Praat hier over de luchtvaart, het goederenvervoer, de logistieke sector en de eigen infrastructuur (vliegvelden, water, rail).
Moderator: Moderatoren
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Ds79m » wo 18 jan 2012, 19:44

En wat voor rampzalige gevolgen verwacht je daarvan dan?

Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
Davy
- expressweg
Bericht
door Davy » wo 18 jan 2012, 19:50
Voor latere toekomstige betrekkingen misschien? Want wie wil zaken doen met een handelspartner als deze zich niet aan de gemaakte afspraken houdt als hun dat net toevallig goed uitkomt...
Rampzalig is wat overdreven, maar het is een smet op het blazoen.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » wo 18 jan 2012, 19:54
Ik denk niet dat een land Nederland links zal laten liggen vanwege een geschilletje met een buurland over het al dan niet onder water zetten van een stukje grond. Internationaal gezien gaat het volstrekt nergens over natuurlijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
HAFRABAisfun
- stadsweg
Bericht
door HAFRABAisfun » wo 18 jan 2012, 20:02
Er zijn al oorlogen om minder uitgebroken...
(al is dat natuurlijk wat radicaal, maar het vermijden van nederland in internationale betrekkingen is zeker mogelijk)
-
kees
- expressweg
Bericht
door kees » wo 18 jan 2012, 20:34
Ik heb trouwens vanavond op het journaal gehoord dat als Nederland het verdrag wil aanpassen, de Europese Commissie dat moet bekrachtigen. Het is dus geen bilaterale kwestie zoals sanderl en hneel schetsen.
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Vinny » wo 18 jan 2012, 21:06
Ds79m schreef:
En wat voor rampzalige gevolgen verwacht je daarvan dan?

Het morele gevaar. Stel dat ik met jou afspreek om fantaplaatjes te ruilen voor rode knikkers. Jij geeft mij de fantaplaatjes, maar ineens komt het mij niet uit om rode knikkers te geven. Dan denk je de volgende keer ook bij je zelf: Die Vinny: Die weet het allemaal wel leuk te brengen, maar beloftes komt hij niet na. Ik heb geen zin om verder met je in zee te gaan.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Ds79m
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door Ds79m » wo 18 jan 2012, 21:20

Ik zou niet weten wat ik met rode knikkers zou moeten. Ik zou ook niet weten wat de wereld met een onder water gezette polder zou moeten.
En misschien dat de Belgen het een tijdje als een stok om mee te slaan gebruiken, maar uiteindelijk zal het de andere landen een zorg zijn wat er met die polder gedaan wordt. In Turkije was er recent een hoop ophef over een idiote Franse wet over de Armeense genocide. Ik heb niet het idee dat er in de rest van de wereld een druppel Franse wijn minder om gedronken is.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen
-
HAFRABAisfun
- stadsweg
Bericht
door HAFRABAisfun » do 19 jan 2012, 19:47
Dat Turkije de Armeense genocide niet erkend is al jaren een doorn in het oog van de EU, dat is niet zomaar een Frans wetje dat meteen weer vergeten wordt
-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » do 19 jan 2012, 19:55
Ik denk dat de Belgen een troepenmacht bij de Zeeuwse grens moeten opstellen. Historisch gezien is de eerste reactie van Nederland bij een dreigende invasie het land onder water te zetten. Missie geslaagd zonder ooit een bewapende Belg een voet in Nederland te laten zetten.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...
-
boe!
- 2x5 autosnelweg
Bericht
door boe! » do 19 jan 2012, 21:41
De Belgen moet gewoon eerst hun deel van de polder onder water zetten. Vervolgens steken ze de dijk door die op hun grondgebied ligt en dan loopt de Nederlandse Hedwigepolder vanzelf onder.
-
HAFRABAisfun
- stadsweg
Bericht
door HAFRABAisfun » vr 20 jan 2012, 17:02
Ja, en dan lijft Nederland België alsnog in na 182 jaar alsnog in en dan wordt het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden heropgericht...

Laatst gewijzigd door HAFRABAisfun op do 26 jan 2012, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door keokiracer » do 26 jan 2012, 14:18
BN De Stem schreef:Vlaams parlementslid verklaart Nederland opnieuw 'de oorlog'
donderdag 26 januari 2012 | 12:21 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 26 januari 2012 | 13:06
DEN HAAG - Na de mosseloorlog verklaart het Vlaamse parlementslid Annick De Ridder (Open Vld) opnieuw de 'oorlog' aan Nederland.
Op haar website
http://www.havenvanantwerpeningevaar.be roept ze Vlamingen op om 'het heft in eigen handen te nemen'.
Ze vindt dat alle burgers de Vlaamse Regering en de Europese Commissie moeten vragen de nodige stappen te zetten om Nederland te verplichten de gemaakte afspraken over natuurherstel in de Westerschelde (en dus de ontpoldering van de Hedwigepolder) uit te voeren.
Nu nog langer wachten is geen optie meer, vindt ze. Ze roept burgers via haar website op brieven te sturen naar de Europese Commissie en de Vlaamse regering. Daarvoor heeft ze formulieren aangemaakt.
-
sanderl
- autoweg
Bericht
door sanderl » do 26 jan 2012, 14:44
Zullen wij België dan ook maar de oorlog verklaren wegens het weigeren van de uitvoering van een afspraak over de HSL-verbinding (Den Haag-)Brabant-België?
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Rene » do 26 jan 2012, 14:59
Als België/Vlaanderen ooit nog een keer de Westerschelde wil verdiepen, dan is de voorwaarde dat de Hedwigepolder daarbij opnieuw wordt ingepolderd en dat ALLE natuurcompensatie (die van de uitdieping en de inpoldering)
volledig op Belgisch/Vlaams grondgebied moet plaatsvinden. Eens kijken wat dan de reactie zal zijn. Laat ze het land tussen Dender en Schelde maar veranderen in één of ander watermoeras...

-
kees
- expressweg
Bericht
door kees » do 26 jan 2012, 15:48
sanderl schreef:Zullen wij België dan ook maar de oorlog verklaren wegens het weigeren van de uitvoering van een afspraak over de HSL-verbinding (Den Haag-)Brabant-België?
Waarna zij weer beginnen over onze tegenwerking bij het reactiveren van de IJzeren Rijn.
En wij weer beginnen over de verbinding Lanaken - Maastricht.
En zo kun je dan nog wel even vooruit met kissebissen.
-
vynkce
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door vynkce » do 26 jan 2012, 16:13
Rene schreef:Als België/Vlaanderen ooit nog een keer de Westerschelde wil verdiepen, dan is de voorwaarde dat de Hedwigepolder daarbij opnieuw wordt ingepolderd en dat ALLE natuurcompensatie (die van de uitdieping en de inpoldering)
volledig op Belgisch/Vlaams grondgebied moet plaatsvinden. Eens kijken wat dan de reactie zal zijn. Laat ze het land tussen Dender en Schelde maar veranderen in één of ander watermoeras...

Mij om het even, ik herhaal wat ik hier al eens eerder gezegd heb.
De inhoud van dit internationale verdrag moet nageleefd worden aangezien beide partijen zich ermee akkoord verklaard hebben. Wat de inhoud ervan zelf betreft ligt de verantwoordelijkheid
VOLLEDIG bij de Nederlandse overheid. Indien dit hun niet aanstond had men dat toen maar moeten aangeven, daar is het nu te laat voor. Eventuele boetes en schadevergoedingen door de EU of Vlaanderen kan Nederland simpelweg voorkomen door het verdrag alsnog uit te voeren. Moesten er in de toekomst nieuwe onderhandelingen volgen kan Nederland op voorhand beter maar aan zichzelf duidelijk maken wat het wel of niet kan aanvaarden in dergelijke onderhandelingen. Suggesties als die hierboven gegeven worden kunnen in dat geval Nederlandse denkpistes zijn, maar zolang die niet opgenomen zijn in een internationaal verdrag zullen die Vlaanderen worst wezen!
-
hneel
- autoweg
Bericht
door hneel » do 26 jan 2012, 18:59
Misschien willen ze stiekem toch weer het Baalhoekkanaal aanleggen?
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door keokiracer » do 26 jan 2012, 19:04
Voor wie (net als ik) niet weet wat het Baalhoekkanaal is:
- SPOILER: TOON

-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door keokiracer » za 28 jan 2012, 15:50
BN De Stem schreef:Vlaamse premier: Vlaanderen bereidt geen claims voor
Auteur: door Jeffrey Kutterink | donderdag 26 januari 2012 | 11:41 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 26 januari 2012 | 14:00
DEN HAAG - Er is geen document van de Vlaamse Regering waarin staat dat Vlaanderen een schadeclaim indient bij Nederland als de Hedwigepolder niet onder water wordt gezet.
Dat heeft de Vlaamse premier Kris Peeters gezegd in het Vlaams parlement. "In het verleden zijn er mensen geweest die publiekelijk uitspraken hebben gedaan over een mogelijke schadeclaim, maar noch door mezelf noch door Hilde Crevits (minister- red.) is er een document gevalideerd waarin de schadeclaim, ten belope van 200 tot 800 miljoen euro volgens de pers pers, zou geformuleerd staan."
Parlementslid Annick de Ridder (Open Vld) stelt dat er wel degelijk een nota is waarin over claims wordt gesproken. "De nota komt van uw eigen administratie", zei ze tegen Peeters. "Ik zal de nota bezorgen aan de parlementsleden en aan de voorzitter. In die nota wordt gewaarschuwd voor claims tot maar liefst 785 miljoen euro indien Antwerpen imagoschade oploopt, de komende jaren niet kan baggeren en indien we met de Scheldeverdieping terug op het niveau van de jaren 90 komen."
-
Peter2
- dorpsstraat
Bericht
door Peter2 » ma 30 jan 2012, 13:13
Rene schreef:Als België/Vlaanderen ooit nog een keer de Westerschelde wil verdiepen, dan is de voorwaarde dat de Hedwigepolder daarbij opnieuw wordt ingepolderd en dat ALLE natuurcompensatie (die van de uitdieping en de inpoldering)

Of waarom niet gewoon een verdere verdieping weigeren?
Vlaanderen is hier heel dom bezig door zo te zeuren over het onder water zetten van de Hedwigepolder. Gewoon niet op reageren. We hebben de Nederlanders nog nodig als we ooit in de toekomst de Westerschelde verder willen verdiepen. En met deze voorgeschiedenis zullen ze niet meer staan te springen om ons te helpen.
Jammer dat sommige Vlamingen onze goede betrekkingen met onze noorderburen op het spel zetten voor een poldertje waar nog niemand van had gehoord.

-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » ma 30 jan 2012, 15:23
De Vlamingen kunnen moeilijk een verdere uitdieping plannen, zolang er geen duidelijkheid is over de Hedwigepolder. De vergunning daarvoor kan afhangen van de compensatiemaatregelen.
Ik heb niet het idee dat de Vlaamse of Belgische overheid de verhoudingen aan het verstoren zijn. Nederland zit gewoon met een "inconvenient truth", door de eigen draaikonterij.
Ik denk dat Kris Peeters de boel behoorlijk genuanceerd heeft.
-
keokiracer
- 2x3 autosnelweg
Bericht
door keokiracer » ma 30 jan 2012, 15:25
Ik dacht even dat Peter2 met zichzelf in discussie ging, ik had de '2' achter zijn naam niet gezien

-
Peter
- 2x4 autosnelweg
Bericht
door Peter » ma 30 jan 2012, 17:20
Ik ben een split-personality. Ik word er voor behandeld.
-
HAFRABAisfun
- stadsweg
Bericht
door HAFRABAisfun » ma 30 jan 2012, 18:55
gewoon schizofreen dus...
Laatst gewijzigd door HAFRABAisfun op ma 30 jan 2012, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Palance
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Palance » ma 30 jan 2012, 18:58
Het is aan de moderatoren om eventueel in te grijpen mocht er iets als offtopic beschouwd worden, een korte zijsprong van 2 postings is dat in ieder geval niet

"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
-
Groningen
- expressweg
Bericht
door Groningen » do 02 feb 2012, 19:59
Dat er 'natuurherstel' moet plaatsvinden door polders te ontpolderen en zulk soort gelul hadden ze nooit moeten afspreken. Moeten we voor de uitbreiding van de Eemshaven dan ook maar de halve Marnewaard onder water zetten?

-
tovm74
- autoweg
Bericht
door tovm74 » vr 03 feb 2012, 10:46

als dat zo wordt overeengekomen en het ook zo vermeld wordt in de overeenkomst die officieel ondertekend wordt, dan is het antwoord JA
Anders pleeg je contractbreuk!
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Rene » vr 03 feb 2012, 10:50
Tijd voor een contractwijziging.
-
tovm74
- autoweg
Bericht
door tovm74 » vr 03 feb 2012, 10:54
Daar kun je inderdaad gesprekken over opstarten, maar wat je normaal gezien niet doet is eenzijdig alles opblazen, "omdat het je op dat moment even niet uitkomt".
Now, ... let's see what we can see, ... Everybody on-line, ... Looking good!
-
Rene
- 4x5 autosnelweg
Bericht
door Rene » vr 03 feb 2012, 11:07

"Alles eenzijdig opblazen" is een ware overdrijving.
Nederland heeft zich voor het uitdiepen (was het uiteindelijke doel) netjes aan de afspraken gehouden.
Alleen de compensatiemaatregelen, dat is nu een politiek issue geworden. (En wat mij betreft meer dan terecht!).
Gezien het feit dat die compensatiemaatregelen onomkeerbaar zijn, is het dus logisch dat daar de medewerking geheel stop is gezet.
Wat mij betreft nu dus een aanpassing van de overeenkomst, en het leerpunt dat nooit meer een overeenkomst voor een buitenlands belang wordt getekend die leidt tot ontpoldering van Nederlands grondgebied.