Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Moderator: Moderatoren
-
Kaaiman
- Secretaris
- Berichten: 18187
- Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
- Locatie: Hoogeveen
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
🇳🇱🇪🇺
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon
-
Steyn_E
- autoweg
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik denk dat ik nog twee niet op het forum genoemde SNUP-jes heb gevonden: onder de HSL bij Zoetermeer zijn twee zeer ruime onderdoorgangen gebouwd waar in beide gevallen alleen een fietspad onderdoor loopt. Ze lijken echter bedoeld voor een doortrekking van de Florence Nightingalelaan en de Martin Luther Kinglaan. https://maps.app.goo.gl/yuuSyGbughJn9gk19
https://maps.app.goo.gl/jqYdp2ipUot1BqdT6
https://maps.app.goo.gl/jqYdp2ipUot1BqdT6
-
PeterSchoeber
- autoweg
- Berichten: 1885
- Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Met vriendelijke groet,
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
Peter Schoeber uit Steenwijksmoer
-
Steyn_E
- autoweg
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Dat hebben ze even verderop in de N209 zelf zo opgelost: https://maps.app.goo.gl/RwoF4qeijWVqC9jYA
Spoor op +0,5 en weg op -0,5
Een leidingstraat onder 1 van die 2 onderdoorgangen acht ik niet onmogelijk maar onder allebei lijkt me niet erg waarschijnlijk.
-
Berrychello
- verkeersader
- Berichten: 535
- Lid geworden op: vr 27 aug 2010, 0:42
- Locatie: Vreeland
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Zeker die bij de Martin Luther King weg ziet er heel logisch uit zo.
-
Robonus
- autoweg
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: di 12 apr 2016, 10:30
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik kwam toevallig een facebook link tegen met snups van over de hele wereld. Wel leuk om even doorheen te scrollen. In de comments zijn er veel meer.
https://www.facebook.com/share/p/14xF4eUesm/
https://www.facebook.com/share/p/14xF4eUesm/
-
HollandandJasper
- stadsweg
- Berichten: 284
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
- Locatie: Sassenheim
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
Teetje
- verkeersader
- Berichten: 959
- Lid geworden op: di 26 jun 2018, 11:13
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik zie dat er elders op het forum al op diverse plekken over de N457 bij Waddinxveen gepraat is, maar hier hoort het noordelijk eindpunt van die weg ook te staan vind ik: https://www.google.com/maps/@52.0369294 ... FQAw%3D%3D
Of vinden we dit dan toch meer een spoor van een nog uit te voeren plan?
Of vinden we dit dan toch meer een spoor van een nog uit te voeren plan?
-
Willem
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11452
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
- Locatie: Delft
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Los daarvan liggen er op en ten westen van het Gouwe-aquaduct wel heel veel wegen naast elkaar.
Iets minder zou debk ik best kunnen.
-
harry
- Wegnummerfotograaf
- Berichten: 24142
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
- Locatie: Leipendam
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Zelfs de borden op de A12 zijn daar al op voorbereid. Extra bestemmingen zijn nu afgedekt:Willem schreef: do 05 jun 2025, 11:49 Het moet geloof ik verder een randweg worden die langs Waddinxveen en Boskoop gaat aansluiten op de N455.
- SPOILER: TOON
wegnummers.nl foto's van wegwijzers (o.a. NBA), plaatsnaamborden, molens en kastelen
--Harry.
--Harry.
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 461
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Een klein SNUPje uit Utrecht bij de Bleekstraat:
https://www.nieuws030.nl/columns/raadse ... eekstraat/
https://www.nieuws030.nl/columns/raadse ... eekstraat/
-
Ger81
- autoweg
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
- Locatie: Utrecht
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
"Wij bepalen wel wat goed voor u is, en dat is een leven zonder schoonheid of glans."De Rotterdamse architect Andries van Wijngaarden (1935-2023) ontwierp in 1985 de nieuwbouw. Hij was een voorstander van 'socialistische architectuur', sociale woningbouw zonder versiering of luxe.
Ubi volentia est, via est
-
djiwie
- stadsweg
- Berichten: 461
- Lid geworden op: ma 07 dec 2015, 21:05
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
Ger81
- autoweg
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 30 jul 2012, 20:59
- Locatie: Utrecht
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Klopt, ik fietste er zaterdag nog langs op weg naar een festival.
Ubi volentia est, via est
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik weet niet zeker of het een SNUP is, maar langs de Meerlandenweg in Amstelveen tussen de Legmeerdijk en de Noorddammerweg hebben de lantarenpalen aan de zuidkant van de weg uithouders voor beide richtingen. Alleen die aan de noordkant hebben een "kop".
Aan de zuidkant is een droge sloot. Het zou ook kunnen dat het fietspad oorspronkelijk aan de zuidkant bedacht is geweest. De weg is zelf volgens de foto's op Topotijdrijs pas in 2010 aangelegd. Er zou nog ruimte zijn voor een tweede dubbele rijbaan, maar dat lijkt mij pas nuttig te worden als deze weg doorgetrokken wordt naar de Zijdelweg, wat ik niet meer zie gebeuren sinds de trambaan er ligt. Die beslissing is pas in 2016 genomen.
Aan de zuidkant is een droge sloot. Het zou ook kunnen dat het fietspad oorspronkelijk aan de zuidkant bedacht is geweest. De weg is zelf volgens de foto's op Topotijdrijs pas in 2010 aangelegd. Er zou nog ruimte zijn voor een tweede dubbele rijbaan, maar dat lijkt mij pas nuttig te worden als deze weg doorgetrokken wordt naar de Zijdelweg, wat ik niet meer zie gebeuren sinds de trambaan er ligt. Die beslissing is pas in 2016 genomen.
-
Jablan
- stadsweg
- Berichten: 317
- Lid geworden op: ma 11 jun 2007, 15:49
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Bij 'lantaarnpalen' kwam mijn geheugen met een SHUP tevoorschijn: half uitgevoerd plan. Heidevlinder in het altijd pittoreske Glanerbrug. Blijkbaar was het de bedoeling om een brede busbaan aan te leggen, maar het is een enkele geworden. Met bermverlichting, want de lantaarnpalen staan een behoorlijk eind van het beton af.
Als je de rest van de route langsgaat, staan er hier en daar ook nog hoge verkeers/waarschuwingslichten voor een stuk 2 richtingen over 1 strook, nooit gebruikt.
Als je de rest van de route langsgaat, staan er hier en daar ook nog hoge verkeers/waarschuwingslichten voor een stuk 2 richtingen over 1 strook, nooit gebruikt.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik vind het wel een mooie busbaan. Dit ga je toch nooit in twee richtingen gebruiken.
Ik vind de lantarenpalen trouwens niets te hoog!
Ik vind de lantarenpalen trouwens niets te hoog!
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6734
- Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
Vinny
- 4x5 autosnelweg
- Berichten: 43244
- Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
- Locatie: Friesland
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Waarom zou je de busbaan maar in één richting gebruiken?IIVQ schreef: vr 10 okt 2025, 22:26 Ik vind het wel een mooie busbaan. Dit ga je toch nooit in twee richtingen gebruiken.
Ik vind de lantarenpalen trouwens niets te hoog!
Ik kwam na aanleiding van berichtgeving in de media nog op deze SNUP terecht:
https://maps.app.goo.gl/wajaCY1naCVyo2HX9
Dat zou blijkbaar een rondweg om Boxmeer moeten worden.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.
-
Schelpenpaadje
- 2x2 autosnelweg
- Berichten: 6734
- Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
HollandandJasper
- stadsweg
- Berichten: 284
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011, 20:52
- Locatie: Sassenheim
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/476 ... gooid-geldVinny schreef: zo 12 okt 2025, 12:23 Waarom zou je de busbaan maar in één richting gebruiken?
Ik kwam na aanleiding van berichtgeving in de media nog op deze SNUP terecht:
https://maps.app.goo.gl/wajaCY1naCVyo2HX9
Dat zou blijkbaar een rondweg om Boxmeer moeten worden.
-
CborG
- verkeersader
- Berichten: 808
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
- Locatie: Culemborg
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Hallo allemaal! Ik was eens aan het rondsnuffelen rondom het opvallend adrupte einde van de Europaboulevard in Buitenveldert, Amsterdam. Volgens mij wel eerder ter sprake gekomen maar ik zag nu een foto met een bijzonder bijschrift:
Kalfjeslaan 30 - 56 (ged.) v.r.n.l. Deze huizen dreigden in januari 1961 te moeten wijken voor de verlenging van de Europaboulevard zodat deze bij sportpark "het Loopveld" aan zou sluiten op de verlengde Rembrandtsweg (later Saskia van Uylenburgweg)
https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... 762c31e67a
De verlengde Rembrandtsweg trok mijn aandacht, had deze weg naast op de Europaboulevard misschien ook moeten aansluiten op de van der Madeweg in Amsterdam? Die lag er ook al vroeg uitgebouwd en verloren bij. Ik kan me er weinig kaartjes oid van herinneren in dit topic maar kan ze gemist hebben
https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... 442eb636c2
Zoiets heb ik in gedachten:

Kalfjeslaan 30 - 56 (ged.) v.r.n.l. Deze huizen dreigden in januari 1961 te moeten wijken voor de verlenging van de Europaboulevard zodat deze bij sportpark "het Loopveld" aan zou sluiten op de verlengde Rembrandtsweg (later Saskia van Uylenburgweg)
https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... 762c31e67a
De verlengde Rembrandtsweg trok mijn aandacht, had deze weg naast op de Europaboulevard misschien ook moeten aansluiten op de van der Madeweg in Amsterdam? Die lag er ook al vroeg uitgebouwd en verloren bij. Ik kan me er weinig kaartjes oid van herinneren in dit topic maar kan ze gemist hebben
https://archief.amsterdam/beeldbank/det ... 442eb636c2
Zoiets heb ik in gedachten:

Zo kraait den boer z'n haantje
-
JanVerhoeven
- verkeersader
- Berichten: 739
- Lid geworden op: wo 31 jan 2024, 18:49
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Ik denk meer dat je het in samenhang moet zien met de Rijksweg 3, als ik op TTR 1983 kijk, dan lijkt er een afrit te zijn gepland ter hoogte van de huidige Saskia van Uylenburgweg. Een doorgetrokken Europalaan zou dan een mooie ontsluitingsroute voor RAI en oostelijk Buitenveldert opleveren.
-
IIVQ
- autoweg
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: di 28 mar 2017, 20:30
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Nu ik nog eens goed kijk vind ik het dijklichaampje in de "halve haarlemmermeer" van de Van Nijenrodeweg op de Europalaan interessant, alsof daar een omgelijkvloerse kruising en doortrekking voorzien was. Maar waarheen dan?
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11333
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Op deze foto uit 1966 is inderdaad een dijklichaam te zien.

In 1981 lijkt het dijklichaam weg te zijn gegraven en ligt er een 'gelijkvloerse' Haarlemmermeer.

Nog later is de zuidelijke tak afgebroken en in 1987 is daar een appartementencomplex gebouwd.

In 1981 lijkt het dijklichaam weg te zijn gegraven en ligt er een 'gelijkvloerse' Haarlemmermeer.

Nog later is de zuidelijke tak afgebroken en in 1987 is daar een appartementencomplex gebouwd.
-
Tommy
- autoweg
- Berichten: 2453
- Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
- Locatie: Merchtem (B)
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Misschien een tunnel onder het Amstelpark ?
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be
www.vanityplates.be
-
Rein
- 2x4 autosnelweg
- Berichten: 11333
- Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
- Locatie: Haarlemmermeer
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
-
Pino
- 4x3 autosnelweg
- Berichten: 24871
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
- Locatie: Sesamstraat
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Uiteindelijk praat je hier over de Amstelscheg die al in het AUP was voorzien en die altijd actueel is gebleven. Je ziet de scheg maar zeer beperkt op het kaartje, wat zal komen doordat het AUP formeel Amsterdam betrof en je hier al snel in Amstelveen/Nieuwer-Amstel komt, maar Van Eesteren had de scheg gedacht tot aan Ronde Hoep en dat lijkt ook bij de uitbreiding van Amstelveen (en ten oosten van de scheg: Zuid-Oost) leidend te zijn geweest. Oost-west-routes hier doorheen kennen we in de vorm van de genoemde A10 en de A9. Er dan ook nog eens een verlengde Van Nijenrodeweg en deze zuidelijker doorsteek doorheen leggen wordt dan wel heel veel.
Het is al met al een heel aardig recreatiegebied geworden waar deze 'weg' dus niet doorheen loopt - ik vind het prima zo!
Laatst gewijzigd door Pino op di 28 okt 2025, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
CborG
- verkeersader
- Berichten: 808
- Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 18:33
- Locatie: Culemborg
Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen
Interessant dat halfklaverblad, die kende ik niet!
Blijf wel benieuwd hoe een verlengde Europaboulevard dan op de Verlengde Rembrandtlaan had moeten aansluiten, enkel dmv een T-splitsing? Of een bocht? Naar het zuiden toe is er nog een, naar de A3 toe buigende, reservering voor een verder doorgetrokken Europalaan. En waarheen had de vd Madeweg op moeten aansluiten aan de westzijde? Er lijkt een ruimtereservering te zien in het afgeknipte topje van de volkstuinen en de ruimte tussen het viaduct over de A2 en het fietspad ten zuiden hiervan.
Blijf wel benieuwd hoe een verlengde Europaboulevard dan op de Verlengde Rembrandtlaan had moeten aansluiten, enkel dmv een T-splitsing? Of een bocht? Naar het zuiden toe is er nog een, naar de A3 toe buigende, reservering voor een verder doorgetrokken Europalaan. En waarheen had de vd Madeweg op moeten aansluiten aan de westzijde? Er lijkt een ruimtereservering te zien in het afgeknipte topje van de volkstuinen en de ruimte tussen het viaduct over de A2 en het fietspad ten zuiden hiervan.
Zo kraait den boer z'n haantje
