Geen The EAST. Maar goed, rare jongens die Britten - zeker eens en ze staan niet voor niets derde in de poll.Teetje schreef: ↑di 04 jul 2023, 13:34 Ik mis het VK een beetje in deze discussie. Met die rare portalen en hun gewoonte om te denken in 'The North | East | South | West'. Ongetwijfeld een kwestie van gewenning (misschien ook wel smaak, wie zal het zeggen), maar persoonlijk kan ik er helemaal niks mee.
Uiteindelijk vind ik de Britse bewegwijzering voor behoorlijke delen prima te doen. Natuurlijk, ik zou best wel wat dingen anders doen, zoals de wijze van wegnummers aangeven op de snelweg, maar ik durf ergens ook de stelling wel aan dat we er zonder die bizarre portaalborden nooit zo van uit onze plaat zouden gaan. Daar wil ik dan maar naar kijken als een uitzondering op een regel. Want als er ik concreet rondrijd, heb ik de weg altijd zonder enige moeite te pakken. Het is geen Oostenrijk of Italië met een leesbaarheidsprobleem.
De regionale bestemmingen The NORTH en The SOUTH werken prima op de noord-zuid-assen. Het probleem zijn de andere regionale bestemmingen, en misschien bovenal dat ze in ruil daarvoor grotere plaatsen op pak 'm beet honderd kilometer afstand dan weglaten van de borden. Maar goed, je hebt er in de praktijk nou ook niet echt last van.