Afgelopen vrijdag ben ik op dit knooppunt een aantal foto's gaan maken (voor mijn site). Men was er op dat moment bezig met het aanbrengen van markeringen op de nieuwe verbindingslus. Na het maken van de foto's stond de bewoonster van een aan de werf grenzend huis in haar tuin de werf te aanschouwen. Ik heb even met haar gesproken; ze was niet bepaald opgetogen over de werken.
De werf begon op nog geen twee meter van haar huis!

hock: Het stukje tuin ertussen was gedeeltelijk vernield. Ze klaagde over hoe weinig ze geïnformeerd werd over de werken, maar ze wist me wel te vertellen dat er een definitieve weg vlak langs haar huis zal lopen (ik vermoed een aansluiting van de R22 op het knooppunt). Haar huis in de Machelenstraat (Diegem) staat er sinds de jaren 1950, en zij woonde er al vijf jaar. Toen ze dit huis kocht, wist zij niets van de toekomstplannen i.v.m. de heraanleg van het knooppunt.
Zicht op de Brusselse ring richting Viaduct van Vilvoorde.
Het einde van de A1; Brussel in de verte. De weg met de geel-wit gespoten jerseys is de nieuwe verbindingslus, met een brug voor werfverkeer eroverheen gebouwd.
Op het ongebruikte deel van de E19-A1 werd het asfalt van de rijbaan naar Antwerpen al opgebroken. Op de rijbaan richting Brussel (links) is nog te zien waarvoor dit asfalt ruim dertig jaar heeft gediend: testsite voor wegmarkeringen.
Viaduct in de verbinding Brussel (A1) > Viaduct van Vilvoorde (R0).
De scherpe bocht in de nieuwe verbindingslus.
Het einde van de A1, met de R22 op de achtergrond. Die laatste zal binnenkort overbrugd worden door de HSL.
De A1 in de richting van Antwerpen. De laatste meters van de autosnelweg zijn al volledig opgebroken.