Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Moderator: Moderatoren
-
- expressweg
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Het is dezelfde periode als de A6 door het Tjeukermeer, dus het verbaast me niets.
-
- 2x3 autosnelweg
Een oude bekende, dat A57 tracé. Net als het deel langs Burgh-Haamstede waar ook een ander tracé voor was.
-
- stadsweg
Ah, dus zonder mijn idee om af te dammen en de grond te verkopen. Was misschien ook wel heel hollandsverfmeer95 schreef:Het is dezelfde periode als de A6 door het Tjeukermeer, dus het verbaast me niets.

-
- 2x3 autosnelweg

-
- 2x3 autosnelweg
Het enige SNUP van dat N57-plan lijkt een strookje tussen de bomen te zijn, ten westen van Stellendam. Verder is het geplande tracé van de Ouddorpse Haven tot de Brouwersdam aangelegd, zij het enkelbaans.
-
- Wegnummerfotograaf

wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- stadsweg
Is deze hier al langsgekomen? A17 afslag Moerdijk.
Ik kom nooit in die hoek, maar afgelopen zondag dus wel. En toen viel me dit op:
https://www.google.nl/maps/@51.670944,4 ... 312!8i6656
Bij de aansluitende weg is ook te zien dat er nog ruimte is voor de extra rijbanen. Maar waar zou die weg dan heen moeten gaan?
edit: met andere zoektermen kom ik 'm in dit topic tegen, 12 jaar terug (op 3 dagen na). Maar nog geen duidelijke verklaring. Hadden ze verwacht dat Moerdijk zo groot zou worden?
Ik kom nooit in die hoek, maar afgelopen zondag dus wel. En toen viel me dit op:
https://www.google.nl/maps/@51.670944,4 ... 312!8i6656
Bij de aansluitende weg is ook te zien dat er nog ruimte is voor de extra rijbanen. Maar waar zou die weg dan heen moeten gaan?
edit: met andere zoektermen kom ik 'm in dit topic tegen, 12 jaar terug (op 3 dagen na). Maar nog geen duidelijke verklaring. Hadden ze verwacht dat Moerdijk zo groot zou worden?
Laatst gewijzigd door Berrychello op ma 23 okt 2017, 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator

Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge
-
- stadsweg
Nu je het zegt! Aansluiting Standaarbuiten ziet er ook gek uit (ongebruikt viaduct?) en knooppunt Noordhoek is ook voorbereid op wat meer.
De n268 ziet er ook opvallend ruim uit.
En bij Moerdijk lijkt er ook veel extra ruimte voor de A17 gereserveerd te zijn. Bijzonder verhaal bij elkaar, ook dat men hier niet weer waarom dit gedaan is.
De n268 ziet er ook opvallend ruim uit.
En bij Moerdijk lijkt er ook veel extra ruimte voor de A17 gereserveerd te zijn. Bijzonder verhaal bij elkaar, ook dat men hier niet weer waarom dit gedaan is.
-
- Wegnummerfotograaf
Valt wel mee. Er waren in deze hoek veel nieuwe wegen gepland wegens nieuwe industrieterreinen en steden.Berrychello schreef:Bijzonder verhaal bij elkaar
De A17 is toevallig aangelegd toen de bomen tot in de hemel groeiden.
Na 1973 zijn die plannen allemaal flink ingesnoerd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.
--Harry.
-
- Moderator
Die is nou juist niet zo spannend, dat was gewoon voor een doorlopende A59 naarBerrychello schreef:knooppunt Noordhoek is ook voorbereid op wat meer.

-
- 2x3 autosnelweg

Donateur Vereniging Wegenforum
-
- autoweg

Bron: RTV Rijnmond
Mogelijk was aansluiting Standaardbuiten wel met het oog op een extra secundaire weg zoals op het plaatje uitgebouwd (al denk ik eerder aan een behoorlijke weg tussen Etten-Leur en Fijnaart), maar ik denk dat bij Moerdijk meer speelde dat men het industrieterrein via een secundaire weg langs Zevenbergen naar de A59 wilde verbinden. Aangezien de A59 is uitgebleven ontbrak ook het nut om die verbinding aan te leggen.
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op za 21 apr 2018, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- stadsweg
In het Kleinpolderplein ligt een extra viaduct. Op Topotijdreis.nl lijkt het alsof deze nog nooit gebruikt is. Wat was de intentie om dit viaduct aan te leggen?
-
- autoweg

Bij het Rotterdams Archief (wat een ruksite) heb ik de topo kaart uit '69 gevonden, die de verbinding op een niveau lager tekent dan de binnenring. Lijkt me een foutje van de tekenaar?

Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op vr 03 nov 2017, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- expressweg
-
- 4x5 autosnelweg
Ik vermoed voorbereiding voor een tramlijn.
In eerste instantie aangelegd als voetpad.

-
- 4x5 autosnelweg
-
- Moderator
Aannemelijk. En waarschijnlijk te verbinden met het viaduct in de 's-Gravelandseweg onder het spoor:Rene schreef:Ik vermoed voorbereiding voor een tramlijn.
https://goo.gl/maps/2iwXSEkqd9r
-
- expressweg

-
- Forumbeheerder

-
- 2x2 autosnelweg
Afgaand op Google Maps zijn de vier flats in dat kwadrant al gesloopt voor die ooit is aangelegd.Rene schreef:Ik vermoed voorbereiding voor een tramlijn.
-
- Voorzitter
Opvallend gevormde slootjes bij de N854 tussen Dalen en Wachtum, die in 1979 geopend is: https://www.google.nl/maps/@52.7189135, ... a=!3m1!1e3
Was hier meer gepland?
Was hier meer gepland?
-
- verkeersader
Wouter N14 schreef:Aannemelijk. En waarschijnlijk te verbinden met het viaduct in de 's-Gravelandseweg onder het spoor:Rene schreef:Ik vermoed voorbereiding voor een tramlijn.
https://goo.gl/maps/2iwXSEkqd9r
De tunnelbak onder station Kethel (te plannen) is inderdaad voor lijn 21 die hetzij met een eindpunt na die tunnelbak, hetzij doorgetrokken over 's-Gravelandseweg richting Station Schiedam Centrum moet. Maar dit was de tijd van TramPlus. Of dit ooit nog aangelegd wordt... zal nog wel 30 jaar duren.
Dit heeft echter niks te maken met het viaduct bij Kleinpolderplein (het lijkt dat hier een verband wordt gelegd). Dit is al VEEL eerder aangelegd.
Maar ik vind de gedachte interessant dat dit wellicht ooit bedoeld is geweest voor tramsporen. Die hadden dan uit de richting Stadhoudersweg (vroeger lijn 3) moeten komen, en hadden een tramlijn naar Overschie moeten betekenen. Nogmaals heel interessante gedachte, waarover ik nog nooit iets heb gelezen of gezien, maar wat gezien de geplaatste foto's naar mijn mening geen gek idee is.
It aint over 'till it's over...
-
- Secretaris
Niet dat ik weet. Het lijkt me een reservering voor een parkeerplaats. Die is iets verder richting Dalen wel voor de andere rijrichting aangelegd.Coen Tunnel schreef:Opvallend gevormde slootjes bij de N854 tussen Dalen en Wachtum, die in 1979 geopend is: https://www.google.nl/maps/@52.7189135, ... a=!3m1!1e3
Was hier meer gepland?
En ter geruststelling voor velen: de wegmarkering is hier gelukkig al weer een tijdje GOW.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
- autoweg
Voor zo ver ik kan vinden is deze hier nog nooit benoemd. Het kanaal in Marken:

Duidelijk herkenbaar als een gereserveerde corridor dwars over het hele eiland. Na even googlen vind ik dit:

Duidelijk herkenbaar als een gereserveerde corridor dwars over het hele eiland. Na even googlen vind ik dit:
Dat klinkt mij niet zo logisch, ook vroeger was Marken gewoon een eiland. En de route die aangelegd zou worden lijkt mij totaal onlogisch... Waarom zou je dwars door Marken gaan als je er gewoon omheen kan. Misschien mis ik iets?Op initiatief van koning Willem I werd in 1825 dwars door het eiland het Boogkanaal aangelegd als vaarverbinding vanuit de Zuiderzee via Waterland naar Amsterdam (Goudriaankanaal). Het project mislukte al spoedig en de vaart werd grotendeels gedempt

-
- autoweg
-
- autoweg

Thanks, ik had het forum doorzocht op "Oostervaart" dat gaf geen resultaat.
-
- autoweg
Je kan er niet omheen, de diepgang is daar geschikt voor botters en andere platte bootjes maar niet voor grote schepen. Zelfs door de vaargeul langs Pampus was het behelpen (baggeren kende men niet op die schaal), vandaar de uitdrukking 'Voor Pampus liggen' als schepen tijdens eb de haven niet in konden. Men heeft zelfs met scheepskamelen (pontons onder een schip) gewerkt om zo de route open te houden. Het Goudriaankanaal was dus een idee om een nieuwe geul te maken en dat is makkelijker op land dan op open water gezien de aanwas van slib door stroming.Waarom zou je dwars door Marken gaan als je er gewoon omheen kan.
Het idee is later ingehaald door het Noord-Hollandskanaal wat op zichzelf ook snel een GTI werd toen het Noordzeekanaal werd aangelegd.
-
- 2x2 autosnelweg