Uit een oude doos...

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Robbert297 » ma 13 nov 2017, 21:20

^^ Waarom is die bies dan zo anders? Niet omdat dit een kantelwals is. Dat lijkt mij dan onzin...
Слава Україні

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 nov 2017, 21:22

Wat is er zo anders aan die bies dan? Gewoon dezelfde biezen van 6 cm dik en 30 cm afgerond. Of bedoel je die grijze buitenste rand? Want dat is de rand van het kantelwalspaneel.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Rene » ma 13 nov 2017, 21:29

^^
Idd.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Robbert297 » ma 13 nov 2017, 21:30

Het is toch echt een andere bies dan op het linker paneel, of ben ik nou gek? :nuts:
Ik doel uiteraard op de witte bies.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Snelwegfreak » ma 13 nov 2017, 21:31

Ik zie écht geen verschil. Wel lijkt de foto wat te vervormen, wat kan komen door de lage resolutie.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Rene » ma 13 nov 2017, 21:32

Niks anders aan.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Schelpenpaadje » ma 13 nov 2017, 21:34

Er lijkt op het rechter bord wat meer blauw rondom de bies te zitten, waardoor de bies zelf ook wat vetter overkomt. Dat kan inderdaad te maken hebben met de rand van het kantelwalspaneel. Ik kan me het gezichtsbedrog wel voorstellen.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: Uit een oude doos...

Bericht door nickdh » di 30 jan 2018, 20:12

Zeer apart; vermeldingen van Moerdijk en Den Haag in Baarle Nassau/Hertog.

Afbeelding

Locatie hedendaags

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Chrysa » di 30 jan 2018, 20:48

Moerdijk is niet heel gek toch? Auto's moesten nog met de pont daar.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » di 30 jan 2018, 22:14

^^ De vraag is hoe belangrijk dat gegeven is op ruim 40 kilometer van de pont en met het grote Randstedelijke doel Den Haag al op de borden. En mocht dit bedoeld zijn als een verkapte manier om te zeggen "Den Haag via Moerdijk", weet ik niet welk geloofwaardig alternatief er dan was. Moerdijk alleen was, in de tijd van de pont, denk ik ook nog wel een geloofwaardig doel als toegang naar Zuid-Holland, wellicht zelfs beter dan wat er hier stond: Den Haag heeft iets willekeurigs, zo zonder Rotterdam of Dordrecht.

Ik had me hier nog iets bij kunnen voorstellen op een rijksweg die toentertijd naar Den Haag liep of een zijtak vormde van een rijksweg waarvan Den Haag het einddoel was. Maar die functie had de N639, waarnaar hier verwezen wordt, bij mijn weten nooit. Wel zal deze weg in Breda een min of meer logisch verlengde zijn geweest van Rijksweg 62 uit het Rijkswegenplan 1932, van Breda naar Moerdijk - feitelijk de voorganger van de toen al geplande Rijksweg 16 die westelijk van Breda van de Moerdijkbrug naar Hazeldonk zou komen te lopen (maar pas in de jaren '50 opende).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Rene » di 30 jan 2018, 22:51

Moerdijk was een verplicht rustpunt, een punt waar je toch een stop moet inbouwen als je naar het westen van het land wilde. Met de afstand tot Moerdijk weergegeven weet je dus beter wanneer het verplichte rustmoment gaat komen. Ik vind Moerdijk daarom in de tijd van voor de brug helemaal geen gekke vermelding.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Naturist » di 30 jan 2018, 23:31

^^ Verplicht rustmoment? :dontknow:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Rene » di 30 jan 2018, 23:41

Wachten op de veerpont, stilstaan op de veerpont.
Die dingen voeren niet zo vaak als tegenwoordig de pont over het IJ hoor...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Naturist » di 30 jan 2018, 23:53

Aha, de goede dingen uit het verleden: rust, ruimte en geduld. :mrgreen:

Maar bedankt voor de duidelijkheid
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » di 30 jan 2018, 23:55

^^ Enigszins vergelijkbaar met grensdoelen in de tijd dat de grens nog een echte stop was (cq in landen waar dat nog steeds aan de orde is). Maar nog los van de vraag hoeveel mensen op weg naar het westen hier nu kwamen, het moet ook een rustpunt zijn geweest op iets van een uur afstand. Dat blijft ook voor dat soort vooruit kunnen plannen vrij fors.

Neemt niet weg dat ik de pont als poort naar het westen (zeker ook spreekwoordelijk) en als einddoel van het min of meer logische vervolg van deze weg prima kan begrijpen als doel. Het eerste raakt aan mijn bredere zwak voor bruggen, tunnels en bergpassen als doel, want het dorp symboliseert natuurlijk de overgang. Al voldoet dit bepaald niet aan mijn gedachte dat die punten vaak een zekere trechterfunctie hebben waarvan bewegwijzering met name handig is wanneer verkeer ná dat punt weer vele kanten uitwaaiert. Het neerzetten van het doel Den Haag onderstreept dat enigszins. Na de Moerdijk had je maar één logische vervolgrichting: Dordrecht-Rotterdam-Den Haag...

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Uit een oude doos...

Bericht door boe! » wo 31 jan 2018, 18:53

Amersfoort, 1945. Zijn die borden van Nederlandse of Duitse makelij?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Snelwegfreak » wo 31 jan 2018, 19:00

Er zijn veel foto's uit oorlogstijd te vinden met het Nederlandse lettertype van die tijd maar met de Duitse lay-out of Duitse teksten. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dat de ANWB indertijd borden voor de Duitsers heeft gemaakt.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Vinny » wo 31 jan 2018, 20:08

Pino schreef: di 30 jan 2018, 22:14 ^^ De vraag is hoe belangrijk dat gegeven is op ruim 40 kilometer van de pont en met het grote Randstedelijke doel Den Haag al op de borden. En mocht dit bedoeld zijn als een verkapte manier om te zeggen "Den Haag via Moerdijk", weet ik niet welk geloofwaardig alternatief er dan was. Moerdijk alleen was, in de tijd van de pont, denk ik ook nog wel een geloofwaardig doel als toegang naar Zuid-Holland, wellicht zelfs beter dan wat er hier stond: Den Haag heeft iets willekeurigs, zo zonder Rotterdam of Dordrecht.

Ik had me hier nog iets bij kunnen voorstellen op een rijksweg die toentertijd naar Den Haag liep of een zijtak vormde van een rijksweg waarvan Den Haag het einddoel was. Maar die functie had de N639, waarnaar hier verwezen wordt, bij mijn weten nooit. Wel zal deze weg in Breda een min of meer logisch verlengde zijn geweest van Rijksweg 62 uit het Rijkswegenplan 1932, van Breda naar Moerdijk - feitelijk de voorganger van de toen al geplande Rijksweg 16 die westelijk van Breda van de Moerdijkbrug naar Hazeldonk zou komen te lopen (maar pas in de jaren '50 opende).
Ik denk meer dat het is ingegeven vanuit de behoefte om vanuit België te verwijzen naar het regeringscentrum. Moerdijk vind ik zelf lastiger te duiden, want "verplicht rustpunt" Holwerd of "verplicht rustpunt" Lauwersoog hebben veel minder prominente vermeldingen. Wellicht lag dat vroeger anders natuurlijk. Soms kunnen zaken zichzelf overleven: Station Veenendaal-De Klomp dankt zijn bestaan uit de voormalige postkoetsroute Arnhem-Utrecht, waarbij bij De Klomp van paarden werd gewisseld. Bij de invoering van de stoomtrein werd de locatie in gebruik genomen als watertankplaats en heeft daardoor altijd een rol als logistiek verdeelpunt gehad en gehouden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » wo 31 jan 2018, 21:17

Vinny schreef: wo 31 jan 2018, 20:08 Ik denk meer dat het is ingegeven vanuit de behoefte om vanuit België te verwijzen naar het regeringscentrum.
Heb ik nog als optie beoordeeld, maar leek me niet voor de hand liggen bij een route die in België weinig meer bedient dan Turnhout. Als dit nu logisch in het verlengde lag van de wegen uit Antwerpen en/of Brussel, had ik me dit wat levendiger voor kunnen stellen. Overigens zijn de jaren '30 natuurlijk ook de tijd dat de lichtrode opzetbordjes Amsterdam verschenen. Als er in het algemeen nou iets verscheen op de langere afstand, was het niet regeringscentrum Den Haag, maar de hoofdstad....
Moerdijk vind ik zelf lastiger te duiden, want "verplicht rustpunt" Holwerd of "verplicht rustpunt" Lauwersoog hebben veel minder prominente vermeldingen. Wellicht lag dat vroeger anders natuurlijk.
Holwerd staat bewegwijzerd vanaf de A31 bij Stiens en ik meen ook op de N31 bij Burgum -maar dat is een nieuwer initiatief van de provincie. Lauwersoog staat al vrij lang bewegwijzerd vanaf Groningen. Zijn hoe dan ook afstanden waarop je dit soort kleine plaatsen doorgaans niet bewegwijzerd ziet. Die bewegwijzering hebben ze te danken aan het zijn van einddoel, wat ze weer te danken hebben aan dat veer (anders had men wel een wat grotere plaats ietsje stroomopwaarts gepakt).

Verplichte rustpunten aan weerszijden van de Schelde waren voor opening van de Westerscheldetunnel volgens mij vrij prominent bewegwijzerd - prominenter dan grotere plaatsen aan de overkant. Er is vast wel iemand die kan bevestigen hoe dat liep in het Zeeland van vóór de Deltawerken. Vergeet ook niet hoe die veerhavens een heel redelijke bekendheid hadden. Anna Jacobapolder en Zijpe zijn nu totaal vergeten gehuchten die vroeger veel meer op de mental map zaten van mensen die zich verplaatsten tussen Noord-Zeeland en Brabant.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door harry » wo 31 jan 2018, 21:54

Vinny schreef: wo 31 jan 2018, 20:08Moerdijk vind ik zelf lastiger te duiden, want "verplicht rustpunt" Holwerd of "verplicht rustpunt" Lauwersoog hebben veel minder prominente vermeldingen.
Misschien heeft dat te maken met het feit dat Lauwersoog in die tijd nog helemaal niet bestond? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 jan 2018, 22:38

^^ Dit voorbeeld lijkt trouwens een mooi bewijs van hoe arbitrair dit kan zijn.

In Dokkum zie je zowel Holwerd als Ameland op de bewegwijzering, maar enkel Lauwersoog en geen Schiermonnikoog. Dat eiland verschijnt pas voor de poort van de veerhaven op de borden.

Ook vanaf de kant van Stiens en vanuit de provincie Groningen wordt wel de havenplaats maar niet het eiland vermeld (in en om Leeuwarden staan/stonden wel volgborden Ameland volg Stiens). Ameland duikt pas bij Holwerd zelf weer op.

Bij Harlingen staan op de A31 volgborden die Vlieland en Terschelling verwijzen naar Harlingen-Havens. De namen van de eilanden verschijnen pas vrij kort voor de bebouwde kom weer op de borden.
Dit lijkt op de situatie in Den Helder, waar Texel "pas" vanaf De Kooy wordt vermeld.

Bij de waddenveren lijken de havenplaatsen inderdaad als een soort eindpunt/netwerkdoel beschouwd te worden (of noem het een 'verplicht rustpunt' als je dat per se wilt) getuige ook hoe laat de eilanden zelf worden vermeld.
Grote uitzondering hierop is Ameland vanuit Dokkum. Of die uitzondering willekeur is, of dat er een logische reden voor is, dat is mij niet duidelijk.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Coen Tunnel » wo 31 jan 2018, 23:00

^^ Er zullen wellicht relatief veel mensen zijn die de auto meenemen naar Ameland. Bij Schiermonnikoog en Vlieland zal dat niet spelen, die zijn autovrij. En Den Helder en Harlingen zijn bekendere plaatsen die de doelen Texel en Terschelling goes afdekken.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » wo 31 jan 2018, 23:12

Schelpenpaadje schreef: wo 31 jan 2018, 22:38 Bij de waddenveren lijken de havenplaatsen inderdaad als een soort eindpunt/netwerkdoel beschouwd te worden (of noem het een 'verplicht rustpunt' als je dat per se wilt) getuige ook hoe laat de eilanden zelf worden vermeld.
Grote uitzondering hierop is Ameland vanuit Dokkum. Of die uitzondering willekeur is, of dat er een logische reden voor is, dat is mij niet duidelijk.
De plaatsen aan de landkant van die veren zijn einddoel van de wegen daarheen, want de genummerde wegen hebben nu eenmaal nooit doorgelopen over de eilanden. Dan is het niet raar dat die "veerdoelen" binnen de doelensystematiek zoals we die in Nederland nu eenmaal hebben (de netwerkdoelen van tegenwoordig zie ik als niet meer dan een nuance daarop) een prominente plaats op de bewegwijzering hebben. Met verplicht rust heeft dat denk ik toch echt niets te maken. Moerdijk was in die zin einddoel van Rijksweg 62, dus het moet een vergelijkbare positie hebben gehad - al verklaart dit, als gezegd, niet direct de vermelding in het niet aan RW62 gelegen Baarle.

Het vermelden van eilanden in plaats van einddoelen past vermoedelijk beter in moderner denken over geleiding, minder gericht op einddoelen en meer op de vraag "waar moet de weggebruiker eigenlijk heen en hoe brengen wij hem erheen?" Gaf de provincie Friesland een jaartje terug niet zelf ook niet Ameland als voorbeeld toen betoogd werd dat de toeristische trekpleisters van de provincie beter en van verderaf bewegwijzerd moesten worden? Naarmate de veerhaven onbeduidender wordt én slechts toegang geeft naar één overkant, vind ik het hoe dan ook best gepast om die veerhaven geen overdreven status te geven in de bewegwijzering. Zoals CoenTunnel opmerkt, rechtvaardig je dat "doorkijken" alleen wel makkelijker voor Holwerd en Lauwersoog, en minder voor de veel minder onbeduidende havens van Den Helder en Harlingen.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Schelpenpaadje » wo 31 jan 2018, 23:18

Coen Tunnel schreef: wo 31 jan 2018, 23:00 ^^ Er zullen wellicht relatief veel mensen zijn die de auto meenemen naar Ameland. Bij Schiermonnikoog en Vlieland zal dat niet spelen, die zijn autovrij. En Den Helder en Harlingen zijn bekendere plaatsen die de doelen Texel en Terschelling goes afdekken.
Waarom Ameland dan wel al vanaf Dokkum maar niet vanaf Stiens?

Voor beide geldt dat er vrij nieuwe bewegwijzering staat dus een nieuwe filosofie zou het verschil niet mogen zijn.

Dat autovrij is ook maar een relatief argument. De meeste toeristen die naar Vlieland en Schiermonnikoog gaan komen wel degelijk met de auto naar de boot. Of je die nu op de wal parkeert of in een veerboot maakt voor de route weinig verschil.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Pino » do 01 feb 2018, 9:51

Schelpenpaadje schreef: wo 31 jan 2018, 23:18Waarom Ameland dan wel al vanaf Dokkum maar niet vanaf Stiens? Voor beide geldt dat er vrij nieuwe bewegwijzering staat dus een nieuwe filosofie zou het verschil niet mogen zijn.
Bij Dokkum rijd je ook eerst richting Holwerd, als hoofddoel van een belangrijke uitvalsweg van de stad. Ameland komt daar pas in beeld wanneer je op de N356 zit. Die weg gaat ook door tot aan de veerhaven, dus dat is dan het einddoel van de N356. Benader je Holwerd vanaf Stiens/de A31, dan heb je om te beginnen al geen weg die doorgaat tot aan de veerhaven. Het laatste stukje Holwerd-veerhaven is een afslag vanaf de N357 naar de N356. Op die route N398/N357 fungeert Holwerd als einddoel, naast hoofddoelen als Stiens, Hallum etc. Zowel de benadering vanuit Dokkum als de benadering vanaf de A31 lijken me redelijk standaard toepassingen van aloude hoofddoel-einddoel-principes. Met verschillend resultaat, gerechtvaardigd door de verschillen tussen de routes richting veerhaven vanuit Dokkum dan wel Stiens.

Ik acht de kans trouwens redelijk aanwezig dat het doel Ameland of 'veer Ameland' nog wel wat verder gaat oprukken, als onderdeel van gedachten dat grote toeristische doelen beter bewegwijzerd zouden moeten worden. Maar dat soort toekomstmuziek hoort in deze oude doos-discussie natuurlijk niet echt thuis...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door mavas » do 01 feb 2018, 20:43

boe! schreef: wo 31 jan 2018, 18:53 Amersfoort, 1945. Zijn die borden van Nederlandse of Duitse makelij?
SPOILER: TOON

Afbeelding
Wat is exacte locatie van deze foto heden ten dage?
Is dit kruispunt terug te vinden op streetview?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Kaaiman » do 01 feb 2018, 20:53

Zou dat rechts een brug of een spoorviaduct zijn?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Uit een oude doos...

Bericht door boe! » do 01 feb 2018, 20:56

Het is hier: het kruispunt van de Stadsring en de Utrechtseweg. In de oorlog lag er nog een singel rondom de oude binnenstad (in de volksmond 'De Beek' genoemd). Die is in 1956-1958 aan de zuidkant gedempt en daar is toen de Rondweg, tegenwoordig Stadsring aangelegd. Op de foto ga je rechts via de brug de Utrechtsestraat in.

Zelfde locatie, maar dan gericht op de Utrechtestraat. Jaar onbekend. De bewegwijzering is hier afwezig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
BHJ
verkeersader
Berichten: 805
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 15:14
Locatie: Zeeland

Re: Uit een oude doos...

Bericht door BHJ » vr 16 feb 2018, 13:41

De voormalige rijksweg 58 bij Kruiningen.
Afbeelding

Huidige Locatie

Afbeelding
Discussieren is de kunst van het weglaten.

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Uit een oude doos...

Bericht door Steptimer » vr 16 feb 2018, 14:34

^
Leuke foto's.
Bedankt voor het plaatsen. :top:

Plaats reactie