[N351] Oosterwolde - Urk
Moderator: Moderatoren
-
- Secretaris
Re: [N351] Oosterwolde - Urk
De ene keer dat ik er langs ben gereden, verbaasde ik me erover dat ik niet bibeko reed. Gezien de nabijheid van de huizen op de hoofdrijbaan vind ik het wel te rechtvaardigen qua wegbeeld.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- 2x2 autosnelweg
Fase 2 gaat weldra beginnen. Halverwege/eind deze maand zal het project wel zo'n beetje klaar zijn.Chris schreef: ↑wo 03 nov 2021, 12:34 De Stentor: Najaarswerkzaamheden in de Kop van Overijssel: onder meer N351 bij Kuinre eindelijk op de schop
van 1-11 tot 9-12 wordt fase 1 uitgevoerd. Van 9-12 tot 13-12 wordt fase 2 uitgevoerd.
In de eerste fase wordt de N351 ingericht als een weg binnen de bebouwde kom - de maximale snelheid gaat omlaag van 80 naar 50 kilometer per uur. Dat moet zowel de veiligheid ten goede komen als de geluidsoverlast verminderen.
In fase twee krijgt de rotonde vlak voor de grens met Flevoland een make-over. Fietsers krijgen voorrang en door middel van zogeheten middengeleiders moet het verkeer vertraagd worden.
De provincie verwacht dat de werkzaamheden zo’n twee maanden duren. Eén opvallende uitzondering: de weersomstandigheden rondom de feestdagen zijn niet ideaal voor het aanbrengen van kleurcoating tussen rijbanen en op fietsbaden. Dat onderdeel is daarom uitgesteld tot voorjaar 2022.
(...)
https://www.overijssel.nl/onderwerpen/v ... ep-kuinre/
-
- 2x2 autosnelweg
Kuinre
Op een paar allerlaatste puntjes op de "i" na zijn de wegenwerken op de N351 bij Kuinre inmiddels afgerond. Gisteren ben ik er een kijkje gaan nemen en heb ik de nodige foto's genomen (90). Die zijn te vinden in het album:
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 0298296296
Mijn voettochtje aan de noordkant begonnen en in zuidelijke richting naar Flevoland gelopen.

Zie de spoiler voor een samenvatting:
Op een paar allerlaatste puntjes op de "i" na zijn de wegenwerken op de N351 bij Kuinre inmiddels afgerond. Gisteren ben ik er een kijkje gaan nemen en heb ik de nodige foto's genomen (90). Die zijn te vinden in het album:

Mijn voettochtje aan de noordkant begonnen en in zuidelijke richting naar Flevoland gelopen.

Zie de spoiler voor een samenvatting:

- SPOILER: TOON
Laatst gewijzigd door GuteFahrt op vr 22 apr 2022, 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- autoweg
Er zijn zo te zien steeds meer gemeenten die graag de bebouwde kom opheffen. Kuinre is er schijnbaar één van...
-
- Wegnummerfotograaf

(Kuinre is geen gemeente, maar soit.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
-
- Moderator
Er hebben een paar bordenboerbonzen buikpijn van het lachen. Zij bepalen het verkeerskundige landschap en ze verdienen er goud geld mee 

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- 2x3 autosnelweg
Aan de ene kant is het niet zo gek om dat bebouwde komplaatje op de komborden te zetten. Het staat ook op de grensborden.
Maar bij langere plaatsnamen wordt het wel een lelijke bordindeling.
-
- 2x5 autosnelweg
Mooie platen weer Gutefahrt!
Leuk dat je een oud hectometerpaaltje hebt gevonden. Die zie je ook niet veel meer.
En heel fijn dat we tegenwoordig in Nederland ook gewoon bruin gebruiken voor toeristisch/recreatieve doelen. Is een stuk herkenbaarder zo.
Leuk dat je een oud hectometerpaaltje hebt gevonden. Die zie je ook niet veel meer.
En heel fijn dat we tegenwoordig in Nederland ook gewoon bruin gebruiken voor toeristisch/recreatieve doelen. Is een stuk herkenbaarder zo.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- Moderator
Dit is ook wel apart. Als ik het goed zie staat deze nog na de kruising met de Hopweg, terwijl de Hopweg in Flevoland ligt, de provinciegrens ligt op de duiker / nieuwe komgrens van Kuinre. Die fietsbrug ernaast is nog van de provincie Flevoland.
-
- 2x2 autosnelweg

@ mavas: daar ben ik het mee eens.

-
- 2x2 autosnelweg
Het idee is aardig. De uitvoering is om te huilen en degene die dit zo ontwerpen heeft, heeft geen enkel gevoel voor vormgeving.Jackbauer1350 schreef: ↑vr 22 apr 2022, 21:59 Aan de ene kant is het niet zo gek om dat bebouwde komplaatje op de komborden te zetten. Het staat ook op de grensborden.
Als dit is wat we met zijn allen willen, laat zoiets dan fatsoenlijk vormgegeven en juridisch vastgelegd worden door het rijk.
-
- Secretaris
Je bent van harte welkom in Drenthe om een keur aan gestanste, meer en minder reflecterende hectometerbordjes te bewonderen.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
-
- Moderator
De Michiel de Ruyterbrug en het gemeentelijke deel van de N351 op Urk.
Kennelijk wordt piepschuim gebruikt.

Kennelijk wordt piepschuim gebruikt.

-
- expressweg
Logisch ook, want hier lag een oude weg en als je de boel gaat ophogen met 2 meter, dan verzakt de boel binnen enkele alsnog met tientallen centimeters. Mooi voorbeeld is de N710 over de Hanzelijn bij Swifterbant. Hier is de N710 in 2009 \ 2010 over het oude trace over de Hanzelijn geleidt (5 meter verhoogd). Binnen enkele maanden na de opening was de boel met 30 - 40 centimeter al verzakt.
-
- 2x2 autosnelweg
In opdracht van de provincie Fryslân wordt de komende tijd gewerkt aan de N351 tussen Wolvega en Slijkenburg. Er worden verschillende fietsoversteken aangelegd en de weginrichting wordt aangepast. De weg is ter plaatse dicht van 2 oktober t/m 10 december.
Een beschrijving van de uit te voeren werkzaamheden:
https://www.fryslan.frl/n351
Een beschrijving van de uit te voeren werkzaamheden:
https://www.fryslan.frl/n351