[N351] Oosterwolde - Urk
Moderator: Moderatoren
-
- Wegnummerfotograaf
Re: [N351] Oosterwolde - Urk

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Secretaris
Je hebt gelijk, ik ging uit van een bibeko-situatie, terwijl dat inderdaad niet zo was.Coen Tunnel schreef: ↑vr 07 aug 2020, 17:49Huh? Waar dan? Ik zou eerder zeggen dat er een stukje is waar je 80 mag rijden. Nijeberkoop heeft blauw-op-witte gehuchtborden, geen komborden en is dus geen bebouwde kom. Die blauw-op-witte gehuchtborden leggen geen snelheidsbeperking op.

Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- Voorzitter
-
- Moderator
Provincie Flevoland schreef:Onderhoud Espelerweg N351
In 2021 gaat Provincie Flevoland onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan de Espelerweg N351. Het traject waar gewerkt wordt, loopt vanaf de kruising Hannie Schaftweg tot de rotonde Banterweg. De planning staat nog niet vast. Tijdens de werkzaamheden wordt het verkeer omgeleid.
Onderhoudswerkzaamheden
De bestaande asfaltlaag van de rijbaan voldoet niet meer en wordt vervangen. Daarnaast wordt de verkeersveiligheid van de weg verbeterd. Door het verbreden van de weg en het aanbrengen van sleuven aan de randen (kantverruwing) die de automobilist waarschuwen indien hij/zij te dicht aan de zijkant rijdt. Ook worden er glasbollen aan beide zijden van de weg aangebracht. Glasbollen zijn reflecterende bollen die langs de weg staan en ervoor zorgen dat de weggebruiker de lijnen van de weg in het donker beter kan volgen.
Inloopavond
Donderdag 17 september 2020 organiseert de provincie een inloopavond over de werkzaamheden. Tussen 17.00 uur en 19.00 uur bent u van harte welkom. Medewerkers van provincie en gemeente zijn aanwezig en beantwoorden uw vragen. Locatie; De Ducdalf Westerrand 38, 8311 AN Espel.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind het een verwarrend ding geworden: Ik kwam vorige week vanuit de richting van De Hoeve. Dan staat er niet zo’n mooie voorwegwijzer, het eerste dat je ziet is de wegwijzers dat je linksaf moet naar Wolvega. Er staat wel een rotondebord, maar eigenlijk is het geen rotonde, want je ziet ter plekke dat je niet gewoon rond kunt gaan. Het is dan heel verleidelijk om meteen linksaf te slaan, maar dan ga je spookrijden.
Je moet dus naar rechts, de ‘kluif’ volgen, maar je weet niet tot hoever die doorloopt. Daar waar je 2x linksaf moet om uiteindelijk richting Wolvega te rijden staat geen, vanuit deze richting, zichtbare wegwijzer richting Wolvega waar je kunt ‘keren’.
Ik vind het dus een gedrocht.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 4x5 autosnelweg
Dat kan toch gewoon met adequate bewegwijzering worden opgelost?
Persoonlijk vind ik die ovaalvormige verkeerspleintjes wel fijn, in Friesland zijn er behoorlijk wat van. Is comfortabeler rijden dan een rotonde.
Persoonlijk vind ik die ovaalvormige verkeerspleintjes wel fijn, in Friesland zijn er behoorlijk wat van. Is comfortabeler rijden dan een rotonde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vind ze geen van beide fijn 

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- 2x5 autosnelweg
Ik reed hier vrijdag langs.GuteFahrt schreef: ↑vr 29 mei 2020, 14:43De ovonde is inmiddels klaar en vrijgegeven voor het verkeer (waarschijnlijk gisteren): https://stellingwerf.nl/artikel/1106040 ... liger.html
Nu volgt in juni de aanleg van een bypass bij een rotonde in Wolvega.
En ik vroeg me af of je nog ergens 100 mag op de N351? Tussen de A32 en Wolvega was het toch altijd 100?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer
-
- verkeersader

-
- 2x5 autosnelweg
Oosterwolde bedoel ik ja
Ok, fijn dat dat stuk nog 100 is.

Ok, fijn dat dat stuk nog 100 is.

Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
-
- 2x5 autosnelweg
Het viel me op dat voor de rotonde geen enkele bewegwijzering staat, als je vanaf de A32 aan komt rijden. Ik had dat hier wel verwacht, zeker met die bypass die er nu is.
Ik zie op Streetview dat in de oude situatie er ook geen bewegwijzering stond, maar dat was iets minder erg want op de rotonde staan nog handwegwijzers en je komt hoe dan ook op de rotonde uit. In de nieuwe situatie word je automatisch de bypass op geleid, dus je hebt geen idee waar die bypass heen leidt.
Nog een puntje over de N351. Vanaf Oosterwolde gezien richting de A32 staat er geen enkel ander doel aangegeven dan Wolvega. Pas als je op de rotonde bij Wolvega zelf bent, wordt Kuinre aangegeven.
Dat kent toch niemand?!

Zou dit niet-aanduiden van Emmeloord weer de angst zijn van "sluipverkeer"?
Laatst gewijzigd door mavas op ma 09 nov 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2x5 autosnelweg

-
- expressweg

-
- Wegnummerfotograaf
Ja, het is een lijdensweg.

--Harry.
--Harry.
-
- 2x5 autosnelweg
Naar Steenwijk? Via Steenwijk is langer in afstand EN langer in reistijd!
Route naar A1 knp Muiderberg:

-
- dorpsstraat
Emmeloord stond vroeger al wel aangegeven vanaf Wolvega op de N351. Volgens mij staat Emmeloord nog wel aangegeven op de A32. In de loop van de tijd is Emmeloord vervangen door Kuinre.mavas schreef: ↑ma 09 nov 2020, 9:04Het viel me op dat voor de rotonde geen enkele bewegwijzering staat, als je vanaf de A32 aan komt rijden. Ik had dat hier wel verwacht, zeker met die bypass die er nu is.
Ik zie op Streetview dat in de oude situatie er ook geen bewegwijzering stond, maar dat was iets minder erg want op de rotonde staan nog handwegwijzers en je komt hoe dan ook op de rotonde uit. In de nieuwe situatie word je automatisch de bypass op geleid, dus je hebt geen idee waar die bypass heen leidt.
Nog een puntje over de N351. Vanaf Oosterwolde gezien richting de A32 staat er geen enkel ander doel aangegeven dan Wolvega. Pas als je op de rotonde bij Wolvega zelf bent, wordt Kuinre aangegeven.
Dat kent toch niemand?!Ik had hier wel een Emmeloord verwacht, dat veel en veel groter is als Kuinre, en best wel bekend is in tegenstelling tot Kuinre en dus echt richtinggevend is. Als ik vrienden of familie vraag over Kuinre of Emmeloord zal het grootste deel nog nooit van Kuinre hebben gehoord, wel Emmeloord.
Zou dit niet-aanduiden van Emmeloord weer de angst zijn van "sluipverkeer"?
Halverwege tussen Wolvega en Kuinre wordt Emmeloord wel weer aangegeven.
Laatst gewijzigd door Drenthe op ma 09 nov 2020, 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
-
- 2x5 autosnelweg
Zo te zien dus weer onnodig geschrap in doelen.
-
- 4x5 autosnelweg
Oh maar dat is niets nieuws hoor: in Friesland is men al een tijdje aan het schrappen in richtinggevende steden. Die worden niet meer aangegeven op kleine binnenwegen. 

-
- 2x2 autosnelweg
Ik had het verhaal van Emmeloord op de bewegwijzering op de N351 en/of het ontbreken daarvan even gemist. 't Is wel opmerkelijk en inconsequent. Vooral omdat het inderdaad op de A32 staat aangegeven bij afslag Wolvega. Dat is overigens nog geen NBA.
https://goo.gl/maps/2dMfZ59db5Zs6sc89
^'Afslag' Oldetrijne/Sonnega. Functie "terug in de tijd" geeft daarover uitsluitsel.
De eerste handwijzer waar Emmeloord vermeld staat:
https://goo.gl/maps/iTziZNeejFExAJ1S8
^t.h.v. Kerkeweg Nijetrijne. Vervolgens vanaf 'afslag' Scherpenzeel wel continu.
Uiteindelijk heb je hierin gelijk. Maar een kanttekening, men heeft ook tussen Wolvega en Kuinre Emmeloord al van het bord gehaald:
https://goo.gl/maps/2dMfZ59db5Zs6sc89
^'Afslag' Oldetrijne/Sonnega. Functie "terug in de tijd" geeft daarover uitsluitsel.
De eerste handwijzer waar Emmeloord vermeld staat:
https://goo.gl/maps/iTziZNeejFExAJ1S8
^t.h.v. Kerkeweg Nijetrijne. Vervolgens vanaf 'afslag' Scherpenzeel wel continu.
-
- 2x2 autosnelweg
Wolvega
Wat foto's van de N351 bij Wolvega (19 stuks, gisteren genomen):
https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 7884805288
Op de kaart, met de locaties genummerd:

Zie de spoiler voor een samenvatting:
https://stellingwerf.nl/artikel/1147090 ... maweg.html
Wat foto's van de N351 bij Wolvega (19 stuks, gisteren genomen):

Op de kaart, met de locaties genummerd:

Zie de spoiler voor een samenvatting:

- SPOILER: TOON
https://stellingwerf.nl/artikel/1147090 ... maweg.html
-
- 4x5 autosnelweg
https://live.staticflickr.com/65535/508 ... 8d66_b.jpg
Het wegnummer staat gecentreerd. Dat is bijzonder, want volgens mij stond (en staat) het altijd uitgelijnd.
Het wegnummer staat gecentreerd. Dat is bijzonder, want volgens mij stond (en staat) het altijd uitgelijnd.
-
- Wegnummerfotograaf
Daar zijn nog wel meer gevallen van bekend. Ik herinner me handwijzers op het eind van de N240.
Kennelijk was dat korte tijd de norm.
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg
Spooronderdoorgang Wolvega
Ik heb vorige week ook nog wat foto's gemaakt rondom de spooronderdoorgang. 36 foto's toegevoegd aan bestaand album:
Een paar plaatjes met toelichting in de spoiler:
Ik heb vorige week ook nog wat foto's gemaakt rondom de spooronderdoorgang. 36 foto's toegevoegd aan bestaand album:

Een paar plaatjes met toelichting in de spoiler:

-
- 2x2 autosnelweg

-
- Wegnummerfotograaf
Volgens mij kun je perfect zien wat er op de rotonde rijdt waar je voorrang aan moet verlenen. Meer hoef je niet te kunnen zien.Schelpenpaadje schreef: ↑wo 20 jan 2021, 11:47 het overzicht bij de rotonde is door de verdiepte ligging dramatisch.
--Harry.
--Harry.
-
- 2x2 autosnelweg

-
- 2x2 autosnelweg
Wolvega-West
Tot slot nog een paar plaatjes (14) aan de westkant van Wolvega toegevoegd:
Zie de spoiler voor een toelichting bij enkele beelden.
Tot slot nog een paar plaatjes (14) aan de westkant van Wolvega toegevoegd:

Zie de spoiler voor een toelichting bij enkele beelden.

-
- 2x5 autosnelweg
Zoals ik al eerder constateerde is het met de bewegwijzering maar een rommeltje. Ik hoop dat dat nog eens goedkomt.
-
- Moderator
De Stentor: Najaarswerkzaamheden in de Kop van Overijssel: onder meer N351 bij Kuinre eindelijk op de schop
van 1-11 tot 9-12 wordt fase 1 uitgevoerd. Van 9-12 tot 13-12 wordt fase 2 uitgevoerd.
In de eerste fase wordt de N351 ingericht als een weg binnen de bebouwde kom - de maximale snelheid gaat omlaag van 80 naar 50 kilometer per uur. Dat moet zowel de veiligheid ten goede komen als de geluidsoverlast verminderen.
In fase twee krijgt de rotonde vlak voor de grens met Flevoland een make-over. Fietsers krijgen voorrang en door middel van zogeheten middengeleiders moet het verkeer vertraagd worden.
De provincie verwacht dat de werkzaamheden zo’n twee maanden duren. Eén opvallende uitzondering: de weersomstandigheden rondom de feestdagen zijn niet ideaal voor het aanbrengen van kleurcoating tussen rijbanen en op fietsbaden. Dat onderdeel is daarom uitgesteld tot voorjaar 2022.
De N351 komt bij Kuinre dus toch binnen de bebouwde kom te liggen, ondanks dat het fysiek gezien een weg buiten de bebouwde kom is (afscheiding parallelweg, geen ontsluiting van woningen op de weg, open veld aan de westkant).
van 1-11 tot 9-12 wordt fase 1 uitgevoerd. Van 9-12 tot 13-12 wordt fase 2 uitgevoerd.
In de eerste fase wordt de N351 ingericht als een weg binnen de bebouwde kom - de maximale snelheid gaat omlaag van 80 naar 50 kilometer per uur. Dat moet zowel de veiligheid ten goede komen als de geluidsoverlast verminderen.
In fase twee krijgt de rotonde vlak voor de grens met Flevoland een make-over. Fietsers krijgen voorrang en door middel van zogeheten middengeleiders moet het verkeer vertraagd worden.
De provincie verwacht dat de werkzaamheden zo’n twee maanden duren. Eén opvallende uitzondering: de weersomstandigheden rondom de feestdagen zijn niet ideaal voor het aanbrengen van kleurcoating tussen rijbanen en op fietsbaden. Dat onderdeel is daarom uitgesteld tot voorjaar 2022.
De N351 komt bij Kuinre dus toch binnen de bebouwde kom te liggen, ondanks dat het fysiek gezien een weg buiten de bebouwde kom is (afscheiding parallelweg, geen ontsluiting van woningen op de weg, open veld aan de westkant).