Als het inderdaad zo'n 9 jaar sneller gaat dan kan ik mij enige jaloezie ook wel voorstellenFrits schreef:Ik chat met een Duitser en die is vooral verbaasd over de snelheid waarmee het gaat.Wouter N14 schreef:Hoe wordt er eigenlijk in Duitsland aangekeken tegen dit soort Nederlandse prestaties?
[A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Moderator: Moderatoren
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23013
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
En het grappige is dat die Duitsers enorm grote (brede) asfaltsets hebben. De 'Dikke Bertha' is wel eens naar de A1 (tussen 't Gooi en Muiderberg) gereden om daar asfalt te draaien.Frits schreef:Ik chat met een Duitser en die is vooral verbaasd over de snelheid waarmee het gaat.Wouter N14 schreef:Hoe wordt er eigenlijk in Duitsland aangekeken tegen dit soort Nederlandse prestaties?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Rogier
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5553
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
In Duitsland wordt op zich wel snel gewerkt. Echter men werkt vaak maar op 1 plek, terwijl in Nederland vaak meerdere ploegen ingezet worden.
Bij Amersfoort (en vorige tussen Utrecht en Amersfoort) werden er 2 asfaltploegen ingezet. Dan kun je inderdaad de bovenste 2 lagen in 5 werknachten erin hebben.
Bij Amersfoort (en vorige tussen Utrecht en Amersfoort) werden er 2 asfaltploegen ingezet. Dan kun je inderdaad de bovenste 2 lagen in 5 werknachten erin hebben.
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
In Nederland gaan we steeds meer naar 'kort maar hevig' om de overlast voor de omgeving te beperken. Zo was er laatst op de A7 een werkvak van 14km lengte. Er zijn weekenden dat er 15 frezen worden ingezet op één locatie. Die grote heftige klussen, daar zijn we in nederland best goed in.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
sirdanilot
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5457
- Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
- Locatie: Leiden
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Ik kom niet zo vaak op dat stuk A28 (behalve op weg naar een oom maar die woont dusdanig ver dat we de deur daar ook niet plat lopen), en ik verbaas me erover dat dit nu al af is ! Ik dacht, dat gaat nog wel even duren. 
-
Gaiajohan
- autoweg
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Ik ben er gisteren overheen gereden, net als de A2 bij Best e.d. en het zag er goed uit! Ik vond die luifel in de A28 echt enorm kenmerkend en ben er erg van onder de indruk.
Ritje was:
N280 -> A2 -> A27 -> A28 (Moest in Amersfoort zijn) -> A1 -> A6 -> A7
Ritje was:
N280 -> A2 -> A27 -> A28 (Moest in Amersfoort zijn) -> A1 -> A6 -> A7
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
-
hurricane
- autoweg
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
In het kader van bezuinigingen heb ik ook begrepen dat men hier weer van af wil en weer meer overdag wil werken op normale tijden. Dit is blijkbaar goedkoper dan meer snachts werken in een kortere tijd.Attietattie schreef:In Nederland gaan we steeds meer naar 'kort maar hevig' om de overlast voor de omgeving te beperken. .
-
Gaiajohan
- autoweg
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
nederland24 schreef:Dat is een best stuk. Hoeveel kilometer heb je eigenlijk afgelegd in totaal?
- SPOILER: TOON
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!
-
Attietattie
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 15266
- Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
- Locatie: Almere
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Klopt, maar dat zijn twee verschillende dingen. Waar jij op doelt, is iets wat zowel gedurende een nachtdienst gedaan kan worden, als gedurende een dagdienst.hurricane schreef:In het kader van bezuinigingen heb ik ook begrepen dat men hier weer van af wil en weer meer overdag wil werken op normale tijden. Dit is blijkbaar goedkoper dan meer snachts werken in een kortere tijd.Attietattie schreef:In Nederland gaan we steeds meer naar 'kort maar hevig' om de overlast voor de omgeving te beperken. .
Ik bedoel dat men kan kiezen tussen, een maand lang iedere nacht een paar rijstroken uit het verkeer halen, of één weekend de hele boel afsluiten. 'De burger' prefereert het laatste. Men vindt zeer ernstige overlast dus niet erg, als daarmee de boel maar gewoon klaar is.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
-
Frits
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Een foto-update van de A28 bij Amersfoort.
Richting Groningen:
Album: http://asw.roadpics.net/pic/347/
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/347/Serie347.zip
Richting Utrecht:
Album: http://asw.roadpics.net/pic/348/
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/348/Serie348.zip
Richting Groningen:
Album: http://asw.roadpics.net/pic/347/
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/347/Serie347.zip
Richting Utrecht:
Album: http://asw.roadpics.net/pic/348/
Zip: http://asw.roadpics.net/pic/348/Serie348.zip
De autogordel: een band voor het leven.
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23013
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Wordt dit op andere, vergelijkbare locaties niet met een vorkpijl aangegeven met de doorgaande pijl als contourpijl ?
http://asw.roadpics.net/pic/347/slides/ ... laken.html
http://asw.roadpics.net/pic/347/slides/ ... laken.html
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
nederland24
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
- Locatie: Breda
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
http://asw.roadpics.net/pic/348/slides/021%20A28.html
Je kan hier goed zien dat de linkerrijstrook breder wordt.
Overigens vind ik plusstroken wel erg smal.
Je kan hier goed zien dat de linkerrijstrook breder wordt.
-
Wouter N14
- Moderator
- Berichten: 23013
- Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
- Locatie: Roosendaal
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
De snelheidsaanduidingen vind ik maar matig, die dubbele sets
maar dit helemaal:
http://asw.roadpics.net/pic/348/slides/021%20A28.html
Dat moet toch anders kunnen?
Bijvoorbeeld door de kantel-
te vervangen door een kantel- 
Want je moet natuurlijk wel de
opheffen.
http://asw.roadpics.net/pic/348/slides/021%20A28.html
Dat moet toch anders kunnen?
Bijvoorbeeld door de kantel-
Want je moet natuurlijk wel de
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
Davy
- expressweg
- Berichten: 4649
- Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
- Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Tsjah... Plusstroken, ze blijven pijn doen aan mijn ogen. Zal dit ook geen gevalletje worden van "meer open dan dicht"?
Maargoed, ik ben geen expert en ga voor de rest geen oordeel vellen (heb dit topic ook niet intensief gevolgd), en het zal zeker wel helpen.
Maargoed, ik ben geen expert en ga voor de rest geen oordeel vellen (heb dit topic ook niet intensief gevolgd), en het zal zeker wel helpen.
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Daar ga ik wel vanuit. Ik denk dat ze bijna de hele dag open zullen zijn. Dit was samen met de Coentunnel het drukste 2x2-wegvak van Nederland.Daviedoff schreef:Zal dit ook geen gevalletje worden van "meer open dan dicht"?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Ze zijn tussen 6 en 19 uur onafgebroken open. De spitsfiles zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, dus ze doen hun werk.
-
Davy
- expressweg
- Berichten: 4649
- Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
- Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Ja uiteraard, dat ga ik zeker niet betwisten... maar een "echte" 2x3 doet dit ook, zonder dat je bijhorende apparatuur nodig hebt voor die plusstroken (wat ook geld kost). Dit is wat ik wou zeggen...
-
hurricane
- autoweg
- Berichten: 1024
- Lid geworden op: wo 20 apr 2005, 19:57
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Volgens mij was die benodigde ruimte niet snel voor handen om 2x3 te realiseren, vandaar deze oplossing. En het werkt waarvoor het bedoeld is, het oplossen van filesDaviedoff schreef:Ja uiteraard, dat ga ik zeker niet betwisten... maar een "echte" 2x3 doet dit ook, zonder dat je bijhorende apparatuur nodig hebt voor die plusstroken (wat ook geld kost). Dit is wat ik wou zeggen...
-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Het dwangpunt was het viaduct Heiligenbergerweg. Daar past geen volwaardige 2x3 onderdoor.

-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18190
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Dat viaduct had natuurlijk ook in voorbereiding op de toekomst alvast vervangen kunnen worden. Of betrof het nog meer kunstwerken?
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18190
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 10677
- Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
- Locatie: Gieten
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Het zijn er eigenlijk 3. Het oude jaren 60 viaduct en twee parallelle fietsbruggen van zo'n 10 jaar oud (die geen pilaar in de middenberm hebben).
De fietsbruggen zouden hergebruikt kunnen worden voor 1 A28 rijrichting (ri Utrecht).
De fietsbruggen zouden hergebruikt kunnen worden voor 1 A28 rijrichting (ri Utrecht).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
jelger
- expressweg
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Ja, heb me laatst aan een avondspits ritje hierlangs gewaagd (Den Haag -> Almelo, en het stroomde lekker door. Stond bij Barneveld pas in de file door een pechgeval.boe! schreef:Ze zijn tussen 6 en 19 uur onafgebroken open. De spitsfiles zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, dus ze doen hun werk.
-
timmie_1606
- verkeersader
- Berichten: 755
- Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 16:18
- Locatie: Amersfoort
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Op welk deel van het traject word het 2x4?boe! schreef:...ik neem aan dat het viaduct aangepakt gaat worden als de verbreding naar 2x4 gaat plaatsvinden.
Of zit die info in het topic over hoevelaken en heb ik er overheen gelezen?
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Het ziekenhuis (Elisabeth) is in 1969 opgeleverd. De snelweg dateert van een aantal jaren eerder, maar of ze in die tijd over een directe aansluiting op de snelweg hebben nagedacht, weet ik niet. Zowel dit ziekenhuis als de tweede locatie (Lichtenberg, opgeleverd in 1955) worden eind dit jaar buiten gebruik gesteld. De locaties zijn sterk verouderd en renovatie heeft geen zin meer. Er is een nieuw ziekenhuis gebouwd aan de noordwestkant van Amersfoort vlakbij de N199. Dat wordt 23 december as. in gebruik genomen.Kaaiman schreef:Is het ziekenhuis daar ook met het oog op die verbinding op die plek gebouwd? Dat mist nu een snelle aansluiting op het hoofdwegennet...
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
- Berichten: 19183
- Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
- Locatie: Leusden
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
Tussen N221 (Amersfoort-Zuid) en Nijkerk of Amersfoort-Vathorst.timmie_1606 schreef:Op welk deel van het traject word het 2x4?

-
Chris
- Moderator
- Berichten: 85895
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
- Locatie: NL
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
De berichten over de eventuele verbreding van de A28 tussen Amersfoort en Zwolle zijn verplaatst naar het betreffende topic:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=269&t=12358
Daarnaast is er een apart topic over de aanpak van het knooppunt Hoevelaken en de verbreding van de aangrenzende wegvakken naar 2x3/2x4:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=15918
Dit topic (Utrecht - Amersfoort: 2x3) is nu min of meer afgerond nu de verbreding klaar is.
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=269&t=12358
Daarnaast is er een apart topic over de aanpak van het knooppunt Hoevelaken en de verbreding van de aangrenzende wegvakken naar 2x3/2x4:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=15918
Dit topic (Utrecht - Amersfoort: 2x3) is nu min of meer afgerond nu de verbreding klaar is.
-
marcel
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 5920
- Lid geworden op: ma 07 mar 2005, 14:15
- Locatie: Adliswil CH
Re: [A028] Utrecht - Amersfoort: 2x3
In Duitsland zouden ze gewoon een waarschuwingsbordje 'smalle rijstroken' plaatsen.Chris schreef:Het dwangpunt was het viaduct Heiligenbergerweg. Daar past geen volwaardige 2x3 onderdoor.