(enkel de A88 ontbreekt nog op deze kaart, 'Alicorne' baat deze weg uit)
Moderator: Moderatoren
Het netwerk in Frankrijk is bijna compleet, dacht ik zo. Ook zijn de intensiteiten in Frankrijk laag, waardoor een autosnelweg niet altijd noodzakelijk is.vynkce schreef:Nog even meegeven dat er sinds het jaar 2000 ongeveer 1718km snelweg bijgekomen is in Frankrijk. Topjaren waren 2001, 2005 en 2010 waar er telkens meer dan 200km bijkwamen. Zwakste jaar is voorlopig 2011 met slechts 22km, hoewel het jaar nog niet zo lang bezig is zal hier niet zoveel meer bijkomen. 2011 wordt gevolgd door 2006 waar toch nog 73km nieuwe snelweg erbij kwamen. Gemiddeld was dit dus een dikke 143km per jaar.
De komende jaren zal het aantal nieuwe snelwegkilometers flink wat lager liggen. Buiten de werken aan de A714 en de A89 tussen Balbigny en Lyon is er niet veel vooruitgang. Uitkijken is het wel naar de A304 richting België, waarvan de werken kortelings langzaam zouden moeten beginnen. Uitzicht op een start van veel andere grote projecten is er voorlopig nog niet...
Stuk voor stuk routes waaraan ook wordt gewerkt, zij het vrij langzaam en in eerste instantie als expresweg (waarbij de optie is opengelaten om hem later in concessie te geven)Chris schreef:Er ontbreken m.i. twee oost-westroutes door Midden-Frankrijk, namelijk een A85 van Vierzon naar Dijon en een snelweg vanaf de A83 bij Poitiers naar de A40 bij Mâcon. Ook een rechtstreekse verbinding tussen Lyon en Toulouse is m.i. gewenst. De A7-A9 is al overbelast.
Op de hectometerbordjes wel, maar op de meeste borden nog niet. Waarneming medio augustus dit jaar.paolie schreef:Omgenummerd tot A34
Toen je dit bericht plaatste heb ik gelijk op de wegenwiki gekeken, maar die afbeelding niet gevonden. Ook vandaag nog eens gekeken, maar nog steeds die afbeelding niet kunnen vinden. Waar staat deze dan?vynkce schreef:Ik heb de SVG-kaart ge-update die voor Frankrijk gebruikt wordt op de Wegenwiki.
http://users.fulladsl.be/spb10258/FR_A34.svg
Misschien dat ik mij niet helemaal juist heb uitgedrukt. Ik heb de kaart die daar gebruikt wordt weliswaar een update gegeven, maar ik heb nergens op de wegenwiki kaarten vervangen omdat ik niet weet hoe dit in zijn werk gaat... Via de link kan dus wel de aangepaste kaart binnengehaald worden, maar verder is daar nog niks mee gebeurd.mavas schreef:Toen je dit bericht plaatste heb ik gelijk op de wegenwiki gekeken, maar die afbeelding niet gevonden. Ook vandaag nog eens gekeken, maar nog steeds die afbeelding niet kunnen vinden. Waar staat deze dan?vynkce schreef:Ik heb de SVG-kaart ge-update die voor Frankrijk gebruikt wordt op de Wegenwiki.
http://users.fulladsl.be/spb10258/FR_A34.svg
Kaartje was al een tijdje klaar, maar door problemen met mijn webruimte kreeg/krijg ik niks meer online. Toch een poging gedaan via picasaweb dan maar... Kaartje geeft het voltooide netwerk weer van zo goed als alle bestaande, geplande en in aanleg zijnde snel- en expreswegen. Verwacht niet dat dit voor 2025-2030 werkelijkheid is. (de A400 autoroute de Chablais ontbreekt voorlopig)vynkce schreef:Ik kan eentje maken, maar het is zeer moeilijk om uitspraken te doen over jaartallen wanneer deze routes allemaal voltooid zullen zijn.