Infrastructuur in Nijmegen

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 nov 2017, 18:05

Arnhem is toch niet zo rampzalig om doorheen te rijden?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » ma 06 nov 2017, 18:36

Ik vind Nijmegen net iets minder onprettig en verwarrend dan Arnhem. Maar misschien speelt mee dat ik dichter bij Nijmegen opgegroeid ben en er vaker kom.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Coen Tunnel » ma 06 nov 2017, 18:41

^^ Dat zal zeker meespelen. Voor mij is het andersom, maar ik ben dan ook vaker in Arnhem, waar ik de weg aardig goed kan vinden, dan in Nijmegen.

Chris079
verkeersader
Berichten: 613
Lid geworden op: ma 22 aug 2011, 12:49

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Chris079 » ma 06 nov 2017, 20:39

Vond Arnhem altijd een stoplichtparadijs. Langzaamaan is dat Nijmegen geworden.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Wesso » ma 06 nov 2017, 21:08

Arnhem heeft ook een paar 'pareltjes', zoals het Airborneplein en het Roermondseplein, maar die vind ik minder onprettig dan die Nijmeegse rariteiten (waar ik in principe met een grote boog omheenrij). Dat verplichte rondje om het centrum van Arnhem had van mij trouwens ook niet gehoeven.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Widejo » wo 15 nov 2017, 21:15

Ik ben geboren in Nijmegen, ook mijn ouders komen er vandaan.
Met name het Keizer Karelplein heeft toch wel een apart plekje in het hart hoor, ik vond het na alle verhalen een soort van speciaal om er overheen te rijden toen ik mijn rijbewijs eenmaal had. Ook de grote hoeveelheid aan stevige verkeersdrempels in met name de Wolfskuil, Hezeveld en Neerbosch-Oost blijft een feestje. Zelfs niet-doorgaande straten liggen er vol mee.

De Waalbrug moest broodnodig aangepakt worden. Maar ik heb het gevoel dat het hele netwerk van hoofdwegen in Nijmegen langzaam aan zijn maximum zit. Er moet ook nodig naar het OV gekeken worden, met name naar de mogelijkheden omtrent (interregionaal) HOV. Ik ben zelf een voorstander van de reactivering van de spoorlijn naar Kleve, t.b.h.v. de bereikbaarheid van het Heijendaal met zijn universiteiten en ziekenhuizen. Het gebrek aan aanpassingen aan de bestaande infrastructuur ondanks de komst van de nieuwe infra rondom de Oversteek en de Waalsprong is ook deel van het probleem lijkt mij. Nieuwe ontwikkelingen rondom het centrale station en het mogelijk verdwijnen van het busverkeer dwars door de stad (Burchtstraat) gaan leiden tot een verdere druk op de 'oude infra'.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door captain007 » do 16 nov 2017, 13:18

^^ Heijendaal is toch wel goed bereikbaar met het OV? Tegenwoordig gewoon met een vrije busbaan vanaf het station, zodat er een snelle verbinding is met de campus daar. Treincapaciteit is ook een stuk beter dan vroeger door meer treinen op dat deel. Ik zie zelf helemaal geen soelaas in de reactivering van de lijn naar Kleve. Ben je een paar honderd miljoen verder voor een achteraf verbinding tussen een paar dorpen en een middelmatige Duitse stadje in een krimpregio. Wat je dan zal zien is dat het busvervoer in de hoek naar Groesbeek, Beek, Kleve en Kranenburg compleet zal worden opgeheven/uitgekleed en dan denk ik dat je er defacto minder mee opschiet. Daarnaast kan je dat geld dan beter steken in het optimaliseren van het OV in de regio dan enkel in deze lijn steken.

De infrastuctuur zelf in Nijmegen is altijd kwetsbaar geweest. Er is geen ring en die zal er ook nooit komen. Daarnaast een aantal knelpunten, zoals die ellendige versmallingen in de Graafseweg ter hoogte van het spoor (waar ze nog juist een versmalling de andere richting op hebben bijgeklust...). Maar weinig groene golven, vooral auto pest beleid vanuit de (linkse) gemeente. Dan nog een overbelast Keizer Trajanusplein wat altijd in de soep loopt, overvolle wegen zoals de Sint-Annastraat en Oranjesingel en je kan je lol op. Ik voorspel je dat wordt volgend jaar als de capaciteit van de Waalbrug beperkt is een groot drama, waarbij de stad chronisch aan alle kanten muurvast zal staan. Het is nu ook niet dat de invalswegen aan de westkant al capaciteit over hebben ofzo. Je bent vanaf de rand van de stad naar het centrum of de oostkant al gauw 20 minuten bezig vanaf de A73 bijvoorbeeld (en dan heb ik het nog over een situatie buiten de spits). In die tijd kan ik zelf al vanuit het Land van Maas en Waal naar de rand van de stad rijden om je een idee te geven :nuts: Als het even kan laat ik dus Nijmegen liever links liggen en probeer er dus ook zo min mogelijk te hoeven zijn.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door kees » do 16 nov 2017, 13:41

Om bij de Berg en Dalseweg te komen, geeft mijn navigatie als snelste mogelijkheid de A50-A15-N325 over de Waalbrug aan. Dat zegt genoeg denk ik over de bereikbaarheid vanuit het westen aan.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Wesso » do 16 nov 2017, 19:42

Gewoon wat eerder vertrekken en de kortste route nemen. :hamertjetik:

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Afrit13 » do 16 nov 2017, 20:33

kees schreef:Om bij de Berg en Dalseweg te komen, geeft mijn navigatie als snelste mogelijkheid de A50-A15-N325 over de Waalbrug aan. Dat zegt genoeg denk ik over de bereikbaarheid vanuit het westen aan.
Dat is niet alleen in Nijmegen zo, ook in Amersfoort is het vaak sneller om via de snelweg(en) van zuid naar noord en v.v. te rijden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » do 16 nov 2017, 22:46

kees schreef:Om bij de Berg en Dalseweg te komen, geeft mijn navigatie als snelste mogelijkheid de A50-A15-N325 over de Waalbrug aan. Dat zegt genoeg denk ik over de bereikbaarheid vanuit het westen aan.
Ik heb daar mijn twijfels bij. Ik denk dat via de A326 - N326 sneller is.
Afhankelijk van waar aan de Berg en Dalseweg je moet zijn kun je dan ook nog via de Groenestraat, Groenewoudseweg, Heyendaalseweg, de Van het Santstraat en de Broerdijk rijden of iets dergelijks (in de andere richting ook via de Postweg maar dat is éénrichtingsverkeer).

Die hele expeditie via kpt Ressen haalt weinig uit, zeker ook gezien de weg vanaf kpt Ressen naar het centrum ondertussen aardig naar de kl*te geholpen is.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Widejo » za 09 dec 2017, 19:53

Via Rijkswaterstaat een afbeelding van de Waalbrug na renovatie. Ik verheug mij op de LED-verlichting!
SPOILER: TOON

Afbeelding
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » za 09 dec 2017, 21:07

Klassieke elementen opgekalefaterd met LED. Ik ben benieuwd.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Widejo » wo 24 jan 2018, 13:44

Nijmegen komt met het "Nijmegen goed op weg" dossier. Een overzicht van bepalende werkzaamheden aan de stedelijke infrastructuur van de stad, waarvan het gros klaar moet zijn voor aanvang renovatie Waalbrug. Er zijn ook een aantal plannen al bekend voor na deze renovatie, zo staat de Graafseweg tot de Neerbosscheweg in 2020 op de planning:
Overzicht
https://www.nijmegen.nl/nieuws/nieuwsdo ... ed-op-weg/
Overzichtskaart Mobiliteitsmaatregelen Waalbrug
https://www.nijmegen.nl/fileadmin/besta ... 180124.pdf
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 24 jan 2018, 14:06

Extra stroken op het industrieplein... Dan had je beter een gat kunnen graven om de doorgaande weg onderdoor te halen. Was het meteen mogelijk geweest dat onlogische rotonde-gedrocht aan te passen naar iets wat normale stervelingen ook kunnen begrijpen. :shutup:

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Widejo » wo 24 jan 2018, 14:16

^^
Het maakt het allemaal niet veel makkelijker nee. En het was mij ook niet duidelijk of dit nu een tijdelijke of een definitieve aanpassing is.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door sven_engelen » wo 24 jan 2018, 14:23

^^ Dat ontwerp voor het industrieplein is inderdaad 3x niks. Zelfs het keizer traianusplein is duidelijker dan het industrieplein...
Svenlo

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door mavas » wo 24 jan 2018, 14:27

Widejo schreef: wo 24 jan 2018, 14:16Het maakt het allemaal niet veel makkelijker nee. En het was mij ook niet duidelijk of dit nu een tijdelijke of een definitieve aanpassing is.
Dat kan ik ook niet uit de documenten halen.

Ik word in het geheel niet vrolijk van al die anti-automaatregelen die men in Nijmegen neemt zoals versmallen van de Graafseweg. Ik kom er gelukkig niet heel vaak, en ik vermijd de stad als het kan ook. Voor mijn gevoel is Nijmegen nog erger dan Amsterdam of Utrecht.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Widejo » wo 24 jan 2018, 14:47

^^
Dat autoluw maken slaat inderdaad helemaal door. Dat is geheel te danken aan de politieke kleur die in Nijmegen aan de knoppen zit. De "binnenring" veranderen naar Fietsstraten en de stadsbussen uit de Burchtstraat halen vallen ook onder dit plan. Nu heb ik daar in principe niet zo veel op tegen, maar helaas vallen de opwaarderingen van het OV om de automaatregelen te compenseren tegen. Dat heeft ook weer een reden, namelijk het thema "European Green Capital" die Nijmegen mag dragen zorgt er voor dat "de fiets" het credo is in Nijmegen. Alles andere, waaronder het OV moet daarvoor wijken - met als voorbeeld dat er dus net voor de Waalbrug na renovatie sprake gaat zijn van invoegend busverkeer, aangezien de busstrook is vervangen voor een breder fietspad.
Hamburg, meine Perle

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door JB81 » wo 24 jan 2018, 16:19

^^
Grappig, pakweg 25 jaar geleden is het fietspad juist een busbaan geworden en is er een extra constructie aan de westelijke zijkant van de brug gehangen voor de fietsers en (straks dus alleen nog) voetgangers.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door duikgek89 » wo 24 jan 2018, 16:27

sven_engelen schreef: wo 24 jan 2018, 14:23 ^^ Dat ontwerp voor het industrieplein is inderdaad 3x niks. Zelfs het keizer traianusplein is duidelijker dan het industrieplein...
Bij het traianusplein hebben ze als je Arnhem --> Berg en Dal / Kleve rijdt de markering na het oversteken van de Oranjesingel enigzins verbeterd door de rijstroken te markeren.

Verder is het min of meer precies zo'n onding als het industrieplein, met het verschil dat je het door alle wallen niet zo goed overziet. Wat mij betreft is daar (en bij het Keizer Karel plein) dezelfde behandeling nodig als bij het industrieplein: Doorgaande weg onderdoor trekken in een tunneltje of iets dergelijks, op en afrit maken naar de rotonde en die aanpassen naar een begrijpelijke rotonde constructie. Bij het KKP denk ik dan aan een onderdoorgang Graafseweg - Oranjesingel. (Een tweede niveau St.-Annastraat - Van Schaeck Marathon singel zou helemaal mooi zijn, zeker als de bocht naar de tunnel vloeiend gemaakt zou kunnen worden, maar dat is helemaal overvragen bij de Comrades en geitenwollensokken in Nijmegen...)

Widejo schreef: wo 24 jan 2018, 14:47 ^^
Dat autoluw maken slaat inderdaad helemaal door. Dat is geheel te danken aan de politieke kleur die in Nijmegen aan de knoppen zit. De "binnenring" veranderen naar Fietsstraten en de stadsbussen uit de Burchtstraat halen vallen ook onder dit plan. Nu heb ik daar in principe niet zo veel op tegen, maar helaas vallen de opwaarderingen van het OV om de automaatregelen te compenseren tegen. Dat heeft ook weer een reden, namelijk het thema "European Green Capital" die Nijmegen mag dragen zorgt er voor dat "de fiets" het credo is in Nijmegen. Alles andere, waaronder het OV moet daarvoor wijken - met als voorbeeld dat er dus net voor de Waalbrug na renovatie sprake gaat zijn van invoegend busverkeer, aangezien de busstrook is vervangen voor een breder fietspad.

Die bussen in de Burchtstraat daar ben ik ook niet kapot van. Ik heb er overigens echt geen moeite mee dat wegen zonder doorgaande functie wat autoluw gemaakt worden, maar ik zou dan wel graag zien dat de doorgaande wegen comfortabeler en beter zouden worden en goede aansluiting geven op de parkeergelegenheden. Dan kun je EN met de auto snel de stad in komen en je doel bereiken, terwijl de straten buiten de hoofdassen niet meer zo druk hoeven te zijn.
Om te beginnen die achterlijke versmalling in de Graafseweg opruimen en dan langzaam de routes vanaf Bijsterhuizen (A326) naar de Waalburg en de route vanaf de A73 / Neerbosscheweg tot daar liefst ook. Vanaf het Bastionhotel mag het vervolg van de Neerbosscheweg (Weg door Jonkerbos) wat mij betreft ook 2x2 worden in ieder geval tot de St. Annastraat en liefst nog verder (trace Scheidingsweg) zodat je een soort van zuid-ring krijgt. Al kun je van daar nergens naartoe want de Heyendaalseweg is ook flink om zeep geholpen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door boe! » vr 25 mei 2018, 19:02

De voorbereidende werkzaamheden aan de Waalbrug zijn voorlopig stilgelegd nadat er zware metalen in de verf van de aangebouwde busbrug zijn gevonden. De renovatie loopt daardoor vertraging op.
:arrow: https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... lbrug.aspx

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Chris » wo 28 nov 2018, 14:34

Tegenvaller:
Rijkswaterstaat schreef:Terug naar 2x1 rijstroken bij renovatie Waalbrug Nijmegen

Tijdens de renovatie van de Waalbrug in Nijmegen zullen er 2x1 rijstroken beschikbaar zijn voor het verkeer. Dit is minder dan de eerdere opzet, waarbij uit werd gegaan van 2x2 rijstroken. Door de aanwezigheid van zware metalen, waaronder Chroom-6, in de verf van de brug heeft de aannemer meer fysieke ruimte nodig om veilig te werken.

Gemeente Nijmegen en Rijkswaterstaat stellen de veiligheid van medewerkers, gebruikers en omgeving voorop. Daarom hebben zij gezamenlijk geconcludeerd dat de oorspronkelijk afgesproken variant van 2x1 rijstroken de beste optie is om het werk zorgvuldig en met zo min mogelijk verkeershinder uit te voeren. De aannemer maakt op dit moment een nieuwe planning op basis van dit uitgangspunt.

Het Chroom-6 in de verf van de Waalbrug is op dit moment niet schadelijk voor weggebruikers en omgeving. Dit is pas het geval als de verf van de brug wordt gehaald. Daarom vereist het verwijderen van verf met dit metaal (door schuren en stralen) tijdens de renovatie extra veiligheidsmaatregelen en een aangepaste werkwijze. Rijkswaterstaat en de aannemer zijn nog in gesprek over de precieze veiligheidsmaatregelen, die genomen moeten worden. Verder zijn er nieuwe vergunningen en ontheffingen nodig. Door de verandering in werkruimte verandert ook de gehele bouwlogistiek. Dit heeft tot gevolg dat de aannemer ongeveer 140 werkplannen moet aanpassen. Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de renovatie van de Waalbrug start. De aannemer werkt op basis van de nieuwe situatie aan een nieuwe planning. De afronding van de renovatie in 2019, zoals eerder is gecommuniceerd, wordt in ieder geval niet gehaald.

Bereikbaarheid Nijmegen
De bereikbaarheid van de stad Nijmegen tijdens de werkzaamheden blijft een belangrijk aandachtspunt. De gemeente heeft het afgelopen jaar aanvullende maatregelen genomen voor de doorstroming van het verkeer in de stad. Deze maatregelen zijn gebaseerd op een 2x1 situatie. Tijdens de renovatie kunnen OV-bussen, hulpdiensten, fietsers en voetgangers de brug blijven gebruiken. Vrachtwagens, touringcars en landbouwvoertuigen kunnen tijdens de gehele renovatie geen gebruik maken van de Waalbrug en zullen daardoor langer hinder ervaren. Tijdens de Vierdaagse wordt niet aan de brug gewerkt en zijn er 2x2 rijstroken beschikbaar.
Ik vraag me af over dat laatste deel, gewoon autoverkeer wordt niet genoemd. Kunnen die dan wel over de brug?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Coen Tunnel » wo 28 nov 2018, 15:31

^^ Lijkt me toch van wel. Al zal men verkeer vast ook proberen om te leiden via de Oversteek en de Tacitusbrug.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door boe! » wo 28 nov 2018, 17:57

Chris schreef: wo 28 nov 2018, 14:34 Ik vraag me af over dat laatste deel, gewoon autoverkeer wordt niet genoemd. Kunnen die dan wel over de brug?
Ik kwam dit plaatje tegen op Omroep Gelderland. Dat geeft antwoord op jouw vraag.
Afbeelding

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door boe! » wo 20 feb 2019, 15:53

De werkzaamheden aan de Waalbrug starten in maart.
:arrow: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... aar-hinder

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door boe! » wo 20 mar 2019, 19:10

Vanaf vrijdag is er in beide richtingen nog maar één rijstrook beschikbaar.
:arrow: https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... zit-het-zo

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Hajo » do 11 jul 2019, 21:26

De Gelderlander meldt:

Nijmegen haalt alles uit de kast voor een bereikbare stad

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/ni ... google.com

:facepalm:

De reacties spreken boekdelen...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door Coen Tunnel » do 11 jul 2019, 21:41

Hajo schreef: do 11 jul 2019, 21:26De reacties spreken boekdelen...
Haha, leuk! :rofl2:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Nijmegen

Bericht door mavas » do 11 jul 2019, 22:03

Bedankt voor de link! Maar geen enkele maatregel die het autoverkeer bevordert. Ik had ook niets anders verwacht van Nijmegen...
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie