestart werd was Azelo - Buren ook nog niet verbreed trouwens.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door duikgek89 » zo 10 dec 2017, 20:27

ACT-F schreef: za 09 dec 2017, 23:25 ^^

Voor het gedeelte Azelo-Buren zijn (nog) geen plannen, maar persoonlijk ben ik van mening dat de A1 verlegd en ontvlecht moet worden van de A35 ten noorden van Borne-Hengelo zoals de A1 ooit gepland was. Het stuk tussen Azelo en Buren kan het verkeer niet meer aan, mede door de weefbewegingen tussen die 2 snelwegen is de capaciteit van dat stuk beperkt. Daarnaast is het gedeelte tussen Buren en Hengelo-Zuid overbelast tijdens de spits. Hier zou eigenlijk verbreed moeten worden naar 2x3.
Maar dit is gezien het onderwerp :offtopic:
De A35 heeft daar ook last van toch?

Ik ben wel voor een ontvlechting.

Helemaal mooi zou zijn om die weg door te trekken tot Wunstorf en aan te sluiten op de A2; dan is dat geklooi bij Bad Oeynhausen niet meer zo'n ramp, maarja, dromen...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32103
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Coen Tunnel » zo 10 dec 2017, 21:12

duikgek89 schreef: zo 10 dec 2017, 20:27Helemaal mooi zou zijn om die weg door te trekken tot Wunstorf en aan te sluiten op de A2; dan is dat geklooi bij Bad Oeynhausen niet meer zo'n ramp, maarja, dromen...
Nou ja, bij Bad Oeynhausen zijn ze nu bezig de A30 rond de stad aan te leggen. Het is dan wel Duitsland, maar ik verwacht dat die weg toch wel voor 2030 open is. :lol:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7655
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door duikgek89 » zo 10 dec 2017, 21:48

Steeds, als ik werkers zie lopen
Zijn de chauffeurs nog lang aan het hopen
Bezwaren, men blijft ze vergaren
Eindeloze mappen zijn te bewaren

De meeste dromen zijn bedrog
Maar als ik wakker word is de Baustelle er nog
Die Höllander allang klaar, lachen ons uit
Daar ongelooflijk echt waar, geen bromgeluid
Het rijgedrag vertwijfelt en niet vlug
maar in drie maanden bouwen ze een brug

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31539
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Palance » zo 10 dec 2017, 21:50

Jij had niks te doen vanavond? :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door ACT-F » ma 11 dec 2017, 20:28

Chris schreef: zo 10 dec 2017, 20:24 De naam van een thread hoeft niet de exacte begin en eindpunten van een project te hebben. Azelo zullen weinigen van buiten de regio kennen, Hengelo wel en is dus wat herkenbaarder. Toen deze thread gestart werd was Azelo - Buren ook nog niet verbreed trouwens.
Ik ben ook niet van de strakke afbakening. Ik denk zelfs dat de problemen op en rondom de A1/A35 in Twente een eigen topic waard zijn.

EDIT: Het bestaat al:

viewtopic.php?f=269&t=14514
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76153
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Chris » do 01 mar 2018, 17:36

Een tracébesluit wordt in mei verwacht:
Rijkswaterstaat schreef:Naar alle waarschijnlijkheid vindt de ondertekening van het tracébesluit in mei plaats en de terinzagelegging in juni 2018. Dan volgt ook de publicatie van het tracébesluit inclusief alle geluidsmaatregelen én de publicatie van de nota van antwoord met daarin de beantwoording van de zienswijzen op het ontwerptracébesluit.
Uit dit bericht: https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... -oost.aspx

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door ACT-F » do 01 mar 2018, 23:15

^^
Wanneer kunnen we het begin van de werkzaamheden verwachten?
Meer bitumen!

ACT-F
verkeersader
Berichten: 739
Lid geworden op: za 04 jun 2005, 20:43
Locatie: Goor
Contacteer:

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door ACT-F » za 17 mar 2018, 12:11

Spitsstroken op A1 bij Deventer worden dit jaar nog normale rijbanen

De spitsstroken op de A1 bij Deventer worden dit jaar omgezet in normale rijbanen. Dat wil minister Van Nieuwenhuizen van Infrastructuur en Waterstaat.

Het vervangen van spitsstroken door gewone rijbanen maakt onderdeel uit van een landelijk verkeersplan. Met dit plan hoopt de minister de toenemende filedruk in Nederland aan te pakken. Daar heeft ze 100 miljoen euro voor vrijgemaakt.

Verdere maatregelen

Nadat de spitsstroken bij Deventer zijn omgezet, wil de minister nog eens een kwart aan andere spitsstroken in het land omzetten in normale rijbanen. Ook wil ze onderzoeken of spitsstroken met behulp van slimme camera's sneller open kunnen.

Van Nieuwenhuizen zet met haar plan ook in op een snellere berging na ongelukken en het voorkomen van overlast van te hoge vrachtwagens bij tunnels.
http://www.rtvoost.nl/nieuws/288348/spi ... e-rijbanen

Dit is al een begin :top:
Meer bitumen!

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21903
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A001] Apeldoorn - Hengelo: verbreding

Bericht door Wouter N14 » za 17 mar 2018, 13:46

Zeker mooi. De spitsstrook plannen worden overigens ook hier besproken.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Plaats reactie