Kan iemand mij aangeven waar ik het beste kan pauzeren, ervan uitgaande dat we om de 3 uur pauzeren.

Moderator: Moderatoren
Inderdaad, vooral de péage van Villefranche is een belangrijke oorzaak van files op de A6. Ook de plaats waar de A6 en A31 samenkomen kan wel is problemen geven.bas1984 schreef: Op de A6 verzameld zich inderdaad veel vakantieverkeer, dit is echter vooral te merken op vrijdag en eigenlijk alleen bij de tolpoort bij Villefrance en soms bij de wegversmalling net na Beaune, de samenvoeging van de A6 en A31.
De Fransen hebben het over "un jour noir", is het niet? De Fransen laten dus in het midden of het om een zaterdag gaat of om een andere dag, en laten de ruimte voor meerdere zwarte dagen. De Nederlander heeft het over "de" zwarte zaterdag en daarmee doelt op de eerste zaterdag van augustus, de dag waarop al sinds het begin der tijden heel Parijs in de file gaat staan naar het zuiden. De Nederlander lijkt over het hoofd te zien dat het ook op andere zomerse zaterdagen behoorlijk crisis kan zijn op de Franse wegen.Chris schreef:Grappig, "zwarte zaterdag" is een Nederlands woord, komt niet direct van de Fransen.
Het Nederlandse "zwarte zaterdag" heeft volgens mij niet specifiek betrekking meer op de Franse wegen, maar over het algemeen op de Europese wegen.Usually, the French call these days les jours de grands départs (days of great departures). In Dutch language, this French phenomenon has been known as zwarte zaterdag long before the French adopted the term samedi noir, both meaning (literally) Black Saturday.
Voor wat ik me kan herinneren wordt in de Franse media gerept van een 'weekend noir'De Fransen hebben het over "un jour noir", is het niet? De
Als wij met 2 auto's rijden nemen we walkie talkies mee héél gemakkelijk... als er iets heb je direkt contact met elkaarDs79m schreef:Een leuke trip in het vooruitzicht. In de eerste plaats: hou er rekening mee dat met 3 auto's in colonne rijden best pittig is, zeker over zo'n lange afstand. Ga daarom bij vermoeidheidsverschijnselen direct van de weg af om te pauzeren, en spreek met de anderen af om een signaal af te geven als iemand even wil rusten.
.
bas1984 schreef:Een slimme oplossing, ik heb al vaker gehoord dat mensen dat deden.Goed plan!
informeer wel dat je met die 3de walkie talkie opdzelfde golflengt kunt zitten als die van setje,Limbo56 schreef:bas1984 schreef:Een slimme oplossing, ik heb al vaker gehoord dat mensen dat deden.Goed plan!
Ik heb inderdaad al en setje van 2 walkie talkies aangeschaft; was toevallig een aanbieding. Maar ik moet uiteraard nog kijken voor een derde toestel.