Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.
Moderator: Moderatoren
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door boe! » wo 11 aug 2021, 19:25
Ik kan over het kruispunt in Plasmolen niets vinden, maar het project zelf is behoorlijk vertraagd. Onderstaand bericht is van 5 augustus jl.
In de laatste nieuwsbrief schreven we dat we voor de zomer wilden starten met de aanbesteding. Om deze procedure te starten willen we zekerheid hebben dat de juiste vergunningen verleend zijn en de toezegging dat benodigde gronden aangekocht kunnen worden. Helaas zijn nog niet alle vergunningen verleend.
Verder zijn nog niet alle gronden, die nodig zijn voor de aanleg van de weg, verworven. Omdat we nog niet met zekerheid kunnen zeggen wanneer we deze gronden in eigendom hebben, wordt de aanbestedingsprocedure niet voor de zomer gestart. We verwachten dat de bouwwerkzaamheden dit jaar niet meer van start gaan. Zodra er meer duidelijk is, brengen we u op de hoogte.
https://www.facebook.com/N271Plasmolen/
-
GuteFahrt
- 2x2 autosnelweg
Bericht
door GuteFahrt » wo 15 jun 2022, 0:05
Het ziet er naar uit dat Well er nog wel een rotonde bij krijgt. Vermoedelijk de T-kruising Moleneind/N271 - Wezerweg.
https://www.1limburg.nl/nieuws/1766297/ ... e-weg-well
-
eersteopel
- polderweggetje
Bericht
door eersteopel » di 14 feb 2023, 21:57
Vanaf eind deze maand gaat de N271 bij Plasmolen voor langere tijd dicht. Zie onderstaande bericht van de Gelderlander.
*Knip!* Het is niet toegestaan om artikelen van commerciële media integraal over te nemen.
Vorige week reed ik daar (toevallig) omdat elders op mijn woon-, werkroute er op een bepaalde kruising verkeershinder was, dus vandaar dat ik een andere route gekozen had.
Op een groot bord stond dat de N271 dicht is tot 27 april bij Plasmolen, maar dat strookt niet met bovenstaande stukje of hij gaat daarna na Plasmolen dicht.
Ik ben erg benieuwd hoe het gedurende die 2 maanden gaat als er een ongeluk/file/wegafsluiting na ernstig ongeluk op de A73 is. Normaal rijdt ik dan binnendoor van Heumen naar Gennep waar ik werk, maar dat kan dan een tijdje niet. Of het zin heeft om via Groesbeek naar Gennep te rijden is de vraag. Dan moet je denk ik uiteindelijk ook een stukje door Duitsland.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » wo 15 feb 2023, 0:29
Edit: Bekijk het ff!
Laatst gewijzigd door duikgek89 op wo 15 feb 2023, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Durashift
- autoweg
Bericht
door Durashift » wo 15 feb 2023, 0:43
Edit: ow, ik zie dat jij al gereageerd hebt:
Ik heb zelf de ervaring met de Groesbeekseweg in Mook, dan is het in Groesbeek vrij eenvoudig om rechtsaf de Bredeweg op te rijden. Zit je al in de goede richting.
Via Molenhoek vind ik maar krap, zo door die woonwijk en die drempels.
eersteopel schreef: ↑di 14 feb 2023, 21:57
Vanaf eind deze maand gaat de N271 bij Plasmolen voor langere tijd dicht. (..)
Of het zin heeft om via Groesbeek naar Gennep te rijden is de vraag. Dan moet je denk ik uiteindelijk ook een stukje door Duitsland.
Nee, dat hoeft niet. Je rijdt na Groesbeek precies langs/over de grens richting Milsbeek.
Je kiest Groesbeek > Breedeweg en dan volg je Milsbeek. Nadat je van de 'berg/heuvel' af bent ga je linksaf de Ringbaan op en daarna rechtsaf de Horsestraat afrijden en dan kom je in Gennep, bij de Hubo, uit. Is op de grens met Ottersum.
Details van de werkzaamheden:
https://www.limburg.nl/onderwerpen/verk ... -milsbeek/
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » wo 15 feb 2023, 6:35
Durashift schreef: ↑wo 15 feb 2023, 0:43
Edit: ow, ik zie dat jij al gereageerd hebt:
Ik heb zelf de ervaring met de Groesbeekseweg in Mook, dan is het in Groesbeek vrij eenvoudig om rechtsaf de Bredeweg op te rijden. Zit je al in de goede richting.
Via Molenhoek vind ik maar krap, zo door die woonwijk en die drempels.
Via Mook is voor sommigen misschien iets fijner rijden, maar het zijn extra kilometers en tijdswinst levert het niet op. Beide wegen komen in Groesbeek naast elkaar het bos uit.
-
eersteopel
- polderweggetje
Bericht
door eersteopel » wo 15 feb 2023, 19:45
Om te beginnen mijn excuses. Ik had niet in de gaten dat het hier niet toegestaan is een bericht van commerciële media te quoten. Van andere fora waar ik kom ben ik gewend dat men graag ziet dat je de bron deelt. Zo leer ik nog eens wat!
Waar ik exact woon doet er voor het verhaal niet toe. Als er file op de A73 staat neem ik de afslag 3 Malden, Mook, Groesbeek, Heumen, Overasselt en of ik dan uit de richting van Nijmegen (of verder vanaf een aansluitende weg) of uit de richting van Venlo kom maakt niet uit. Bij Mook de Dolfijn weet ik (volgens mij, dit is bij Clevers op het terrein toch zo een beetje?) maar het probleem is dat vanaf daar ongeveer (Plasmolen) de weg 2 maanden dicht gaat. Er staan wel ANWB borden, maar dan moet je met de pont (betalen dus!) naar Cuijk over.
En erg vroeg ben ik niet. Ik begin 08.30u op het werk dus dan zit je wel vol in de spits.
En mocht het zo ver komen, de laatste tijd valt het me heel erg mee met de drukte trouwens, dan kan ik altijd de (gele) omleidingsborden of ANWB borden volgen. In Gennep uit komen zal ik uiteindelijk altijd.
En als ik het echt niet weet kan ik altijd Google Maps aanzetten!
-
waldo79
- 4x3 autosnelweg
Bericht
door waldo79 » wo 15 feb 2023, 20:17
Het is geen punt om de kop van een krantenartikel te citeren, maar het hele artikel kopiëren is een inbreuk op het intellectueel eigendom van de uitgever.
Terug naar de N271

-
eersteopel
- polderweggetje
Bericht
door eersteopel » wo 15 feb 2023, 20:31
waldo79 schreef: ↑wo 15 feb 2023, 20:17
Het is geen punt om de kop van een krantenartikel te citeren, maar het hele artikel kopiëren is een inbreuk op het intellectueel eigendom van de uitgever.
Terug naar de N271
Begrijp ik het goed dat een link naar de webpagina plaatsen dan wel had gemogen? Of alleen de kop van het betreffende artikel?
Overigens moet ik niet zo panisch doen over de vraag 'waar woon je precies'. Ik kom uit de richting van Balgoij, Wijchen, Grave, Nederasselt, Overasselt, Heumen. Of ik dan in een van deze dorpen woon en welke dan eventueel exact laat ik graag in het midden. Ik kan natuurlijk ook al vanuit Oss komen en deze weg door bepaalde redenen kiezen, denk aan een dagelijks drukke A50 of iets dergelijks.
-
duikgek89
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door duikgek89 » wo 15 feb 2023, 20:59
Van/naar waar ik opgegroeid ben nam ik afslag 3 de snelweg op/af van/naar huis; ik ken die regio, en alle routes en wegen die ik noemde, behoorlijk goed en wilde je als voormalig local oprecht wat zinnige alternatieven aandragen.
Maar als het zo moet, ga lekker op dezelfde plekken als al de rest in de file in je eigen sop gaar koken.
de pont (betalen dus!) naar Cuijk over.
Geen van mijn voorstellen gaat via een pont.
-
Rein
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Rein » wo 15 feb 2023, 21:37
eersteopel schreef: ↑wo 15 feb 2023, 20:31
Begrijp ik het goed dat een link naar de webpagina plaatsen dan wel had gemogen?
Negen van de tien keer is het artikel in een lokale of regionale krant dat op dit soort werkzaamheden betrekking heeft, gebaseerd op een persbericht van RWS, provincie of gemeente. Door even te googlen kom je dat vrij snel tegen en kan je het bericht van die overheidsinstantie integraal plaatsen, want dat is wel toegestaan.
eersteopel schreef: ↑wo 15 feb 2023, 19:45
En als ik het echt niet weet kan ik altijd Google Maps aanzetten!
Behalve als ik naar de supermarkt om de hoek ga, heb ik altijd Waze aan staan als ik in de auto rij. Niet omdat ik de weg niet zou weten, maar uitsluitend om tijdig gewaarschuwd te zijn voor flitsers dan wel tijdig omgeleid te worden in geval van file/werkzaamheden etc. Overigens wel zonder mondelinge aanwijzingen, want die vind ik bloedirritant.
-
eersteopel
- polderweggetje
Bericht
door eersteopel » wo 15 feb 2023, 21:43
duikgek89 schreef: ↑wo 15 feb 2023, 20:59
Van/naar waar ik opgegroeid ben nam ik afslag 3 de snelweg op/af van/naar huis; ik ken die regio, en alle routes en wegen die ik noemde, behoorlijk goed en wilde je als voormalig local oprecht wat zinnige alternatieven aandragen.
Maar als het zo moet, ga lekker op dezelfde plekken als al de rest in de file in je eigen sop gaar koken.
de pont (betalen dus!) naar Cuijk over.
Geen van mijn voorstellen gaat via een pont.
Geen van uw voorstellen gaat inderdaad via een pont. Maar dit viel me laatst op een ANWB bord op.
Voor wat betreft mijn eerdere reactie ben ik er daarna (ruim voor uw bovenstaande post) op teruggekomen dat ik niet zo panisch moest zijn dat er om een woonplaats gevraagd wordt. Ik heb toen gezegd uit welke hoek ik kom waarbij mogelijk één van de genoemde plaatsen mijn vertrekplaats is.
Door omstandigheden (denk aan bepaald werk etc.) kan niet iedereen even open zijn als die zou willen.
Weet dat ik uw berichten zeker in het achterhoofd houdt als er weer eens file op de A73 staat.
Ik ben bijvoorbeeld ooit één keer eerder bij Cuijk eraf gegaan maar toen had ik niet het industrieterrein naar Oeffelt gepakt, maar het centrum in. Een eind langs het water gereden volgens mij etc. Dat kan dus sneller begrijp ik uit uw post!
-
Durashift
- autoweg
Bericht
door Durashift » do 16 feb 2023, 22:44

Bij Cuijk eraf, via Vianen naar Haps en dan weer naar Oeffelt.. kan óók
duikgek89 schreef:Edit: Bekijk het ff!
Waar had jij nou last van?

-
Snelwegfreak
- Hoofdmoderator
Bericht
door Snelwegfreak » vr 17 feb 2023, 8:36
eersteopel schreef: ↑wo 15 feb 2023, 20:31
Begrijp ik het goed dat een link naar de webpagina plaatsen dan wel had gemogen? Of alleen de kop van het betreffende artikel?
Het is niet toegestaan om artikelen van commerciële media integraal over te nemen, oftewel: in zijn geheel. Als je de kop met een selectie of quote(s) pakt inclusief de bronvermelding, is er niets aan de hand

Enne gojje mins blieft altied leave.
-
Rein
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Rein » vr 24 feb 2023, 18:46
-
eersteopel
- polderweggetje
Bericht
door eersteopel » wo 15 mar 2023, 20:11
eersteopel schreef: ↑di 14 feb 2023, 21:57
Vanaf eind deze maand gaat de N271 bij Plasmolen voor langere tijd dicht. Zie onderstaande bericht van de Gelderlander.
*Knip!* Het is niet toegestaan om artikelen van commerciële media integraal over te nemen.
Vorige week reed ik daar (toevallig) omdat elders op mijn woon-, werkroute er op een bepaalde kruising verkeershinder was, dus vandaar dat ik een andere route gekozen had.
Op een groot bord stond dat de N271 dicht is tot 27 april bij Plasmolen, maar dat strookt niet met bovenstaande stukje of hij gaat daarna na Plasmolen dicht.
Ik ben erg benieuwd hoe het gedurende die 2 maanden gaat als er een ongeluk/file/wegafsluiting na ernstig ongeluk op de A73 is. Normaal rijdt ik dan binnendoor van Heumen naar Gennep waar ik werk, maar dat kan dan een tijdje niet. Of het zin heeft om via Groesbeek naar Gennep te rijden is de vraag. Dan moet je denk ik uiteindelijk ook een stukje door Duitsland.
En gisteren was het exact een maand later raak. 30 minuten vertraging op de A73 voor Haps door een ongeval. Helaas was ik te vroeg, of de verkeersinformatie te laat. In ieder geval zat ik al op afrit 3 Heumen richting Gennep. Uiteindelijk tussen Heumen en Cuijk Google Maps aangezet omdat ik geen zin had dat half uur uit te zitten. Wat mij toen verbaasde was dat deze via afrit Cuijk ging, maar daarna
niet via de industrieterreinen (de Beijerd en 't Riet) over bijvoorbeeld de Cranenburghshekken, Beerseweg, van Galenweg, de Hork (zoals de straten daar heten). Google Maps leidde mij over de Beersebaan en daarna over de Maasboulevard naar Oeffelt. Oké, de v-max van 30 km./h op de Maasboulevard was harder dan dat ik in de file reed maar schijnbaar kijkt Google Maps naar de kortste route en niet de snelste. Dat idee had ik tenminste wel. Of is dat een instelling binnen Google Maps die ik kan veranderen? Dat kon ik in ieder geval in de file niet zo gauw vinden gisteren. Ik gebruik Google Maps niet heel veel dus ben ook met de instellingen weinig bekend.
Was het industrieterrein overigens ook een groot deel 30-weg geweest? Dat idee heb ik op Google Maps namelijk niet!
-
Durashift
- autoweg
Bericht
door Durashift » wo 15 mar 2023, 23:15
^^de keuzes van Google Maps vind ik soms ook ondoorgrondelijk. Naar mijn idee wordt er wel met snelheidszones gerekend, mits die goed verwerkt staan natuurlijk. Bepaalde straten worden soms ook niet geadviseerd, bijvoorbeeld als daar een school aan gevestigd zit.
Ik reed enkele jaren geleden veelal via de Beersebaan, bij de rotonde rechtsaf het centrum in, de Zwaanstraat (langs de Aldi) en verder zuidwaarts door de Jan van Cuijckstraat. Linksaf bij Het Zand en dan zo bij de Danone fabriek weer rechtsaf én dan rotonde linksaf en de weg naar Oeffelt vervolgen.