Ik vond het geweldig, zowel de reis zelf en het 2 dagen offline zijn, als de totale afwezigheid van stress, spanning, wachten en vliegangst.
Maar ik kan me voorstellen dat alleen al de dreiging van mogelijke zeeziekte al een absolute no-go betekent, zoals Chris ook al aangaf.
Overigens ook erg leuk om ter plekke met je Nederlandse kenteken rond te rijden. Dat valt uiteraard nogal op daar.
Sowieso hebben we heel weinig niet-Faeröerse kentekenplaten gespot. In 10 dagen tijd 1 Belg, 1 Duitse camper, een Oekraïner (opvallend) en een handvol Denen.
Toen we de auto eens parkeerden in Tórshavn, werden we bij het uitstappen meteen enthousiast begroet door een mevrouw vanuit haar huis. Ze had ooit een half jaar in Amsterdam gestudeerd, en was nog altijd he-le-maal weg van Nederland en Nederlanders, en op ons kenteken sloeg ze dienovereenkomstig aan bij het herkennen ervan.
Even later zaten we in haar traditionele Faröerse woning aan een
drekkamunn, een soort lokale high tea variant. Leuke gesprek gehad, zelfs het taboe-onderwerp 'griendenjacht' kwam nog voorbij. Een kennismaking met de couleur locale die we zonder de boot niet hadden meegemaakt