Beneden liggen een vrij groot strand en enkele horecazaken. Er is een lijnbusdienst die een verbinding verzorgt tussen het strand en het stadje op de helling. Ook de ontsluiting van de horecazaken gaat langs deze weg.
Moderator: Moderatoren
Tenerife is onderdeel van de EU, maar ligt niet in Europa.Jeroen schreef:Nog net in europa (Tenerife)
Dit is ook wel een komische foto:Chris schreef:Niet in Europa, maar Baldwin Street in Dunedin, NZ heeft een helling van 35%:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... street.jpg
Tja. Ik ben zelf eens de Keutenberg opgefietst, maar veel stelde het niet voor. 22% is echt overdreven, gemiddeld is 5,6% en de steilste delen zijn gemiddeld 17%. De 22% zal voor enkele meters gelden. De klim begint steil, maar wordt daarna gauw makkelijker:simon schreef:Onze eigen Keutenberg is 22%. Met een bord "gevaarlijke helling, fietsers afstappen".
EDIT: foto
http://www.deawgeul.nl/keutenberg%203%20wielrennen.jpg
Ben daar al eens langs gekomen. Inderdaad een lekkere smalle en steile weg.Chris schreef:Jetzt gehts los:
Ik kan me niet voorstellen dat een kabeltrein een helling van 80% aankan. Dat is 80 cm stijgen per meter... Zal wel een grapje geweest zijn, want bij 80% kun je alleen bergbeklimmen...SnarfFlevoland schreef:Bij de Reisseck (in Kolbnitz, vlakbij Malnitz en Lienz) in Oostenrijk staat zelfs een bordje met een helling van: 80%! Alleen was dit bord bedoelt voor de kabeltrein, die naar de Reisseck gaat. Misschien stond dit bordje er ook wel voor de sier.
Zelfs 82% op zijn steilst! Kan je nagaan.... Toen ik zelf erin zat had ik ook het gevoel dat is letterlijk tegen een wand omhoog ging. Gelukkig zijn die kabeltreintjes speciaal gebouwd, dat ja dan niet helemaal scheef staat.http://www.tauerntouristik.at/de/reisseck/ schreef:Reißeck Standseilbahn
Atemberaubend angelegt ist die Reißeck Standseilbahn:
* 3 Sektionen (Teilstrecken)
* maximal 82 Prozent Steigung
* 1.517 m Höhenunterschied!
Er bestaat er zelfs eentje met hellingen tot 87%. Gemiddelde hellingsgraad is 53.8%.Coen Tunnel schreef:Ik kan me niet voorstellen dat een kabeltrein een helling van 80% aankan. Dat is 80 cm stijgen per meter... Zal wel een grapje geweest zijn, want bij 80% kun je alleen bergbeklimmen...
Code: Selecteer alles
- layout of curves, bends, depressions and humps) as well as tunnels
- ballast wagon on the upper part of the line compensating for the cable weight and the variations of the slope
- Track gauge 1,007 mm
- Track length 1.3 km
- Difference in level 700 m
- Steepest slope 87 %
- Tractor cable diameter 34 mm
- Tractor cable weight 4.3 kg/m
- Cable breaking force 72 tons
- Capacity 60 adults every 12 mins
- Automatic and manuel safety brakes gripping the rail in case of emergency.
Klopt, daar ben ik in 2003 ook geweest. Mooi stuwmeer is dat d'Emosson overigens! Heb er zelfs nog een souvenirtje van. Zeker een keer aan te raden als je toch in de buurt van Chamonix in Frankrijk of Martigny in Zwitserland bent.IQ[] schreef:Er bestaat er zelfs eentje met hellingen tot 87%. Gemiddelde hellingsgraad is 53.8%.
Funiculaire van Le Châtelard, Wallis. Gebouwd in 1920 om de stuwdam Barrage d'Emosson in de bergen aan te leggen. Dit ligt tussen Martigny en Chamonix.