- SPOILER: TOON
De Belgische spoorwegen - NMBS
Moderator: Moderatoren
-
- verkeersader
Re: De Belgische spoorwegen - NMBS
Ik heb geen idee waar dit anders zou horen...
Discussieren is de kunst van het weglaten.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- 2x4 autosnelweg
België heeft het dichtste spoorwegnet ter wereld.
Misschien was het de bedoeling om dat feit door middel van deze kaart duidelijk te maken?
Misschien was het de bedoeling om dat feit door middel van deze kaart duidelijk te maken?
-
- verkeersader
Meer dat ik nergens een schematische kaart kon vinden en er dus zelf maar een getekend heb.
-
- Voorzitter
-
- verkeersader
Je hebt ook die van de NMBS zelf alleen daar kan ik ook niet zoveel mee
-
- 2x4 autosnelweg
In Sint-Truiden hebben ze deze borden geplaatst, het lijkt een combinatie van de oude lichtbakken en de nieuwe borden:Vinny schreef: ↑di 04 jan 2022, 16:20In Wallonië zijn ze de draad kwijt geraakt na de regionalisering van de infrastructuur en volgens sommige ambtenaren de oude standaard niet meer gerespecteerd hoefde te worden. Als de NMBS nu weer een huisstijl doorvoert hoop ik wel dat ze het ook uitrollen in Wallonië en Brussel. Een stukje eenduidigheid is fijn voor de reizigerSondermaut schreef: ↑di 04 jan 2022, 9:15 Voornamelijk in Wallonië schijnen de stationsborden nogal een ratjetoe aan stijlen te hebben. Zie ook het Bordjestopic op OV in Nederland: https://ovinnederland.nl/viewtopic.php? ... &start=300![]()

-
- 2x4 autosnelweg
Nadat eerder eind 2015 de elektrificatie werd opgeleverd van de spoorlijn Herentals - Mol, volgde in juni 2021 het gedeelte tussen Mol en Hamont. In maart 2022 werd ook de spoorverbinding Bilzen - Genk Goederen onder bovenleiding gebracht. Gisteren (4 juli) werd als voorlopig laatste in Limburg en de Kempen ook de elektrificatie van het gedeelte tussen Hasselt en Mol opgeleverd. Het aantal spoorlijnen waar nog met dieseltractie wordt gereden slinkt daarmee verder. De bekendste zijn vooralsnog Gent - Eeklo, Gent - Ronse, Gent - Geraardsbergen en Charleroi - Couvin.