Gebruik je democratisch stemrecht

Voorbeelden:
1. België

2. Duitsland

3. Frankrijk

4. Italië

5. Oostenrijk

6. Polen

7. Slovenië

8. Slowakije

9. Spanje

10. Verenigd Koninkrijk

11. Zweden

Moderator: Moderatoren
En dat vind ik nou juist een groot voordeel door zo verre doelen zonder dat het veel ruimte innneemt op de borden te plaatsen.Chris schreef: Oostenrijk ... andenschildjes.
Ik vind de stedelijke bewegwijzering in Wroclaw en Warchau een verademing tot de onzin die we in Nederland op de borden zetten: Gewoon de relevante doelen (interregionaal in groen; dierentuinen e.d. in wit in plaats van belachelijke cretologie zoals Centrumring Noord, of P-routePolen: ik neem aan dat we ons hier beperken tot de snelwegen en daar doet Polen het heel aardig.
En welk land vind je de beste bewegwijzering hebben?Pino schreef:Ik moet mijn keuze nog tussen die drie maken.
Deze vernieuwde afstandsborden zijn denk ik van de laatste 10 jaar. Op nieuwe borden doen ze dat wel consequent, maar je komt inderdaad nog veel oude exemplaren tegen.Hanno schreef:Jammer dat het niet consequent wordt gebruikt.
De RWBA geeft volgens mij geen regels op dit punt, dus het Autobahnamt mag het zelf weten. Dat levert lang niet altijd resultaten op die wenselijk zijn. Volgens mij worden er soms ook wel wat trucjes mee uitgehaald, omdat het verst weg gelegen doel van de weg zelf (dus niet de kruisende doelen) het Hauptfernziel van de route moet zijn. Op de A9 hebben ze in Brandenburg dan besloten dat Potsdam het Hauptfernziel moet zijn en dan maken ze Berlin maar in een heel vroeg stadium een kruisend doel (A10). Op de A14 is iets soortgelijks gebeurd. Men wil in een vroeg stadium als Dresden aangeven, maar Leipzig is het gewenste Hauptfernziel. Dan krijg je dus in een heel vroeg stadium een indirecte verwijzing naar Dresden. In andere deelstaten wordt de genoemde regel gewoon genegeerd en vermeldt men München op de A3 gewoon als A3-doel, zonder het meteen ook Hauptfernziel te maken. Bij het naderen van Nürnburg wordt het eens een keer kruisend doel gemaakt, want dan moet je als weggebruiker weten dat je de A3 gaat verlaten.Hanno schreef:Zou jij mij dan uit kunnen leggen wat het systeem is? Hoe ver voor een knooppunt worden de bestemmingen gesplitst? Is het gebruikelijk om ook doelen die kruisen bij verschillende knooppunten in het lijstje op het bord te zetten? Ik zou graag weten wat het systeem is, want ik kom er niet achter.