Zuid-NL naar Calais
Moderator: Moderatoren
-
- autoweg
Zuid-NL naar Calais
Beste mede-forummers,
In het najaar rij ik waarschijnlijk op vrijdagochtend heel vroeg vanuit Breda via de Grensovergang Hazeldonk, Antwerpen, Gent, richting Oostende naar Calais.
In hoeverre is er in België sprake van een vrijdagochtendspits?
Ik weet uit ervaring dat het in Nederland vaak meevalt op vrijdagochtend, maar omdat ik op tijd een Eurotunnel-shuttle moet halen ben ik benieuwd hoeveel tijd ik ongeveer moet incalculeren...
NB: aankomsstijd te Calais rond 8:00
In het najaar rij ik waarschijnlijk op vrijdagochtend heel vroeg vanuit Breda via de Grensovergang Hazeldonk, Antwerpen, Gent, richting Oostende naar Calais.
In hoeverre is er in België sprake van een vrijdagochtendspits?
Ik weet uit ervaring dat het in Nederland vaak meevalt op vrijdagochtend, maar omdat ik op tijd een Eurotunnel-shuttle moet halen ben ik benieuwd hoeveel tijd ik ongeveer moet incalculeren...
NB: aankomsstijd te Calais rond 8:00
-
- Moderator
Re: Zuid-NL naar Calais
Als je om 8.00 in Calais moet zijn, ben je dus al voor half zeven door Antwerpen. Dat lijkt me nog geen problemen te geven, maar je weet het nooit met incidenten.
-
- 2x5 autosnelweg
Daarom moet je bij tijdgevoelige afspraken altijd een half uur extra inplannen. Ja kan beter om 7.35 uur in Calais arriveren dan om 8.05 uur.Chris schreef:maar je weet het nooit met incidenten.
-
- autoweg
Daar had ik al een beetje rekening mee gehouden
Heb waarschijnlijk de shuttle van 8:50, en dat houdt in dat ik 8:20 de check-in voorbij moet zijn.

Heb waarschijnlijk de shuttle van 8:50, en dat houdt in dat ik 8:20 de check-in voorbij moet zijn.
-
- 2x2 autosnelweg
Misschien een klein beetje offtopic, maar hoe lang zou je er over doen om vanuit Utrecht naar Calais te rijden?
-
- Moderator
Als je geen files hebt denk ik ongeveer 3,5 uur maximaal. Ik ben wel eens in 2 uur van Antwerpen naar Zwolle gereden.
-
- dorpsstraat
Opletten met de werken op de E-17 ter hoogte van Sint-Niklaas, tel daar maar een half uurtje reistijd bij 

-
- autoweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ik ben vorig jaar via Calais naar Wales gereden. Ik zou op zondag rond 13.00 een boot hebben, dus ik heb ook zitten te puzzelen hoe laat je hest beste kunt vertrekken. Een buurtfeest om de hoek (dat zou dus weinig slapen betekenen) gaf de doorslag: Gewoon een dagje eerder vertrekken. Ik ben zaterdag tegen het middaguur gaan rijden via Antwerpen en Kortrijk. En daar overnacht in het prachtige Vlaamse Heuvelland (Westouter). Zo hoef je niet te jakkeren maar kun je rustig op pad, en door die extra overnachting alvast een beetje vakantiegevoel gevangen. De volgende dag was ik binnen anderhalf uur in Calais (veel te vroeg), maar bij het inchecken konden we gelukkig overgeboekt worden naar een boot eerder.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
Autosnelwegen.net
Autosnelwegen.net
-
- autoweg
Da's wel goed bekeken ja
Ik ga echter zaterdag heen en zondag terug, en vrijdag vertrekken zit er niet in...
Ik heb inmiddels voor de zekerheid maar een trein later geboekt. Uurtje of half zes, zes uur weg, dan moet 8:50 in Calais wel te halen zijn lijkt me. Als we net te laat zijn kunnen we kostenloos nog tot 2 uur daarna met een andere trein mee, overigens. Alleen vervalt dan wel de reservering en word je op 'first come, first serve' basis afgehandeld.

Ik ga echter zaterdag heen en zondag terug, en vrijdag vertrekken zit er niet in...
Ik heb inmiddels voor de zekerheid maar een trein later geboekt. Uurtje of half zes, zes uur weg, dan moet 8:50 in Calais wel te halen zijn lijkt me. Als we net te laat zijn kunnen we kostenloos nog tot 2 uur daarna met een andere trein mee, overigens. Alleen vervalt dan wel de reservering en word je op 'first come, first serve' basis afgehandeld.
-
- 2x2 autosnelweg
Zou het vanaf Zwolle dan ongeveer 4,5 uur maximaal zonder files zijn?Als je geen files hebt denk ik ongeveer 3,5 uur maximaal. Ik ben wel eens in 2 uur van Antwerpen naar Zwolle gereden.