JM_Beveren schreef: do 17 jul 2025, 21:40
Ook de laatste SOX-armaturen vanaf Lille richting Nederland op de E34 werd weggehaald.
Wimpie25 schreef: do 17 jul 2025, 22:08
Grappig dat mensen zich dus effectief nog vergissen tussen Lille en Rijsel(Lille). Ik dacht altijd dat dat een grap was
Wimpie25 schreef: vr 18 jul 2025, 9:17
Wat Lille betreft, er is ooit effectief een bus met toeristen naar Lille in de stille Kempen, in plaats van Rijsel gereden. Vandaar dat ik het grappig vond dat men zich er effectief ook hier mee vergist
Er zijn ook meerdere keren touristen naar Sidney, Canada ipv Sidney, Australië gevlogen.
Hennie18 schreef: ma 11 nov 2024, 20:37
Het viel me op dat er in Verviers nog oude verlichtingsarmaturen hangen op de E42. Bij mijn weten al enige tijd een van de laatste (zoniet het laatste) stukje Waalse snelweg waar deze niet werden vervangen door LED-verlichting. Wat zou de reden zijn?
Joshua schreef: ma 11 nov 2024, 20:51 Ik ken zelf de reden niet maar ik denk zelf dat het heeft te maken met het Viaduc de Lambermont waardat ze op staan.
JM_Beveren schreef: do 17 jul 2025, 21:40
Ook de laatste SOX-armaturen vanaf Lille richting Nederland op de E34 werd weggehaald.
Wimpie25 schreef: do 17 jul 2025, 22:08
Grappig dat mensen zich dus effectief nog vergissen tussen Lille en Rijsel(Lille). Ik dacht altijd dat dat een grap was
Dan maak je er toch gewoon E3 van
De E34 verbindt wel twee Deurnes met elkaar via Lille.
Laatst gewijzigd door jdb2 op do 04 dec 2025, 11:01, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit weekend in Brugge geweest:
Dit lijken dezelfde masten als degene die je in Brabant tegenkomt waaronder de A/N2 te Eindhoven en net als daar vind je hier de Izylum er op.
Ook veel te zien zijn deze fraaie paaltoppers.
Ook deze fraaie zijn er veelvuldig te vinden.
Bij het station zitter er de Calypso op de masten.
In de buurt van Brugge kom je de Lumistreet veel tegen zoals hier bij het station.
Afsluitend bij het B-park waar ik dit onbekende type tegenkwam.
In Brugge heb je in de avond een rondwandeling met mooie scenes en verlichting zeker aan te raden!
De A12 was de proeftuin voor LED verlichting in Vlaanderen, op een aantal masten werden 3 type armaturen getest, opmerkelijk genoeg heeft de Vlaamse overheid niet voor 1 van deze type´s gekozen voor de meerderheid van hun wegen. Op de meeste masten in Vlaanderen werd de Ampera gebruikt en op de palen zat de Luma (gen 1), Teceo en ik dacht een Iguzzini armatuur.
Ruim 11 jaar na de proef staan de masten met de proef armaturen er nog steeds.
Er zijn wel al vervangende masten geplaatst waar er veel defecten in zijn (vermoedelijk een fase fout).
Is zeker niet de eerste en laatste keer dat men op het einde van een proefproject dan kiest om het niet te implementeren, deels of gewoon voor iets anders te gaan.
Het valt me de laatste maanden op, op hoe veel stukken van de wegen in België de (vernieuwde LED) wegverlichting het niet doet. Vooral in Vlaanderen, zijn vaker meerdere honderden meters in het donker, op autosnelwegen maar zelfs bij kruispunten met zwakke weggebruikers. Enkele voorbeelden: omgeving Henneaulaan, St-Stevens-Woluwe, Leonardkruispunt,... Ook tijdens de spits en plaatsen zonder grote wegenwerken, dat kan dus niet de reden zijn.
Op en rond de R0 zijn er inderdaad verschillende plaatsen waar de verlichting tijdelijk niet actief is wegens verschillende grote werken die gelijktijdig aan de gang zijn. Waar mogelijk is tijdelijke verlichting geplaatst.
Davy schreef: ma 01 mar 2021, 18:19
Nog even hier een plaatje gemaakt voor ze verdwijnen. Verlichting is op dit wegvak reeds grotendeels uitgeschakeld, alleen bij kruisingen is er nog verlichting met LED.
Nadat de armaturen zelf al een tijd geleden werden verwijderd, is men op het nog niet naar A11 omgebouwde gedeelte bij Lapscheure nu ook begonnen met het weghalen van de lichtmasten zelf.
Op enkele andere plaatsen heeft men het uitschakelen van verlichting dan weer wat teruggedraaid. Zo is weer de volledige N376 rond Westkapelle weer volledig verlicht met LED nadat deze tussen de kruispunten met de N49 en de N374 was uitgeschakeld.
Net buiten Lissewege richting A11 langs de N31 is het verlichte gedeelte ook een 200 meter langer geworden.
Het blijft een eeuwigheid duren om het laatste stuk SON verlichting op de E17 tussen de het complex Beervelde en het knooppunt Destelbergen te vervangen, over een goede 2km is deze na al die jaren nog altijd niet vervangen, onlangs is het knooppunt voor de helft al wel aangepast met LED verlichting, de rest blijft achter. Het is echt geen zicht, stukken niet verlicht omdat de SON lampen niet meer vervangen worden, dan nog SON licht van recentere armaturen en dan plots LED. Ik vraag me af of dit echt niet iets is wat ze vergeten zijn.