[R001] [R002] Ringwegen Antwerpen

Bespreek hier alles over de Belgische autosnelwegen.

Moderator: Moderatoren

Matthijs
expressweg

Bericht door Matthijs » wo 27 jul 2005, 0:33

René schreef:
Marc schreef:
René schreef:Ik vraag me trouwens ook af of je met een volledige R2 de bestaande Antwerpse ring wel voldoende ontlast zal worden. Het grootste deel van de verkeersbewegingen in en rond Antwerpen is en blijft volgens mij toch Antwerpen-gericht.
Dat denk ik nu juist niet. Als Nederlander zou je toch beter moeten weten ! Een heel groot deel van het transitverkeer van Nederland naar Frankrijk en de rest van zuid Europa door België gebeurt via Antwerpen. Hoeveel precies weet ik niet, maar iets in de grootorde van 90 % zou me niet verbazen.
Je geeft in reactie op mijn opmerking aan dat je niet denkt dat het gros van de verkeersbewegingen in en rond Antwerpen gericht is op de Sinjorenstad. Dat beargumenteer je met je opmerking - die ik dus ook logischerwijs in die context heb geplaatst - en niet in een context waarin ook Maastricht of welke grensovergang dan ook een rol speelt. Helder opschrijven wat je feitelijk bedoelt is ook een vak, Marc. :roll:
René, Marc heeft duidelijk genoeg geschreven dat-ie het aandeel van het 'transitverkeer van Nederland naar Frankrijk' (e.v.) bedoelt, en niet het aandeel van het verkeer op de Ring. Je moet dus ook wel degelijker iets beter lezen voor je zo overtuigd reageert.

Ali
stadsweg

Bericht door Ali » wo 27 jul 2005, 10:40

De cijfers die geplaatst heb dateren van 2003 en heb ik gevonden op de site van Vlaanderen.be bij Wegen en Verkeer.

Het grote knelpunt in Antwerpen is het oost-west verkeer en in mindere mate het noord-zuid. Véél verkeer komende van de E34 en E313 wilt richting E17 of E34 kust of Frankrijk. Dat zou buiten Antwerpen moeten blijven. Véél verkeer uit de E19 NL wilt richting E19 of E17.

daarbuiten komt er nog het feit dat cijfers relatief zijn. Een autosnelweg waar het aandeel vrachtwagens héél hoog is heeft een véél kleinere capaciteit omdat de kans dat deze vrachtwagens inhalen zeer groot is en dit geeft opstoppingen op 2x2 autosnelwegen. Ik denk daarbij aan de A13 - E313 (2x2 snelweg) die héél druk is vanaf het knooppunt Lummen in Limburg, dat komt omdat véél vrachtverkeer uit Limburg, de industriezones langs de E313 en Duitsland de Antwerpse haven als bestemming hebben

Marc

Bericht door Marc » wo 27 jul 2005, 13:32

Blij dat iemand anders het nu ook zegt. Dank je wel, Wicher.
Hajo schreef:Ik ken de verkeersintensiteit op de snelweg Eindhoven - Antwerpen niet. Volgens mij is de verkeersdruk Breda - Antwerpen - Gent (E17) / Brussel (E19) heel wat groter. Vandaar mijn kaartje met een R2 Kallo - Edegem. Maar ik kan mij uiteraard vergissen. *
Voor die verkeersstromen althans voor de relatie Breda - Gent kan een doortrekking van de R 2 tot de E 17 in Haasdonk enig soelaas brengen. Maar de R 2 verder tussen die E 17 tot de E 19 alleen biedt geen aarde aan de dijk ! Dit zou alleen maar effect hebben indien er significant veel verkeer was op de relatie Bergen op Zoom - Brussel A 12 en E 19. Maar zolang Nederland haar A 4 niet afwerkt. Zoals Ali vermeldt zich steunend op de hem geciteerde gegevens, is er vooral oost-west transitverkeer. Alleen een volledige R 2 zuid (van Ranst tot Haasdonk) zou hier een oplossing kunnen bieden. Wat betreft een zuidoostelijke kwadrant alleen, deze biedt al een oplossing voor de relatie noord Duitsland Eindhoven - Brussel.

Alfa
2x3 autosnelweg

Bericht door Alfa » vr 29 jul 2005, 1:39

Even het gewestplan geraadpleegd en wat blijkt. De ruimtevoorziening is er nog steeds. Het is te zeggen enkel het stuk tussen de A14 en de A11 en vanaf de A13 tot de schelde (dan stopt het oppeens) .

Dus het stuk vanaf de A14 tot aan de schelde is niet langer voorbehouden voor autosnelwegen (altans in de versie die ik heb). Is dit een fout of is dit echt zo, en zo ja waarom?

Peter
2x4 autosnelweg

Bericht door Peter » vr 29 jul 2005, 9:28

Wie naar (west-noord-zuid) Frankrijk wil kan net zo goed via Liefkenshoektunnel en/of de Westerscheldetunnel rijden en dan via de R4 naar Gent/Lille. Het gros van de Zeelanders zal dat ook wel doen.

Als men de N62 nu eens tot een fatsoenlijke 2+2 autoweg opknapte, dan zou het nog een aantrekkelijke route worden vanaf Breda en vallen er ook meer centjes te halen voor de NLers.

Een deel van het NLse Frankrijkverkeer (oost en zuid) zal overigens via Duitsland rijden, en niet via Maastricht of Gent. Wie in het oosten woont (Arnhem, Nijmegen, Enschede, Hengelo, Emmen, etc) kan via het Duitse wegennet veel sneller op de plaats van bestemming zijn. Dit zal echter niet meer dan 10-15% van de Nederlanders met bestemming Frankrijk zijn, daar het gros toch uit de randstad komt. Maar aan de andere kant: we overschatten wellicht Frankrijk als vakantieland. Er gaan ook bergen Olanders naar Noord-Italie, naar minder warme bestemmingen of met het vliegtuig.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

snelwegracer
autoweg

Bericht door snelwegracer » vr 29 jul 2005, 12:49

Een kennis van mij was via Duitsland gereden maar hij reed wel 150Km om. Terwijl ik gewoon via Luxemburg was gegaan.
Neem eens een kijkje op mijn forum 8-) Het forum over Transporttycoon. :).

Marc

Bericht door Marc » za 30 jul 2005, 14:09

Alfa schreef:Even het gewestplan geraadpleegd en wat blijkt... *** het stuk vanaf de A14 tot aan de schelde is niet langer voorbehouden voor autosnelwegen (altans in de versie die ik heb). Is dit een fout of is dit echt zo, en zo ja waarom?
Neen, geen fout wel echt. De gemeente Kruibeke onder leiding van zijn controversiële burgemeester Antoine Denert (met lange baard :D ) liet het deel van de voorziene Antwerpse grote ring R 2 op zijn grondgebied [tussen de E 17 en de Schelde min of meer langs de Barbierbeek] schrappen. Waarom de hogere overheden - de Vlaamse gemeenschap - juist lieten begaan is mij niet bekend, maar Denert en zijn bestuur staan bekend als zeer assertieve dwarsliggers genre NIMBY in allerhande dossiers. Zo is de burgemeester van Kruibeke altijd een verwoed tegenstanders geweest en is dat nog altijd van zogenaamde "potpolders", dat zijn eigenlijk overstromingsgebieden die moesten dienen om bij wateroverlast (ingevolge hevige regenval) het water op te vangen om elders dijkbreuken en overstromingen in meer bewoonde gebieden te vermijden. Om die "potpolders" te realiseren moeten er landbouwgronden onteigend worden, wat natuurlijk op verzet van de betrokkenen stuit. Naar ik vermoed zal de schrapping van de R 2 in Kruibeke gediend hebben als "bliksemafleider" om Denerts stugge verzet tegen de potpolders ietwat te bedaren, in het besef dat de op het tracé vrijgekomen gronden toch geen woonzone of industriële (ambachtelijke) bestemming kunnen krijgen en enkel opnieuw landbouwgrond worden met dus het behoud van het bouwverbod.
Wie weet ?
Peter schreef: Als men de N62 nu eens tot een fatsoenlijke 2+2 autoweg opknapte, dan zou het nog een aantrekkelijke route worden vanaf Breda en vallen er ook meer centjes te halen voor de NLers.
Dat is enkel interessant voor de Zeelanders. Voor het overige dienen ook de N 59 vanaf knooppunt Hellegatse plein tot Zierikzee en de N 256 Zierikzee - Goes van een tweede rijbaan en ongelijkvloerse kruisingen voorzien te worden. Om dan nog maar te zwijgen van de ontbrekende stukken A 4 midden Delftland en knooppunt Benelux knooppunt Klaaswaal. Alles samen aanzienlijk veel wegenwerken waarvan ik - alle verhoudingen in acht genomen - niet verwacht dat ze allemaal zeg maar binnen 15 jaar in 2020 zullen gerealiseerd zijn, als ik zie hoezeer de openvolgende Nederlandse kabinetten blijven talmen met andere nog heel wat dringendere wegenwerken !
Peter schreef:Een deel van het NLse Frankrijkverkeer (oost en zuid) zal overigens via Duitsland rijden, en niet via Maastricht of Gent. Wie in het oosten woont (Arnhem, Nijmegen, Enschede, Hengelo, Emmen, etc) kan via het Duitse wegennet veel sneller op de plaats van bestemming zijn. Dit zal echter niet meer dan 10-15% van de Nederlanders met bestemming Frankrijk zijn, daar het gros toch uit de randstad komt. Maar aan de andere kant: we overschatten wellicht Frankrijk als vakantieland. Er gaan ook bergen Olanders naar Noord-Italie, naar minder warme bestemmingen of met het vliegtuig.
Als ik het over transit- of doorgaand verkeer heb, hou ik hoegenaamd enkel rekening met wegverkeer en niet met vliegtuigen, dat is nogal wiedes! ;)
Er zal wel een deel van oost Nederland met bestemming oost Frankrijk en Italië via Duitsland rijden, maar dit is maar een fractie van het verkeer tussen Nederland en Frankrijk.

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 17:02

Hierbij mijn Masterplan Antwerpen.
Heerlijk forum trouwens! :toppie:

Hoi Marc, uitstekend plan, ik vind het ook het beste als de R2 helemaal rond is. Ik vind het zwarte gedeelte tussen de A12 en de A13 echter niet nodig, de bestaande A12 en jouw groene route lopen hieraan vrijwel parallel met enkele kilometers ertussen dus de zwarte route tussen de A12 en de A13 is dubbelop.
Ook je rode route vind ik niet noodzakelijk want de zwarte route tussen de A13 en de A1 naar Brussel loop parallel, wel is dit een handige route binnen de stad (bv tussen Deurne en Borgerhout) en verbetert het de bereikbaarheid van het vliegveld.

In het plan van Hajo mis ik het oostelijk deel van de R2, maar ik het het wel met hem eens dat het westelijk deel van de R2 prioritair is. Dit is trouwens een aantrekkelijke route tussen Nederland en Brussel vind ik.

De aanleg van de R2 tussen de A11 en de A14 zou een grote klap betekenen voor de omzet op parkeerplaats Hazeldonk, ik verwacht dat de Randstedelingen in grote getale deze route zullen kiezen richting Frankrijk, m.u.v. van de Utrechters. Dat zou nogal wat betekenen voor de drukte op de A17, A58 en A4 (en later de nieuwe A4) in Nederland, zouden deze wegen dit aankunnen?

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » ma 03 okt 2005, 19:49

Mag ik je erop attenderen dat het Mark is ;)

Ik zelf voel het liefst toch voor 3/4 van het zwarte trace (van Zandvliet tot de A13), en dan verder over groen naar de A12. Dit omdat het dan mooi de R1 bij Merksem kan ontlasten (en een stuk A13).

Om het plan er nog even bij te pakken:

Afbeelding

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 19:58

Ik zelf voel het liefst toch voor 3/4 van het zwarte trace (van Zandvliet tot de A13), en dan verder over groen naar de A12. Dit omdat het dan mooi de R1 bij Merksem kan ontlasten (en een stuk A13).
Ik heb het enkele malen overgelezen maar volgens mij hebben we exact dezelfde voorkeur. Je 'toch' begrijp ik daarom niet :P

Mijn voorkeur is tussen A12 (Zandvliet) en A13 de bestaande A12 en de groene route. En tussen de A1 (Brussel) en de A13 niet de rode maar wel de zwarte route. (zie m'n vorige post).
Jouw voorkeur is driekwart van zwart van de A12 (Zandvliet) naar de A13. en dan verder over groen naar de A12.

Dit is toch precies hetzelfde?

Dus je ziet af van de zwarte boog om Brasschaat?

Chris
Moderator

Bericht door Chris » ma 03 okt 2005, 19:59

Voorlopig lijkt me de completering van de A12, en de doortrekking van de R2 naar de E17 wel genoeg.

Mark
Forumbeheerder

Bericht door Mark » ma 03 okt 2005, 20:02

Heb je even verkeerd begrepen, maar we zijn het met elkaar eens :EU: Ik werp die boog om Brasschaat idd af.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » ma 03 okt 2005, 20:06

Hij gaat er niet om, maar onderdoor of er dwars doorheen op je kaartje. Zullen die Nederlanders daar leuk vinden! ;)

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 03 okt 2005, 20:12

Chrizz schreef:Voorlopig lijkt me de completering van de A12, en de doortrekking van de R2 naar de E17 wel genoeg.
Dat ben ik met je eens. Die doortrekking komt er trouwens, maar het zal niet voor direct zijn.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 20:12

Ik raakte zelf ook in de war vanwege het feit dat de A12 zowel ten noorden als ten zuiden van Antwerpen ligt. Misschien daarom de verwarring.

Als het westelijk deel van de R2 gerealiseerd zou zijn, wordt de A12-zuid de meeste aantrekkelijke route tussen Nederland en Brussel, dus dan is volledige ombouw inderdaad vereist Chrizzz.

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 20:16

Voorlopig lijkt me de completering van de A12, en de doortrekking van de R2 naar de E17 wel genoeg.
Maakt de aanleg van de R2 tussen KP Antwerpen-Noord (A1, A12 en R1) en de A13 een beetje kans of heeft dit gedeelte geen prioriteit? Of krijgt dit deel niet het nummer R2?

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 03 okt 2005, 20:20

Dat deel zal er niet rap komen, daar bestaan voor het ogenblik zelfs geen plannen voor. Bovendien zullen de inwoners van de dorpen daar dat niet zo leuk vinden als er plots een snelweg in hun achtertuin ligt. Het lijkt me trouwens moeilijk met de ruimtelijke ordening om er nog een snelweg bij te krijgen zonder dat die een nogal gek verloop kent.
België, het land van de sympathieke chaos, maar ook van frieten en bier natuurlijk!

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » ma 03 okt 2005, 20:24

Wijnand schreef:
Maakt de aanleg van de R2 tussen KP Antwerpen-Noord (A1, A12 en R1) en de A13 een beetje kans of heeft dit gedeelte geen prioriteit? Of krijgt dit deel niet het nummer R2?
Ik denk dat Quattro hier meer over weet: hij woont immers daar in de buurt.

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 20:24

Het lijkt me trouwens moeilijk met de ruimtelijke ordening om er nog een snelweg bij te krijgen zonder dat die een nogal gek verloop kent.
Is onteigening in België/ Vlaanderen een lastige zaak? Of zijn er andere redenen een normaal verloop moeilijk wordt?

R4
expressweg

Bericht door R4 » ma 03 okt 2005, 20:26

Wijnand schreef:
Het lijkt me trouwens moeilijk met de ruimtelijke ordening om er nog een snelweg bij te krijgen zonder dat die een nogal gek verloop kent.
Is onteigening in België/ Vlaanderen een lastige zaak? Of zijn er andere redenen een normaal verloop moeilijk wordt?
Tja, uiteraard is onteigening een lastige zaak als je een half dorp moet onteigenen voor iets wat de mensen daar totaal niet willen. Dat is in elk land zo denk ik. De bewoners daar hebben al genoeg snelwegen in de buurt.

IQ[]
expressweg

Bericht door IQ[] » ma 03 okt 2005, 20:26

Ik denk dat je hele dorpen moet gaan slopen :roll:

Wijnand
polderweggetje

Bericht door Wijnand » ma 03 okt 2005, 20:32

Dit stuk zou in ieder geval om de voorsteden Merksem en Deurne moeten lopen.
Volgens mij is er tussen Merksem en Schoten nog precies ruimte, maar het scheelt niet veel inderdaad

Quattro
verkeersader

Bericht door Quattro » ma 03 okt 2005, 21:03

Mark schreef:Mag ik je erop attenderen dat het Mark is ;)

Om het plan er nog even bij te pakken:

Afbeelding
Heel leuk kaartje maar zo goed als helemaal onrealistisch. En daar allemaal tunnels van maken zou enorm veel geld kosten en ook zeer gevaarlijk zijn vermoed ik.

Blauwe verbinding tussen de A12 in het noorden en de R1/Kennedytunnel: dit heeft een beetje veel weg van de Oosterweelverbinding maar dan iets noordelijker gelegen. Je start aan de A12 waar juist een zeer gevaarlijk op- en afrittencomplex is met de N180 (Noorderlaan). Een groot gedeelte zou over de petroleumhaven lopen; een tunnel of brug zou hier onzettend gevaarlijk zijn.

Groene verbinding tussen de A12 in het noorden en de A13/E34: Vanaf de A12 gaat het eerst door verschillende woonwijken, drukke winkelstraten, groene domein en een kasteel, door het centrum van een "chique" dorp, door het centrum van een ander dorp om te eindigen aan de A13/E34 waar een nieuwe industriezone is.

Rode lijn met lichtblauwe stippen tussen de A12 in het noorden en de afrit 18 Wommelgem: hier ga je ook eerst door verschillende woonwijken, drukke winkelstraten, middendoor door Deurne (helemaal volgebouwd met appartementsblokken, ...) om te eindigen aan afrit 18 Wommelgem. Leuk idee maar aan die afrit is helemaal geen plaats want aan 2 kanten is het volgebouwd en staat er een centrale van hoogspanningskabels. Het korte stukje tussen de N12 (rode weg onder Deurne) en afrit 18 van de A13/E34 is mogelijk maar totaal zinloos.

Rode verbinding tussen afrit 18 aan de A13/E34 en de zwarte verbinding aan de oever van de Schelde: op deze rode lijn ligt al een groot deel van de R11. Dit is een 4-baans weg aan beide kanten een parkeerstrook. Totaal geen plaats voor een autosnelweg of tunnel of viaduct. Heel deze straat is volgebouwd en kom je op een ander lastig dossier terecht: de R11 aan de luchthaven. Al jaren spreekt men hier over een tunnel maar al jaren is er protest en al... En daarbij, juist het stuk aan de luchthaven heeft weinig last van lange file's. Verder loop je ook nog door drukke woon- en winkelplaatsen zoals Mortsel, Edegem en Wilrijk. Ook de Universiteit van Antwerpen en het Akademisch Ziekenhuis liggen op deze route.

Zwarte verbinding zoals de R2: Als je vertrekt aan afrit 13 Stabroek aan de A12 in het noorden ga je eerst door een groot dorp (Hoevenen en Kapellen), Een groot deel van Brasschaat (ook bekend als een "chique" gemeente), een heleboel groen gebied, een groot deel van Schoten, Schilde en 's Gravenwezel (alle 3 zijn het ook "chique" gemeenten) met verschillende kastelen en grote villa's. Door het centrum van het dorp Wijnegem waar ook een groot groen park is, om zo vlak naast het centrum van het dorp Wommelgem te lopen.
Het gedeelte tussen de N116 (gele lijn bij Ranst) tot aan de N10 (baan Mortsel-Lier) zou mogelijk zijn, mits enkele problemen, maar het zou weinig uithalen vrees ik. Voorbij de N10 kom je terug door woonwijken en dorpen die helemaal volgebouwd zijn, de Universiteit en het Ziekenhuis, een heel grote begraafplaats, ... tot aan de Schelde.
Aan de andere kant van de Schelde heb je Kruibeke, een gemeente die bekend staat vanwege een burgemeester die er absoluut tegen zal zijn. Het stuk tussen de A14/E16 en de R2/E34 zou, mits aanpassingen, realistisch zijn...

Het paarse deel, ook bekend als de A12 in het zuiden: realistisch maar dit deel is al een viaduct en autosnelweg ;)

Eerlijk gezegd, het zal raar klinken maar de Oosterweelverbinding (en die verbinding tussen de R2/E34 en de A14/E17) zou al veel uithalen. Deze 2 zijn ook de 2 enigste die realistisch zijn....

De R1 kan je best voorstellen als een autosnelweg die door het midden van de stad Antwerpen loopt. Rond de stad Antwerpen heb je andere steden zoals Mortsel maar ook verschillende "chique" gemeenten zoals Brasschaat, Schoten, Schilde, ... waar veel villa's en kastelen staan.
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Vinny
4x5 autosnelweg

Bericht door Vinny » ma 03 okt 2005, 21:09

Persoonlijk zie ik meer in de Oosterweelverbining en een rehabilitatie van de A 11 tot aan knp. Antwerpen west. Voor de relatie Gent - Mechelen zie ik at in de ombouw van de N 16 tot autosnelweg, ook al om het vrachtveerkeer een goed alternatief te geven dat toch via Boom moet rijden.

Vervollediging van de R 2 zie ik niet zitten, voor de meeste relaties houdt dat omrijden in. Liever zie ik een volledige snelweg uitvoering van de R 4 i.c.m een 'A 62' tot aan de Westerschelde tunnel. Een doortrekking van de N 41 ter vervanging van de N 403 is ook goed.
Ook fijn zou een directe link N 49 --> A 18 zijn, maar ook een opwaardering van de N 44 kan voldoen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

bart1

De ring

Bericht door bart1 » za 10 dec 2005, 20:46

De ring "rond" Antwerpen is er al.
Er zijn er zelfs twee: de ring en de singel.
Wordt er weleens gedacht aan de mensen die wonen waar de verbinding tussen de expresweg (N49) en de E17 kan komen.
De mensen weten al meer dan 30 jaar dat het er kan komen.
Maar daardoor mogen ze ook niks aan hun huizen, tuinen, landbouwgrond veranderen.
En dat al ruim 30 jaar.
Op dit moment weten de mensen nog niks zeker, het KAN er KOMEN maar het kan er ook NIET KOMEN.
Er zou duidelijkheid moeten komen i.v.m. die verbinding.
Ofwel gaat het door ofwel niet maar gewoon de mensen in het ongewisse laten kan niet.
Hier is juist een nieuwe straat getrokken wat volgens mij toch niet goedkoop is, maar als de ring er komt kruist die de nieuwe weg, weten de gemeenten dan meer dan de gwone mens, dat die zo iets doen of trekken ze zich dat niet aan het is toch met het geld van iedereen!!!!

Rien
verkeersader

Doortrekking R2 tot E17-afrit 15a

Bericht door Rien » zo 11 dec 2005, 14:11

Volkstribuun schreef:Op een oude wegenwandkaart uit 1991 staat tussen knooppunt Beveren en afrit 15a van de E17 een gestippeld stukje autosnelweg, wat wil zeggen dat er plannen bestaan om dit traject in de nabije toekomst aan te leggen. Onlangs heb ik een nieuwe wegenwandkaart aangeschaft, waarop Beveren - 15a nog steeds gestippeld staat. Wordt deze verlengde R2 ooit nog eens aangelegd?
Uit een gesloten topic.

R4
expressweg

Bericht door R4 » di 13 dec 2005, 2:52

Daarvoor zijn er inderdaad plannen, meer bepaald op lange termijn. Dat traject is immers niet zo evident, er spelen nogal wat factoren een rol in, en die moeten dus grondig bekeken worden.

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » di 21 feb 2006, 20:32

En daarop had ik deze foto al gemaakt:

Afbeelding
de eventuele eerste fase die er volgens mij moet komen :) de nieuwe weg (laten we hem R101 noemen) zou ik doortrekken vanaf knooppunt ranst naar Kontich als beginfase, met een afrit in Ranst dorp zelf en op de liersesteenweg vlak tegen Boechout aan. Hiermee wordt het verkeer dat naar Brussel moet al direct afgeleid naar Kontich en dan vervolgt men daar zen weg voort naar Brussel, de rijvakken liggen er tog al voor klaar en de afrit op de liersesteenweg is goed voor het verkeer dat naar Lier moet ... Ik heb bewust gekozen om deze afrit niet aan te leggen aan de zijde RAnst-Kontich, omdat Mortsel anders nog meer verkeersellende gaat hebben :s

GROTERE FOTO KREEG IK ER NIET OP :?

Deze nieuwe verbinding die ik ff getekend heeft lijkt wel verdacht veel op de A9 in amsterdam, dit is ook een randweg ten zuidoosten van Amsterdam en sluit aan in Diemen en Bijlmermeer :)

Quattro
verkeersader

Bericht door Quattro » di 21 feb 2006, 22:22

Leuk kaartje Mikhail ;)

Het is best een realistische weg maar de kans of die er ooit gaat komen is klein :(
Blood type : B4 Flickr | Vimeo | YouTube

Mikhail
expressweg

Bericht door Mikhail » di 21 feb 2006, 22:50

De kans is laten we zeggen 0 op 100 ;) hoe jammer het ook mag zijn :? maar het is inderdaad realistsich ik heb rekening gehouden met woonwijken en groen ;)