Km357 schreef:
Ik kan prima zonder al dat gesmart en constant overal online en ik zal dat nog lang blijven kunnen ook. En kennelijk is de meerderheid van de bevolking nog altijd zo ook.
Wacht even, als 58% van de bevolking in het algemeen over een GSM beschikt en 44% specifiek over een smaphone, dan lijkt mij toch dat grofweg 80% een smartphonegebruiker is. Toch een redelijke meerderheid.
Tommy schreef:Ik ben bijna 33 jaar en werk ruim 10 jaar als IT'er (programmeur). Ik bel en sms met een
Nokia C1-02. Heb geen smartphone. Ik heb enkel een LinkedIn profiel, maar geen Facebook, Twitter, ... account. En als ik zo rond mij kijk (collega's IT'ers), dan ben ik absoluut niet de enige. Trouwens op die manier wandel ik zeer gelukkig door het leven. Ik ben daar niet snel van plan verandering in te brengen. O ja. Een tablet is er wel in huis en gaat eigenlijk enkel uit de kast voor onderweg bij vliegtuigreizen.
Als de spoorwegen een app'ke maken voor biljetjes, geen enkel probleem. Maar als dat het énige wordt. Hmm, jammer!
Het lijkt bijna een generatiekloof, ik ben 26 jaar en beschik over een Facebook, WhatsApp, FB-Messenger, Google LinkedIn, Pinterest, Google+, YouTube, Instagram, PSN, Snapchat, TripAdvisor, CityMapper, FriendFinder en Blogger-profiel. Ik maak van bijna al deze diensten dagelijks gebruik. Daarnaast heb ik mijn Moto G ook nodig om mijn 4 mailaccounts te kunnen opvolgen, 3 van van het werk en eentje privé. Die privé bestaat trouwens uit 3 gesynchroniseerde adressen, m'n Gmail, Hotmail en Edumail.
Zonder m'n Smartphone zou ik de afspraken op het werk niet kunnen opvolgen, Google Now vertelt de chaoot in mij tot op de seconde waar ik zou moeten zijn.
Verder lees ik er ook de krant, magazines en interessante sites op, gebruik ik het als GPS, als mijn dagelijkse bron van muziek (Bluetooth in wagen, bij het sporten...) en kijk ik op dode momenten al eens naar Netflix.
Verder post ik ermee op mijn sociale profielen en volg ik er verschillende. Ook dit forum volg ik via m'n Moto G.
Het enige dat ik er nooit mee doe, is gamen. Daar heb ik andere apparatuur voor.
Sinds dat de NMBS haar reistijden en vervoersinfo bruikbaar heeft gemaakt voor derden, is Citymapper mijn infobron voor alle OV in België.