Voor stoer moet je in Antwerpen zijn, altijd wat 'stoerder' dan de restAttietattie schreef: za 20 apr 2024, 17:12 Jij vindt een ID4 stoer?
Overigens totaal niet relevant, wat mij betreft.
Deze X1's gaan de Octavia's vervangen. Geen foute upgrade.

Moderator: Moderatoren
Voor stoer moet je in Antwerpen zijn, altijd wat 'stoerder' dan de restAttietattie schreef: za 20 apr 2024, 17:12 Jij vindt een ID4 stoer?
Overigens totaal niet relevant, wat mij betreft.

Meh. In de binnenspiegel is een X1 misschien stoerder. Maar of het een goede upgrade is... Ik betwijfel of de X-BMW's qua rijgedrag nou zoveel beter zijn dan de auto's die op een normale hoogte boven het wegdek staan.pitcher schreef: zo 21 apr 2024, 0:26Voor stoer moet je in Antwerpen zijn, altijd wat 'stoerder' dan de rest![]()
Antwerpen is vooral een beetje de leiddraad geworden wat betreft uitrusting van onze politiediensten. Zij waren diegene die enkele jaren geleden een modern uniform hadden ingevoerd, onder groot protest van het Ministerie van Binnelandse zaken, zij waren ook diegene die voor de politiediensten het battenburgpatroon hadden aangenomen, na vele jaren geduld te hebben gehad totdat er federaal een beslissing zou komen (die er nooit is geweest). Elke keer is men bij Binnenlandse Zaken geplooid en heeft men de Antwerpse keuzes Federaal doorgevoerd. Bij de Politie staan de vakbonden enorm sterk en als het van die organen zou afhangen, had men bij de politie nog altijd in stropdas en kepie rondgelopen, rondrijdend in spierwitte brikken met een toe-taa sirene.pitcher schreef: zo 21 apr 2024, 0:26Voor stoer moet je in Antwerpen zijn, altijd wat 'stoerder' dan de restAttietattie schreef: za 20 apr 2024, 17:12 Jij vindt een ID4 stoer?
Overigens totaal niet relevant, wat mij betreft.![]()

Zou me niks verbazen als ze de elektrische Renault Scénic wel zien zitten. Forse range met de grotere accu, ruime auto en relatief betaalbaar. Lijkt me haast een ideale match. .Hajo schreef: ma 22 apr 2024, 17:51![]()
Er komen ook zo'n 500 geheel elektrische voertuigen bij de politie. Welk voertuig dat wordt, is nog niet bekend.
Alles wordt idd geel-blauw. Het fluo oranje gaat er volledig uit.Wimpie25 schreef: ma 22 apr 2024, 20:56 Ik zag vandaag in het nieuws dat men ook het politielint aan de Battenburgkleuren heeft aangepast. Leuk detail![]()

Het is niet dat we het in Nederland nou veel indrukwekkender doen, met de baseballcaps.Snelwegfreak schreef: wo 24 apr 2024, 21:09 Bijzonder origineel ontwerp weer van de nieuwe uniformenAls je trouwens gezag wilt afdwingen met het uniform, moet je beginnen met het stoppen met die rare mutsen.

Vergelijk dit met de Nederlandse versie van de X1 die als vervanging van de B-klasse gaat rondrijden:pitcher schreef: zo 21 apr 2024, 0:26Voor stoer moet je in Antwerpen zijn, altijd wat 'stoerder' dan de restAttietattie schreef: za 20 apr 2024, 17:12 Jij vindt een ID4 stoer?
Overigens totaal niet relevant, wat mij betreft.![]()
![]()
De striping op de achterkant van die agens is wel een grote voorruitgang tegenover vroeger. Ik heb trouwens gezien dat die bij de lokale politie (zie foto) dezelfde kleurenstelling gaat hebben als het battenburgpatroon zelf, en dat bij de Federale Wegpolitie daar oranje gaat gebruikt worden ipv blauw (zoals bij ambulances). Daarmee is direct een sluimerende vraag beantwoord; er gaat nog een onderscheid zijn tussen de Lokale en Federale.Via schreef: ma 19 aug 2024, 21:13
Vergelijk dit met de Nederlandse versie van de X1 die als vervanging van de B-klasse gaat rondrijden:
https://www.waldnet.nl/wn/fotonieuws/22 ... proef.html
Hier komt de grotere striping iets beter uit de verf, maar dat donkerrood en het ontbreken van een patroon op de achterkant blijft een drama. En sinds het verdikken van de strepen is ook de lengte op de zijkanten niet meer in balans.

Deze had ik eerder gemist, maar ik had zelf inderdaad ook al een vermoeden dat men voor verschillende versies van Battenburg ging gaan, afhankelijk van het doel waarvoor het voertuig wordt ingezet. In het VK en Ierland zie je die verschillen namelijk ook.pitcher schreef: za 04 mei 2024, 17:53 Er komen blijkbaar verschillende versies, de full-battenburg (voor verkeerspolitie, interventievoertuigen,...) en de semi-battenburg (voor buurtpolitie, secundaire voertuigen)...
Ben hier eigenlijk niet zo'n fan van. Is niet goed voor de uniformiteit en herkenbaarheid.
https://i.ibb.co/26g888y/438079322-7672 ... 7693-n.jpg
Is wat vergelijkbaar met de secundaire ambulances.
https://images0.persgroep.net/rcs/aeaEB ... uality=0.8

Van waar heb je deze info? Is het eerste dat ik er van hoor... Dat zou dus nòg een extra uitvoering zijn. Straks is het weer een kakofonie van verschillende stripings, terwijl uniformiteit net de doelstelling van de hele operatie wasWimpie25 schreef: ma 19 aug 2024, 22:37
De striping op de achterkant van die agens is wel een grote voorruitgang tegenover vroeger. Ik heb trouwens gezien dat die bij de lokale politie (zie foto) dezelfde kleurenstelling gaat hebben als het battenburgpatroon zelf, en dat bij de Federale Wegpolitie daar oranje gaat gebruikt worden ipv blauw (zoals bij ambulances). Daarmee is direct een sluimerende vraag beantwoord; er gaat nog een onderscheid zijn tussen de Lokale en Federale.
Ik heb trouwens opgevangen dat Battenburg bij de politiediensten in het Brusselse en Waalse-Gewest niet erg geliefd is. Het kan daar dus nog lang duren eer dat je voertuigen met het nieuwe patroon zal tegenkomen.

In Nederland is de zichtbaarheid juist flink verslechterd, zeker overdag. Verder zijn de strepen ook veel te dik geworden terwijl men wel wilde vasthouden aan het patroon waardoor alles nu veel te lomp en vormeloos oogt als je het mij vraagt. Ik zou willen dat wij naar blauw-geel Battenburg over gingen.Mundial schreef: wo 24 sep 2025, 16:47 Wat ik persoonlijk wat jammer vind is dat de Belgische toets verloren gaat, enkel het woord 'politie' maakt het Belgisch. In Luxemburg en Nederland hebben ze ook de zichtbaarheid van hun voertuigen verhoogd maar heeft het toch meer een eigen karakter.

Zo had ik het nog niet bekeken, zo lang onze buurlanden daar niet mee beginnen hebben we op onze manier ook iets unieks.Wimpie25 schreef: wo 24 sep 2025, 16:56 Het unieke eraan is dat België de enige is in West-Europa die volledig voor het originele Britse kader gegaan is. Je be t ook Ierland en Zweden die all the way gegaan zijn, maar die liggen uit de buurt.