[WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).

Moderator: Moderatoren

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Egbert » di 27 okt 2020, 22:06

:facepalm: fokking amateur hour. Ik weet niet wat voor opleiding je extra krijgt als echte vrachtwagenchauffeur (en je ziet vaak filmpjes dat ze dan nog niet met een auto om kunnen gaan), maar een paar basics zou voor die gast niet verkeerd zijn. Die slippers inderdaad, die strap wisselen op de vluchtstrook, dat olie wisselen, sowieso dat dat daar zo mag, maar een doosje wegwerphandschoenen is wel fijn als je zo aan je auto ligt te sleutelen, klaagt hij dat het filter er lastig af gaat en het nieuwe filter zet hij er met zijn strap effe lekker strak op, niet even het filter vullen voordat je het erop schroeft.

Pay peanuts, get monkeys.

Die 6.7 Powerstroke zal wel lekker gaan in zo'n tonka. 440 pk, 1250 Nm.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » za 31 okt 2020, 17:49

Hier eentje die er een sleeper achterop heeft gezet. Compleet met een generator en externe airconditioning, dan hoef je niet de hele zomer stationair te draaien, zo'n systeem heb je snel terugverdiend.

Link

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Wouter N14 » za 31 okt 2020, 18:13

Leuke wagen, maar hij vinkt zelf wel alle Amerikanen-clichés af zeg :pukey:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door waldo79 » za 31 okt 2020, 18:53

Beetje te als je het mij vraagt. Het brandstofverbruik zal ook niet veel gunstiger zijn dan van een vrachtwagen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » do 24 jun 2021, 13:12

Ik zag een bericht van Mark Knopfler over dat Britse muzikanten niet goed meer door de EU kunnen touren omdat het transport van hun gear voor concerten onder cabotage-regels vallen en ze dus niet meer dan 3 concerten per week kunnen doen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Palance » do 24 jun 2021, 13:20

Dat bericht heeft Marillion ook gedeeld. Daarnaast organiseert de band om de 2 jaar een lang weekend in Nederland (meestal Center Parcs Port Zélande), maar omdat ze het risico tegen covid-uitbraken in Nederland blijkbaar niet meer kunnen verzekeren gaat dat vooralsnog niet door. Wel in andere landen, dus daar is het blijkbaar geen issue.

Het statement dat Marillion heeft gepost over de Brexit-problemen en touren:
SPOILER: TOON

Five years to the day since the referendum vote on Brexit, today sees the launch of a new artist-led music industry campaign, #LetTheMusicMove, pushing for a reduction in the costs and red tape faced by UK musicians and UK music businesses when full-scale live touring of Europe resumes.
#LetTheMusicMove is urging the UK Government to act now to mitigate the slew of Brexit-related expenditure, restrictions and bureaucracy which is making EU touring unviable and threatens the future success of British music. More information can be found on the campaign website here, with artists being encouraged to sign up and show their support.
Currently, the UK is the second biggest exporter of music in the world, and Europe is our most important overseas market. In 2019, UK artists played almost four times as many shows across the EU than they did in North America*. These gigs and festival appearances sustained an estimated 33,000 British jobs. Their successful return is absolutely vital, not only for the performers and musicians involved, but for an entire ecosystem of live music industry workers and businesses. However, despite the Prime Minister’s promises to “fix” the multitude of problems resulting from the end to visa-free touring** significant uncertainties and barriers remain.
For instance, under new post-Brexit rules:
UK touring vehicles will be limited to only three stops in Europe before having to return home
UK musicians will require an onerous goods passport (a “carnet”) in order to tour Europe, including a bond for their instruments and equipment
Alongside the ongoing impacts of COVID-19, such additional costs and red tape will put future European touring in jeopardy - particularly for upcoming artists looking to build and expand their audiences. There is now a growing sense of urgency for the Government to act.
If you are in the UK and want to help, please write to your local MP. Thank you.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door waldo79 » do 24 jun 2021, 13:27

Fijn hè zo'n Brexit. Goede Britse export, zoals leuke muziek, wordt zo gedwarsboomd :shutup:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Wouter N14 » di 18 jan 2022, 9:06

Wat een incompetente bende is het soms ook :facepalm:
Een nieuwe regel van de Europese Unie heeft tot gevolg dat bij de Nederlandse grens iedere dag 307.000 kilo extra CO2 wordt uitgestoten, omdat truckers verplicht moeten stoppen om een nieuwe landcode in de tachograaf in te voeren. Vanaf 2 februari moeten alle trucks in heel de EU bij iedere grensovergang stoppen, de landcode veranderen en dan mogen ze pas doorrijden.

Er is één probleem waar de EU geen rekening mee heeft gehouden. In de tachograaf zit geen gps die de locatie registreert. Alleen tijd en snelheid worden bijgehouden. Gps komt pas bij de volgende generatie tachografen vanaf 2023.
AD.nl, 18-1-2022
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Palance » di 18 jan 2022, 9:09

Dat wordt lachen aan de grenzen als al het vrachtverkeer massaal moet invoegen van de parkeerplaatsen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Rogier » di 18 jan 2022, 9:39

Kan iemand mij uitleggen waarom die landcode noodzakelijk is, want anders moet de EU gewoon gelijke rust en rijtijden in alle EU landen gaan afdwingen.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Wouter N14 » di 18 jan 2022, 9:41

^^ Staat in het artikel:
Vanaf 2 februari wordt de tachograaf ook gebruikt om vast te leggen in welk land een chauffeur rijdt. Handhavers kunnen zo beter controleren of de truckers wel op de juiste manier worden beloond.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Palance » di 18 jan 2022, 11:27

Kan die tachograaf niet op GPS worden aangesloten?
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door mhkamp » di 18 jan 2022, 11:56

De huidige serie kan het niet. Sterker nog : mijn weekendrust moet ik handmatig invoeren omdat de tacho maar 24 uur registreerd. Hoe... ik weet het niet (staat op mijn pas vermeld??) maar menig chauffeur is in D, F en A al flink bekeurd omdat weekendrust niet goed aangegeven was.

Nee, chauffeur zijn is niet leuk meer...
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Egbert » di 18 jan 2022, 12:00

mhkamp schreef: di 18 jan 2022, 11:56 De huidige serie kan het niet. Sterker nog : mijn weekendrust moet ik handmatig invoeren omdat de tacho maar 24 uur registreerd.
:facepalm: Wat was er mis met tachoschijven bewaren. Misschien dat ze dat dan eens aanpakken.
Kun je niet zelf elke paar dagen een uitdraai van de tachograaf maken?

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door mhkamp » di 18 jan 2022, 12:39

^^ Wat er precies loos is weet ik niet. Maar dat er sinds de invoering in 2006 van de digitach het behoorlijk rommelt moge wel duidelijk zijn.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » wo 10 mei 2023, 21:57

Provincie Limburg schreef:Ex­tra be­vei­lig­de vracht­wa­gen­par­keer­plaat­sen ma­ken snel­weg en wij­ken vei­li­ger

Minister Mark Harbers van Infrastructuur en Waterstaat heeft op 8 mei de uitgebreide vrachtwagenparkeerplaats Truckstop Venlo geopend. De 165 extra beveiligde parkeerplaatsen met goede voorzieningen zijn nodig vanwege de groei van de logistiek- en transportsector.

Met de Europese investeringssubsidie CEF heeft het consortium Secure NL de extra parkeerplaatsen aan de James Cookweg in Venlo kunnen aanleggen. De in 2017 aangelegde Truckstop telde al 225 plaatsen. In juli 2020 zijn er ook 210 extra truckparkeerplaatsen aangelegd en in gebruik genomen op Maasvlakte Plaza Rotterdam.

Behoefte aan beveiligde truckparkeerplaatsen groot

Door toename van de export is er behoefte aan meer veilige, betrouwbare en betaalbare truckparkeerplaatsen met goede voorzieningen zoals een restaurant, douches en sport- en ontspanningsfaciliteiten. Daarnaast zijn de regels aangescherpt. Vrachtwagenchauffeurs zijn verplicht zich aan voorgeschreven rusttijden te houden. Dit is ter bescherming van de chauffeurs en de (verkeers-) veiligheid op de Europese wegen. Door te overnachten op beveiligde, goede verzorgde truckparkeerplaatsen gaan chauffeurs beter uitgerust de weg op en parkeren ze niet meer noodgedwongen (en illegaal) op vluchtstroken, op- en afritten, bedrijventerreinen of in woonwijken. De veiligheid op de weg en in de woonwijken neemt hierdoor toe en de maatschappelijke overlast zal aanzienlijk verminderen.

Secure NL

Binnen het Secure NL-project was voor een viertal vrachtwagenparkeerplaatsen in Nederland EU-subsidie toegekend. Truckstop Venlo en Maasvlakte Plaza waren er hier twee van. Het is nog steeds een wens om ook in Alblasserdam en Asten de vrachtwagenparkeerplaatsen uit te breiden.
In totaal dan 390 parkeerplaatsen voor vrachtwagens als ik het goed lees. Dat moet dan wel één van de grootste van Nederland zijn?

https://www.limburg.nl/actueel/nieuws/n ... eveiligde/

Afbeelding

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Durashift » wo 10 mei 2023, 22:16

Die in Duiven heeft er 200 (207 las ik elders). Alleen (dat wist ik niet) is een voertuig onder ADR reglement niet toegestaan. Want voor ADR parkeren heb je hogere veiligheidseisen, aldus de eigenaar van Parkeer Voorziening de Liemers. :s

https://www.truckparking-duiven.com/
(..)Voor ADR is geen plaats. Barten: ,,Hiervoor moet je aan veel extra eisen voldoen. Bijvoorbeeld het registreren van alle lading, extra bluswatervoorziening en een afgesloten rioleringssysteem. Veel extra investeringen waarvoor we niet hebben gekozen.” (..)
https://truckstar.nl/truckparking-duive ... g-poorten/

Ik vraag mij dan af of ze bij Venlo dan wel voor ADR gekozen hebben? Of mag die ladinggroep het dan toch maar langs de weg uitzoeken?
Wat natuurlijk moeilijker gemaakt wordt met allerhande parkeerverboden in en om Venlo, voor vrachtwagens.

Wat zijn de voorwaarden voor de subsidieverlening eigenlijk geweest? Kennelijk voor die van Duiven was het zorgen voor ADR parkeerplaatsen geen eis aan de kant van de EU. :down:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door keokiracer » do 11 mei 2023, 8:42

Maasvlakte Plaza heeft 569 parkeerplaatsen, dat is denk ik de grootste in Nederland.

Daar zijn overigens 87 parkeerplaatsen voor ADR-ladingen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Egbert » do 11 mei 2023, 9:41

Zo te zien staat "ADR parkeerplaats" gelijk aan "er moeten twee andere trucks tussen staan". Waarschijnlijk om eventuele brand of andere problemen te mitigeren.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door mhkamp » do 11 mei 2023, 16:05

Als ADR chauffeur is het veiliger om op de vluchtstrook te staan. :rooie:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » ma 18 sep 2023, 10:49

Gisteravond keek ik deze ZDF documentaire.

Het tekort aan vrachtwagenchauffeurs is groot. In het ene bedrijf is een groot aandeel 60+, bij een ander bedrijf komen bijna alle chauffeurs uit Uzbekistan. Ze krijgen eerst een jaar les in Duits, daarna opleiding in Duitsland om te trucken. Er stromen jaarlijks 30.000 chauffeurs uit terwijl er maar 15.000 beginnen.

Link

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door mhkamp » ma 18 sep 2023, 12:00

^^ Waar ligt dat aan?

1. Geen respect voor de chauffeur. Zijn / haar behoefte op een dixi (ja, er zijn nog steeds bedrijven!!)
2. Lange wachttijden.
3. Zoals vaker aangehaald : parkeerproblemen.
4. "Big Brother is watching". De boordcomputer is ook niet heilig. Chauffeurs kunnen soms niet eens naar hun (favoriete) restaurant gaan voor eten of douchen.
5. De tachograaf registreert elke minuut wat je doet. Een stok om mee te slaan voor de overheidsinstanties. Een overtreding in Noord-Zweden kan een duur grapje worden in Spanje. Bekeuringen staan soms niet in verhouding met de overtreding.
6. Sociaal aspect. Ik weet, je kiest er voor maar er wordt te weinig bijgestaan dat chauffeurs ook nog een gezin hebben.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » ma 18 sep 2023, 12:05

En een te laag salaris. In de video is een chauffeur van 69 die € 2600 bruto verdient. In de reacties wordt daar ook vaak op ingehaakt 'geen wonder dat er een tekort is als je zo slecht betaalt!'

€ 2600 is misschien nog niet zo slecht als je die leeftijd hebt en een allang afbetaald huis hebt. Maar als je nu begint met werken kan je daar gewoon niet van leven.

Later in de video is nog een chauffeur van supermarktketen Rewe die iets van € 3700 verdient als ik mij goed herinner.

Plus inderdaad die andere omstandigheden: 50-60 uur per week werken, amper thuis zijn, je gezin nooit zien. Ohja, en niet elk moment van de dag kunnen appen. Dat vinden jongeren van nu vaak niet aantrekkelijk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door boe! » ma 18 sep 2023, 12:59

Chris schreef: ma 18 sep 2023, 12:05€ 2600 is misschien nog niet zo slecht als je die leeftijd hebt en een allang afbetaald huis hebt. Maar als je nu begint met werken kan je daar gewoon niet van leven.
In Nederland houdt een werknemer 2200 euro netto per maand over. Dat is krap, maar niet onleefbaar.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76295
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Chris » ma 18 sep 2023, 13:08

In Duitsland zal het ongeveer € 2000 netto zijn.

Maar dat zijn lonen waar je 60 uur voor werkt, maar waar je nooit een huis van kan kopen, terwijl de huren steeds verder boven de 1000 euro per maand uitstijgen.

omNOMNOMNOM
stadsweg
Berichten: 465
Lid geworden op: wo 04 apr 2012, 14:10

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door omNOMNOMNOM » ma 18 sep 2023, 23:52

^^
Dat is triest genoeg een algemene ontwikkeling, niet specifiek voor vrachtwagenchauffeurs. Toen ik halverwege de jaren 90 op de basisschool zat had ik een klasgenoot waarvan de vader internationaal vrachtwagenchauffeur was en waarvan de moeder niet of nauwelijks werkte. Ondanks dat slaagde dat gezin erin rond te komen en zelfs in een koophuis te wonen. Dat geval stond niet op zichzelf, eenzelfde situatie bestond bij andere klasgenoten waarbij de vader een eenvoudige fabrieksarbeider of bouwvakker was.

Ik vraag me nu als dertiger af hoe de financiële druk zo enorm heeft kunnen toenemen. Praktisch al mijn vrienden zijn universitair geschoold maar ondanks dat kan geen enkel mij bekend koppel het zich veroorloven dat één van de twee partners thuisblijft. Leven (en wonen in het bijzonder) zijn gewoon te duur geworden, en al helemaal met kinderen.

Durashift
expressweg
Berichten: 2544
Lid geworden op: zo 04 feb 2018, 15:32

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Durashift » di 19 sep 2023, 6:42

Chris schreef: ma 18 sep 2023, 12:05 (..)

€ 2600 is misschien nog niet zo slecht als je die leeftijd hebt en een allang afbetaald huis hebt. Maar als je nu begint met werken kan je daar gewoon niet van leven.

(..)
Van welk bedrag kan je dan wel leven, als startende jongere?
Volgens mij zijn er toch diverse branches waar, in NL, lagere bedragen worden betaald. Startsalaris voor een openbaar vervoer bedrijf is zo;n 2350 euro, d8 ik.

Modaal salaris in NL is € 3.333,00 bruto per maand. Ik zou het knap vinden als een starter of young professional dit al in de eerste, fulltime, werkjaren verdiend. Ik heb dat maandbedrag nooit gehad, ook niet in de jaren 'op kantoor'.

de_Aristocraat
stadsweg
Berichten: 312
Lid geworden op: ma 24 okt 2011, 17:20
Contacteer:

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door de_Aristocraat » di 19 sep 2023, 10:35

Starters wonen tegenwoordig toch (weer) bij hun ouders, gezien het feit dat jongeren steeds ouder worden als ze voor het eerst op zichzelf gaan wonen?

Dan kan je er prima van leven. Het is uiteraard totaal onwenselijk, maar op dit soort manieren maskeert men de pijn steeds weer (en is de noodzaak voor de overheid om er iets aan te doen niet heel hoog).

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door boe! » di 19 sep 2023, 18:45

Durashift schreef: di 19 sep 2023, 6:42 Modaal salaris in NL is € 3.333,00 bruto per maand.
Nee, is intussen EUR 41.500 per jaar.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32135
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [WEGTRANSPORT] perikelen in het vrachtvervoer

Bericht door Coen Tunnel » di 19 sep 2023, 19:14

Durashift schreef: di 19 sep 2023, 6:42Modaal salaris in NL is € 3.333,00 bruto per maand. Ik zou het knap vinden als een starter of young professional dit al in de eerste, fulltime, werkjaren verdiend. Ik heb dat maandbedrag nooit gehad, ook niet in de jaren 'op kantoor'.
Bij mijn werkgever is ongeveer dat bedrag (iets meer) voor de passende salarisschaal het startsalaris voor een kantoorbaan op hbo/mbo+-niveau, en daar zitten genoeg starters en young professionals voor wie het de eerste serieuze baan is na hun opleiding. En het lijkt mij dat mijn werkgever niet de enige is die dit soort salarissen heeft.

Plaats reactie