[A077] Verlenging A77 Brabant in

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Coen Tunnel » do 21 apr 2016, 23:17

RSK schreef:^^ Omdat regels nu eenmaal regels zijn. :wijsvinger:
In hoeverre is er nog sprake van regels als er zo al meerdere uitzonderingen te noemen zijn? Blijkbaar wordt het beleid de laatste jaren niet meer zo strikt toegepast en wordt een weg niet meer per definitie omgenummerd als het beheer van het Rijk wordt overgedragen aan de provincie. Waarom kan een provinciale weg dan niet nieuw aangelegd worden met een tweecijferig nummer?

Dan heb ik nog niet eens de gemeentelijke delen van tweecijferige N-wegen genoemd, zoals de N35 in Zwolle (of is dat toevallig ook het enige voorbeeld?).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Rene » vr 22 apr 2016, 0:27

Nummerseries zijn voorbehouden aan wegbeheerders, zeker bij nieuwe uitgifte van een routenummer.

En verder: dream on. Deze weg is een oplossing voor een probleem dat er niet is.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Coen Tunnel » vr 22 apr 2016, 9:26

^^ N62 was toch ook een nieuw nummer?

En als de provincie er geld aan wil uitgeven, dan moeten ze dat toch vooral doen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door duikgek89 » vr 22 apr 2016, 10:29

Rene schreef:Nummerseries zijn voorbehouden aan wegbeheerders, zeker bij nieuwe uitgifte van een routenummer.

En verder: dream on. Deze weg is een oplossing voor een probleem dat er niet is.
En waarom is dat probleem er niet?

Op Rijksniveau liggen de prioriteiten inderdaad anders. Maar op provincieniveau is het best verdedigbaar dat men hier een Oost-West verbinding wil aanleggen. De N264 is druk, schiet slecht op en na een rondje Duurzaam Verpesten met Erg Hopeloos Kliederwerk is dat niet beter geworden, om nog maar te zwijgen over het feit dat je bij Uden zowat meer in het rond rijdt dan rechtdoor. Bovendien ligt de N264 bij Haps en St. Hubert dwars door de kern.

Dan is er de N272, daar kun je eerst aardig doorrijden, maar bij Gemert is dat afgelopen en kun je ofwel enorm binnendoor gaan liggen rommelen over wegen die je al lastig vanaf de N272 kunt bereiken, of alternatief kun je de N279 nemen, maar die weg is ook geen feest.

Verder is de Papenvoortsedijk - De Quayweg - Statenweg -Erpseweg - N616 nog een mogelijke verbinding maar die is lastig te bereiken aan de oostkant, het verkeer moet daar bovendien door Rijkevoort heen. Aan de andere kant is het stuk door Boekel en Erp geen feest en ook weer door de kommen. Onderweg zijn er overigens hier en daar nog wat versmallingen, kwestie van de automobilisten wakker houden en de boksliefhebbers een beetje vermaak te geven als twee idioten in conflict komen en elkaar wat klappen geven.

Het aanleggen van een goede N77 zal de leefbaarheid in een aantal plaatsen kunnen verbeteren en zorgen voor een vlottere verbinding.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41384
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Vinny » vr 22 apr 2016, 21:14

Ik geloof ook niet in een freeflow aansluiting op de bestaande A 77. De ombouw van knooppunt Rijkevoort kost veel geld voor betrekkelijk weinig oplossend vermogen. Je kunt de weg iets noordelijker of zuidelijker op de A 73 aansluiten met een eenvoudige afrit.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » vr 22 apr 2016, 22:05

Liever niet. Naar goed Nederlands gebruik moet dat dan weer met haakse aansluitingen, zodat je over twee rotondes moet. Ik vind een oplossing zoals knooppunt Ewijk ideaal. Je zult de huidige buitenbocht van de trompet (Nijmegen > Köln) iets moeten verhogen, verder kun je de weg zo aan laten takken. De relaties die ingewikkeldere constructies vergen, kun je wel via een alternatieve route laten lopen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door duikgek89 » za 23 apr 2016, 0:44

Vinny schreef:Ik geloof ook niet in een freeflow aansluiting op de bestaande A 77. De ombouw van knooppunt Rijkevoort kost veel geld voor betrekkelijk weinig oplossend vermogen. Je kunt de weg iets noordelijker of zuidelijker op de A 73 aansluiten met een eenvoudige afrit.
Dan kom je uit op de zoveelste halfbakken oplossing, daar hebben we er in Nederland genoeg van.

Wat mij betreft moet zo'n aansluiting wel Free-flow gemaakt worden en een eventuele N77 ook 2x2 aangelegd moeten worden, indien mogelijk op ASW profiel zodat de weg later eventueel omgeletterd kan worden naar A77.

Doet men dat niet, dan kan men wat mij betreft beter wat meer geld in de zak houden en alleen de N264 om Haps en St. Hubert heen leggen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7887
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Jackbauer1350 » za 23 apr 2016, 11:46

Het kunstwerk is al breed genoeg voor een extra strook in de rijbaan van de A77 vanuit het oosten. https://goo.gl/maps/rAK9Gv42bdQ2
Als de trompet gespiegeld had gelegen was het relatief eenvoudig om de hoofdrijbaan door te trekken. Nu moet je het knooppunt eigenlijk volledig verbouwen. De huidige boog Nijmegen -> A77 zoals RSK al zei. En de andere bestaande verbindingswegen liggen ook in de weg voor de verbindingswegen N77 -> Nijmegen en Venlo -> N77 kwijt te kunnen, uitgaande van een klaverblad wat dan nog de goedkoopste uitvoering is. Een klaverblad kevert zo te zien voor het zuidoostkwadrant wel wat problemen op met de boogstralen omdat de A77 niet haaks op de A73 staat.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » za 23 apr 2016, 12:52

Toch eens zitten puzzelen of je er niet uit kunt komen zonder aan het huidige knooppunt te sleutelen en peperdure fly-overs toe te voegen. En dat kan. Met twee viaducten en wat grondwerk ben je al klaar.

Afbeelding

In dit geval blijft de huidige configuratie liggen. Vanaf de N77 kun je vloeiend naar de A73 zuid en sluit je zo aan op de hoofdbaan van de A77. Daarna krijg je de gelegenheid om via een krap lusje de A73 richting Nijmegen te nemen. Substandaard? Helemaal! Maar wat mij betreft hoeft een onbelangrijke relatie geen goudomrande boogstraal te krijgen. Liever krap ongelijkvloers, dan een Paalgraven-oplossing. (En als je er nog een grijpstuiver voor over hebt, mag je natuurlijk ook de boog A73 zuid > A77 verder zuidoostelijk leggen om ruimte te maken voor een grotere lus.)

Vanaf de A77 gezien 'sla je af' naar de N77. Dat voorkomt ingewikkelde en dure ingrepen aan het huidige trompetje. Met een riante slinger om het huidige knooppunt heen kan ook verkeer vanuit het zuiden zo makkelijk de N77 op komen. Ook accentueert het de overgang van snelweg naar autoweg nog enigszins.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Rene » za 23 apr 2016, 23:08

RSK schreef:Met twee viaducten en wat grondwerk ben je al klaar.
Voldoet niet aan de ontwerpeisen van de AGR. Dus een streep erdoor.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » za 23 apr 2016, 23:45

^^ In mijn optiek is het simpel. Óf het mag wat kosten, óf je moet je eisen naar beneden bijstellen. In Nederland verrekt men allebei, met als gevolg dat er niets gebeurt. Dat is natuurlijk een keuze. Alleen niet de mijne.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Coen Tunnel » zo 24 apr 2016, 0:27

Rene schreef:Voldoet niet aan de ontwerpeisen van de AGR. Dus een streep erdoor.
Wat is AGR?

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Seat Ibiza » zo 24 apr 2016, 9:27

^^
Ken 'm alleen als afkorting voor de Amstel Gold Race :o

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18067
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Snelwegfreak » zo 24 apr 2016, 10:17

^^ Het is volgens mij een Franse afkorting. Het Engelse synoniem is European Agreement on Main International Traffic Arteries.

Ik ben het overigens eens met RSK. Waarom niet substandaard? Waarom zo'n angst om af te wijken? Het is substandaard, maar dat lijkt me in vele gevallen toch beter dan rotondes of vri-kruisingen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Coen Tunnel » zo 24 apr 2016, 10:27

Seat Ibiza schreef:^^
Ken 'm alleen als afkorting voor de Amstel Gold Race :o
Ik ook, maar daar zitten nog krappere bochten in het parcours, dus ik vermoedde dat dat het niet kon zijn. :lol:
Snelwegfreak schreef:^^ Het is volgens mij een Franse afkorting. Het Engelse synoniem is European Agreement on Main International Traffic Arteries.
Ah, bedankt. Even googlen leert me dat de Franse naam Accord européen sur les grandes routes de trafic international is.

Maar zolang er voor de huidige verkeersstromen niets verandert, in hoeverre is die AGR dan van toepassing? Alleen van/naar de N77 weg zijn er substandaard bochten; en zo'n provinciale weg kun je moeilijk als een belangrijke route voor internationaal verkeer zien.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Jeroen » zo 24 apr 2016, 10:38

Vinny schreef:Ik geloof ook niet in een freeflow aansluiting op de bestaande A 77. De ombouw van knooppunt Rijkevoort kost veel geld voor betrekkelijk weinig oplossend vermogen. Je kunt de weg iets noordelijker of zuidelijker op de A 73 aansluiten met een eenvoudige afrit.
De geplande omlegging bij Haps kost ook een hoop geld. Doe het dan liever goed, en sluit hem fatsoenlijk op knooppunt Rijkevoort aan. In theorie denk ik zelfs dat een simpel klaverblad relatief eenvoudig in te passen is, al past dat natuurlijk niet in de Nederlandse filosofie om OWN zo haaks mogelijk op het HWN aan te sluiten...

Nog een extra aansluiting lijkt me niet wenselijk. Noordelijk van het knooppunt zitten de verzorgingsplaatsen in de weg, net zuidelijk er van ligt de bebouwing van Rijkevoort in de weg en zit je alsnog erg dicht ofwel op het knooppunt ofwel op de afrit Boxmeer. Bovendien heb je dan ook een langer tracé nodig, als je hem op de N264 aan wilt sluiten.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » zo 24 apr 2016, 10:48

Snelwegfreak schreef:Het is substandaard, maar dat lijkt me in vele gevallen toch beter dan rotondes of vri-kruisingen.
Het lusje wat ik hier getekend heb, heeft een diameter van zo'n 60 meter. Houdt niet over, maar als ik de doorsnee tweestrooks turborotonde bekijk (waar onze provinciale wegen zo mee versierd worden), dan heeft die een diameter van goed 40 meter. Doe mij dan maar een ongelijkvloerse lus van 60 meter.

Ik heb in Lyon ook diverse krappe bogen en lussen bereden. Bij 50 meter diameter kun je met nog ongeveer 40-50km/h door de lus, vrachtwagens waarschijnlijk iets trager. Ik snap al die paniek niet om een paar substandaard relaties. Men heeft de mond vol van 'beter benutten', maar het beter benutten van de ruimte zit er niet in; het is óf 6 bij 12 voetbalvelden, óf een rotonde.

En leuk, dat gesmijt met richtlijnen en minimale eisen, maar alles wat toevallig op tijd is aangelegd, mag keurig blijven liggen. Of gaan we Kleinpolderplein ook maar saneren tot een gelijkvloers verkeersplein omdat de bogen te krap zijn? We hebben het hier nota bene over een (in mijn opzicht nuttige) provinciale weg waarvan het belang überhaupt al in twijfel wordt getrokken. Waarom zou je je dan druk maken om het feit dat die anderhalve auto en een verkeerd gereden tractor iets harder aan hun stuur moeten trekken?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6393
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Jeroen » zo 24 apr 2016, 11:00

^^ Zo duur zal het verleggen van een paar lussen toch denk ik niet zijn? Er is hier wel ruimte om de boel ruim genoeg te ontwerpen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » zo 24 apr 2016, 11:14

^^ Nou ja, het kan op zich wel, maar dan zul je (in een aangepaste variant van mijn voorgaande voorstel) op zoiets uitkomen:
Afbeelding
Coen Tunnel schreef:
Snelwegfreak schreef:Het is volgens mij een Franse afkorting. Het Engelse synoniem is European Agreement on Main International Traffic Arteries.
Ah, bedankt. Even googlen leert me dat de Franse naam Accord européen sur les grandes routes de trafic international is.
De tekst staat hier online, voor de meesten denk ik dat Engels iets toegankelijker is dan Frans. In bijlage II staan de eisen aan het horizontale en verticale alignement. Daar staat weliswaar in vermeld dat de minimale radius van verbindingsbogen 50 meter is met een maximale helling van 7%, maar óók dat er bij uitzondering van afgeweken kan worden. Dat biedt dus ruimte voor een bredere interpretatie dan 'is te klein, dus kan niet'.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41384
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Vinny » zo 24 apr 2016, 12:41

Als veel vrachtverkeer van de verbinding gebruik maakt moet je zoiets echt niet willen en gaan voor een robuust knooppunt. Als je echter uit gaat van een regionale oriëntatie, dan voldoet een eenvoudige afrit ook prima. Veel geld uitgeven aan een substandaard knooppunt vind ik zelf zonde.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door duikgek89 » zo 24 apr 2016, 12:58

Dan geef bijna datzelfde geld uit en leg nog een paar stuntbaan turborotondes aan...

Ik ben het ergens wel met RSK eens, liever een beetje substandaard maar wel free-flow dan de zoveelste knullige gelijkvloerse oplossing.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » zo 24 apr 2016, 13:45

Vinny schreef:Als je echter uit gaat van een regionale oriëntatie, dan voldoet een eenvoudige afrit ook prima. Veel geld uitgeven aan een substandaard knooppunt vind ik zelf zonde.
Mijn idee en overtuiging was (en is) dat een substandaard knooppunt qua kosten overeen komt met de kosten voor een afrit, maar een veel betere doorstroming biedt. Als geld en ruimte geen rol spelen, heeft een volwaardig knooppunt natuurlijk de voorkeur. Maar in het kader van een regionale oplossing denk ik dat het rijk niet scheutig is en de provincie op de portemonnee moet letten.

Daarnaast wil ik het nogmaals onderstrepen: een minirotonde met diameter 35 meter (waar je er bij een aansluiting geheid twee van krijgt) is ook voor het vrachtverkeer in alle richtingen nog altijd veel verder beneden de ontwerpstandaard dan één lus van 60 meter op één relatie!
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door duikgek89 » zo 24 apr 2016, 14:40

^^ En dat lijkt me bovendien niet de drukste relatie.

Het mooiste zou zijn om deze weg 2x2 aan te leggen met een klaverblad oid bij de A73, maar dat hoeft wat mij betreft geen enorm ruim klaverblad te zijn.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41384
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Vinny » zo 24 apr 2016, 21:20

Dat het vrachtverkeer gebaat zou zijn bij een substandaard lusje met een scherpe bocht en een steile helling is gewoon niet waar. Sterker nog, het is vragen om problemen.
https://goo.gl/maps/3uHeNKZRdjQ2

De reden dat hier een gelijkvloerse kruising voor linksafslaand vrachtverkeer is, is omdat vrachtwagens een te krappe en te steile bocht aan de overkant gewoon niet kunnen nemen. Dat is een onveilige situatie. Dat wil geen wegontwerper zo laten aanleggen. Dan maar een beetje minder doorstroming.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door RSK » zo 24 apr 2016, 21:46

^^ Overdrijven is ook een vak. Al ga je uit van een lus met een radius van 50 meter om een hoogteverschil van 6 meter te overwinnen, dan heb je het over een helling van amper 3%. Dat moet nog wel te overleven zijn, dunkt me. Daarnaast is er op de locatie die je aanhaalt iets anders aan de hand: de ruimtelijke situering met dat kanaal, dat bedrijventerrein en de tunnel maken een oplossing met een lusje onmogelijk.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door duikgek89 » zo 24 apr 2016, 21:52

^^ Er zit een heel groot gebied tussen te krap en steil zodat het gevaarlijk wordt en de moderne overtrokken standaarden. Het moet geen onneembare lus worden, maar een radius van een 45 a 50 meter moet toch genoeg zijn... 50 meter radius is in klaverbladlussen in Duitsland niet zo raar en dat is ook geen groot probleem.

6 meter hoogteverschil in een lus van 50 meter radius, 270 graden rond, komt op een helling van 2,5 % uit.

edit: Was een reactie op Vinny, ik ben het dus met RSK eens.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10219
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Rein » zo 24 apr 2016, 21:55

Je zit daar natuurlijk ook vlak voor een tunnel, dus het is voorstelbaar dat men bij een oprit vanaf de andere kant te weinig ruimte zou hebben om voor de tunnel goed uit te komen. Sowieso is het daar door de Aalsmeerbaan die ertegenaan ligt aan de ene kant en het bedrijventerrein aan de andere kant (en dus de tunnel aan de derde kant) natuurlijk wel erg krap.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 12:50

Coen Tunnel schreef:Maar zolang er voor de huidige verkeersstromen niets verandert, in hoeverre is die AGR dan van toepassing?
Het knooppunt is een onderdeel van de E31.

Zeker voor zo'n weinig zinvolle verbinding in westelijke richting is het niet wenselijk om de knooppuntvorm af te serveren naar substandaard.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Coen Tunnel » ma 25 apr 2016, 12:53

^^ En wat als alle verbindingen die de E31 volgen gewoon zo blijven zoals ze zijn? Geldt die AGR dan ook voor bv. de verbindingsboog van de N77 naar de A73-zuid, om maar eens wat te noemen?

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36667
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A077] Verlenging A77 Brabant in

Bericht door Rene » ma 25 apr 2016, 13:16

Ja. Het knooppunt als geheel is onderdeel van de E-route.

Overigens wordt er vaak genoeg tegen de AGR gezondigd bij gebrek aan ruimte (bv. in urbane gebieden) of bij knooppunten die in de basis al voor 1975 zijn gerealiseerd. Maar om nu voor een weg die nul komma nul voor zal stellen (enkelbaans doortrekking in westelijke richting) in een rurale situatie met meer dan genoeg ruimte enkel en alleen omwille van de centen bij voorbaat al af te willen wijken, is i.m.h.o. niet wenselijk.

Plaats reactie