Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Pino » di 12 dec 2017, 14:37

Rene schreef: di 12 dec 2017, 14:18 Het gaat erom dat er in de overwegingen staat dat de verordening geen absolute gelding heeft, maar moet worden beschouwd in relatie tot andere maatschappelijke belangen. Zoals vrijheid van panorama ook een maatschappelijk belang is. En ja, op een panorama kan een persoon of een gekentekend voertuig zichtbaar zijn. Landen als Duitsland en Oostenrijk doen daar panisch over in relatie tot privacy, andere EU-landen niet. Ik kan me echt niet voorstellen hoe deze AVG-tekst zou leiden tot een gelijke, op Duits/Oostenrijkse leest geschoeide EU-brede interpretatie van hoe je met dit soort materiaal moet omgaan. De overwegingen van de AVG lezende kan dat toch niet het doel zijn van deze regeling ?
Nee, ik geloof niet dat we nu overgaan op de Duits-Oostenrijkse benadering. De hele definities van 'persoonsgegeven' en 'verwerken' veranderen volgens mij ook niet noemenswaardig. Maar ook onder de huidige EU-richtlijn is overwogen dat dashcam-filmpjes die persoonsgegevens bevatten in de privésfeer gedeeld mogen worden, niet zomaar met de wereld gedeeld mogen worden.

Ik denk in die zin dat het vooral een afweging is hoe prominent de persoonsgegevens in je beeld komen. Als een persoon of kenteken op een gegeven moment méér wordt dan de bijvangst in een panorama, zou voorzichtigheid op zijn plaats zijn. Ik herinner me van YouTube een filmpje van iemand die 22 kilometer achter een of andere traag inhalende vrachtwagen had gezeten, en van dat gebeuren ook het hoofdthema van het filmpje had gemaakt. Wanneer daarop het kenteken van de vrachtwagen duidelijk zichtbaar was geweest, ga je de bijvangst wellicht een beetje voorbij. En laten we dan eerlijk zijn: het maatschappelijk belang van zoiets kunnen filmen is één ding, zoiets breed uitmeten op internet heeft een beperkter maatschappelijk belang.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso » di 12 dec 2017, 17:08

^^ Ik ben vanwege het risico op privacyclaims begonnen met het blurren van kentekens die een wat prominente rol spelen in mijn dashcamfilmpjes op Youtube. Je kunt je afvragen: hoe groot is de kans dat iemand zijn kenteken terugziet en bedenkt dat er iets met zijn/haar persoonsgegevens aan de hand is? Verder zijn kentekens niet zomaar herleidbaar tot een persoon. Afijn, ik doe het toch maar, al is het maar om me in te dekken. :nothanks:

Hier vond ik een interessante link over de persoonsgegevens bij kentekens volgens de Wbp.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » di 12 dec 2017, 18:21

^^ Dan wil ik dat voor mijn video's ook proberen te doen.
Maar hoe en met welk programma gaat dat het gemakkelijkst? Tot nu toe dumpte ik de video altijd rechtstreeks op YT zonder bewerkingsprogramma, en het zou fijn zijn als ik ook dat gewoon op mijn Huawei kan handelen.
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Hajo » di 12 dec 2017, 19:44

Interessant te zien dat mijn post over de komende privacy wetgeving deze discussie los maakt. :)

De bron van mijn post was een privacy jurist van mijn werkgever, Heineken. Zij was speciaal naar Bunnik gekomen om een aantal van ons, behalve ik ook een aantal andere collega's, van de nieuwe komende privacy wetgeving op de hoogte te stellen door middel van een uitgebreide presentatie. Daarin was onder andere sprake van opslag en verwerking van NAW gegevens en dergelijke. Daarbij werd als voorbeeld ook verenigingen genoemd en hoe die in de toekomst met privacy gevoelige gegevens moeten omgaan.

Bij mij op het werk is dat wel enigszins anders, maar de grondregels zijn overal gelijk. Ook filmen in de openbare ruimte kwam ter sprake: stel, je hangt een beveiligingscamera op. Mag dat zo maar? Wat zijn de voorwaarden en aan welke regels moet je voldoen? Van daar uit was het een kleine stap naar dashboard camera's. Vandaar.

Op mijn werk heb ik vrijwel dagelijks met privé gegevens te maken, waaronder BSN en bankrekening nummers. Vaak verwerk ik die ook. In dat proces zal het een en ander aangepast moeten worden.

Hoe een en ander juridisch in vorm gegoten gaat worden, is aan de juristen onder ons. Ik dacht dat een deel van de aangeboden informatie ook nuttig voor dit forum en de vereniging zou kunnen zijn, dus daarom mijn post die slechts puur informatief bedoeld was.

Het is m.i. aan de moderatoren en eventueel juristen om hier al dan niet actie op te ondernemen. ;)

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Vinny » di 12 dec 2017, 19:51

Vrijheid van panorama' ken ik vooral als auteursrechtelijk beginsel, niet zozeer uit de sfeer van de persoonsgegevens. Maar misschien mis ik iets. Uit de regelgeving over persoonsgegevens zou hoe dan ook moeten voortvloeien dat beelden van een dashcam uitsluitend binnen het bereik van de Verordening vallen wanneer ze persoonsgegevens bevatten. Lees: beelden van een persoon of gegevens die kunnen worden herleid tot een persoon, zoals kentekens. Gezien de snelheid waarop de meeste filmpjes draaien en de resolutie waarin ze gepost worden, zul je denk ik niet zo heel snel in zo'n situatie komen. En ja, wanneer je zo'n film hebt met persoonsgegevens mag je het in beginsel niet op een forum zetten. Maar ik geloof niet dat dat uitgangspunt nu zo zeer zal veranderen in mei. Het lijkt me in beginsel trouwens ook het probleem van degene die het filmpje maakt en op internet zet, en minder dat van het forum waarop het geplaatst wordt c.q. de vereniging die het forum host. Maar ook dat zou wellicht nog even nagezocht moeten worden.
Volgens mij wordt "vrijheid van panorama" niet alleen tegen auteursrechtelijke zaken, maar ook tegen persoonsrechtelijke zaken gebruikt. Het filmen op de openbare weg is in principe gewoon toegestaan, zelfs als het portretrecht van de afgebeelde personen wordt geschaad. Er lijken me allerlei juridische haken en ogen aan te zetten. Deze website gaat daarover: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/n ... tretrecht/
Nu valt denk ik een voertuig met een leesbaar kenteken niet onder een "portret", je kunt echter niet voorzichtig genoeg zijn.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Hajo » di 12 dec 2017, 20:17

^^ Onze jurist wist te vertellen dat ook kentekens privacy gevoelige gegevens zijn. Als een kenteken gefilmd of gefotografeerd wordt, is dat op zich niet erg. Maar het kenteken opslaan zonder een goede en geldige reden grenst al aan een overtreding. Dat mogen dan ook alleen door de wetgever aangewezen instanties doen, zoals de politie, de Belastingdienst of het RDW. En zelfs voor hen gelden speciale regels, bijvoorbeeld over hoe lang de informatie bewaard mag worden of waarom die informatie nodig is.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Rene » di 12 dec 2017, 20:43

Pino schreef: di 12 dec 2017, 14:37Ik herinner me van YouTube een filmpje van iemand die 22 kilometer achter een of andere traag inhalende vrachtwagen had gezeten, en van dat gebeuren ook het hoofdthema van het filmpje had gemaakt. Wanneer daarop het kenteken van de vrachtwagen duidelijk zichtbaar was geweest, ga je de bijvangst wellicht een beetje voorbij. En laten we dan eerlijk zijn: het maatschappelijk belang van zoiets kunnen filmen is één ding, zoiets breed uitmeten op internet heeft een beperkter maatschappelijk belang.
Als het in de massamedia doen van naming&shaming en het kapot maken van anderen in het kader van #metoo niet actief vervolgd wordt, moet er m.i. al helemaal niet gemiept worden over een kenteken op een Youtube filmpje met beperkt bereik.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Pino » di 12 dec 2017, 21:46

^^ Dat kan ik bepaald niet met je oneens zijn, maar dat gaat de bescherming van persoonsgegevens voorbij. Naming en shaming staat daar volledig los van, in ieder geval (zelfs als je een database bijhoudt van iedereen die je ooit in je kont geknepen heeft). Ik denk hoe dan ook dat de meesten van ons het niet willen hebben van de bij de Autoriteit Persoonsgegevens liggende vrijheid achter welke schendingen ze precies aangaan. Als ze het, om welke stomme reden dan ook, een keer op hun heupen krijgen bij jouw filmpje, koop je voor argumenten "ga achter iets zinnigers aan" bij de Autoriteit Persoonsgegevens vermoedelijk evenveel als bij een agent die je beboet voor vijf kilometer te hard op een uitgestorven weg. Dan moet iedereen het zelf weten of ze de AVR negeren voor hun YouTube-filmpjes of dan toch maar zo voorzichtig zijn om te zorgen dat al te zichtbare personen en kentekens daar even uit worden gehaald.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Vinny » di 12 dec 2017, 22:00

Rene schreef: di 12 dec 2017, 20:43
Pino schreef: di 12 dec 2017, 14:37Ik herinner me van YouTube een filmpje van iemand die 22 kilometer achter een of andere traag inhalende vrachtwagen had gezeten, en van dat gebeuren ook het hoofdthema van het filmpje had gemaakt. Wanneer daarop het kenteken van de vrachtwagen duidelijk zichtbaar was geweest, ga je de bijvangst wellicht een beetje voorbij. En laten we dan eerlijk zijn: het maatschappelijk belang van zoiets kunnen filmen is één ding, zoiets breed uitmeten op internet heeft een beperkter maatschappelijk belang.
Als het in de massamedia doen van naming&shaming en het kapot maken van anderen in het kader van #metoo niet actief vervolgd wordt, moet er m.i. al helemaal niet gemiept worden over een kenteken op een Youtube filmpje met beperkt bereik.
Moreel ben ik het helemaal met je eens, maar ervaring leert me dat zoiets juridisch gesproken niet altijd zo werkt. Bovendien vinden advocaten altijd wel een reden om met juridische stappen te dreigen ook al doe je volgens de wet weinig fout :?

Los daarvan denk ik dat we als vereniging wel redelijk safe spelen. We hebben op papier staan dat moderatoren gemachtigd zijn en de intentie hebben om te handhaven bij eventuele schendingen van het recht (of het nou auteursrecht is, of goede zeden, of bedreigingen of wat ook). 100% garantie heb je natuurlijk ook, maar de eerste naar wie gewezen wordt is ondergetekende. Vandaar dat ik dit soort materie met belangstelling volg. Vooralsnog zie ik geen reden om me echt zorgen te maken. Er bestaat nogal een verschil tussen een gemiddelde motorclub en het wegenforum, en volgens mij ben ik prima in staat om in 10 minuten praten met het Openbaar Ministerie deze in een notendop toe te lichten :dyn_hyp:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 12 dec 2017, 22:03

Hajo schreef: di 12 dec 2017, 20:17^^ Onze jurist wist te vertellen dat ook kentekens privacy gevoelige gegevens zijn. Als een kenteken gefilmd of gefotografeerd wordt, is dat op zich niet erg. Maar het kenteken opslaan zonder een goede en geldige reden grenst al aan een overtreding. Dat mogen dan ook alleen door de wetgever aangewezen instanties doen, zoals de politie, de Belastingdienst of het RDW. En zelfs voor hen gelden speciale regels, bijvoorbeeld over hoe lang de informatie bewaard mag worden of waarom die informatie nodig is.
Dat lijkt me dan toch vooral een interpretatie van die jurist. Ik ben benieuwd of alle juristen hier hetzelfde over denken. De mogelijkheden om via kentekens aan persoonsgegevens te komen (en dan alleen over de eigenaar van het voertuig) zijn sterk gereguleerd en lang niet iedereen heeft daar toegang toe.

Dat is toch heel wat anders dan veel andere privacygevoelige gegevens.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op za 23 dec 2017, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » do 21 dec 2017, 22:34

Ik heb een kleine update doorgevoerd met name gericht op het smiley-menu en tablets. Ik hoor graag of er op tablets (en kleinere schermen in het algemeen) nog vreemde dingen optreden.

De nieuwe headerfoto wordt trouwens gesponsord door RSK ;).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » do 21 dec 2017, 22:46

Die overlap van teksten bij Nieuwe Berichten die ik soms zag via de iPad lijkt te zijn verdwenen :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso » do 21 dec 2017, 23:07

Het smileymenu werkt weer als vanouds op mijn iPhone. :top:

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Naturist » do 21 dec 2017, 23:51

Inderdaad, weer helemaal top :boek: :boek: :hamertjetik: :feestjeja: :duck: :duck:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » za 30 dec 2017, 20:40

Het valt me op dat de forumsoftware een lege regel niet herkent bij embedded video's.

Voorbeeld:
Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Wesso » za 30 dec 2017, 21:27

Klopt, ik zet er al een extra witregel tussen om het op te lossen.
Verder lijkt de embedmachine hier te haperen. Als ik quote worden de video's wel zichtbaar.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » za 30 dec 2017, 21:30

^^ Apart. Ik heb dat gefixt door willekeurig ergens in die berichten een spatie toe te voegen. De hele code van Youtube heb ik ongewijzigd gelaten, maar na het opslaan van de edit werkt het wel weer...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » ma 08 jan 2018, 21:10

Ik ervaar enorme traagheid van het Wegenforum, op verschillende locaties. Voor de Wegenwiki geldt hetzelfde. Hebben anderen dit ook?

Andere websites werken wel gewoon normaal.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » ma 08 jan 2018, 21:14

Ja, hier ook. Het laden van een pagina duurt soms wel een minuut.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door keokiracer » ma 08 jan 2018, 21:19

Idem hier.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door boe! » ma 08 jan 2018, 21:20

Ik denk dat de server een duwtje nodig heeft.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Coen Tunnel » ma 08 jan 2018, 22:44

Het lijkt nu weer goed te gaan. :top:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door keokiracer » ma 08 jan 2018, 22:46

Het forum lag er net ook even geheel uit dus ik vermoed dat Juerd de server een opdonder heeft gegeven en met succes :)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » ma 08 jan 2018, 22:53

^^ Correct ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » wo 24 jan 2018, 12:49

Een feature die voor moderatoren handig zou zijn: een 'expiring redirect'. Een schaduwonderwerp noemt de forumsoftware dat. Nu kan je die wel of niet instellen bij het verplaatsen van een thread, maar moet je die handmatig weghalen na verloop van tijd.

Sommige forums hebben zo'n expiring redirect, bij het verplaatsen krijg je dan de optie dat het schaduwonderwerp 1 uur, 1 dag of 1 week (of custom) blijft staan en dan automatisch weggaat. Dat is handig. Misschien komt dat ook ooit op phpBB?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » wo 24 jan 2018, 13:06

^^ Zit er standaard niet in. Ik vind het zelf ook irritant dat je al die schaduwonderwerpen handmatig moet verwijderen. Ik zie zo gauw ook geen extensie die dit regelt (die zijn er wel voor oudere versies geweest). Iets om maar eens naar te kijken.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Palance » di 06 feb 2018, 15:51

Sinds een week of 2 (precies weet ik het niet) heb ik er last van dat ik, als ik de browser opstart, uitgelogd blijk te zijn van het forum, hoewel ik telkens aangeef dat ik ingelogd wil blijven.

Ik heb al aanmeldsleutels e.d. verwijderd en cookies, maar toch komt het af en toe voor dat ik een uitgelogde sessie terugvind. Het vreemde is dat het soms gebeurt, meerstal sta ik gewoon ingelogd. Tot een week of 2 ofzo terug had ik er helemaal geen last van.
Is er wellicht ergens een patch geïnstalleerd dat dit zou kunnen veroorzaken? Het is niet bepaald het einde van de wereld, maar het valt wel op.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door captain007 » di 06 feb 2018, 15:58

9 januari is de laatste patch geinstalleerd. Dat is dus al iets langer dan 2 weken.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Mark » di 06 feb 2018, 16:26

Ik heb het ook diverse keren meegemaakt maar niet frequent.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Opmerkingen over het forum

Bericht door Chris » di 13 feb 2018, 15:37

Test:

Nederland:

Duitsland:

Frankrijk:

Plaats reactie