[A035] Almelo - Enschede

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Bobbje
polderweggetje

Re: [A035] Almelo - Enschede

Bericht door Bobbje » wo 09 dec 2020, 8:27

^^
Hopelijk kiezen ze wel voor een variant wat echt helpt en voorbereid is voor 3 baans van Buren tot Hengelo-Zuid.
Wel opvallend dat de andere kant op niet wordt meegenomen terwijl het in de avondspits daar ook altijd vaststaat.
Het mooiste zou gewoon 2x3 zijn van Buren tot Hengelo-Zuid.

boriq
zandpaadje

Bericht door boriq » wo 03 feb 2021, 13:11

Ik kon zo geen topic voor de N035 Enschede - Gronau vinden, dus maar even hier;

Eergisteren heeft de Enschedese gemeenteraad ingestemd met de aanvraag vanuit B&W voor budget van de mobiliteitsprojecten 2021. Een van de onderwerp die hieronder valt is de aansluiting van de Oostweg op de N035, "Oostweg, aantrekkelijker maken oostelijke ontsluiting" met als samenvatting bij dit onderdeel:
"Conform de mobiliteitsvisie zijn we eind 2020 gestart met de studie naar de bereikbaarheid van de oostkant van de stad en Glanerbrug. Dit onderzoek richt zich op een betere ontsluiting van deze gebieden naar de N35/A35 en Enschede zuid als ontlasting van de Singel en de Zuiderval. Daarna moet er budget zijn voor de realisering van projecten."
Voor dit onderdeel wordt in 2021 en 2022 €4.750.000 uitgetrokken, het is mij alleen nog niet duidelijk of en zo ja welke maatregelen hiermee worden gefinancierd, aangezien het onderzoek nog niet afgerond is.

Sibren
stadsweg

Bericht door Sibren » wo 31 mar 2021, 11:52

Ik weet niet of dit al eerder is opgemerkt, maar ik bekeek vandaag het begin van hoofdrijbaan van de A35 bij aansluiting Wierden. Apart dat die zo lomp begint, je zou verwachten dat de linker rijstrook geleidelijk aan wordt ingeleid met een wigvormig gedeelte. Zoals het er nu bij ligt zou je denken dat het een voorbereiding is op een doortrekking van de 2x2, maar in 14 jaar is er weinig veranderd. Ook als het asfalt zo abrupt begint, zou je in de markering een meer geleidelijke overgang verwachten dan dit.

Afbeelding

Jeff
autoweg

Bericht door Jeff » wo 31 mar 2021, 12:52

Zonder weinig meerkosten, kan de A35 al zo'n 400 a 500 meter eerder beginnen (met 2+1). Zat stukjes A in NL die een vrij lange aanloper hebben met 1 rijstrook.