Topografische wegenatlas België

Forum voor liefhebbers van kaartmateriaal

Moderator: Moderatoren

Palance
4x5 autosnelweg

Topografische wegenatlas België

Bericht door Palance » za 21 jun 2008, 17:54

Ik heb vandaag in Antwerpen een Topografische wegenatals van België gekocht. Een mooi handzaam formaat (A5) en met een schaal van 1:100 000 best wel gedetailleerd. In ieder geval staan, voor zover ik snel heb kunnen zien, zo'n beetje alle wegnummers erop ingetekend, een mooi naslagexemplaar dus.

Voorzijde:
Afbeelding

Een scan van Antwerpen uit dit boek:
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

marcel
2x2 autosnelweg

Re: Topografische wegenatlas België

Bericht door marcel » zo 22 jun 2008, 18:40

Inderdaad mooi, en de prijs valt mee (ik dacht vroeger 80 gulden?) Ik heb destijds de lannoo atlas op dezelfde schaal gekocht, en later nog de TNT travelmanager (dan heb je alle straten).

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 22 jun 2008, 18:55

Deze was 20 Euro. Een minpuntje: De Belgische kaarten zijn dan wel up-to-date, de stukken van de buurlanden die erop staan zijn dat zeker niet (De Zeeuwse veren, de N268 bij Baarle, Knooppunt Bocholtz, e.d.)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » zo 22 jun 2008, 19:00

Zie ik nu dat de A112 omgenummerd is tot A12a?

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 22 jun 2008, 19:22

Dat zie je goed. Maar A12a ben ik wel vaker tegegekomen op kaarten. A12a en A112 staan in ieder geval nergens op de borden aangegeven (wel A112 op de kilometerpaaltjes).

Autosnelwegen.net