jaap47 schreef:Raar stuk of geen raar stuk, dat is voor een ieder persoonlijk.
Mee eens! Als je alleen maar ontzettend hard wil rijden is dat geen goede optie. Als je de files wil vermijden of eens een andere leuke route wil nemen, dan is de BAB33 en de B68 zeker een super goed alternatief! Eigenlijk voor de mensen die in het noorden des lands wonen (Groningen, Drenthe, Friesland, Noord-Overijssel, Noord-Flevoland) is het gewoon (ook zonder file) al een prima route. Overigens is de BAB33 zelf super rustig, en kan je vaak wel (als je auto het aankan) 200 km/h halen. Ja, je kan zelf nagaan of je dat zelf veilig en verantwoord vindt om 200 km/h te gaan rijden.
jaap47 schreef:Wanneer je dan ook nog eens met een snelheidsbeperking te maken krijgt omdat de belijning is weggefreest..... En dit over een afstand van 19km......
Even aanpassen, het stuk waar geen belijning is duurt maar 8 km. De rest is 2x2 autoweg en 2x2 stadsweg.
jaap47 schreef:Het stuk BAB7 bij Füssen is nog niet helemaal klaar. Ze schieten wel goed op (april 2009 planning) maar je komt wel door een aantal dorpen en door een soort van TinkiWinki landschap. Vlak voor de grens heb je dan weer autobaan.
I know. Meer informatie over de BAB7 staat op dit topic:
http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=11125
Overigens is dat landschap schitterend bij Füssen (wat je TinkiWinki landschap noemt :P ). Ben er in Juli op vakantie geweest. En het is echt schitterend. Je rijd er zonder bij na te denken (zeker als de BAB7 al af is) er zomaar aan voorbij, maar eigenlijk zijn die kleine stadjes (zoals Füssen) en kastelen (zoals Slot Neuschwanstein) en de natuur en de vele kleine en grote meren een vakantie waard!
jaap47 schreef:Dit is een hele goede weg die alleen voor Kassel een soort videogame wordt (2x3 met redelijk bochtig de heuvels op en af), met aan het einde een forse helling naast de ICE. Wel leuk om te zien.
De A7 tussen Kassel en Fulda is inderdaad echt leuk en mooi (overigens is de gehele A7 vanaf Hannover tot en met Füssen erg mooi). Alleen moet je wel een sterke moter hebben. Wij waren daar met een caravan, en remmen af op de motor. Maar je zag ook mensen steeds gewoon remmen. Nou dan gaan je remmen eraan!
jaap47 schreef:Het probleem is de Fernpass waarbij aan ieder kant een paar haarspelbochten zitten. Ik dacht 2 aan de noordkant en 4 aan de zuidkant maar daar gaat het nu niet over. Het probleem is wanneer je daar achter een vrachtwagen komt te zitten. Zowel heen als terug was dat hier dus een feest.
Mwah, achter een vrachtauto zitten op de Fernpas valt wel mee. Overigens gaan de slechtere trucks helemaal niet over de Fernpas.
Ik verheug me op 2016! Dan is zowel de BAB33 als de BAB7 als de B179 bij Heiterwang als de A12 Tschirganttunnel klaar! Dan kan je lekker doorrijden via de Fernpas! Overigens vrees ik met grote vrese dat meer mensen die route gaan nemen.

En dus de Fernpas drukker wordt.
Ik teken voor de 2x2-baans S14 (Fernpass Schnelstrasse)! Alleen die komt er voorlopig, helaas, nog niet. Overigens is dat ook wel haast onmogelijk. Je moet dan de weg heel erg aanpassen. Veel nieuwe viaducten en tunnel bouwen. Dat is een haast onmogelijk gebeuren. Wel zouden ze van mij vanaf de Duitse grens tot en met de Lermooser Tunnel een Schnelstrasse mogen aanleggen die deels 2x2 is en deels 2x1 is (2x1 is nog realiseerbaar op moeilijke stukken). En dan de B179 over de Fernpas zelf, en dan vervolgens vanaf Nassereith de Schnelstrasse tot en met de A12 (Inntal Autobahn).
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"