[A002] Utrecht - 's-Hertogenbosch

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Steyn_E » wo 13 dec 2017, 23:41

^^
Ik zou ook verwachten dat ie er dan tussen wordt gebouwd, vooral omdat er al een talud ligt van de oude brug en omdat er geen bebouwing staat aan de oostkant. Aan de westkant zou er een groepje huizen gesloopt moeten worden. Het alignment is ook nog wel te verbeteren door het viaduct over de Van Heemstraweg richting het oosten een flink stuk aan te storten en de knik wat vloeiender te maken. Kost daar wel 2 woningen verwacht ik, maar je zou het wel gelijk op 2x5 kunnen voorbereiden.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door mavas » do 14 dec 2017, 9:32

sven_engelen schreef: wo 13 dec 2017, 23:35Ik ben eerlijk gezegd verbaasd dat de weg nog geen 10 jaar geleden verbreed is en de weg alweer van 2x3 naar 2x4 rijstroken moet omdat de intensiteit nu alweer te hoog is. Normaal duurt dat wel een jaar of 15-20 voordat de weg naar 2x4 zou moeten.
Dat komt omdat de aangrenzende wegvakken daarna zijn verbreed, en een grote druk op het huidige wegvak leggen. Als die aangrenzende wegvakken hetzelfde waren gebleven, was je theorie van 15-20 jaar waarschijnlijk wel in stand gebleven.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Lekkere Kwal » do 14 dec 2017, 12:52

^^ eigenlijk zoals de A27 het met 2x2 heeft uitgehouden. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat de A2 nu vaak als alternatief voor de A27 wordt gebruikt tussen Everdingen en de regio Waalwijk-Tilburg.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door captain007 » do 14 dec 2017, 13:21

^^ Dat zeker. Er komt gewoon een hele sloot verkeer vanaf de A59 de A2 richting het noorden op. En daarna is de weg verzadigd tot aan Everdingen. Ik verwacht dus dat als men Empel - Deil verbreed het wegvak Deil - Everdingen ook wel naar 2x5 zal moeten om dat wegvak niet nog verder over te belasten. En bij Everdingen loopt het gewoon vast door een aantal zaken. Er moet veel vrachtverkeer een rijstrook naar links opschuiven, omdat de rechterstrook naar de A27 gaat wat voor veel remacties zorgt en bij vier al bomvolle rijstroken dus voor files kan zorgen. Daarnaast zie ik ook heel vaak dat het op de verbindingsboog naar de A27 stil staat, omdat de A27 onvoldoende afvoercapaciteit heeft. Dus het is te hopen dat wanneer de A27 wordt aangepakt dit twee effecten heeft, namelijk betere afvoer naar A27 vanaf A2 en meer verkeer wat de A27 kiest, ipv A59/A2. In combinatie met de aanpak van de A2 zelf kan dat dan voor beter doorstroming zorgen op de noord-zuid verbindingen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Vinny » do 14 dec 2017, 21:01

Het verkeer is op de corridor Amsterdam-Utrecht-Eindhoven ook gewoon enorm gegroeid. Ik ben toch een beetje bang dat ook een nieuwe Waalbrug weinig zoden aan de dijk gaat zetten omdat de knelpunten zich dan gewoon elders op de route gaan manifesteren.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Wouter N14 » vr 15 dec 2017, 15:41

We gaan in Nederland niet ontkomen aan het opzetten van "nieuwe" tracés, het uitbreiden en optimaliseren van bestaande is een keer klaar...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 15:43

Maar wat voor nieuw tracé om de A2 te ontlasten zie je dan voor je? Het snelwegennet is al relatief dicht. Nieuwe bruggen voor lokaal verkeer kosten veel geld voor lage baten in vergelijking met uitbreiding van de bestaande corridors.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Wouter N14 » vr 15 dec 2017, 15:55

Op de door Vinny genoemde corridor kunnen de Oostelijke Randweg Eindhoven (al dan niet als fors opgewaardeerde N279) en de PWA-verbinding relevant zijn.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Ds79m » vr 15 dec 2017, 16:26

Chris schreef: vr 15 dec 2017, 15:43 Maar wat voor nieuw tracé om de A2 te ontlasten zie je dan voor je? Het snelwegennet is al relatief dicht. Nieuwe bruggen voor lokaal verkeer kosten veel geld voor lage baten in vergelijking met uitbreiding van de bestaande corridors.
Hoe je het ook wendt of keert, het gebrek aan verbindingen over de grote rivieren is toch wel één van de allergrootste tekortkomingen in het wegennet. Bij simpele reisjes als Gouda-Waalwijk of Oss-Amersfoort ontkom je niet aan flinke omrijroutes.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Chris » vr 15 dec 2017, 16:39

Maar zal een brug over de Maas bij Oss nou echt de A2 wezenlijk gaan ontlasten? Bruggen voor lokaal verkeer schelen misschien 10.000 voertuigen op een snelwegbrug. Vergelijkbaar met de verkeersgroei van een paar jaar op corridors als de A2.

Ik denk dat er best wel wat bruggen bij kunnen om het aantal omrijkilometers te beperken en de kwetsbaarheid van verbindingen mee te verminderen, maar de snelwegen zullen er niet dermate door ontlast worden dat een capaciteitsuitbreiding van de rivierkruisingen niet nodig is. Zo laag is de bruggendichtheid van Nederland nou ook weer niet.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Steyn_E » vr 15 dec 2017, 17:14

Die verbinding over de Maas bij Oss zou dan ook onderdeel van het hoofdwegennet moeten worden, dus 2x2 auto(snel)weg tot aan de A30. Heb je gelijk de problemen door Rhenen en Veenendaal aangepakt. Vanuit Oss, Eindhoven (en zuidelijker) naar nagenoeg alle plaatsen ten oosten van Utrecht en ten westen van Apeldoorn zou dat sneller danwel vergelijkbaar zijn ten opzichte van de bestaande opties (A2, A50). Die kunnen beiden wel wat verlichting gebruiken. Als je daarmee een 10% lagere verkeersdruk krijgt op de A2 en de A50 kan dat een hoop congestie schelen. Ik zou verwachten dat een dergelijke verbinding na een jaar of 10 ook makkelijk op 60-70 duizend voertuigen per etmaal kan zitten.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Via » vr 15 dec 2017, 20:00

Wouter N14 schreef: vr 15 dec 2017, 15:55 Op de door Vinny genoemde corridor kunnen de Oostelijke Randweg Eindhoven (al dan niet als fors opgewaardeerde N279) en de PWA-verbinding relevant zijn.
Dat denk ik ook. Wat mij betreft wordt ook de N261 noordwaarts doorgetrokken naar de A27 zodat Tilburg ook een betere verbinding krijgt met de Randstad. Kan zowel de A2 als A27 ontlasten.
Laatst gewijzigd door Via op za 16 dec 2017, 9:31, 1 keer totaal gewijzigd.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door verfmeer95 » vr 15 dec 2017, 23:07

Voeg daar Gorinchem-Gouda toe en dan ben ik ook tevreden. Dat kan voor Den Haag-Den Bosch en Haarlemmermeer-Breda ook veel betekenen.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door orionpax » di 19 dec 2017, 21:42

Deil ri Everdingen en vice versa heeft vooral last teveel verstoring door de hoeveelheid afritten. Afritten die het verkeer niet kunnen afvoeren en de slechte afvoer op de A2 Everdingen Ouderijn en A27 Everdingen Lunetten. De weg zelf is al vroeg rustig maar de afvoer stokt

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Chris » do 21 dec 2017, 16:24

Vandaag in het nieuws: de A2 corridor Amsterdam - Utrecht - Eindhoven heeft de sterkste economische groei in Nederland: https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1033 ... -een-motor

Al een aantal jaar nemen de verkeersintensiteiten op de A2 corridor hard toe. Misschien is de grootschalige verbreding van de A2 ook wel een facilitator geweest van de economische groei.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Hajo » za 23 dec 2017, 16:04

^^ Lijkt mij stug. Maar het lijkt er wel op dat de verbreding van de A2 destijds niet echt toekomstvast werd uitgevoerd. Men heeft de prognoses qua verkeerstoename onderschat, denk ik.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Schelpenpaadje » za 23 dec 2017, 18:20

Wat het precies betekent blijft interpretatie.

Mij zegt het bijvoorbeeld vooral dat het in het midden van het land ontbreekt aan noordzuidverbindingen. Een doorgetrokken A30 zou bijvoorbeeld voor veel relaties een goed alternatief bieden voor de A2. En dat de A27 (nog) niet je dat is helpt ook niet mee...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Boerenkool » za 23 dec 2017, 20:27

Ik deel de visie wel dat t allignement bij Empel vertraagd. In die bocht versmalt de weg ook en op de brug en net voor de brug wordt al veel geweven voor hoofd/parallelbaan. Op die smalle stroken laten mensen dan snelheid los of gaan ze sneller remmen.

Je zou de weg al enorm ontlasten met een westelijke tweede kleine brug, 2 strooks als parallelbaan. De hoofdbaan blijft dan op de huidige weg en noordwaarts zo laten.
Maar eigenlijk is die 2 keer vier gewoon nodig.
Maar ja. Als dan het huidig 4 en 5 strooksdeel dan ook weer breder moet waar eindig je dan. Willen we 8strookswegen? Qua inpassing niet ideaal en bij ongelukken recept voor verkeersinfarcten.
NL moet ook echt eens nadenken over alternatieve verbindinhen. Op een gegeven moment worden die goedkoper dan inpassen.
Een nieuwe brug pas je elders misschien wel makkelijker in.
Ik vind dat N261 naar Gouda idee een heel goede. Misshien wel meteen door tot Breukelen.
Al is dit geen goedkope weg met al dat veen.
Maar goed. Als je de N65 moet verbreden, de A2 bij Vianen/Nieuwegein/Leidse Rijn. De A12 nog breder moet. De A27 bij Gorkum toekomstvast zou moeten met 2 keer 5 ofzo, wordt dat niet nog duurder uiteindelijk. Netwerk wordt wel veel robuuster.

Maar ook een soort A30 moet helpen ja. Ook A50 is rrg belast en de bruggen bij Rhenen Nijmegen en Arnhem..

En misschien moet er wel gewoon een A62 komen vanaf de Europoort naar Gent. Kunnen heel wat vrachtwagens van de A4 en de A16 af. Daar ontstaat weer ruimte voor verkeer dat nu de A27 maar pakt en op de A27 onstaat ruimte voor verkeer wat nu de de A2 pakt.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door BHJ » za 23 dec 2017, 21:56

Boerenkool schreef: za 23 dec 2017, 20:27 En misschien moet er wel gewoon een A62 komen vanaf de Europoort naar Gent. Kunnen heel wat vrachtwagens van de A4 en de A16 af. Daar ontstaat weer ruimte voor verkeer dat nu de A27 maar pakt en op de A27 onstaat ruimte voor verkeer wat nu de de A2 pakt.
Zelf versoberd als Hellegatsplein-Gent zou dat kunnen werken, mits de A4 Benelux-Klaaswaal er ligt, en Klaaswaal-Hellegatsplein 2x4 of 2x3 is. Of een upgrade van de N57 tot 2x2 stroomweg (of asw) en een klaverblad van de N57, A58 en N254. Ik vraag me echter af wat het aandeel vrachtverkeer is dat naar Gent/Brugge/Franse kust moet vanuit Rotterdam. En daarnaast zorgt een stroomweg of asw tot een afbreuk aan het karakter van de zeeuse eilanden.
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door BHJ » zo 24 dec 2017, 9:48

Ik heb alle alternatieve oeververbindingen ter ontlasting van de A2 ingetekend in de combikaart.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Kaaiman » zo 24 dec 2017, 13:11

Volgens mij kun je beter de N267 alsnog verdubbelen. Scheelt weer een onnodige doorsnijding van het landschap. Dat lijkt me ook veel haalbaarder qua kosten dan zo'n doorgetrokken N261, want bruggen en viaducten liggen er al grotendeels. Wel zul je dan de weg aan de noordzijde een goede aansluiting moeten geven op de A27 en/of A15 en ook de aansluiting op de A59 kan op termijn wel wat beter.

Een snelweg via de huidige N256 en N59 zie ik wel zitten, maar die zijtak naar Europoort lijkt me totaal onnodig. Wel graag de N57 beter uitbouwen.

Toch zijn dit projecten die de provincies waarschijnlijk zelf zullen moeten oppakken, want het Rijk heeft er geen oren naar, zeker niet zolang de NMCA de heilige graal van de belangenafweging blijft.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door verfmeer95 » zo 24 dec 2017, 13:45

^^ Het probleem is dat de provincies waar die wegen doorheen lopen (Zeeland, Zuid-Holland en Gelderland) niet de provincies zijn die er van profiteren.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Kaaiman » ma 04 jun 2018, 13:44

Rijksoverheid, 4 juni 2018 schreef:Start aanpak knelpunten A2 en A58

Minister Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) investeert honderden miljoenen in de aanpak van fileknelpunten op de A2 en A58. Door het tekenen van twee startbeslissingen maakt zij de weg vrij voor een flinke verbetering van de doorstroming op zowel de A2 tussen Deil, ‘s-Hertogenbosch en Vught, als de A58 tussen Tilburg en Breda. De minister en de regionale partners willen hiermee voorkomen dat beide knelpunten in de toekomst in de top-10 van dagelijkse files komen te staan.

Minister Van Nieuwenhuizen: “Het verbeteren van de doorstroming op beide trajecten is voor mij een prioriteit. Zowel de A2 als de A58 zijn belangrijke onderdelen van ons wegennet. Ze dragen bij aan de bereikbaarheid en aan de nationale en regionale economie. Daarom wil ik dat we tempo maken met de plannen, zodat al op korte termijn verbetering merkbaar is. Ik denk daarbij bijvoorbeeld aan de inzet van slimme nieuwe technieken, aan het verlengen van invoegstroken en aan andere snel realiseerbare ingrepen in de infrastructuur.”

Levensader A2
De A2 is de belangrijkste noord-zuidverbinding van Nederland. De weg verbindt de kennisregio Eindhoven met de Randstad. De startbeslissing van de minister leidt tot een wettelijk verplichte MIRT-verkenning (Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport) die nut en noodzaak van een verbreding van de A2 onderzoekt. Na de MIRT-verkenning zal de voorkeursoptie worden uitgewerkt in een tracéwetprocedure, waarna de uitvoering start. Voor de aanpak van de A2 tussen Deil en Vught heeft het Rijk € 430 miljoen gereserveerd.

De verkenning onderzoekt verschillende alternatieven, waaronder een verbreding tot twee keer vier rijstroken (nu: twee keer drie). De aanpak van het traject Deil - Vught richt zich ook op alle tussenliggende aansluitingen en knooppunten, waaronder de twee grote bruggen over de Waal en de Maas.

Quick wins
De hele procedure voor een mogelijke verbreding duurt zo’n zeven jaar, waardoor werkzaamheden naar verwachting in 2026 kunnen beginnen. Om de vaart erin te houden, hebben het Rijk en de provincies Gelderland en Noord-Brabant, regio Rivierenland en gemeente ’s-Hertogenbosch al afspraken gemaakt over de inzet van een pakket van ‘quick win’-maatregelen. Voorbeelden hiervan zijn de verbetering van de toeritdosering, het aanpassen van de weefvakken met de A59, en het verbeteren van aansluitingen met bijvoorbeeld Vught en de A2 Sint-Michielsgestel. En ook de aanleg van verschillende snelfietsroutes hoort bij de plannen. Uitgangspunt is dat deze kortetermijnmaatregelen uiterlijk in 2021 opgeleverd zijn. Hiervoor reserveren Rijk en regio samen € 45,9 miljoen, waarvan het Rijk € 18,3 miljoen en de regionale partners € 27,6 miljoen bijdragen.

[info over A58]

Breder offensief
De aanpak van de twee knelpunten past in een breder offensief om Nederland ook in de toekomst bereikbaar te houden. Hiervoor is in totaal € 2 miljard extra vrijgemaakt in het regeerakkoord. Het geld gaat onder andere naar aanpassingen van de A15, de A1, A28, A12 en de A7, die nu in voorbereiding zijn.
Toch wel tekenend dat er nu al weer aanpassingen aan de A2 om 's-Hertogenbosch nodig worden geacht. Dat is zo'n 15 jaar na het tracébesluit en 8 jaar na opening.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door captain007 » ma 04 jun 2018, 13:51

^^ Ik vraag me alleen af of doordat straks het deel 's-Hertogenbosch - Deil wordt aangepakt de problemen op het wegvak Deil - Everdingen niet enorm toenemen. Dat wegvak zit ook aan zijn capaciteit. In noordelijke richting met name bij Culemborg en Everdingen wat golfeffecten heeft tot voorbij Deil. In zuidelijke richting zullen de files heel wat minder gaan worden, omdat daar nu de problemen zitten bij Waardenburg. En je hebt nu soms wat problemen bij Everdingen doordat het dan vastloopt bij de invoegende taper in zuidelijke richting in de avondspits.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door sven_engelen » ma 04 jun 2018, 15:17

^^ Zodra de A27 aangepakt is zal de druk op de A2 zich verminderen.
Svenlo

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Boerenkool » ma 04 jun 2018, 16:24

Het stuk bij Zaltbommel is het eerst verbreed samen met de bouw van de brug. Deil-Everdinhen later onder beter gesternte. Allignement weg is daar veel ruimer. Er liggen nu al hele stukken linkse vluchtstrook naar noord en zo op t oog lijkt er overal wel ruimte om links of rechts te verbreden.
Uitbreiding is dan betrekkelijk eenvoudig.
Den Bosch- Deil is veel moeilijker, krapper en twee bruggen.
Maar Deil-everdingen is ook deels populair geworden omdat de weg daar marge had en de route A2-A15 het dan ging winnen van de A12. Ik zou eerder de A12 tussen Utrecht en Arnhem dan verbreden dan ontlast je A2.
En idd, de A27 gaat heel veel doen. Toen de A2 vol werkzaamheden zat en nog smaller was had je op A27 vaak ook files van 20 a 30 km. Beetje spits en t stond Meerkerk-Gorinchem vast.
Heel veel is naar de lekker brede A2 gegaan. Zelfs al is t even snel dan is t fijner met meer stroken, op de A27 hang je links vaak heeel lang met lage snelheid. Tilburg en waalwijk kunnen als t ware ook gewoon kiezen

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Boerenkool » ma 04 jun 2018, 17:44

De quick wins
-"FileProof" markering taper A59li bij Rosmalen 2018
-Ombouwen taperinvoeging 2022
-In en uitvoegers van Empel veranderen in weefvakken 2022
-Bewegwijzering en wegbeeld verbeteren op en rond de Maasbruggen 2018
-Incidentcameras op de Waalbrug 2017
-Verlengen toerit de Lucht A2li 2017
-Verbeteren afrijcapaciteit OWN aansluiting St MIchielsgestel 2017
-Optimaliseren aansluiting Vught door capaciteitsverbetering kruispunten 2017
-Toeritdosering A2re Waardenburg en A2 li N322 2018
-Vereenvoudigen bewegwijzering ring 's-Hertogenbosch 2018
-Stromen deil uit elkaar halen. 2018
En verder een en ander aan spitsmijden, OVfietsenrekken en telewerkcentra.

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1431
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Steyn_E » ma 04 jun 2018, 18:18

^^
Wat ik niet snap is dat ze het weefvak tussen de N279 en de A59-oost niet, net zoals aan de andere kant, 2+2 symmetrisch maken (dus de oprit helemaal tweestrooks maken). Richting het zuiden gaat het weven veel soepeler dan richting het noorden. Er mist maar 15 meter asfalt op de oprit om het zo te kunnen maken...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Via » ma 04 jun 2018, 20:19

Goede zaak dat de A2 wordt opgepakt nu en dat er vooruitlopend wat quick wins worden uitgevoerd. Opvallend vind ik daarbij het aanpassen van de barriers en geluidsscherm op de Maasbrug en de bewegwijzering op de ring.

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A002] Utrecht-'s-Hertogenbosch

Bericht door Boerenkool » di 05 jun 2018, 11:11

Oh dat snap ik wel. De weg is vrij druk en er wordt links toch hard gereden. Je ziet vanuit noord geregeld plaatselijk onbekenden, ouderen en minder ervaren bangelijke rijders angstig rijden en soms lomp weven. Je moet zo n beetje op de brug al kiezen maar die stroken zijn net smaller.
Aan t einde moet je net een stuk in het 100 gebied vanuit links naar rechts terwijl ze daar met 130 je rechts voorbijschieten.
Een deel van de mensen en veel trucs blijven maar rechts hangen omdat ze zich geen held willen voelen. Dat belast onnodig de parallelbaan terwijl de hoofdbaan de ruimte biedt
Anderen gooien hem er lomp tussen en/of gaan lang in het midden hangen terwijl ze rechts voorbij worden geschoten.
Dat zijn weer dingen die af en toe ongelukken geven.

Als ze voor de brug weven heb je nog normalere rijstrookbreedtes en dan kan er wat makkelijker zonder gevolgen een inschattingsfout gemaakt worden. Kunnen mensen makkelijker uitwijken.
Het is een van de plekken met de hoogste ongevalstatistieken in NL.

Ik zou de brug rechts blokmarkering geven, boven de weg links Eindhoven maastricht zetten, midden een rechtdoor en rechtsaf pijl en rechts er LOCAL. 's Hertogenbosch Rosmalen A59 neerzetten.
Eigenlijk moet de brug gewoon breder dan kan je er een barrier op zetten en hoifd en parallel metbeiden 2 keer 2 uit elkaar houden.

Vanuit zuid is t iets minder erg. Je hebt wel een taper en daar wordt wel eens geklunst maar in zijn algemeenheid gaatbt daar nog wel aardig. Edoxh is men op de brug ook nog bezig met naar rechts of links gaan terwijl de stroken smaller zijn.
Je zou liever na de brug samenvoegen maar dan heb je een bredere brug nodig.

Plaats reactie