Sterker nog, mijn chauffeurs deden dat...Maar als ik me goed herinner was jouw Napolitaanse tijd eind jaren '90?

Moderator: Moderatoren
Sterker nog, mijn chauffeurs deden dat...Maar als ik me goed herinner was jouw Napolitaanse tijd eind jaren '90?
Leuk! Ik kende hem ook nog niet.Palance schreef:Ik kan het desalniettemin toch niet laten om dit welbekende filmpje weer even onder de aandacht te brengen
In Italie had ik de neiging om in het verkeer ook allerlei handgebaren te gaan maken. Dat werkte erg goed. Verder gaat het erom om regels naar zijn aard te interpreteren en niet naar de letter zoals dat hier gebruikelijk is.harry schreef:Ik kom zelf de laatste jaren vaak in Italië. Ik vind het altijd erg relaxed rijden.
Leuk, toen ik in 2003 voor mijn werk naar Italië moest, liet mijn baas dat filmpje zien. Ik kon mij alleen het verkeersgedeelte herinneren ...Palance schreef:Ik kan het desalniettemin toch niet laten om dit welbekende filmpje weer even onder de aandacht te brengen
Foei, de A8 eindigt niet bij Wormer, dat ligt nog een stukje verderop (opzij). Ik zou zeggen dat de A8 eindigt bij Westzaan of nabij Assendelft.Wouter N14 schreef:Dus als Nederland dat systeem zou toepassen zou er op knp Zaandam rechtdoor staan "Beverwijk - snelweg eindigt bij Wormer"? Lijkt mij niet echt een aanbevelenswaardig systeem
De laatste afrit heet toch echt Wormer.Rein schreef:Foei, de A8 eindigt niet bij Wormer, dat ligt nog een stukje verderop (opzij). Ik zou zeggen dat de A8 eindigt bij Westzaan of nabij Assendelft.Wouter N14 schreef:Dus als Nederland dat systeem zou toepassen zou er op knp Zaandam rechtdoor staan "Beverwijk - snelweg eindigt bij Wormer"? Lijkt mij niet echt een aanbevelenswaardig systeem
Dat is omdat we er niet aan gewend zijn, maar op zich is het helemaal geen slecht systeem. Op de A4 Milaan - Venetie wordt bv. alleen Venetie aangegeven, terwijl er minimaal 4 steden tussen liggen die ongeveer net zo groot of zelfs groter zijn. Zou je die allemaal gaan vermelden dan krijg je ofwel gigaborden (te duur wrs) ofwel een onleesbaar klein lettertype. Italie is een navenant nog behoorlijk dicht bevolkt land, maar het scheelt dat de snelwegen vaak in rechte lijnen tussen steden in liggen zonder dat je echt dwars door een stad hoeft te rijden (een paar uitzonderingen daargelaten). Daardoor is het denk ik ook minder een probleem om alleen lange-afstandsdoelen te bewegwijzeren.Wouter N14 schreef:Dus als Nederland dat systeem zou toepassen zou er op knp Zaandam rechtdoor staan "Beverwijk - snelweg eindigt bij Wormer"? Lijkt mij niet echt een aanbevelenswaardig systeem