borden.plaatsengids.nl (Harry)

Opmerkingen over Autosnelwegen.nl, .eu en Autosnelwegen.net
(en eventueel over andere wegensites van forumdeelnemers)

Moderator: Moderatoren

Ties
autoweg

Re: borden.plaatsengids.nl (Harry)

Bericht door Ties » vr 16 mar 2012, 22:34

^^ Zo zien we maar weer hoe verwarrend die Friese taal werkt.

;)

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 22 mar 2012, 13:14

Een paar recente foto's:

Meerstad heeft eindelijk borden! Foto: M. Zandstra van meerstad.eu .
Afbeelding

Ik heb ook eindelijk maar eens een goede foto gemaakt van mijn eigen woonplaats.
Afbeelding

Waar staat dit huis? Even vertalen... inderdaad, in Zennewijnen. :)
Afbeelding

Bronlaak bij Oploo. Wie had me ook alweer de tip hiervoor gegeven?
Afbeelding

Nieuwstad, gemeente Delfzijl. Dit is aan het eind van een 4 km lange doodlopende weg. Echt het einde van de wereld...
Afbeelding

Lakemond, Randwijk. Deze had ik nog niet in mijn verzameling.
Afbeelding

Inmiddels hebben jullie ook een indruk hoe mijn auto eruitziet. :)

Nog meer op http://borden.plaatsengids.nl/datum.html.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 22 mar 2012, 19:18

harry schreef:Een paar recente foto's:

Ik heb ook eindelijk maar eens een goede foto gemaakt van mijn eigen woonplaats.
Afbeelding

Inmiddels hebben jullie ook een indruk hoe mijn auto eruitziet. :)

Nog meer op http://borden.plaatsengids.nl/datum.html.
Een bordje dat je verbied je auto te koop te zetten, heb ik nog nooit gezien. Vind ik ook maar een vreemde regel. :nuts: Koop trouwens eens een fatsoenlijke auto. :hap:

boe!
2x5 autosnelweg

Bericht door boe! » do 22 mar 2012, 19:34

harry schreef:Bronlaak bij Oploo. Wie had me ook alweer de tip hiervoor gegeven?
Dat ben ik geweest, maar dat is al weer een tijdje geleden. :)

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » za 24 mar 2012, 17:34

Een oud kombord van Hoog Soeren.

Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

waldo79
4x3 autosnelweg

Bericht door waldo79 » zo 25 mar 2012, 10:09

nederland24 schreef:Een bordje dat je verbied je auto te koop te zetten, heb ik nog nooit gezien. Vind ik ook maar een vreemde regel.
Geldt voor verkoop van auto's die op de openbare weg geparkeerd staan. Werkt nogal ontsierend als je de openbare ruimte als winkel gebruikt...

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » zo 25 mar 2012, 10:15

En die bordjes komen veelvudig voor het in land.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat

Bericht door Frankplaatsengidsnl » di 27 mar 2012, 20:40

Kedinger schreef:Toen we door Radewijk kwamen vroegen we ons af wat de reden kom zijn dat hier geen komborden stonden. Radewijk is namelijk een echte kleine kern, een dorp, maar zonder komborden. Hier ontgaat me weer alle logica.

Wat ons ook opviel was dat de buurtschap Engeland nu geheel onder Ane valt. Hiermee vervalt in feite de hele buurtschap als een zelfstandige plaats. Voor een deel valt Engeland nu binnen de bebouwde kom van Ane, en het deel buiten de kom is afgebakend met Witte borden met de naam Ane. Daarmee is dus in feite Engeland van de kaart geveegd.
Dat is interessant Kedinger. Ik verkeerde tot heden in de veronderstelling dat Oosterwijk ZH het enige dorpje was in ons land met een kerntje zonder blauwe komborden, maar Radewijk lijdt dus aan een vergelijkbaar euvel. En, aldus Harry, vanuit Den Velde helemaal geen borden is ook bepaald slordig natuurlijk.

Curieus ook dat de voorm. gem. Gramsbergen, die nota bene voor vrijwel ieder klein gat een eigen postcode en postale plaatsnaam had geregeld, de buurtschap Engeland qua bebording zomaar van de kaart veegt. Ik zal de buurtvereniging Ane eens vragen of de naam Engeland (als buurtschap en dus plaatsnaam) ter plekke nog 'leeft' of dat we die echt als 'afgeschreven' kunnen beschouwen.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 27 mar 2012, 22:59

Frankplaatsengidsnl schreef:Ik verkeerde tot heden in de veronderstelling dat Oosterwijk ZH het enige dorpje was in ons land met een kerntje zonder blauwe komborden
Welke criteria gelden hier? Ik denk dat ik nog wel een paar kerntjes kan vinden zonder komborden.
--Harry.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » wo 28 mar 2012, 21:34

Ik was toevallig een topic op SSC aan het lezen tot ik dit bekend materiaal tegenkwam. Wat een toevoeging ook. :nuts:

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » wo 28 mar 2012, 23:51

Ik kijk er al niet meer van op. :roll:
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 29 mar 2012, 18:36

Alfa schreef:Ik was toevallig een topic op SSC aan het lezen tot ik dit bekend materiaal tegenkwam. Wat een toevoeging ook. :nuts:
Ik kom wel eens op SSC en dit gebeurt uit pure frustatie van een hele irritante forumposter. Je moet je daar niet zo druk om maken.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 29 mar 2012, 18:46

nederland24 schreef:dit gebeurt uit pure frustatie van een hele irritante forumposter.
Ehm... Er is dus een heel irritante forumposter en daar raken anderen zodanig van gefrustreerd dat ze andermans foto's gaan plaatsen alsof het zelf gemaakte foto's zijn?
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » do 29 mar 2012, 21:46

^^Ik keur het ook niet goed.

Rene
4x5 autosnelweg

Bericht door Rene » do 29 mar 2012, 21:52

harry schreef:Nieuwstad, gemeente Delfzijl. Dit is aan het eind van een 4 km lange doodlopende weg. Echt het einde van de wereld...
Afbeelding
Waar zou het onderbordje gebleven zijn ?

Vandalisme in Nieuwstad, of is het enige huisdier van het gat overleden ? :lol:

http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ll=53. ... .7,,2,6.88

Wouter N14
Moderator

Bericht door Wouter N14 » do 29 mar 2012, 22:20

^^ Dat bordje wordt alleen opgehangen als het huisdier wordt uitgelaten. Helaas was er niet genoeg geld voor een op afstand bedienbaar dynamisch paneeltje :p
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » do 29 mar 2012, 23:59

nederland24 schreef:dit gebeurt uit pure frustatie van een hele irritante forumposter.
harry schreef:Ehm... Er is dus een heel irritante forumposter en daar raken anderen zodanig van gefrustreerd dat ze andermans foto's gaan plaatsen alsof het zelf gemaakte foto's zijn?
nederland24 schreef:Ik keur het ook niet goed.
Maar waarom zou iemand dat doen uit frustratie van een andere irritante forumposter?
Laat maar. Ik denk inmiddels dat je iets anders bedoelt dan wat ik eruit lees...
--Harry.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » vr 30 mar 2012, 17:55

^^Ik zou voor jou even duidelijk proberen te zijn. Het gebruiken van iemands foto zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen en onbeschoft. In het geval van deze poster, denk ik dat hij een gewoon een foto van Emmen wou hebben en jouw foto daarvoor wel geschikt vond. Ik weet niet of je account hebt op SSC, maar anders zou je natuurlijk even contact met hem kunnen opnemen.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » vr 30 mar 2012, 19:31

nederland24 schreef:Het gebruiken van iemands foto zonder toestemming vind ik absoluut niet kunnen en onbeschoft.
Voor het gebruik op een forum vind ik het geen probleem. Het zou wat worden mocht je daar ook al toestemming nodig voor moeten hebben.

Palance
4x5 autosnelweg

Bericht door Palance » vr 30 mar 2012, 19:53

Het hangt van de context en de bron af - het mag namelijk niet altijd zomaar.

Autosnelwegen.net

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » vr 30 mar 2012, 21:36

Hij suggereert dat de foto van hemzelf is. Hoewel hij wel het copyright heeft laten staan.
Nee, ik heb geen SSC-account.
--Harry.

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat

Bericht door Frankplaatsengidsnl » za 31 mar 2012, 1:39

harry schreef:
Frankplaatsengidsnl schreef:Ik verkeerde tot heden in de veronderstelling dat Oosterwijk ZH het enige dorpje was in ons land met een kerntje zonder blauwe komborden
Welke criteria gelden hier? Ik denk dat ik nog wel een paar kerntjes kan vinden zonder komborden.
Dat vermoeden had ik al. ;) Die criteria zijn kennelijk niet heel hard maar worden per geval bekeken. Voor wat jurisprudentie hierover zie http://www.infomil.nl/onderwerpen/landb ... ouwde-kom/ Ik las eens ergens dat er sprake zou moeten zijn van bebouwing aan beide kanten van de weg en een maximale onderlinge afstand tussen de huizen om een status als bebouwde kom te kunnen toekennen. Anderzijds zie je blauwe borden dus kennelijke bebouwde kommen in dunbebouwde lintbuurtschapjes zoals Tonnekreek en Zwingelspaan, die aan beide niet voldoen (en het bord van Hoog Soeren hierboven voldoet ook niet echt aan die criteria zo te zien). Voor mij is het meer gevoelsmatig. Een zekere mate van kern (zeker als er ook nog een kerk en/of school en/of dorpshuis bij zit) zou m.i. blauwe borden moeten hebben als erkenning van de identiteit van de kern, dat het niet - alleen maar - een stuk buitengebied is. Zoals men dat bij bijv. Schoonhoven en Bergambacht doet: blauw om de grenzen van de kern aan te geven, daarbuiten wit om de grenzen van de plaats in bredere zin aan te geven.

Frankplaatsengidsnl
dorpsstraat

Bericht door Frankplaatsengidsnl » za 31 mar 2012, 1:52

Update m.b.t. de bebording in de (voormalige?) buurtschap Engeland: de buurtvereniging Ane antwoordt me vooralsnog dat ik maar bij de gem. Hardenberg te rade moet, die zouden precies weten hoe de vork in de steel zit (en melden en passant dat ze zich een dorp vinden en geen buurtschap ;) ). Lijkt me niet. Want die bebording is immers gedaan door de toenmalige gem. Gramsbergen. Ik vrees dat als ik de gem. Hardenberg mail, de medewerker van het Klantcontactcentrum niet eens weet waar Engeland ligt in zijn of haar gemeente. Als de lokale buurtvereniging er zijn vingers al niet aan durft te branden... Zucht... Ik mail het gemeentearchief en de heemkundekring wel.

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » zo 01 apr 2012, 22:18

Frankplaatsengidsnl schreef:blauw om de grenzen van de kern aan te geven, daarbuiten wit om de grenzen van de plaats in bredere zin aan te geven.
Ik zag het vorige week nog bonter in Winterswijk: Woold heeft 2 setjes witte borden. Eentje om de kern aan te geven en een om de plaats in bredere zin aan te geven.
Terwijl Woold echt een kern is met een zone-30...

Gepost vanuit Maribor (SLO)
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » ma 02 apr 2012, 11:58

Ik denk dat de vraag of iets Bibeko of Bubeko is erg afhangt van lokale politiek, en indirect het gebruik van de huizen/panden. Als het boederijen (of andere zakelijke (niet kantoor-) panden) zijn, is de status van Bibeko lastig voor het stallen van landbouwvoertuigen en vrachtwagens, alsmede voor de regels van overlast (stank, lawaai) en regels voor hygiene (zoals destijds de ophokplicht voor pluimvee Bibeko). Zijn veel panden woonboerderijen geworden, dan zal met Bibeko willen, om daarmee financiering van stoepen, mooiere bestrating en betere verlichting te krijgen.

Of er formele regels zijn voor Bibeko-toekenning, zal een gemeente in de regel worst wezen, zeker als niemand het aanvecht.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » zo 08 apr 2012, 22:18

harry schreef:Nieuwstad, gemeente Delfzijl. Dit is aan het eind van een 4 km lange doodlopende weg. Echt het einde van de wereld...
Afbeelding
Als ik had geweten dat jij die nog niet had, had ik er één toegestuurd. Omdat ik werk bij Van Gansewinkel voor de gemeente Delfzijl.

Heb ook nog een bord gezien met Godlinze, Gem-Bierum. Nog belang bij?
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

Willem
2x4 autosnelweg

Bericht door Willem » zo 08 apr 2012, 22:24

Het viel me gisteren in de omgeving van Gramsbergen op dat zo ongeveer elk buurtschap een wit bord had, maar dat er bij de Haandrik geen bord stond. Is dat geen buurtschap?

harry
Wegnummerfotograaf

Bericht door harry » di 10 apr 2012, 21:43

^^ Ik zou zeggen, vraag het eens aan de gemeente.
mhkamp schreef:Als ik had geweten dat jij die nog niet had, had ik er één toegestuurd.
Ik had al eerder een foto op mijn site, van M. de Haan.
Maar ik wil zo veel mogelijk eigen foto's hebben, dus een foto van een ander beschouw ik meestal als tijdelijk. Behalve van de Waddeneilanden. :)
mhkamp schreef:Heb ook nog een bord gezien met Godlinze, Gem-Bierum. Nog belang bij?
Ik ben vooral benieuwd waar die staat, zodat ik er zelf een foto van kan maken...
--Harry.

mhkamp
2x2 autosnelweg

Bericht door mhkamp » di 10 apr 2012, 21:52

harry schreef:Ik ben vooral benieuwd waar die staat, zodat ik er zelf een foto van kan maken...
Godlinze, Stelterweg
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.

nederland24
2x2 autosnelweg

Bericht door nederland24 » di 10 apr 2012, 21:58

@harry Ga je ook wel eens langs gemeenten om informatie in te winnen? Die plaatsen namelijk die bordjes.