[E040] Reistijd Gent-Brussel
Moderator: Moderatoren
-
- zandpaadje
[E040] Reistijd Gent-Brussel
Ik zou misschien in Brussel (Wemmel) kunnen gaan werken, en woon in de regio Gent, maar de files schrikken me een beetje af.
Zijn er ervaringsdeskundigen hier op 't forum die het traject Gent naar Brussel regelmatig (in de spits) afleggen en een idee kunnen geven van de gemiddelde reistijd?
Zijn er ervaringsdeskundigen hier op 't forum die het traject Gent naar Brussel regelmatig (in de spits) afleggen en een idee kunnen geven van de gemiddelde reistijd?
-
- 2x4 autosnelweg
Re: Reistijd E40 Gent-Brussel
Ik rijd de E40 op dat traject nooit, maar volg wel een beetje de verkeersinfo. Op uitzonderlijke dagen zal je files treffen vanaf Wetteren, maar meestal staan ze niet verder dan Aalst. Ook Ternat en Affligem zijn veel gehoorde namen op de verkeersinfo 

-
- expressweg
Vanaf Aalst heb je voor 7u en na 8u30 meestal een accordeonfile, tussen 7u en 8u30 durft het wel eens volledig schuiven zijn over dat traject. Maar veel hangt af van het weer en de dag in de week. Op woensdagen en vrijdagen gaat het meestal wel vlotter.
Wanneer ik naar Brussel moet 's ochtends, ga ik meestal met de trein.
Wanneer ik naar Brussel moet 's ochtends, ga ik meestal met de trein.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!
-
- stadsweg
-
- expressweg
Wij rijden er in Affligem op, op dinsdag is de drukste dag, en dan kan je stapvoets gaan ... Dan gaan wij binnendoor via Ternat. Nu in de vakantie op 10minuten in Brussel tegen een 100km per uur, in de spits kan dat soms een half uur zijn over het traject van Affligem tot Brussel.
-
- zandpaadje
Hello,
Is er iemand die de verplaatsing Gent-Diegem heel vroeg maakt ?
Wat is het beste? Heel vroeg of heel laat vertrekken ?
Bvb:
om 5:45 vertrekken uit Gent (heb je dan al file ?)
of om 10:15 vertrekken uit Gent (Heb je dan nog veel file ?)
Als er iemand ervaring heeft met wanneer je het best vertrekt, of bvb aalst passeert zonder stil te staan in de file (vroeg en/of laat).
Ik kan 1 of 2 dagen van thuis werken. De beste dagen om thuis te werken zijn maandag en dinsdag zeker ?
Thx,
Is er iemand die de verplaatsing Gent-Diegem heel vroeg maakt ?
Wat is het beste? Heel vroeg of heel laat vertrekken ?
Bvb:
om 5:45 vertrekken uit Gent (heb je dan al file ?)
of om 10:15 vertrekken uit Gent (Heb je dan nog veel file ?)
Als er iemand ervaring heeft met wanneer je het best vertrekt, of bvb aalst passeert zonder stil te staan in de file (vroeg en/of laat).
Ik kan 1 of 2 dagen van thuis werken. De beste dagen om thuis te werken zijn maandag en dinsdag zeker ?
Thx,
-
- 2x5 autosnelweg
Als je om 10.15 uur vertrekt is de kans op file niet zo heel groot
Voor de rest kan ik er vanuit Nederland niet veel over zeggen.

-
- expressweg
Tussen 7u30 en 8u30 sta je meestal stil al zo'n 5 kilomter voor Aalst en dan moet je Affligem-Ternat-Groot Bijgaarden nog doorrijden... Ik denk dan je best rond 9u vertrekt, en dat je enkele morgende (vanaf volgende week, want deze week is het nog rustig met de vakantie) op verkeerscentrum.be de filekaart in het oog houdt voor te zien wanneer er de minste file staat...waldo79 schreef:Als je om 10.15 uur vertrekt is de kans op file niet zo heel groot![]()
-
- expressweg
Neem de trein, op een klein uurtje sta je er. 

België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!