Autosnelwegen.net
Moderator: Moderatoren
-
- Secretaris
Re: Autosnelwegen.net
Ik heb laatst nog wel gewoon een bestelling via de website van de Combikaart gekregen, dus de scripts zullen nog wel goed zijn.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x4 autosnelweg
Heb jij deze wel gehad (feb 2011) ? Ik kreeg wel een Bedankt Auto-reply.
From: Autosnelwegen.net [mailto:noreply@autosnelwegen.net]
Sent: Tuesday, February 15, 2011 21:14
To: Fokker, Peter A GSNL-PTI/RC
Subject: Bedankt voor uw reactie
.....
U heeft het volgende bericht gestuurd:
Onderwerp: A35 (vergeten of gemist) ?
Bericht:
Geen idee waarom deze borden missen. Google Maps is hier up-to-date.
N35 ri oost (quasi afrit 32) km 42,3
> Wierden, Rijssen, N350
^ Wierden-Noord, Almelo, Enschede, Deventer (A1)
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 2,,0,-3.83
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 51749&z=13
Almelo-West-N36 ri oost; km 43.5 (borden heb je)
Almelo-Zuid ri oost; km 47.7
> Almelo-Zuid, Ootmarsum, N349
^ Hengelo, Enschede, Deventer (A1)
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 61,,1,7.19
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 75,,0,3.77
A35 Afrit 32 ri west: km 42,7 (borden heb je)
From: Autosnelwegen.net [mailto:noreply@autosnelwegen.net]
Sent: Tuesday, February 15, 2011 21:14
To: Fokker, Peter A GSNL-PTI/RC
Subject: Bedankt voor uw reactie
.....
U heeft het volgende bericht gestuurd:
Onderwerp: A35 (vergeten of gemist) ?
Bericht:
Geen idee waarom deze borden missen. Google Maps is hier up-to-date.
N35 ri oost (quasi afrit 32) km 42,3
> Wierden, Rijssen, N350
^ Wierden-Noord, Almelo, Enschede, Deventer (A1)
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 2,,0,-3.83
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 51749&z=13
Almelo-West-N36 ri oost; km 43.5 (borden heb je)
Almelo-Zuid ri oost; km 47.7
> Almelo-Zuid, Ootmarsum, N349
^ Hengelo, Enschede, Deventer (A1)
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 61,,1,7.19
http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF ... 75,,0,3.77
A35 Afrit 32 ri west: km 42,7 (borden heb je)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- 4x5 autosnelweg
Bij deze dus 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- polderweggetje
Komt er misschien ook een update bij de A50 bij Eindhoven. De HM-waarden geven nog steeds de waarden van voor de verbouwing weer.
-
- 4x5 autosnelweg
Als iemand die gegevens voor mij heeft, zet ik ze er graag in.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Die zijn al een keer geplaatst op dit forum, maar ik heb geen zin om het hele A2-dossier door te lezen.
-
- 2x3 autosnelweg

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
-
- Wegnummerfotograaf
Palance, heb je mijn opmerkingen over de vzp's gezien? (Barriere en Ganzeveen)
Ik zag dat sommige vzp's op autosnelwegen.net nog een naam hebben, maar ter plaatse niet. Bijvoorbeeld Liesbos (A58). Soms is zo'n naam dan wel weer een straatnaam...
Ik zag dat sommige vzp's op autosnelwegen.net nog een naam hebben, maar ter plaatse niet. Bijvoorbeeld Liesbos (A58). Soms is zo'n naam dan wel weer een straatnaam...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Harry, heb jij al gezien dat dat dezelfde dag nog aangepast is?harry schreef:Palance, heb je mijn opmerkingen over de vzp's gezien? (Barriere en Ganzeveen)

Klopt, ik heb die namen van een kaart (weet even niet meer welke). Soms zie je zo'n naam wel terug op het tankstation zelf.Ik zag dat sommige vzp's op autosnelwegen.net nog een naam hebben, maar ter plaatse niet. Bijvoorbeeld Liesbos (A58). Soms is zo'n naam dan wel weer een straatnaam...
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- Wegnummerfotograaf
Nee.Palance schreef:Harry, heb jij al gezien

--Harry.
--Harry.
-
- Voorzitter
Esso en Shell hebben vaak wel de namen op het tankstation staan.Palance schreef:Klopt, ik heb die namen van een kaart (weet even niet meer welke). Soms zie je zo'n naam wel terug op het tankstation zelf.
-
- Wegnummerfotograaf

--Harry.
--Harry.
-
- Voorzitter

-
- Wegnummerfotograaf

Op tankstations op het OWN staat ook meestal de naam. Soms is dat gewoon de naam van de exploitant.
--Harry.
--Harry.
-
- Wegnummerfotograaf
Erwin, de vzp op de A15 heet Den Bout (niet De Bout).
Het adres klopt wel:

Het adres klopt wel:
Code: Selecteer alles
Den Bout 1
3371 GX Hardinxveld-Giessendam

--Harry.
--Harry.
-
- 2x4 autosnelweg
Nu nog de km waarden Li (west) op de A35. Was (deels) weggevallen kennelijk
Afrit 32 km 42,7 Li
Afrit 31 km 44,0 Li
Afrit 30 km 48,3 Li
En nog een Re richting Oost
km 42,3 Re
km 43,5 Re
km 47,7 Re
Afrit 32 km 42,7 Li
Afrit 31 km 44,0 Li
Afrit 30 km 48,3 Li
En nog een Re richting Oost
km 42,3 Re
km 43,5 Re
km 47,7 Re
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
- Voorzitter
Ter bevestiging van wat ik eerder al in een pb stuurde: A73 tussen KP Zaarderheiken en Maasbree heeft in beide richtingen Vmax 100 en niet 120.
Verder nog wat bevindingen van veldwerk in Luxemburg.
De tunnel in de Luxemburgse A7 heet niet Gousseler maar Gousselerbierg. Bij de A13 staat Hespérange vermeldt, dat moet Hesperange zijn, zonder accent aigu.
De E44 wordt niet duidelijk aangegeven tussen Bascharage en Longwy, maar doorgaand verkeer wordt middels de bebording over de Avenue de l'Europe gestuurd (Luxemburgse N31, Belgische N830). Wel meen ik me te herinneren dat vorig jaar nog in Rodange op de N5 een E44-bordje stond. Google Maps geeft voor de E44 echter de route over de Avenue de l'Europe aan. De route loopt op de borden vervolgens over de Franse D46b naar Longwy, maar andere bestemmingen zoals Reims staan ook op de N804 aangegeven, die bij de Belgische A28 uitkomt. Beide wegen komen uit op de Franse N52.
De situatie op de A4 bij Pontpierre is een beetje apart. De aansluiting bestaat uit twee delen, met de (op de borden naamloze) tankstations er tussenin. Wie bij Pontpierre de snelweg oprijdt of verlaat kan dus niet het tankstation gebruiken. Feitelijk zou dat weergegeven moeten worden als twee halve aansluitingen, met daartussen de tankstations. De afrit vanuit het zuiden komt bovendien niet rechtstreeks op de N13 uit, maar met een vreemde constructie waarbij je met een viaduct over de N13 gaat kom je eerst op de CR169 (die zou dus, zeker vanuit het zuiden, ook vermeld moeten worden). Indirect is de N13 dan wel te bereiken. Situatieschets:

In het rood de autosnelweg, in het zwart het OWN en in het blauw de twee VZP's. Ik weet niet of de weg (de Rue d'Europe) die tussen het einde van de autosnelwegstatus van de zuidelijke afrit en de CR169 loopt nog (administratief) een CR-nummer heeft. Mij zou het niks verbazen als dit stukje formeel ook nog ergens een wegnummer heeft, al duikt het niet op in het pdf'je op jouw site. Volgens deze kaart is het formeel de N4, al heb ik dat niet op de bordjes gezien (maar dat hoeft niks te zeggen over het formele wegnummer, dit stukje N4 zou dan erg kort zijn). Deze kaart is al wel wat ouder, maar staat nog steeds op een website van de Luxemburgse overheid. De kaart is van januari 2002, het pdf-document dat op jouw site staat is daar ook te vinden, maar is (net als op jouw site) met de tekst uit 1995. Toen was bv. ook geen B4 vastgelegd.
De situatie met de B4 in Hollerich is trouwens helemaal complex. Daar heeft elke verbindingsweg in de vork van Hollerich zijn eigen B4x-nummer. Hoe dat precies zit is ook op bovengenoemde kaart te zien. Naast de gewone B4 zijn er dus ook nog een B4a (de noordbaan van de vork van Hollerich), B4b, B4c en B4d (allemaal verbindingswegen tussen de B4 en B4a). Er staan meer interessante zaken op die kaart, merk bv. op dat de N10 bij Echternach formeel onderbroken is. Idem dito voor de CR232 in Kirchberg. De N16a is ook een leuke: die is maar een paar meter lang, het is een weg die vanaf een kruispunt gelijk op een brug komt, en die brug ligt op de grens bij Mondorf-les-Bains/Mondorff. Gelijk daarna begint de Franse D1 (die al op Luxemburgs grondgebied op het kruispunt staat aangegeven).
Nog meer E-nummering: De E421 staat vermeld als lopend over de N7, B7 en A7 (en dat klopt, de weg loopt vervolgens dood in Luxemburg-stad), maar het stukje E421 van de rotonde bij Wemperhaardt tot de grens met België is misschien enkele tientallen meters, maar wel de N12 en niet de N7. De E29 loopt ook over de A7 (tussen de N11 en de A1 bij Jonction Grunewald). De E-nummers verschijnen in Luxemburg-stad ook op de meest vreemde plaatsen en kunnen dan gezien worden als indirecte verwijzingen, die er echter net zo uitzien als directe verwijzingen.
Nog een toevoeging bij de namen van N-wegen: de N15 heeft langs de route meerdere borden met de naam "Route du Genêt". Genêt is de Franse benaming voor de brem.
Verder nog wat bevindingen van veldwerk in Luxemburg.

De tunnel in de Luxemburgse A7 heet niet Gousseler maar Gousselerbierg. Bij de A13 staat Hespérange vermeldt, dat moet Hesperange zijn, zonder accent aigu.
De E44 wordt niet duidelijk aangegeven tussen Bascharage en Longwy, maar doorgaand verkeer wordt middels de bebording over de Avenue de l'Europe gestuurd (Luxemburgse N31, Belgische N830). Wel meen ik me te herinneren dat vorig jaar nog in Rodange op de N5 een E44-bordje stond. Google Maps geeft voor de E44 echter de route over de Avenue de l'Europe aan. De route loopt op de borden vervolgens over de Franse D46b naar Longwy, maar andere bestemmingen zoals Reims staan ook op de N804 aangegeven, die bij de Belgische A28 uitkomt. Beide wegen komen uit op de Franse N52.
De situatie op de A4 bij Pontpierre is een beetje apart. De aansluiting bestaat uit twee delen, met de (op de borden naamloze) tankstations er tussenin. Wie bij Pontpierre de snelweg oprijdt of verlaat kan dus niet het tankstation gebruiken. Feitelijk zou dat weergegeven moeten worden als twee halve aansluitingen, met daartussen de tankstations. De afrit vanuit het zuiden komt bovendien niet rechtstreeks op de N13 uit, maar met een vreemde constructie waarbij je met een viaduct over de N13 gaat kom je eerst op de CR169 (die zou dus, zeker vanuit het zuiden, ook vermeld moeten worden). Indirect is de N13 dan wel te bereiken. Situatieschets:

In het rood de autosnelweg, in het zwart het OWN en in het blauw de twee VZP's. Ik weet niet of de weg (de Rue d'Europe) die tussen het einde van de autosnelwegstatus van de zuidelijke afrit en de CR169 loopt nog (administratief) een CR-nummer heeft. Mij zou het niks verbazen als dit stukje formeel ook nog ergens een wegnummer heeft, al duikt het niet op in het pdf'je op jouw site. Volgens deze kaart is het formeel de N4, al heb ik dat niet op de bordjes gezien (maar dat hoeft niks te zeggen over het formele wegnummer, dit stukje N4 zou dan erg kort zijn). Deze kaart is al wel wat ouder, maar staat nog steeds op een website van de Luxemburgse overheid. De kaart is van januari 2002, het pdf-document dat op jouw site staat is daar ook te vinden, maar is (net als op jouw site) met de tekst uit 1995. Toen was bv. ook geen B4 vastgelegd.
De situatie met de B4 in Hollerich is trouwens helemaal complex. Daar heeft elke verbindingsweg in de vork van Hollerich zijn eigen B4x-nummer. Hoe dat precies zit is ook op bovengenoemde kaart te zien. Naast de gewone B4 zijn er dus ook nog een B4a (de noordbaan van de vork van Hollerich), B4b, B4c en B4d (allemaal verbindingswegen tussen de B4 en B4a). Er staan meer interessante zaken op die kaart, merk bv. op dat de N10 bij Echternach formeel onderbroken is. Idem dito voor de CR232 in Kirchberg. De N16a is ook een leuke: die is maar een paar meter lang, het is een weg die vanaf een kruispunt gelijk op een brug komt, en die brug ligt op de grens bij Mondorf-les-Bains/Mondorff. Gelijk daarna begint de Franse D1 (die al op Luxemburgs grondgebied op het kruispunt staat aangegeven).
Nog meer E-nummering: De E421 staat vermeld als lopend over de N7, B7 en A7 (en dat klopt, de weg loopt vervolgens dood in Luxemburg-stad), maar het stukje E421 van de rotonde bij Wemperhaardt tot de grens met België is misschien enkele tientallen meters, maar wel de N12 en niet de N7. De E29 loopt ook over de A7 (tussen de N11 en de A1 bij Jonction Grunewald). De E-nummers verschijnen in Luxemburg-stad ook op de meest vreemde plaatsen en kunnen dan gezien worden als indirecte verwijzingen, die er echter net zo uitzien als directe verwijzingen.
Nog een toevoeging bij de namen van N-wegen: de N15 heeft langs de route meerdere borden met de naam "Route du Genêt". Genêt is de Franse benaming voor de brem.
-
- Wegnummerfotograaf
Interessant. Ook op mijn Luxemburgse site (http://home.wxs.nl/~fluks4/lu/) probeer ik de puzzels op te lossen.Coen Tunnel schreef:Verder nog wat bevindingen van veldwerk in Luxemburg.
De B4a t/m B4d heb ik bijvoorbeeld allemaal afgelopen.

Ook daar heb ik al eens een wandeling gemaakt.Coen Tunnel schreef:De N16a is ook een leuke: die is maar een paar meter lang, het is een weg die vanaf een kruispunt gelijk op een brug komt, en die brug ligt op de grens bij Mondorf-les-Bains/Mondorff. Gelijk daarna begint de Franse D1 (die al op Luxemburgs grondgebied op het kruispunt staat aangegeven).

Dat geldt trouwens ook voor N-nummers en CR-nummers. Dat maakt het soms erg verwarrend om te bepalen waar een weg nou precies loopt...Coen Tunnel schreef:De E-nummers verschijnen in Luxemburg-stad ook op de meest vreemde plaatsen en kunnen dan gezien worden als indirecte verwijzingen, die er echter net zo uitzien als directe verwijzingen.
--Harry.
--Harry.
-
- Voorzitter
Daar had je zeker ongeveer een kwartier voor nodig?harry schreef:Interessant. Ook op mijn Luxemburgse site (http://home.wxs.nl/~fluks4/lu/) probeer ik de puzzels op te lossen.Coen Tunnel schreef:Verder nog wat bevindingen van veldwerk in Luxemburg.
De B4a t/m B4d heb ik bijvoorbeeld allemaal afgelopen.

Op die foto staat het gehele voetpad langs de N16a. De wat roze woning staat al in Frankrijk (en ik zie een wegweizer - Mondorf-France moet natuurlijk Mondorff-France zijn).Ook daar heb ik al eens een wandeling gemaakt.
Soms wel, soms niet. Maar ik ben er toch vrij zeker van dat de E421 niet over de Rue de Glacis loopt, met z'n haarspeldbocht.Dat geldt trouwens ook voor N-nummers en CR-nummers. Dat maakt het soms erg verwarrend om te bepalen waar een weg nou precies loopt...

-
- Wegnummerfotograaf
vzp's aan de A1:
't Lonnekermeer heet Het Lonnekermeer
Veelsveld heet Het Veelsveld
Beide volgens de borden op de A1.
't Lonnekermeer heet Het Lonnekermeer
Veelsveld heet Het Veelsveld
Beide volgens de borden op de A1.
--Harry.
--Harry.
-
- Wegnummerfotograaf
En nog eentje: Zeijerveen (A28) schijnt met een y te zijn:

--Harry.
--Harry.
-
- Voorzitter

-
- 2x5 autosnelweg

-
- 4x5 autosnelweg
Vroeger werd de 'y' vaker gebruikt als weergave voor de 'ij'. Dit is al weer jaren geleden in onbruik geraakt. Harry weet vast meer, als spellingsdeskundige hier 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- Wegnummerfotograaf

Maar inderdaad:

--Harry.
--Harry.
-
- autoweg
Tegenwoordig wordt de Y ook weer vaker gebruikt in internationale context, al heb ik zo'n vermoeden dat dat hier niet de reden is. Ruud van Nistelrooij heet tegenwoordig bijvoorbeeld Ruud van Nistelrooy en Dirk Kuijt heet Dirk Kuyt.
-
- Wegnummerfotograaf

Aan de andere kant ken ik een Duitser die de Nederlandse ij dan weer veel mooier vindt dan de y.

--Harry.
--Harry.
-
- 4x5 autosnelweg
Tja de 'y' is de 'Griekse' y en de 'ij' is de 'Nederlandse' 'ij'. Zo heb ik dat nog op school geleerd ooit. Afijn ik heb liever een gebakken 'ei', maar dat spreekt voor zich... 

Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 2x5 autosnelweg
Harrij!Vinny schreef:Vroeger werd de 'y' vaker gebruikt als weergave voor de 'ij'. Dit is al weer jaren geleden in onbruik geraakt. Harry weet vast meer, als spellingsdeskundige hier
-
- Wegnummerfotograaf
OK 

--Harry.
--Harry.