Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Vegi
verkeersader
Berichten: 561
Lid geworden op: zo 12 jul 2009, 20:03

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door Vegi » ma 29 mei 2017, 17:49

Coen Tunnel schreef:Ik ben er in ieder geval uit, ik ga volgende week de M7 proberen. :)
Hoe ben je uiteindelijk naar Georgië gereden? Oost Oekraïne gemeden neem ik aan waardoor je een behoorlijke omweg hebt moeten maken?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door Coen Tunnel » ma 29 mei 2017, 19:55

Oost-Oekraïne (de zelfverklaarde volksrepublieken Luhansk en Donetsk) kom je niet eens door zonder toestemming van de Oekraïense overheid - en als het wel zou kunnen, ik wil het niet eens proberen.

In Oekraïne heb ik de M07, M01, M02 en P65 genomen, via de grensovergang bij Hlukhiv. Die P65 heeft een heel slecht wegdek en de grensovergang aan Oekraïense zijde is ontzettend verouderd en klein, aan de Russiche zijde wel modern. Het is deel van de E38 en Asian Highway AH61.

In Rusland via Kursk naar Voronezh gereden, de E38 volgend. In Voronezh overnacht in de Holiday Inn Express, prima modern hotel met Engelssprekend personeel en een goed ontbijt en zeker niet duur. De dag daarna over de M-4 en P-217 tot Armavir gereden, overnacht in Armavir, en de dag daarna over de P-217 en A-161 via Nalchik en Vladikavkaz naar Georgië gereden.

Om terug te komen op de M07 naar Kiev: dat is de beste lange-afstandsweg die ik in Oekraïne gereden heb, bijna overal een goed wegdek, enige nadeel was dat er ook een deel met beton is en toen ik daar reed was het al donker en het regende, dus de markering was nauwelijks te zien. Maar al met al was de M07 voor ons wel gunstig. We hadden een hotel aan de noordkant van de stad (Catherine the Great/Ekaterina Velikaya Hotel aan de Vyshhorodska vulica, best een nette buurt ook, voor de slechts 707 UAH die wij betaalden voor een tweepersoonskamer gewoon goed, ook Engelstalig personeel). Vanaf de M07 waren we daar snel, en de volgende ochtend konden we via de Moskovskiy-brug de stad uitrijden. Wel wat file, maar op zich goed te doen. In Kiev valt het met de rijstijl reuze mee. In de rest van Oekraïne overigens ook, en zelfs in Rusland heb ik weinig dashcamwaardige rariteiten meegemaakt.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door duikgek89 » di 30 mei 2017, 16:13

^^ Ben je door Brovary gereden of heb je de rondweg genomen? Het grootste deel van de M01 is naar mijn mening niet zo slecht, alleen op die rondweg zitten een paar lelijke gaten als je richting Kiev gaat. Richting Noorden heb ik hem maar één keer gereden, in het weekend 's ochtends ga ik net zo lief door Brovary, dan kan ik namelijk ook nog even vlug de Megamarket binnen lopen.
Het irritante op de M01 vind ik overigens die dorpjes iedere keer. Net als de locals rij ik er echt geen streep 60 meer, maar het blijft irritant.

De volgende keer dat ik met de auto in plaats van het vliegende sardientjesblik naar Kiev ga neem ik ook de M07. Ik weet alleen nog niet wat ik op de terugweg doe, misschien wel overnachten in Lvov en via Krakovets hopen op minder wachttijd. Overigens heb ik een paar weken terug op de M06 van Kiev naar Zhytomer bijna constant 140 kunnen rijden. Behalve bij het Gui-checkpoint...

Dat de weg naar de Russische grens niet best is, verbaasd mij niks. Heb je daar lang moeten wachten aan de grens?


Rij je terug via Turkije of ook via Rusland en Oekraïne?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door Coen Tunnel » di 30 mei 2017, 21:58

duikgek89 schreef:^^ Ben je door Brovary gereden of heb je de rondweg genomen? Het grootste deel van de M01 is naar mijn mening niet zo slecht, alleen op die rondweg zitten een paar lelijke gaten als je richting Kiev gaat. Richting Noorden heb ik hem maar één keer gereden, in het weekend 's ochtends ga ik net zo lief door Brovary, dan kan ik namelijk ook nog even vlug de Megamarket binnen lopen.
Haha, we waren inderdaad door Brovary gereden omdat we nog een winkel zochten om inkopen te doen, en toen kwamen we die Megamarket tegen. Dus daar hebben we toen even gewinkeld.
Dat de weg naar de Russische grens niet best is, verbaasd mij niks. Heb je daar lang moeten wachten aan de grens?
Nee, aan de Oekraïense kant waren we gelijk aan de beurt, maar alles is daar wel enorm verouderd. Aan de Russische kant een moderne en gestroomlijnde grensovergang. Ging vrij vlot. Van Polen naar Oekraïne duurde langer, dat duurde ongeveer twee uur. Alle grensovergangen daarna waren een stuk eenvoudiger en vlotter.
Rij je terug via Turkije of ook via Rusland en Oekraïne?
Via Turkije, uiteindelijk was ik dat van plan en aangezien ik een transitvisum aanvroeg wilde het consulaat niet zonder meer een double entry afgeven, dus ik had een single entry transitvisum.

bodem93
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 21:08

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door bodem93 » ma 05 feb 2018, 21:14

Beste mensen,

Bedank voor de info die jullie al geschreven hebben. Ik had nog een vraagje. Waren jullie door Oekraïne en Rusland gereden met een Nederlands kenteken? Hebben jullie verder nog last gehad van corruptie of overmatige controles op de weg door politie?

Ik ga eventueel dit jaar in mei met vrienden in een busje door Oekraïne naar Rusland reizen.

Groeten,

Bob

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door jelger » ma 05 feb 2018, 21:22

Ik heb meermaals in Rusland gereden met een Nederlands kenteken, en ben bij elke reis wel een keer aangehouden voor wat schuifgeld. De laatste keer in Zuid-Rusland (noordelijke Kaukasus) waar ik zonder last al veel politie en checkpoints gepasseerd was. Bij de laatste kilometers voor ik het land uit zou gaan ging het mis. Voorlopig is Rusland daarmee het enige voormalige Sovjet land waar me dit is overkomen, en nog meermaals ook. In Oekraïne heb ik niet met de eigen (NL) auto gereden. Ik zou er wat Rusland betreft dus rekening mee houden en enkele tientjes aan Russisch zakgeld voor reserveren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door Coen Tunnel » ma 05 feb 2018, 21:52

bodem93 schreef: ma 05 feb 2018, 21:14Bedank voor de info die jullie al geschreven hebben. Ik had nog een vraagje. Waren jullie door Oekraïne en Rusland gereden met een Nederlands kenteken? Hebben jullie verder nog last gehad van corruptie of overmatige controles op de weg door politie?
Op mijn reis vorig jaar geen last gehad van corruptie. ik reed met een oude Suzuki Swift met Nederlands kenteken. Eén politiecontrole in Voronezh, was gewoon toeval, en één keer moeten stoppen bij het checkpoint bij het binnenrijden van Noord-Ossetië.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door duikgek89 » ma 05 feb 2018, 23:21

Het schijnt dat de nieuwe politie nu ook het oude systeem kent.

Even opletten, het schijnt dat de snelheidslimiet bibeko verlaagd is van 60km/h naar 50km/h en dat men tegenwoordig vanaf 10km/h overschrijding moeilijk gaat doen en niet vanaf 20km/h overschrijding. Defacto zou de gangbare snelheid in de bebouwde kom dus van 80km/h naar 60km/h gezakt zijn (niet noodzakelijk slecht...)

Verder zou ik er niet al te bang voor zijn als je je een beetje gedraagt. Gebruik waze, het geeft niet alle checkpoints (op tijd) weer, maar wel enkele daarvan. Kom je op de grote weg ineens borden 90 - 70 - 50 tegen met als onderbord "DAI" dan hou je je beter precies aan de snelheid vanwege het aankomende checkpoint. Bij sommige kommen hangt bij binnenkomst een camera ik denk voor de snelheid maar ik ben niet zeker en als je de kom uit gaat vind je dan een politie hok. Indien je richting Rusland gaat via M1 - M2 moet je opletten is dit het geval in Kipti / Кіпті op de M1 net voor de afslag. Langs de M6 heb ik dergelijke ellende volgens mij ook gezien maar ik weet het even niet meer zeker, gewone politieposten zijn er zeker.

edit: Formulering laatste alinea was niet juist.
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 06 feb 2018, 8:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door Bongo » di 06 feb 2018, 8:22

Wij rijden met een Oekraïens kenteken, maar ik geloof niet dat de UA politie je eerder aanhoudt als buitenlander van als Oekraïner.
Verder klopt het wel wat Duikgek hierboven schrijft: de max. snelheid bibeko is omlaag gegaan en bij Checkpoints op de grote weg moet je ff gas terug nemen.
De Oekraïese M7 Kovel - Kiev is wel een ideale weg, 2-baans maar breed en over het algemeen niet heel druk verkeer en maar een paar dorpjes op de route, voor de rest kan je zo'n 120 blijven rijden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Kiev - omg. Nijmegen 29-30 apr

Bericht door duikgek89 » di 06 feb 2018, 8:44

Ik heb met buitenlands kenteken en Oekraïens kenteken gereden en had daarbij de indruk dat andere bestuurders met een buitenlander net een tikkeltje voorzichtiger zijn, veel merk je daar echter niet van.

Plaats reactie