Ik was daar in 2013 in de buurt op vakantie maar toen was die tunnel afgesloten, omdat de brug werd gerenoveerd. Aan de andere kant ben ik nog over de boog van de tunnelmond met de mountainbike geredenmhkamp schreef:Straßentunnel Hirschborn/Neckar

Moderator: Moderatoren
Ik was daar in 2013 in de buurt op vakantie maar toen was die tunnel afgesloten, omdat de brug werd gerenoveerd. Aan de andere kant ben ik nog over de boog van de tunnelmond met de mountainbike geredenmhkamp schreef:Straßentunnel Hirschborn/Neckar
Van het "Veghelse" model staan er ook een aantal op de Westelijke Randweg in Geleen.boe! schreef: ↑di 25 feb 2020, 11:15 Het is een adviessnelheid. Vergelijkbare systemen zijn er in Nederland o.a. in Veghel op de N279 en Amersfoort heeft er ook een.
Heel interessant. Ik kan mij helemaal niet herinneren dat er nog A en E nummers samen werden bewegwijzerd, ik dacht dat de E nummers meteen verdwenen als er A nummers werden toegevoegd.
Dat herinner ik mij van de A46 bij Wuppertal, ik denk zelfs tot in de jaren 90 stonden daar zulke onderbroken kaders. Ik begrijp dat niet echt - als je dan de moeite neemt om die toe te voegen kun je toch net zo goed het nummer meteen aangeven? Maar het was volgens mij wel uitzonderlijk en ik wist niet dat dit op de A3 ook voorkwam.Je ziet op sommige borden mooi de lege kaders met onderbroken randen die waren gereserveerd om die A-nummers in te gaan plaatsen. Dat waren borden uit de jaren kort voor de invoering in 1974; het was echter niet zo dat die na 1974 in no time waren bestickerd.
Dat viel mij ook op, ook die komma achter Neuß (1:34) is heel bijzonder.
Is dat nog wel zo? Als ik de luchtfoto's op Google Maps bekijk is alle verlichting in de middenberm (ook de lijnverlichting) daar verdwenen. Waarschijnlijk bij de laatste werkzaamheden weggehaald.
Dat had ik ook verwacht, zeker in dit soort gevallen waar het E-nummer buiten het hoofdpaneel stond. Als gezegd, ik heb het zelf, nadat ik halverwege de jaren ‘80 naar bewegwijzering begon te kijken, ook niet echt meer gezien.
Wij reden meestal Linksrheinisch en daar kwam het zo hier en daar ook voor. Vooral op het stuk Bingen-Alzey-Ludwigshafen, als ik me goed herinner. Dit is voor flinke stukken begin jaren ‘70 geopend, dus je kunt uittellen dat veel bewegwijzering van toen er tot rond 1990 heeft gestaan. Zelfde voor de A46 bij Wuppertal. Ik houd het er altijd maar op dat toen duidelijk was dat er A-nummers aan gingen komen, maar dat een en ander nog verder moest worden uitgewerkt. Dus direct een nummer aangeven (en eventueel afplakken tot invoering) zal geen optie zijn geweest. Vervolgens was de periode 1975-1985 natuurlijk een periode van economische teruggang, dus even het geld op tafel leggen om die kaders even snel in te vullen was moeilijk. Bermborden bijwerken zal nog zijn gegaan, maar klussen aan lichtbakken aan portalen is nu eenmaal bewerkelijker.Dat herinner ik mij van de A46 bij Wuppertal, ik denk zelfs tot in de jaren 90 stonden daar zulke onderbroken kaders. Ik begrijp dat niet echt - als je dan de moeite neemt om die toe te voegen kun je toch net zo goed het nummer meteen aangeven? Maar het was volgens mij wel uitzonderlijk en ik wist niet dat dit op de A3 ook voorkwam.
Oh, dan is dat recent geweest. Vorig jaar was het er nog.