Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.
Pino schreef: vr 06 feb 2026, 15:06
Je ziet op beide naoorlogse plannen een noord-zuid-route over deze brug lopen, enigszins vergelijkbaar met de Sint Jacobsstraat even westelijker. Wat alleen natuurlijk wel zo is, is dat de brug uit de jaren '30 is. Toen waren er ook al verkeersplannen voor Utrecht, ook toen al rond de singels, maar daar vind ik even geen kaarten van. De bouw van de brug duidt er ergens op dat die plannen er toen ook al waren.
Klopt, en nu je het zegt: de St. Jacobsstraat is van 1940 en ook de uitvoering van jaren '30 plannen, dus zeker ook van voor 'Feuchtinger'.
Piles schreef: do 29 jan 2026, 21:57
Dat is toch gewoon de snup van de verlengde n230, vanaf de Haarrijnse Rading? Daarom ook die rare knik aan het einde daar.
CborG schreef: zo 26 okt 2025, 16:52
Hallo allemaal! Ik was eens aan het rondsnuffelen rondom het opvallend adrupte einde van de Europaboulevard in Buitenveldert, Amsterdam. Volgens mij wel eerder ter sprake gekomen maar ik zag nu een foto met een bijzonder bijschrift:
CborG schreef: di 28 okt 2025, 20:05
Interessant dat halfklaverblad, die kende ik niet!
Om nog even op deze discussie terug te komen: ik vond deze foto uit 1962 waarbij het dijklichaampje duidelijk te zien is, en de nog heel kline Van Neijenrodeweg aansloot op een Europaboulevard die nog niet verder zuidelijk doorliep (nu loopt hij 1 blok verder tot aan de Van Boshuizenstraat).
Iets westelijker zijn duidelijk de opgehoogde dijklichamen van de A3 te zien.
Het wordt toch steeds aannemelijker dat hier een ongelijkvloerse kruising gepland was, maar waarheen?